Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
zan948
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Sr maj 16, 2018 7:29 pm

nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a zan948 To dec 29, 2020 10:29 am

Pozdravljeni,

Imam en problem, pa sem rekel da ga delim še na forumu. Mogoče ima kdo kakšno idejo ali nasvet, ker meni že zmanjkuje idej.

Imam fiat punto 1.3 multijet 2014 in že od kar ga imam (2-3 leta) imam problem nihanja napetosti, naj obrazložim simptome:
ko avtomobil laufa je napetost 14.5 v in tudi če obrate nabijem ostaja stabilna. vendar če dam na hitro gas in spustim ter to večkrat ponovim prav kmalu ob padcu obratov pade tudi napetost (ne vedno ampak v 1/3 poskusov recimo) na 13.5 pribljižno. nato, če pustiš avto v prostem teku se v roku nekaj sekund pobere nazaj na 14.5
Če pa nabiješ gas, se pobere takoj.
ko se to zgodi, seveda tudi luči izgubijo moč in se to takoj vidi tudi med vožnjo.
med vožnjo se zgodi v primerih, ko se vozim po ovinkasti cesti in pred ovinkom spustim gas ter stisnem sklopko da menjam nižje. takrat luči izgubijo moč ter nazaj zasvetijo močneje ko sklopko spustim in se motorju povečajo vrtljaji.
samo zaradi luči še ne bi bil tak problem, bolj je to, da občasno ampak vedno v hladnejših mesecih pozimi odpove tudi servo (poleti ne odpove, samo luči utripajo) med vožnjo zaradi padca napetosti. nato moram avto ugasniti in znova prižgati in deluje spet brez problema. odpove ne samo pred ovinkom, lahko tudi na mestu, ko se avto ogreva ali v vožnji po ravnini z višjimi vrtljaji.

Poskusi odprave težave;
-seveda najprej sem zamenjal baterijo z novo še močnejšo kot original - brez spremembe.
-nato dal obnoviti alternator kar tudi ni naredilo nobene spremembe. je pa mojster rekel da so bile krtačke precej obrabljene.
ker nisem bil prepričan v delovanje obnovljenega alternatorja sem ga nato zamenjal iz prijateljevega puntota kateri je enak, da sem se prepričal da ni to problem, in seveda težava je bila popolnoma ista.
- nato sem vse glavne mase vsako posebej odšraufau očistil, malo pobrusil ležišče in se prepričal da imajo res dober stik. kar tudi ni naredilo nobene spremembe.
- vsi glavni kabli iz alternatorja do baterije so ok. stiki so v redu.
-če odklopim servo volan napetost ravno tako niha.
-odstranil sem tudi vse varovalke sistemov, zaradi katerih motor še vžge. če bi mogoče kateri vlekel preveč toka ampak razlike ni.
prav tako upornost porabnikov merjena na varovalkah žez nasprotni pol na bateriji ni nikjer previsoka.
-ker ima vlogo krmiljenja alternatorja tudi motorni ECU je bil zamenjan v kompletu z notranjim računalnikom, kar ni naredilo popolnoma nobene razlike. zato je bil nameščen nazaj stari original.

noben mojster v radiju 50km ni ugotovil napake, da ne boste rekli pelji k mehaniku.
verjetno sem še kaj pozabil omeniti glede poskusov popravila, v roku od kar ga imam je bilo poskušanega že marsikaj.

Vsako mnenje in predlog sta dobrodošla in se že v naprej zahvaljujem.

lep pozdrav.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a RedBaron To dec 29, 2020 11:00 am

Regulator napetosti na alternatorju je bil menjan?

Kakšen alternator pa je na avtu? Je ziher pravi, dovolj zmogljiv?
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4571
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Re: nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a Ivan36 To dec 29, 2020 11:19 am

Čist take fore sem imel na Sierra leta 2001 in 2002 čez zimo je tudi akumulator praznilo, no pelje na servis FORD :lol: so nekaj šprical jremenice pa ostale fore merili, na koncu je pa bil jermen na alternatorju ravno toliko losan, da je premalo ponilo :lol: :roll: :DDD Mi je lokalni mehanik v 5 mimnutah rešil problem 4 mesecev :twisted: Torej preveri jermen na alternatorju, če ni premalo zategnjen ali izrabljen!
 
zan948
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Sr maj 16, 2018 7:29 pm

Re: nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a zan948 To dec 29, 2020 11:25 am

pozdravljeni,
predvidevam da ga ni menjal ob obnovi, ker bi bilo popravilo dražje. sem pa dal potem alternator gor od istega puntota samo da letnik 09 in je ostal problem isti. tako da sem nekako alternator potem izključil iz potencialnih krivcev.
na avtu je valeo B868 90A 14V z dvemi žicami. predvidevam da original.
 
