Pozdravljeni, Ker je gorela lučka za motor smo prvo peljali avto na servis za plin... Po pregledu je sporočil, da je zelo slaba kompresija na enem od celindrov in je svetoval, da se nastavi zračnost ventila... Zdaj vse, kar smo opazili, da avto nagaja je samo to, da avto (topli motor) v prostem teku avto malo "cuka". Ima še kdo kakšne izkušnje z podobnim primerom? Lp Ambrož
Fan je napisal/-a:V koliko je slaba kompresija ..... je plin opral notranjost cilindrov. Kakšne poceni rešitve ni. Kakšne številke so bile, ko so merili kompresijo?
Vem, da je rekel 6 ali 0,6 žal nisem tak strašni poznavalec (ni bil čist brez kompresije ampak je povedal, da je slabša kompresija) Strošek pa je polovico vrednosti avtomobila očitno
Pri merjenju kompresije na valju, so ventili zaprti. Če kaže veliko odstopanje, se lahko napravi test tesnosti motorja, s tem se vidi ali ventili tesnijo, obrabljenost obročkov in tesnil. S samo nastavitvijo ventilov, se kompresija ne bo izboljšala, bo pa bolj točno odpiranje/zapiranje - posledično boljši izkoristek motorja. Plin je naredil svoje.
Če ventili ne zapirajo in tesnijo dobro, tudi kompresija ne bo v redu.
Plin zagotovo manj 'spere' cilindre kot bencin, ker ni topilo.
Težava, ki jo plin povzroča, je posedanje oz. ugrezanje sedišč ventilov, ker gori tako čisto, da se na ventilih ne nabirajo saje. Posledično pride med ventilom in sediščem do kontakta kovina na kovino, kar na molekularnem nivoju lahko povzroča obrabo, če materiali niso ustrezni (in žal večinoma niso, ker so ustrezni materiali dražji).
Zaradi ugrezanja sedišč lahko pride do tega, da se ventili ne zapirajo več popolno in posledica je tudi slaba kompresija.
Zato pa se pri LPG avtomobilih zračnost ventilov praviloma preverja in nastavlja pogosteje od sicer predvidenega intervala (če ta sploh je predviden).
Prav tako se zaradi tega dodajajo razni 'valve-saver' produkti, ki naj bi nadomestili saje, ki jih sicer proizvede bencin in bi naj preprečili obrabo.
Danci 1973, res je! Poleg tega, pa je problem še v tem, da so pri plinu višje temperature, ki še dodatno obremenijo sedeže ventilov.
Če ima suzuki ročno nastavljanje ventilov, potem bo zadeva verjetno rešljiva. Če pa nima, pa ne vem... verjetno bo potrebno menjati sedeže ventilov. A je plinska vgrajena plinska inštalacija z mazanjem ventilov?
Pred leti, ko sem se zanimal za nakup vitare, takrat je bil v ponudbi še 1.6 bencinar, mi je prodajalec rekel, da mi ne priporoča vgradnje plina, ker suzukijevi motorji niso primerni za to. Menda je precej težav pri vožnji na plin, ravno z ventili.
Da, avto ima tekočino za mazanje ventilov. V glavnem... Ker smo bili čisto pred dopustom in v dveh dneh težko dobiš kasnega avtomehanika je svakinja zrihtala enega mehanika... Glede na to kako se zraven spravlja bo tak cel avto za popravit in očitno tisto najnujnejše ne bo odpravil...
Eden bi ventila nastavljal, drug glavo dol jemal in menjal sedeže ventilov, tretji bi odpravljal napako cukanje, četrti bi se igral s testarjem zarad lučke....in vsi bi mastno računal.
Vi sam terajte, ne bo crknil. Zdaj če je zvok iz izpušnega lonca zadaj čudn kot kak parni vlak potem so ventili razštelani, za cukanje je lahko kriva tuljava. Drugače priporočam, da sam terate in bo avto delal.