Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
aygo
Novinec
 
Prispevkov: 241
Pridružen: Če sep 07, 2006 3:05 pm
Kraj: slovenija

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a aygo Ne feb 18, 2024 11:23 am

Imam Crossland 1.2 turbo letnik 2018 in je bil zobati jermen menjan pri 60000 km. Avto ni imel vpoklica, redno servisiran na 1 leto ali 15000 km, olje predpisano, jermen razpokan po robovih.
Slika pred menjavo
Priponke
20230801_084210 crossland.jpg
 
Matko37
Novinec
 
Prispevkov: 136
Pridružen: Po maj 31, 2010 11:07 am

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a Matko37 Ne feb 18, 2024 11:34 am

Bi tak jermen zdržal 90.000km? Vpoklica ni bilo, ker te letnike vpoklicujejo sedaj.

Karter je bil odstranjen in pregledana mrežica?
 
void
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1778
Pridružen: Sr mar 02, 2016 4:21 pm

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a void Ne feb 18, 2024 12:42 pm

Jaz sem imel na servisu pred kratkim C3 2017 letnik 82hp varianto, jermen naj bi biu po podatkih še original. Kilometrov je bilo cca 40k. Pa je na oko zgledal v ok stanju. Sem pa stranki priporočil menjavo. Kako se bo odločila je pa druga stvar.

Slika
 
metor
Novinec
 
Prispevkov: 389
Pridružen: Ne maj 11, 2014 3:23 pm
Kraj: GO

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a metor Ne feb 18, 2024 2:00 pm

Imam 308, 2014 s tem motorjem 130hp.
Leta 2020 sem peljal na vpoklic, merjenje sirine jermena so rekli, da je vse uredi. Par mesecev kasneje se je zacela vklapljat stop lucka-napaka na motorju (to je bilo pri slabih 50k kilometrih). Po priklopu na tester sicer ni javljalo napake za tlak olja ampak za pritisk vakum pumpe zavor. Torej senzor tlaka vakumske crpalke, katera se zene s oljem.
Takrat je bil jermen menjan, karter dol, sito sicer ni bilo zamaseno popolnoma je pa bilo nekaj delcev. Pregledana in ociscena ventila odmicne gredi(na bloku sta notr na o-ring za sesalno in izpusno stran).
Potem naslednjih 20k vse vredu zdaj se je obcasno in se to samo kmalu po zagonu mrzlega motorja pri nizkih temperaturah spet zacela pojavljat napaka (rdeč stop-napaka na motorju).
Tester spet kaže isto napako, za pritisk vakum pumpe od zavor.
Jermen deluje res kot nov, gre pa karter vseeno preventivno dol da se preveri sito in se bo zamenjalo vakumsko crpalko, senzor in preverlo spet ventila odmicne gredi. Potem se odlocim ali spet zamenjam jermen ali pocakam se eno leto.
Naj omenim, da se na avto olje menjuje na najvec 5k vedno Total 0w-30.
Torej ja sami problemi s tem motorjem pa ima avto okoli 70k.
Don't worry, be happy ;)
 
Matko37
Novinec
 
Prispevkov: 136
Pridružen: Po maj 31, 2010 11:07 am

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a Matko37 Ne feb 18, 2024 2:25 pm

To so zgodbe, ki jih je ogromno, nekatere še mnogo hujše. Že to, da se pri 70.000km razmišlja o ponovni (torej drugi) menjavi jermena je katastrofa. Na tem letniku je tovarna rekla 180.000km ali 10 let. Avto kupiš s prepričanjem, da do 180.000km ne boš imel velikega servisa, ne pa da ga boš imel vmes štirikrat.

Priporočilo za olje so tudi 2x zamenjali. Najprej je bilo točeno 5W30, potem 0W30, od 2022 pa 0W20, jermen je dal skozi 5 generacij, kjer so bile vmes generacije še slabše od prve. Interval menjave so 2x zmanjšali, najprej na 120.000km, sedaj je 90.000km, pa še tega skoraj noben jermen ne zdrži.

Glede na videno človek dobi občutek, da pač nekaj poskušajo, sami ne vedo točno, mi pa testiramo….
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3796
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a Blinder Ne feb 18, 2024 6:33 pm

Bing ai pravi, da ima "moker jermen" 30% manj izgub kot klasičen ali veriga.
Proizvajalci se borijo znižat "flotni izpust ogljikovega dioksida" https://www.amzs.si/motorevija/mobilnost/promet/2020-03-09-magicna-meja-izpustov-co2-95-g-km , verjetno zato imamo jermene v olju, start-stop sistem, 0W20 olje
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Matko37
Novinec
 
Prispevkov: 136
Pridružen: Po maj 31, 2010 11:07 am

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a Matko37 Ne feb 18, 2024 7:03 pm

Vse to na račun tega, da vse prej crkuje in se prej menjuje in posledično več proizvaja in imamo več odpada. Koliko se CO2 zaradi tega pridela? dvomim, da je kdo zajel v računico.

