Živjo!
Imamo renault Megane III 1.5 dCI 110 KM Energy Limited, kupljen lansko poletje. Z avtomobilom smo zadovoljni, vendar pa zadnjih nekaj tisoč kilometrov opažam eno zanimivo zadevo in sicer čudno nihanje temparature (vode) motorja. Primera:
- štartam 10 km pred vranskim in po 3, 4 kilometrih že toplo piha, v trojanskih predorih kaže merilec temparature delovno temparaturo. Nato pa sledi spust po klancu navzdol. Ko se pripeljem do "dna klanca", "gori" še samo ena črtica za temparaturo motorja. Do Ljubljane se temparatura motorja ne vrne več na delovno temparaturo
- štartam iz Šentjerneja (dolenjska), vožnja 110 tempomat v avtu voziček, dve deklce in žena (že zarad tega bi mogla bit obremenit dovolj velika (
). En čas se cesta dviga - motor enako doseže delovno temparaturo, kasneje pa je nekaj spustov - temparatura motorja spet pade na eno črtico in se do Trojan več ne dvigne na delovno temparaturo. Na Trojanah pa v hrib se enkrat ogreje, enkrat ne
.
Naj povem, da avto vozimo res zelo lagano - vedno prestavljamo tako, da je motor nad 1500 obrati, 90% je avtoceste pri hitrosti do 110 na uro (1.5 dCI vsaj v našem meganu cuka če so obrati pod 1500). Vem, da bi lahko bil za nastalo težavo kriv termostat, kar bi posledično moralo vplivati na porabo goriva - vendar vsaj mislim da ne. Če vozim jaz, se poraba giblje med 3.4 in 3.8 litra / 100km, žena pa brez težav vozi večinoma pod 4.4 litra / 100km. Prevoženih kilometrov ima 14.300 in smo prvi lastniki. Start&Stop bedarija je popolnoma izključena od prvega kilometra.
Če ima kdo kakšno idejo, kaj preverit in kako potem skontrolirat serviserje, se priporočam za nasvete.
Še slika števca: Takole izgleda skoraj ves čas - prikazovalnik v meganu je skrajno butast. To je prva stopanja ogretosti (sicer črtice ni).
Tole je pa delovna temparatura motorja: