For je napisal/-a:Z sprintanimi papirji z Totalove strani in priporočili Peugeota (Slovenska in Angleška verzija) sem šel danes na servis in rekel da sem prišel reklamirat olje v motorju.
Če povem na kratko ni bilo težav z reklamacijo. Zamenjali so filter in olje.
Že to da nisem imel težav pri reklamaciji, potrjuje moje izkušnje zadnih leto in pol. Drugače nikoli prej nisem imel pomislekov glede te avtohiše, sem bil zadovoljen.
To je pač bil prvi servis, in prva izkušnja. Ali je bila to šlamparija, napaka, ali nestrokovnost ne vem. Od glavnega mehanika nisem slišal opravičilo in priznanje napake, ampak glede na to da je brez problemov takoj vzel avto v delavnico in zamenjal olje (TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W30) je v redu.
Mehaniki so še nekaj govorili o razlikah pri olju, kar me ni ganilo, ker sem laik in zaupam Totalovem in Peugeotovem priporočilu. Nimam ne znanja ne poguma dvomiti o njihovih raziskavah, v katere so najbrž vložili miljone eurov in miljone kilometrov.
Ali bom kontaktiral glavnega uvoznika se še nisem odločil. Nisem zloben človek, še posebej ko gre za ljudi ki so skoraj da sosedi in jih vsakodnevno srečuješ.
Raje pustim vrata priprta...nerad grem na nož, če ni nujno.
...potem se nadaljuje tako
Po zamenjavi olja sem se odpeljal in nič nenavadnega nisem zaznal. Isti dan me prodajalka kliče in mi pove da bi se šef rad pogovoril z mano.
Drugi dan se dobiva, mi da roko in se najprej opraviči za nevšečnosti, čeprav trdi da napake ni bilo. Da je tisto olje pač po nekem standardu dovoljeno.
Ok ...v mirnem tonu nadaljujeva, on mi ponudi dodatnih 80.000 km garancije na vse dele motorja ki so odvisni od mazanja (ampak samo na njegovem servisu), en brezplačen redni servis za 308, in en brezplačen redni servis za 208.
Parkrat ponovil da napake ni bilo, ampak da vseeno želi urediti zadevo. Meni je to bilo v redu in sem sprejel ponudbo.
Malo kasneje med vožnjo sem opazil še ene dodatne moteče zvoke.
Tretji dan pri hladnem motorju opazim grozno ropotanje, pri pospeševanju se spet slišal grozen kovinski zvok, pri popuščanju plina je motor tulil kot ena stara kanta ...grozno. Še žena je bila šokirana.
Po nekaj 10 km sem se ustavil, počakal 10-15 minut in pogledal olje. Kazalo je čez maximum
..neverjetno, nisem mogu verjeti. Potem sem rekel da bom še zjutraj ko bo motor hladen, in na ravni površini še enkrat preveril
Tako je bilo videt
https://www.youtube.com/watch?v=sL7XpaJvd68Vsi vemo da preveč olja v motorju ni dobro.
Potem drug dan, jezen kot ris grem REKLAMIRAT REKLAMACIJO
Šef je bil tam ko sem prišel. Sem rekel da odpade tisti dogovor in da se je treba spet pogovorit.
Povem zakaj sem prišel, "gremo skupaj zmerit" je rekel. Jaz pa da lahko, ampak moramo počakat 30 minut da se olje steče. Zraven je še glavni mehanik ki pravi da je dost tri minute ....seveda se nisem strinjal, ker Peugeot v navodilih pravi da je potrebno vsaj 30 minut pustiti avto na ravni površini, in šele potem zmerit nivo olja.
Seveda je po njihovem olje bilo na maximumu, po mojem pa čez maximum.
Sledi natezanje okrog tega kaj bo pisalo na nalogu. Vprašajo če bom potpisal nalog na katerem bo pisalo da je v motorju 4,25 olja. Sem rekel da ne bom, ker ga je več. Potem spet čakanje, telefoniranje, pregovaranje. Na koncu se zmenimo da bo na nalogu pisalo "na željo stranke iz motorja iztočimo 2 deci olja"
Sem zraven ko mehanik to počne ...tudi šefica je zraven. Že tko na oko se mi je zdelo da je iztočil veliko več kot dva deci.