zan948
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Sr maj 16, 2018 7:29 pm

Re: nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a zan948 To dec 29, 2020 11:31 am

Ivan36 je napisal/-a:Čist take fore sem imel na Sierra leta 2001 in 2002 čez zimo je tudi akumulator praznilo, no pelje na servis FORD :lol: so nekaj šprical jremenice pa ostale fore merili, na koncu je pa bil jermen na alternatorju ravno toliko losan, da je premalo ponilo :lol: :roll: :DDD Mi je lokalni mehanik v 5 mimnutah rešil problem 4 mesecev :twisted: Torej preveri jermen na alternatorju, če ni premalo zategnjen ali izrabljen!


jermen ima "avtomacki" šponar in je zelo napet. ga je potrebno stisniti ob menjavi alternatorja in vem kako močno je potrebno potegnit s ključem, da se odšpona jermen zato mislim da to ne bi smel biti problem, tudi drsi ne in vizualno je v odličnem stanju.

akumulatorja mi ne prazni.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a RedBaron To dec 29, 2020 11:49 am

1.3 Multijeti bi naj imeli 3 alternatorje, 75,90 in 105A. Kateri je pravi za tvojega pa ne vem...

Kaj pa jermenica alternatorja, mogoče je tu problem (prosti tek v jermenici).

Ko sta s kolegom menjala alternator, ali sta tvojega dala v njegov avto? Je tam delal OK?
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a Gricko To dec 29, 2020 6:38 pm

čisto tako, a pa vi mislite , da je sploh kaj narobe?

ker meni glede na opis ne deluje nič kaj narobe. napetost je pač "živa" stvar
v prostem teku alternator itak fila z manjšo napetostjo kot pri povišanih obratih, včasih se je to še bolj poznalo ampak ti vedno fila dvolj

napetost itak zaniha, ko spremeniš pogoje na alternatorju ( obrate, breme...)

zdej, kolko hitro regulator ustrezo zregulira je odvisno od elektronike, instalacije, napolnjenosti akuja in še in še... eni bolje eni malo počasneje

na xenonu ali ledicah se to ne opazi tako močno, na halogenkah, kjer je žarilna nitka, ki je zelo občutljiva na napetost pa se po mojem to opazi na vsakem avtu ( avto deluje v prostem teku, pohodiš gas in spustiš nazaj na prosti tek - luči svetijo/ bolj zasvetijo in potem spet manj...)
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a RedBaron To dec 29, 2020 8:14 pm

Hja, do neke mere je to res normalno, če alternator ne zmore vseh bremen, pač napetost pade. Vendar je avtor napisal, da se mu izklaplja el. servo volan... to pa verjetno ni normalno.


Oz mogoče je "problem" v tem, da pozimi (dokler ni motor dovolj ogret) je aktiviran kakšen el. grelec za gretje kabine, ki pa zna "potegnit" kar velik tok.

Tudi jaz sem opazil rahel upad svetilnosti luči na škodi yeti, zdajle pozimi - v prostem teku, dokler motor še ni ogret in je aktiven el. grelec. Vendar se je po menjavi akumulatorja stanje normaliziralo.

Jaz bi za začetek premeril zadeve, koliko fila alternator, koliko napetost pade v prostem teku, koliko pade napetost akumulatorju med zagonom motorja - ker možno, da je akumulator slab... čeprav bi naj bil nov.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a Gricko To dec 29, 2020 11:34 pm

RedBaron je napisal/-a:Hja, do neke mere je to res normalno, če alternator ne zmore vseh bremen, pač napetost pade. Vendar je avtor napisal, da se mu izklaplja el. servo volan... to pa verjetno ni normalno.


.

ne ni, vendar pa je omenjal nihanje med 13.5 in 14.5, kar se meni ne zdi problematično glede na to, da je enkrat prosti tek in drugič povišani vrtljaji

in kot drugo, pri 13.5 V sigurno to ni krivec za izklop servo volana, nora pa napetost pasti dosti nižje!!

ali napetost pade veliko nižje, kot je avtor navedel (ne vem kdaj se izklopi el servo- kje ima prag ampak sem siguren da nižje od 11V, verjetno še manj)
ali pa ima problem na samem el. servotu oz na njegovi napeljavi.
ob mrazu ni na udaru le aku ampak vse, tudi žice, ki se "skrčijo" in če je izolacija kje prebita, je lahko tisto malo ravno dovolj da naredi stik, lahko je v modulu hladen lot in mraz to še poslabša ( tudi lot se skrči). Govorimo o malenkostih, ki pa so lahko v določenih primerih dovolj ob recimo še tresljajih
 
zan948
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Sr maj 16, 2018 7:29 pm

