Napisal/-a Scorp84 Po feb 02, 2015 9:04 pm
Toka ne boš mogel meriti, edino če imaš v ta namen ampermeter, ali pa če računaš. Ampak ti tega ne boš gledal, ker ni potrebe. Gledal boš napetost. Pri izklopljenem avtu, more kazat nekaj čez 12V odvisno od forme/napolnjenosti aku-ja.
Pri prižganem avtu, glede na letnik avta, predvidevam, da bo kazalo 13.8V, v kolikor je vse ok z alternatorjem. Če bo kazalo tudi več, tja do 14,4V, toliko boljše. Takšne meritve bi moral imet pri akumulatorju.
Pri lučeh, seveda morejo biti vžgane, bi moralo kazati malenkost manjšo napetost, kot je bilo merjeno pri akumulatorju.
Ko se bo iskala slaba masa, vsekakor odklopit akumulator. To pa zato, da boš lahko meril plus kabel, z maso v motornem delu. V motornem delu, je več teh mas ali ozemljitev. Prepoznaš jih tako, da je ena žička pritrijena na šasijo.
Da vidiš če je masa ok, z multimetron skleneš tokokrog in meriš upornost. Torej vsak kabel od multimetra, na različno maso dat. Na multimetru nastavit, da meri upornost. Vrednosti bi mogle biti 0,3-05 Ohm. Kar je več, še enkrat pogledat, če ste dober sklenili stik, če ne šrauf dol pa očistit, pa še 1x preverit.
Ko ste prepričani, da je masa vredu, sploh okrog žarnic, nato sledi kable preveriti. Z starostjo baker izgubi prevodnost oziroma se mu poviša notranja upornost in tudi, ker luči dosti toka vzamejo, so tudi lahko zaradi tega izgubili prevodnost. Karkoli z leti oslabi kabel, obremenjeni pa prej.
Priporočam prvo premeriti kable, kot so recimo za pozicijske luči in smernik, da dobite približno vrednost, s katero boste primerjali s kabli od luči. Merite tako, da vsak kabel posebi merite na multimetru, drug črn kabel od multimetra pa na maso.
Pa merite te kable ki so v ohišju luči, kakšne druge kable, zaradi različnih dolžin, bo kazalo druge vrednosti. Kabli ki so spredaj pri lučeh, so skoraj, če ne iste dolžine.