Vidim večji efekt v tem, če bi zakonodaja velevala: motor mora zdržat 400.000km, avto ne sme zagniti v 20 letih. Zavorne ploščice pri normalni uporabi in diski morajo zdržati 100.000km, ne pa da leti prah od njih kot od šolske radirke, izpuh mora zdržati življenjsko dobo avtomobila… Za lastnike pa spodbude, če imaš avto čim dlje. Cenejša cestnina, vinjeta, manj zavarovanja, cenejši parking, pač nekaj, da se ti splača.

Če hočemo rešiti planet, je potrebno zmanjšati potrošništvo. Dokler je pa povprečni izdelek zasnovan, da deluje le še dva dni preko garancije in miselnost ljudi, da je pač potrebno imeti vedno zadnji model izdelka, pa naj bo to avto, TV, telefon, sesalec… in pa vse vrste pripomočkov, ki obstajajo, tako dolgo planeta pač ne bomo rešili. Pa čeprav imamo jermen v olju, olje 0w20, ki ga mimogrede menjujemo pogosteje in start stop sistem, ki ga nihče ne uporablja.
 
Uporabniški avatar
whitee
Uporabnik
 
Prispevkov: 801
Pridružen: Pe nov 22, 2013 8:25 pm
Kraj: Kozje

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a whitee Ne feb 18, 2024 8:32 pm

To bi delovalo, če bi svet vodili pravi naravovarstveniki. Tako pa ga vodijo čisti ekonomisti. Marsikaj ni logično, pa je vseeno. Se je pač treba sprijaznit, ker proti eliti pač nimaš moči.
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2175
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a tomzzi Ne feb 18, 2024 9:02 pm

A potem se je dobro ogniti temu motorju tudi sedaj? Kako je z novimi? Letniki 2023 oziroma čisto novimi 2024?
Nekako sem zainteresiran v nakup določenega avtomobila s tem motorjem a me vsa ta poročila in mnenja odbijajo od nakupa.

Vem, da ne sodi v temo ampak kako se pa PSA dizli 1.5 obnesejo?
 
zidnidvojnik
Novinec
 
Prispevkov: 129
Pridružen: Če sep 27, 2012 1:46 pm

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a zidnidvojnik Ne feb 18, 2024 10:56 pm

Tommzy poglej prosim zs. Sem ti pred nekaj dnevi poslal enega.
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4171
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a xxl Po feb 19, 2024 12:09 am

whitee je napisal/-a:To bi delovalo, če bi svet vodili pravi naravovarstveniki. Tako pa ga vodijo čisti ekonomisti. Marsikaj ni logično, pa je vseeno. Se je pač treba sprijaznit, ker proti eliti pač nimaš moči.

Amorfna gmota smo, a ne? ;) :D
Ta kalvarija je vredna skupinske tožbe. Ne vem kaj še čakate, potrošniki.
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
whitee
Uporabnik
 
Prispevkov: 801
Pridružen: Pe nov 22, 2013 8:25 pm
Kraj: Kozje

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a whitee Po feb 19, 2024 5:37 am

Na srečo sem v taki poziciji, da ne rabim novega avta, niti nimam neke hude želje. Mislim da je ogromno "pravih" avtov na voljo rabljenih. Plus tega, da sam stremim bolj k performace modelom, kjer še vseeno ni vse tako črno.
Z politiko se pa poskušam čim manj ukvarjat, ker potem samo glava boli :)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1292
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a mišek Po feb 19, 2024 12:11 pm

A nova astra, ki ima tudi ta motor 1.2 ,130 in 145 konski, a to je isto sranje glede tega ali je to kqj drugace narejeno?
 
MORDOR
Novinec
 
Prispevkov: 177
Pridružen: To maj 19, 2009 10:19 am

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a MORDOR Po feb 19, 2024 12:32 pm

Ne od Astre je pa čisto drugačen. Narejen tako da se ne kvari. Se opravičujem za sarkazem.
Življenje ni praznik,ampak delovni dan!
 
Uporabniški avatar
LeQuack
Novinec
 
Prispevkov: 465
Pridružen: Pe nov 16, 2007 4:16 pm

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a LeQuack Po feb 19, 2024 12:55 pm

Fan je napisal/-a::D Ta je pa dobra, ljudje redno vzdržujejo svoja vozila, pa jim ta s svojimi napakami, sivijo lase. Pa se nade nekdo, ki v temi vpraša koliko lahko zamudi servis. Kako bi bilo, če bi servis opravil 14 dni pred dopusti, menim, da ne bi bilo potrebno kaj veliko iskati serviserja.