Re: nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a zan948 Sr dec 30, 2020 10:02 am

pozdravljeni,

sem preveril na uradnem servisu, alternator je pravi. 90A za moj model.
ko sva menjala alternatorje, sva dala mojega v njegovega in je delalo normalno.
ne, to nihanje ni v redu! še tomosov APN drži napetost.
lahko stalni niha samo 1v ampak občasno zaniha med vožnjo precej več, koliko ne vem ker vidim samo po lučeh, je skoraj kot da bi preklopil iz dolgih na kratke. nihaj je lahko zelo kratkotrajen da se na lučeh skoraj ne vidi, ampak dovolj da računalnik izklopi servo volan. ali se sam, ne vem slišati je rele ki ga izklopi. nato napiše napako da je servo izgubil napajanje.

napetost v avtu ne sme nihati niti za 1 volt. punto od kolega niha za 0.2V max pa ni važno ali teče prosti tek ali na 3k obratov pa ima alternator za sabo 200k+ kilometrov.
Pomoje ali katera naprava neenakomerno vleče ogromno toka ali pa je nekje slab stik. zdaj kje je in kako ga najti je pa drug problem. pregledal in izmeril sem že vse mogoče.
če hoče napetost toliko pasti mora nekaj potegniti VELIK tok in govorimo o velikih žicah ker majhne bi po moji oceni v tem času že scvrlo.
ali pa pade dovod iz alternatorja, kar je čudno saj bi tudi samo z baterijo servo moral dobiti dovolj napetosti in toka. sploh za tako kratek čas kot traja nihaj.
pozitivni vodnik se od baterije do alternatorja ustavi samo še na zaganjaču. je možno da hodi tam kaj v stik? čudno se mi zdi ker ob ugasnem motorju baterije nikoli ne izprazni in tok ki ga avto vleče iz baterije ko je ugasnjen je OK.

nevem, to so moja mnjenja. upam da ima kdo še kakšno idejo.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3

Napisal/-a Gricko Sr dec 30, 2020 1:58 pm

zan948 je napisal/-a:pozdravljeni,
ne, to nihanje ni v redu! še tomosov APN drži napetost.

govoriš neumnosti!
seveda da niha, ko je govora o APN....tam šele niha!!! za par voltov!! v štantgasu komaj sveti luč ko daš gas pa dejansko sveti!
in tudi pri avtih niha!! ko si ravno pri starih mopedih, še stari avti....yugo , 101 in vsi podobni iz tistega časa.... konkretno zaniha med prostim tekom in med povišanimi obrati....so pa res tudi napetosti filanja manjše ( 13.8 ) .....prebližno tako, kot ti opisuješ!
novejši pa manj ampak 0,5V je hitro, je pa kot rečeno odvisno od regulatorja, alternatorja, od stanja akuja, od instalacije, od porbanikov....

zan948 je napisal/-a:lahko stalni niha samo 1v ampak občasno zaniha med vožnjo precej več, koliko ne vem ker vidim samo po lučeh, je skoraj kot da bi preklopil iz dolgih na kratke. nihaj je lahko zelo kratkotrajen da se na lučeh skoraj ne vidi, ampak dovolj da računalnik izklopi servo volan. ali se sam, ne vem slišati je rele ki ga izklopi. nato napiše napako da je servo izgubil napajanje.

na lučeh se skoraj ne vidi a zaniha veliko?? ravno na lučeh se zelo opazi!! in servo volan ne bi smel tako izklopiti!!, ker kot sem že rekel, bi mogla napetost fajn pasti! vsak modul ima ponavadi svojo stabilizacijo in tudi kondenzator- filter za glajenje takih špic, da ne pride do izpada
očitno si boš moral v avto naštimati voltmeter , da boš videl, koliko ti pade, ker "veliko" ne pomeni nič! in da boš vedel realno stanje
meni na motorju med prostim tekom in pri 5krpm ( normalni obrati pri motorju) sigurno zaniha za ~1V ali celo več



zan948 je napisal/-a:napetost v avtu ne sme nihati niti za 1 volt. punto od kolega niha za 0.2V max pa ni važno ali teče prosti tek ali na 3k obratov pa ima alternator za sabo 200k+ kilometrov.

.2V je malo ampak ok,tudi lahko.... prej bi rekel cca .5V
mislim, da imaš ti probleme z instalacijo- slabi stiki ali prebijanje, ali pa z elektroniko za volan....ti še kaj drugega odpoveduje razen volana? ( ker v avtu imaš več modulov, ki bi se ti ob večjem padcu lahko izklapljali in to random, ne vedno isti - recimo ABS, ASR, radio....)

ps: na alternator pride močnostni +, pride pa tudi kontrolni + (tanka žica), ki regulatorju pove koliko filati.... če je tukaj slab stik ga lahko fino heca ker narobe čita napetost sistema... in primerjava med sistemom in izhodom alternatorja ni prava
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 7 gostov