Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a lisko Po apr 28, 2014 12:50 am

Ok tole premlevam že ves dan....
Zamenjat moram semering na strani jermenice...ok no big deal. Pri snemanju ojnic mi je v oči padlo, da ob vrtenju glavne gredi se oljna črpalka ( ki je gnana z verigo ) ne vrti. WTF ??? Kako če je zobnik , ki poganja verigo natakjen na glavno os? Ves paničen pregledam zadevo in nič jasn....Ugotovim , da se zobnik prosto vrti na osi...

Se prav imamo glavno gred , ki je vležajena in potem gre iiz ležaja ven. Nato je gor natakjen zobnik za pogon oljne črpalke, kateri ima narjen naslon za semering. Os pa se potem nadaljuje ven iz motorja kamor pride natakjena jermenica zobatega jermena in kasneje še jermenica mikro jermena. Do sem vse lepo in prav....

Ok se spravim jemat dol ohišje v katerem se nahaj semering. Vredu ampak snet je potrebno jermenico zobatega jermena. Ob pogledu nanjo mi je postalo jasno , da bom rabil nekakšen "abciger" kajti v sami jermenici sta zvrtani dve luknji v katerih je navoj. Ampak ni mi dalo mira in sem jo prijel, malo pomigal in jermenica mi je ostala v roki..ok mal šokiran. Nakar ugotovim, da jermenica nima kajle ?!?!? Kaj pri hudičo jo drži na mestu?????

Slika

V sami osi oz. glavni gredi je narjen utor za kajlo a v sami jermenici ga ni????? Jermenica se samo nasloni na zobnik oljne črpalke zobnik pa potem dalje na naslon na glavne gredi.....in samo vijak , ki drži glavno jermenico stisne obe jermenici in zobnik in je to dovolj da zaveda obmiruje???? Nasloni so označeni in ne merijo več kot 2mm...je to dovolj varno?????

Zakaj je na osovini pripravljeno za kajlo v sami jermenici pa je ni??? Vsi taki sistemi imajo varovano ali s kajlo ali s konuso in kajlo, kajti samo tako je možno zagotovit dejansko na miru. Tole kar pa vidimo tukaj pa je tempirana bomba...Če se jermenica premakne vemo kaj sledi....in a je možno , da imajo zarad tega ti motorji težave s preskakovanjem jermena? dejansko jermen ne preskoči.....ampak premakne se jermenica???
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a čare Po apr 28, 2014 7:30 am

Zobnik stisne jermenica od mikro jermena,edin za fazo blokirat rabiš štift ravno zarad tega ker je tale zobnik plavajoč.
 
Uporabniški avatar
marko01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1918
Pridružen: Če dec 29, 2005 7:51 am
Kraj: Maribor

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a marko01 Po apr 28, 2014 8:13 am

Točno tako :) Je pa res da ko prvič to vidiš si malo presenečen.
Lp by Mare
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a lisko Po apr 28, 2014 9:46 am

Stift? In kam ga porines? Ja jernenica ga stisne ampak na ravno ploskev.
Ma slucajn enako bedarijo na odmicnih? Al ma tam kajlo?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a čare Po apr 28, 2014 4:29 pm

Odmične majo kajle,štift pa (zdaj da me yebeš ne vem točno al spredaj al zadaj,ker so se mi ravno zarad tega ti novi renoji zamerili) zašravfaš skozi blok namesto enga vijaka in s tem fiksiraš glavno gred v OT.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a Fan Po apr 28, 2014 7:22 pm

Pozdravljeni

Odviješ vijak levo pri zvonu in notri priviješ nastavek FI8, tako je blokirana glavna gred.................

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a lisko Po apr 28, 2014 9:27 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Odviješ vijak levo pri zvonu in notri priviješ nastavek FI8, tako je blokirana glavna gred.................

Lep pozdrav


Nisem doma da bi preveril.....pri dizlu je namreč šlo....tale pa ima ojnice in glavno gred skrito pod plastiko v karterju....

Slika

Pa še nekaj.....meni kot tehniku in mehaniko se mi zdi skrajno smešno in bebavo takole nabit jermenico brez vsakega dodatnega varnostnega sklopa....Sile so tam ogromne...Še cirkular ima kajlo na jermenici....

P.S. najdu.....tole je to a ne?

Slika
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a joztom Po apr 28, 2014 10:16 pm

Že že, ampak štift M8 mora sesti točno v šlic na gredi in bognedaj mimo. To je zdaj klasika, ker omogoča res popolno fazo motorja.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a Fan Po apr 28, 2014 11:14 pm

Pozdravljeni

V koliko se pred podiranjem postavi motor v "fazo" in privije vijak, bi moral iti lepo na prste.
@Lisko:
Ja to je ta slika, kjer prikazuje blokiranje gredi................

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a lisko Po apr 28, 2014 11:26 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

V koliko se pred podiranjem postavi motor v "fazo" in privije vijak, bi moral iti lepo na prste.
@Lisko:
Ja to je ta slika, kjer prikazuje blokiranje gredi................