Ja lahko bi prej servisiral, ampak vsak hoče minimizirati stroške, in če proizvajalec garantira da se ne bo pokvaril, potem mu je treba verjeti, oziroma da ga bo popravil če se pokvari. Za avto izven garancije je mogoče smiselno delati servise bolj pogosto, v izogib večjim stroškom, ampak dokler pa je v garanciji pa ne.

Naciljati da bo točno ob 15.000 km pa je tudi umetnost, sploh ker servisi imajo očitno toliko dela da naročajo za 1 mesec vnaprej, če pa še kako turo vmes narediš pa hitro lahko narediš kilometre. Ravno zato me pa zanima koliko je tolerance pri tem, se pravi če sem 100km čez a še velja garancija ali ne? Ali pa 1000km čez?
 
Misek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr apr 07, 2010 9:33 am

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a Misek Po feb 19, 2024 1:04 pm

MORDOR je napisal/-a:Ne od Astre je pa čisto drugačen. Narejen tako da se ne kvari. Se opravičujem za sarkazem.

Vprasam zato ker opel se ni dolgo ko je sel na te motorje ae mi zdi, zdaj pa a so zdej to kaj popravl, pa je to drugacen motor zdej v novih generacijah ali je to isto sranje.
Ocitno je isti.
 
Kristjan123
Uporabnik
 
Prispevkov: 830
Pridružen: So jul 01, 2017 8:31 am

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a Kristjan123 Po feb 19, 2024 3:39 pm

Matko37 je napisal/-a:To so zgodbe, ki jih je ogromno, nekatere še mnogo hujše. Že to, da se pri 70.000km razmišlja o ponovni (torej drugi) menjavi jermena je katastrofa. Na tem letniku je tovarna rekla 180.000km ali 10 let. Avto kupiš s prepričanjem, da do 180.000km ne boš imel velikega servisa, ne pa da ga boš imel vmes štirikrat.

Priporočilo za olje so tudi 2x zamenjali. Najprej je bilo točeno 5W30, potem 0W30, od 2022 pa 0W20, jermen je dal skozi 5 generacij, kjer so bile vmes generacije še slabše od prve. Interval menjave so 2x zmanjšali, najprej na 120.000km, sedaj je 90.000km, pa še tega skoraj noben jermen ne zdrži.

Glede na videno človek dobi občutek, da pač nekaj poskušajo, sami ne vedo točno, mi pa testiramo….


Ena izmed modifikacij bi lahko bila tudi notranja kamera, ki bi se nahajala nad jermenom bi delala na istem principu kot vzvratna, ko daš v rikverc jo vklopi. To bi vklapljal recimo z gumbom na armaturki potem bi pa imel še v navodilih za uporabo slike jermenov v različnih fazah pred katastrofo, da bi voznik dobil info kakšno je trenutno stanje
 
Matko37
Novinec
 
Prispevkov: 136
Pridružen: Po maj 31, 2010 11:07 am

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a Matko37 Po feb 19, 2024 5:52 pm

Jaz bi povečal karter na kakšnih 5,5 litra, več olja se počasneje razredči, pa absolutno povečal sito (ne luknjic, ampak premer sita, da dobiš večjo površino, se počasneje zabije).

Izboljsan senzor tlaka, ki bi zaznal kaj drugega kot le, da je ali ni tlaka. Recimo, če tlak pade za 25%.

Vodno črpalko bi dal električno, motor bi se bistveno hitreje segrel, če voda neprestano ne kroži (to ima toyota, motor na delovni temperaturi po enem km pozimi). Tako bi bilo manj pronicanja bencina mimo batnih obročkov.

Prostora za izboljšave je veliko, vse to pa stane, pa vsaka malenkost lahko vpliva na izpuste in je motor hitro neustrezen.
 
Kristjan123
Uporabnik
 
Prispevkov: 830
Pridružen: So jul 01, 2017 8:31 am

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a Kristjan123 Po feb 19, 2024 7:47 pm

Moj odgovor je bil sarkazem, tvoj pa konstruktiven prispevek. Poglej že zelo zelo dolgo znajo naredit motor z jermenom ki prileze do 200k kilometrov pa se vec ce ima pošteno ketno in to samo z menjavo olje+ filtrov. Zdaj pa kar naenkrat neki motorji, ki imajo življenjsko dobo manjšo od pnevmatik in kasnejev neke super-duper modifikacije...
 
Matko37
Novinec
 
Prispevkov: 136
Pridružen: Po maj 31, 2010 11:07 am

Re: citroen, peugeot, DS, opel - 1.2 puretech težave

Napisal/-a Matko37 Po feb 19, 2024 8:52 pm

Haha, ni mi kapnilo, da gre za sarkazem :)

Glede motorjev, vem da znajo narediti, imam enega s ketno doma s 370.000km, le olje in filtri vsa leta.... veriga še prva in je tiho,nobenega ropota.

Oznaka motorja R18A2
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 25 gostov