Iztočeno olje je imel v posebni kantici. Ko je končal in preveril nivo olja (ki je bil normalen) sem prosil da zmerimo iztočeno olje.
Ker ni našel nobene posodice z katero bi lahko zmeril, sem mu rekel da vzame tisto pol litarsko plastenko od radenske in poskuša preliti olje.
Seveda je vse teklo čez, in mimo odprtine flaške (2-3 deci), a vseeno je pol litarska flaša bila polna.
Šefico ki je bila zraven in na sprejemu vozil prosim da na nalogu popravi tisto o 2 deci olja, ker je bilo precej več, in je tudi sama bila priča temu. Seveda je to spet bila težava. Spet telefoni, čakanje, pregovaranje, posvetovanje ...ne vem kaj še. Potem pa le privoli da ročno naredi križec čez "2 deci" in napiše "5 deci", da svoj podpis in žig servisa.
Naslednji dan je bilo tako
https://www.youtube.com/watch?v=Ah_a8oMgKvMNe vem a sva se z šefom že isti dan, ali dan dva kasneje pogovarjala o zamenjavi avta. Ker mu je očitno bilo v interesu da se me znebi, je privolil da bomo delali na tem da se avto zamenja.
Enako je meni bilo v interesu da se čim prej znebim tega avta, ker kot laik ne vem kakšna škoda je bila že storjena na motorju.
Kar jaz vem, je to da sem spremembe opazil takoj po servisu. Seveda takrat nisem niti pomislil na kaj hujšega.
Dva dni kasneje sem tudi malo posnel zvok motorja
https://www.youtube.com/watch?v=4zxA22A3FQ0(
prosim moderatorje da tema ne zaide v to kaj je narobe z motorjem, kaj bi lahko bilo, kje je napaka, kaj se je zgodilo ...ker to itak ni več moj problem)
No ...da skrajšam. Včeraj (četrtek 02.07.2015) se je končalo tako da smo avto zamenjali.
Avto je skoraj enak. Namesto panorame, ima 17ke in navigacijo, in namesto 1.6 THP je 1.2 e-THP (prvi vtisi o tem motorju: ni mi všeč)
Obrok je enak, doba odplačevanja enaka, polog enak (moj strošek ki mi ga je dal na obroke
)
Mislim da je to dovolj da razumete, da v bistvu nisem nič dosegel, in nisem nič profitiral. Vse stroške ki sem jih imel z avtom v letu in pol je treba seštet. 18 obrokov, polog, zimske gume, dodatno garancijo ki sem jo kasneje doplačal...
V bistvu precej denarja za eno leto in pol uporabe avta.
No ...ampak nisem kompliciral, sem sprejel njegove pogoje, ker mi je bilo v interesu samo to da se znebim tistega avta, in končam zadevo.
Seveda sem odločen da zdaj kontaktiram glavnega zastopnika in jim povem svojo plat zgodbe. Tudi v Pariz (če pri glavnem zastoniku ne bodo nič naredili) bom posredoval vse te račune, naloge in svojo izkušnjo.
Iskreno, ne pričakujem nič, ne od Ljubljane, ne od Pariza ...sem realen. Mi bo pa srce na mestu ker sem jih obvestil o tem.
Tudi javnost (forumi, TV, časopisi) bom obvestil ...to se mora vedet.
Kar je najbolj srhljivo. ..pri prvem dogovoru sta mehanik in šef še enkrat ponovila da napake ni bilo in da bodo še naprej to olje dajali v te motorje.
Pa še ena .... ko sem mu omenil "reklamo" v javnosti, je rekel da me bo tožil
Itak vsi pridno spremljajo tole temo, in na sploh forum a.com. Že preden sem prišel prvič reklamirat so vedeli vse ...
p.s.
še enkrat vabim da se zainteresirani iz te teme javite na anto.jerkovic(afna)gmail.com in napišete nickname z foruma, da se zmenimo za eno pijačo nekje v Ljubljani