Lep pozdrav



In kako boš potem dobil ven ojnice in bate če ne boš premikal motorja? :) Do zdaj vem....srednja dva bata (2 in 3) sta na vrhu ko je motor v fazi....del glavne gredi ( utež) je popolnoma ravno navzdol....in pa tale štift....ga bom že dodelal :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a čare To apr 29, 2014 7:36 am

Lej da ne boš preveč modroval in da bo motor ziher v fazi si nabavi tole.

http://www.lincos.si/renault/set-orodja ... lt-mg50314
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a lisko To apr 29, 2014 9:58 am

čare je napisal/-a:Lej da ne boš preveč modroval in da bo motor ziher v fazi si nabavi tole.

http://www.lincos.si/renault/set-orodja ... lt-mg50314


Zaenkrat še ne modrujem kako postavit motor v fazo....ampak kako pri hudičo nima kajle na tako pomembnem mestu. Prav rad bi videl izračune koliko sile zdrži tale jermenica predenj se premakne.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a čare To apr 29, 2014 12:39 pm

Vijak mora bit zategnjen 4 kile + 145 stopinj to pa je kr konkretno.Pa nov vijak rabiš.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a lisko To apr 29, 2014 5:56 pm

Odmične nimajo kajle?!?!?

Kako pri pizdi zdaj motor postavit v fazo....
Na strani menjalnika ima v odmičnih zarezo....Ve kdo kaki vpliv ima tista zareza?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a zlica22 To apr 29, 2014 7:41 pm

lisko je napisal/-a:Odmične nimajo kajle?!?!?

Kako pri pizdi zdaj motor postavit v fazo....
Na strani menjalnika ima v odmičnih zarezo....Ve kdo kaki vpliv ima tista zareza?


Ja, v tiste zareze vtakneš orodje, ki ti ga je pokazal čare. Sprednja stran flohajzla se porine v odmični gredi, da jih centriraš. Ponavadi se to orodje še privijači v blok, ampak to ni bistvenega pomena. Poleg pride še zagozda za glavno gred. Sam sem si ga kar izdelal-je precej enostavno:
orrodje.JPG


štift.JPG


Original nevem, naj bi izgledal takole:
org.JPG
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a zlica22 To apr 29, 2014 7:50 pm

Glede s tistim o zagozdah... je ali ni.... Je dovolj močno privito, da trenje opravi svoje. Taka stvar se zaboga ne zavrti. Glave na na obdelovalnih strojih (npr. pri frezanju) so nabite samo s konusom, pa prenašajo precej večje momente.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a lisko To apr 29, 2014 7:56 pm

Zlica, care kdaj gremo na pivo?;) Orodje sem zjutraj narocil in bo jutri pri meni. Edino kaj se se lahko zgodi sedaj je to da odmicne obrnem za 180 stopinj. Ampak zareze v odmocnih niso v sredini in mislim da lih zarad tega, da ne mores zgresit. Vse kar se sedaj potrebujem je orodje za fiksiranje jermenic , da jih zategnem, ker tiste kajle mi ne delujejo prav mocno.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a zlica22 To apr 29, 2014 8:12 pm

Prav zaradi tega niso na sredini. Sicer pa vidiš po ventilih. Odmično gred (če je možnost) primeš s primernim ključem (v najslabšem primeru s kleščami) in jo zategneš. Upam, da veš, da se vijak glavne gredi "obnaša" kot vijak motorne glave. Preden ga priviješ nazaj ga je treba pomeriti. Če je daljši od predpisanega (mislim da 49,1mm) se da obvezno nov!

Glede pira te držim za besedo! haha
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a lisko To apr 29, 2014 9:42 pm

Em če je tam je stojni vijak potem ja....šla je dol samo matica. Nisem pa pol niti dalje raziskoval ker me je "ne kajla" preveč šokirala.

Drgač pa za zategovanje jermenic obstaja orodje, ki ga bom jutri nardil (vsaj v manualu ga kaže).


AJAAAA za glavno gred misliš. Tega imam novga ja....Je v kompletu zobatega jermena...nisem šparu :D pa še zalepu ga bom :P Drugač zategjen je bil krepko manj kot pri dizlu...

Glede orodij na strojih....Veš koliko več lahko prenaša konus nastavek kot pa sam navaden naslon? Konus je konus....Jeep je imel glavno jermenico zunanjega jermena ( ki nima veze ali se zavrti ali ne....motor bo deloval dalje...) pribito na konus in fiksirano s kajlo....ampak tisto je Jeep...vse ostalo so prevozna sredstva.... ;)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Glavna jermenica zobatega jermena pri K4J motorju

Napisal/-a lisko Sr apr 30, 2014 8:22 am

čare je napisal/-a:Vijak mora bit zategnjen 4 kile + 145 stopinj to pa je kr konkretno.Pa nov vijak rabiš.



Evo celo noč nisem spal :D
Čare: v original manualo piše za glavni vijak; 30Nm + 135 stopinj +-15 stopinj
Odmična in sesalna 20Nm + 84 stopinj

P.S. za citroena najdeš navodila takojo v slovenščini....za renaulta sem se namučil s prevajanjem s španščine....

Se eno vprasanje...na katerem batu mora bit vzig? Prvem al cetrtrem (pri strani menjalnika)....da vem odmicne nastavit.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 9 gostov