Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Silvan Simčič
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Po jul 15, 2019 12:32 pm

Re: VSE O GORIVIH - gost Silvan Simčič

Napisal/-a Silvan Simčič Če avg 08, 2019 8:52 am

Spoštovani g.Peter,

Vodik je eno od goriv, ki smo ga tudi v Petrolu prepoznali kot primerno alternativo fosilnim gorivom na poti v brezogljično prihodnost. S tem namenom smo že leta 2010 resno pristopili k projektu postavitve prve vodikove polnilnice v Sloveniji. Tak projekt je seveda zahteval vključitev vseh zainteresiranih inštitucij in subjektov v tem prostoru. S tem namenom je bil tudi formiran »Center odličnosti nizkogljičnih tehnologij« (CONOT), ki je združeval več zainteresiranih partnerjev, ki so v tem videli možnosti razvoja vodikovih tehnologij. Z veliko zagnanosti, profesionalnosti in tudi zanesenjaštva je CONOTu uspelo pridobiti evropska sredstva, s pomočjo katerih se je leta 2013 tudi realizirala ideja postavitev prve polnilnice na vodik v Sloveniji (v Lescah).

Šlo je sicer za demonstracijski projekt, s katerim smo želeli v Sloveniji spodbuditi zanimanje za vodik kot pogonsko sredstvo. Polnilnica je bila žal odprta le kratek čas, saj se je kmalu pokazalo, da je v tistem času zanimanje za vodikova vozila bilo še zelo omejeno. Zataknilo se je namreč že pri samem nakupu ali najemu vozil na vodik (v planu je bil nakup več demonstracijskih vozil), zunanjega povpraševanja po vodiku pa skoraj ni bilo, zato smo bili kmalu primorani polnilnico ustaviti in jo začasno "izprazniti" (inertizirati). Vse do danes polnilnica ni bila več v obratovanju.

Petrol v celoti ni opustil ideje o polnilnicah vodika, vendar pa se mora v tem smislu najprej formirati trg vozil in potreb. Trenutni trendi kažejo, da zanimanje za vodik ponovno raste. V kolikor se bo pokazala potreba ali bo ponujen projekt, ki bi zagotavljal višjo stopnjo potreb tudi na strani uporabnikov, bomo v Petrolu vsekakor resno proučili možnost postavitve dodatnih polnilnic.

Na koncu je potrebno poudariti, da je bila prva polnilnica postavljena z resnimi cilji in nameni promocije vodika v Sloveniji in širše. Mogoče je bila zgrajena še celo nekoliko preveč pred časom. Njena postavitev je bila za vse nas tudi tehnološki izziv, ki smo ga nesporno obvladali, pri tem pa pridobili zelo veliko novih izkušenj. Polnilnica je bila namreč postavljena po sistemu "learning by doing" in z upoštevanjem vseh evropskih smernic in standardov, saj v tem času slovenska zakonodaja tovrstnih objektov še ni vključevala.

Pozdrav, Silvan Simčič
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 18 gostov