tako kot piše, Punto Evo (letnik 2010) - 12V vtič ne dela. Ko priklopim polnilec za telefon ali karkoli drugega je tema, mrtvo. Vtič izgleda v redu, čist. Kaj bi lahko bilo, ve kdo?
Vidi se s prostim očesom, da je pregorena (preveri na eni, ki je cela, iz rezerve (rezervne luči ali pa včasih so pri varovalkah tudi rezerve) ), drugače pa se preverja z multimetrom - za 100%.
Preveril in res - varovalka za 12V vtič je pregorela. Gre za 15 ampersko varovalko. Žal nimam nobene nadomestne. Kje bi lahko dobil takšno, pravo po amperih in tipu oz. veliksoti za Punto Evo, torej ustrezno 15 ampersko?
Zanima me tudi zakaj se zgodi da varovalka pregori, je to znak da nekaj ne štima ali se zgodi tudi kar tako?
Citroen C5 najbolj (h)udoben avto na celem svetu Citroen C5 2.0 BlueHDi 180 Exclusive Avt. 2016 (privat) Opel Insignia 2.0 CDTI edition start/stop 2014 (privat) Citroen C4 1.6 HDi 2011 (privat) Audi A6 Avant 3.0 TDI clean diesel quattro S tronic 2015 (služben)
Varovalka vedno pregori, ker skoznjo steče prevelik tok.
Zakaj pa pride do tega, pa je druga zgodba... lahko gre zgolj za preobremenitev - nekdo je priklopil premočan porabnik na vtičnico. Ali pa gre za kakšno okvaro - kratek stik na kablih, recimo...
Ti veselo zamenjaj varovalko, če nimaš pri roki 15A, lahko brez greha daš tudi 10A. Če je kaj narobe z napeljavo, jo bo takoj spet skurilo.. če pa je vse OK, pa bo držala... samo manjšo moč boš imel na voljo na vtičnici.
Našel sem v drugem, starem avtu (Opel Corsa letnik 2001) rezervno varovalko 15A. Amapk izgleda malo drugačne oblike in žička v sredini je v obliki S, ne v obliku U. Tudi nogice mislim da so malo daljše. Ali lahko zamenjam s to ki je malo drugačna ali moram nabaviti prav enako? Fizično nisem šel še preverjat če se sploh prilega, sem rekel da bom najprej vprašal preden gremo sploh poizkušat. Verjetno ni v redu če se lepo ne vsede?