Napisal/-a freddie So jan 26, 2019 9:08 pm
Tudi ta mit o neuničljivih 1.9TDI je hecna stvar. Se spomnim ko so se ti motorji najprej pojavili v Audiju 80 in so potem (v 90 konjski različici) šli skozi 10 različnih inkarnacij in tehničnih popravkov, preden so bili sprejemljivi. Šlo je pač za novo tehnologijo (neposredni vbrizg goriva) in ne VW, ne Bosch nista bila čisto pripravljena na vse težave. Kdo je bral nemški Auto Bild sredi devetdesetih se spomni člankov, ko so se Nemci spraševali kaj jim je treba tega prekletega TDI, ko pa so bli stari TD motorji z klasičnim vbrizgom TAKO zanesljivi, novi pa se kar kvarijo in kvarijo kljub popravkom. Komaj ko je tehnologija dozorela so motorji delali tudi po +300.000km. Z vsako naslednjo različico so se pojavile nove težave (z 1.9TDI 110ps so bile na začetku hude težave z injektorji in turbino z variabilnimi lopaticami, 90ps različica pa je od Audija 80 do tistih različic konec devetdesetih, ki so že delovale zadovoljivo šla skozi toliko tehničnih popravkov, da že skoraj govorimo o povsem drugem motorju).
Podobno bo z novimi. EA189 tam od 2010 ne povzroča več nekih katastrofalnih težav (na mobile.de je kar nekaj različic z galaktičnimi kilometri) in tudi EA288 se bo stabiliziral, že zdaj pa je veliko boljši kot so bili prvi TDIji v Audijih 80 in Golfih Mk3. Leta 2040 bomo o EA189 in EA288 (oboji 2.0TDI) govorili kot o "klasičnih" VW dizlih in preklinjali dizelske hibride, ki bodo takrat morda izmenično delovali že na bencin. S prstom bomo kazali na novo nezrelo tehnologijo in se z nostalgijo spominjali: "Leta 2019 pa sem imel 2.0TDI s katerim sem prevozil 500.000km, zdaj pa imam težave že po 30.000km! Kvaliteta novih avtov vztrajno pada!"