Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
swzc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 14
Pridružen: Ne sep 16, 2012 9:43 pm

menjava olja v avtomatskem menjalniku

Napisal/-a swzc Sr nov 12, 2014 11:47 am

Pozdravljeni.
Sem novi lastik hyundai sonate 2.7 V6 letnik 2002. Avto ima prevożenih 41000 km in rad bi zamenjal olje in filter v avt. menjalniku saj ne vem če je bilo menjano, čeprav ni dosti kilometrov ampak predvsem zaradi let.
Če bi bilo możno izvedeti postopek same menjave ali dobiti kakšen manual za popravila bi bil zelo hvależen. Lahko v slovenskem ali angleškem jeziku.
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: menjava olja v avtomatskem menjalniku

Napisal/-a INFINITI Sr nov 12, 2014 12:06 pm

2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
swzc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 14
Pridružen: Ne sep 16, 2012 9:43 pm

Re: menjava olja v avtomatskem menjalniku

Napisal/-a swzc Sr nov 12, 2014 12:42 pm

Najlepša hvala za informacije. Ni mi pa jasno zakaj v servisni knjiżici predpisana menjava olja in oljnega filtra če se ga ne da menjati...
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: menjava olja v avtomatskem menjalniku

Napisal/-a INFINITI Sr nov 12, 2014 1:30 pm

Seveda se ga da zamenjati, samo prvo boš spraznil vse skupaj.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Majand
Novinec
 
Prispevkov: 134
Pridružen: Če nov 15, 2007 6:29 pm

Re: menjava olja v avtomatskem menjalniku

Napisal/-a Majand Sr nov 12, 2014 4:59 pm

Mislim da ma ta sonata liftime filter ki se ga ne menja in ga ni tako enostavno zamenjati. V menjalnik gre okoli 8 litrov olja, ven ga bo prislo okoli polovico olja (4-5 litrov). Ce hoces zamenjati vec olja, moras postopek parkrat ponoviti oziroma narediti flush menjalnika, kar pa ni vedno ok za menjalnik. Vecina pa olje v menjalniku menja kot v linku zgoraj, jaz ne poznam nikogar ki bi menjal celotno olje.
 
Uporabniški avatar
swzc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 14
Pridružen: Ne sep 16, 2012 9:43 pm

Re: menjava olja v avtomatskem menjalniku

Napisal/-a swzc Sr nov 12, 2014 6:54 pm

Očitno ima res lifetime filter ampak nisem bil siguren in raje vprašam kot da je potem kaj narobe.
Bom manjal samo olje in bom imel mirne żivce glede menjalnika. :)
Hvala za pomoč.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: menjava olja v avtomatskem menjalniku

Napisal/-a Fan Sr nov 12, 2014 8:17 pm

Pozdravljeni

Obstajata dva tipa menjalnika, en tip menjalnika ima čistilec pod pokrovom ventilov ( olje + čistilec se menja od 80 do 100 tisoč km odvisno od obremenitev menjalnika - taxi 60 tisoč km ), drugi tip menjanika ima čistilec pod prenosom ( v sredini menjalnika, čistilec se menja vsako drugo menjavo olja - 160/200 tisoč km - taxi 160 tisoč ) postopek bo opisan za oba:
Potrebujete: tester, zunanjo črpalko, 22/24 gidoro, lijak z manjšim grlom, čistilec olja po potrebi
Priklopite tester ( tester je priklopljen skozi cel postopek ), poiščete avtomatiko, menjanik mora biti segret na 68 stopinj ( ventili so optimalno odprti ), spustite olje...............
- v koliko ima pod pokrovom ventilov čistilec, se pokrov odvije, zamenja čistilec, očisti 2 kos magneta, postavi novo tesnilo in privije pokrov nazaj
- če je čistilec v sredini, se ga po potrebi menja ( menjalnik dol in narazen ) ali opere po nadaljnem postopku
Ko je olje odteklo cca 5 L, se odklopi cev, ki pelje na menjalnik, na njega priklopi kanister z novim oljem in zunanjo črpalko, na drugo stan, kjer je odvod do hlajenja se priklopi samo kanister ( v njega teče staro olje ), z zunanjo črpalko se črpa novo olje toliko časa, da na drugi strani priteče sveže olje, s tem postopkom je zamenjano olje tudi v vandlerju, ventilih in opran čistilec ( v sredini menjalnika ).
Cevi se priklopi nazaj, nalije v menjanik ( kjer je merilna palica ) še 3L olja, prižge motor in na mestu ( ne voziti !!! ) 2x prestavi v vse predstave ( s tem se spravi zračne mehurje ven ). Menjalniško ročico na P, motor deluje, preverite nivo olja, po potrebi ga dolijte do 1mm pod maximum.
Resetirajte elektroniko avtomatike ( tester ) naredite nadgradnjo programa ( če obstaja ), odklopite tester in se naslednjih 100 tisoč veselo vozite :)

Potrebno pa je upoštevati, da vsaka napaka hudo udari po žepu :( V koliko tega niste vešči ali nimate potrebnega orodja/znanja, naj to uredi mehanik/mojster/popoldanec.....................
Opozorilo: Avtor članka ne odgovarja za morebitne nesreče, poškodbe materiala ali ljudi. Uporabljajte osebna zaščitna sredstva in delajte previdno in natančno! V koliko nimate dovolj znanja o tem, prepustite raje delo strokovno usposobljeni osebi!


Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov