Dvomim, da bi znal tule kdo kaj na pamet pomagati, ampak vseeno, taka je vsa zgodba. Na žalost je malo daljša, ampak če se bo še kdo čez mesec, leto ali desetletje zbegan našel tule, ker ima podobne težave, mu bo mogoče tole kaj v pomoč.
Avto je bil deležen čelnega trčenja in ocenjen kot totalka. Zbit je imel cel sprednji del (hladilnik vode, hladilnik zraka, ventilator,..), zračni filter (ohišje), plastični pokrov ventilov (razpoka, luknja). Mašina je sicer ostala cela, je pa zaradi sile trka odlomilo nosilec na sovoznikovi strani, tako da je mašina butnila nazaj proti kabini avta in stisnila EGR loputo (zdrobilo je njeno plastično ohišje), EGR ventil (zdrobilo njegovo plastično ohišje) in sesalni kolektor (zlomljen gus, razpoka).
- Situacija po karambolu
Ko se je avto pri kleparju sestavil nazaj (nova (rabljena) loputa, nov EGR ventil (rabljena) in nov zračni filter (žal ne za 1.9 TDI, ampak za 2.0 TDI - ker ustreznega ni bilo na razpolago) je bil avto prižgan glasnejši (višji obrati), hkrati pa je bilo pod pokrovom motorja kar nekaj črnega kondenza (vroč izpušni zrak je več kot očitno nekje izpuščal, saj se je dalo na oko opaziti pihanje dima, zakajenost). Po 10 minutah vožnje, ko si haubo odprl, si videl, da se je iz tega dima vsepovsod naredil kondenz in da je bilo vse vlažno(črna sajasta rosa po loputi, po EGRju, po gusu sesalnega kolektorja). Poleg vsega pa je bil avto glede moči dosti šibek in je celo cukal.Sevede sem najprej sumil na tisto še vedno nepopravljeno razpoko v sesalnem kolektorju, ker je bila to za oči najbolj očitna stvar. No in sem dal menjati še sesalni kolektor (pazi: 30EUR sesalni kolektor na ebay, 300 EUR menjava).
Napake, ki jih je pred menjavo sesalnega kolektorja zaznal računalnik:
P2002 (diesel particulate filter efficiency below threshold bank1),
P2279 (intake air system leak)
Ekran: rumena lučka za motor, utripajoča rumena lučka check engine ter rumena lučka auspuh.
Napake so ostale enake po menjavi sesalnega kolektorja.
Avto je bil po menjavi sesalnega kolektorja še kar brez moči pa tudi dim se je še kar dalo videti s prostim očesom. Tukaj sem šele končno opazil (kar je bilo sicer zelo očitno, pa me čudi da niso tega videli že na servisu, niti da tega nisem jaz že davno opazil sam), da je v bistvu počen plastični pokrov ventilov na zadnji strani , saj je skozi njega pošteno pihal ven zrak in delal črne saje(ta luknja je nastala, ko je mašino stisnilo ob gus lopute in EGRja). Na tej točki sem kupil še nov pokrov in novo tesnilo za pokrov ter to zamenjal. Napake, ki jih je javljal računalnik, so bile po menjavi še vedno iste, avto pa je bil s stiskom na gas očitno močnejši, prav tako pa ni več cukal med vožnjo. Predvsem pa so se zdaj nehale delati črne saje pod pokrovom motorja, saj ni bilo več videti dima/izpuha tam okoli. Ta problem sem torej "rešil".
Včeraj sem šel po karambolu prvič na daljšo vožnjo z avtom (200km) in očitno mu je to samo po sebi kaj pomagalo, saj je napaka P2002 izginila, z njo pa tudi rumena lučka za motor in rumena lučka za auspuh. Upam da se ne vrne nazaj. Pride včeraj še nov zračni filter po pošti za 1.9 mašine in končno danes zamenjam še tega.
Zdaj je aktualna situacija taka:
Takoj ob vžigu mi ne gori nobena lučka, vendar takoj ko je avto prižgan 5sekund, prične na ekranu utripati rumena lučka za check engine (širala).
Priklopim računalnik in javlja samo eno napako, to je P2279 (intake air system leak).
Včasih se pojavi spodaj kot pending error, včasih pa prov kot že error.
Bottom line. Ta error in utripajoča lučka mi bo živce požrla. Polno denarjo je že šlo, da se je praktično vse zamenjalo, kar ima veze s pretokom zraka (loputa, egr ventil, sesalni kolektor, pokrov ventilov, zračni filter), pa mi še kr javlja, da je intake air leak. Avto na avtocesti komajda prileze do hitrosti 130km/h - sevede, če vozim po ravnem. Če grem v klanec navzgor, zmore komaj 80km/h. Obrati tudi ne grejo več kot do 2500.
Glede na to, da se je praktično vse zamenjalo, ostajam že brez idej kaj bi bilo lahko še narobe.
Na sumu imam samo še tezo, da sem od avto dilerja dobil nedelujoč EGR ventil ali pa da je moral kondenz, ko je še fajn spuščalo pod pokrovom motorja, to kaj poškodovati v elektroniki naknadno. Avto prižgan zveni normalno, tih, nobenih visokih obratov (ima jih cca 800). Nobenega črnega dima zadaj. Tam v drugi prestavi se mi po občutku ne zdi toliko močen kot v prvi in v tretji.
Ima kdo kako idejo? Če ne grem jutri ali po praznikih do avto elektrike in da mi preveri če loputa in egr sploh delujeta (pravilno). Neka elektronika in piski se iz nju slišijo ko ugasnem avto, ampak res ne vem več kaj naj od tu dalje naredim. A so kakšne priročne metode za ugotavljanje kje pušča. A naj prižgem cigaret in začnem pihat dim čez eno cev pa čakam kje bo dim pobegnil? Najbrž nikjer, ker bi se ga že zdaj opazilo. Sumim na elektroniko, kratek stik? Glede na karambol je lahko karkoli, kar je bilo spregledano.