Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
svadreb
Uporabnik
 
Prispevkov: 876
Pridružen: Če apr 21, 2005 9:25 am

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a svadreb To avg 22, 2023 9:20 am

boxerbimer je napisal/-a:Ne razumem, zakaj je neka splosna teorija da ga je treba v 4. prestavi terat po avtocesti na ne vem kako visokih obratih, da se filter regenerira. Dejstvo je, da je v 6. prestavi kljub nizjim obratom temperatura izpusnih plinov VISJA kot recimo v 4. prestavi, iz tega razloga je to boljse za regeneracijo.


To pa ne bo držalo. Prestava nima veze s temperaturo izušnih plinov. Nanjo vplivajo vrtljaji motorja. Več vrtljajev, več vžigov, višja temperatura izpuha. In bolj ga teraš, bolj ti bo filter prepucalo. Problem je ta, da se ne ve, kdaj se filter puca. Ljudje pa uporabljajo dizle tudi za kratke mestne vožnje, ki prekinjajo cikle regeneracije. In slej ko prej se filter zabaše.
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a danci1973 To avg 22, 2023 9:27 am

Fan je napisal/-a:Ufffff ........ res mi ni jasno, zakaj se iz vsake debate naredi kvantno fiziko? Predvidevam, da so inženirji v tovarni že vedeli kakšni pogoji so najboljši za čiščenje čistilca trdih delcev.

Inženirji že vejo, ampak nad njimi so prodajalci, računovodje, delničarji, ... :lol:
 
boxerbimer
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Pe okt 23, 2020 7:47 pm

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a boxerbimer To avg 22, 2023 9:44 am

svadreb je napisal/-a:
boxerbimer je napisal/-a:Ne razumem, zakaj je neka splosna teorija da ga je treba v 4. prestavi terat po avtocesti na ne vem kako visokih obratih, da se filter regenerira. Dejstvo je, da je v 6. prestavi kljub nizjim obratom temperatura izpusnih plinov VISJA kot recimo v 4. prestavi, iz tega razloga je to boljse za regeneracijo.


To pa ne bo držalo. Prestava nima veze s temperaturo izušnih plinov. Nanjo vplivajo vrtljaji motorja. Več vrtljajev, več vžigov, višja temperatura izpuha. In bolj ga teraš, bolj ti bo filter prepucalo. Problem je ta, da se ne ve, kdaj se filter puca. Ljudje pa uporabljajo dizle tudi za kratke mestne vožnje, ki prekinjajo cikle regeneracije. In slej ko prej se filter zabaše.


Ampak pri nizji prestavi je obremenitev motorja manjsa, kljub pogostejsemu vzigu. Nizji je tlak v cilindrih.
 
svadreb
Uporabnik
 
Prispevkov: 876
Pridružen: Če apr 21, 2005 9:25 am

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a svadreb To avg 22, 2023 10:27 am

boxerbimer je napisal/-a:
Ampak pri nizji prestavi je obremenitev motorja manjsa, kljub pogostejsemu vzigu. Nizji je tlak v cilindrih.


Tlak v cilindrih je tlak v cilindrih in nima veze s prestavami. Prestave vplivajo le na hitrost premikanja vozila.
Ti lahko voziš v katerikoli prestavi z:
- malo obrati - manj obremenjen motor - počasnejša vožnja
ali
- z veliko obrati - bolj obremenjen motor - hitrejša vožnja

Z malo obrati bo v katerikoli prestavi motor manj obremenjen in z več obrati bo motor v katerikoli prestavi bolj obremenjen.

Ampak najina debata ne rešuje težave avtorja teme, zato jo raje prekiniva.
 
boxerbimer
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Pe okt 23, 2020 7:47 pm

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a boxerbimer To avg 22, 2023 11:23 am

Obremenitev motorja se racuna glede na maksimalno moc (oziroma mavor), ki jo motor lahko doseze pri dolocenih obratih. Recimo da motor v nekem trenutku za premagovanje obremenitve mora proizvesti 40 kW moci. Takrat bo obremenitev motorja, ce bo deloval pri 2000 obratih vecja, kot ce bi nekdo "saltal" dol in vozil na 3000 obratih, preprosto zato, ker je razpolozljiva moc pri 3000 obratih visja.

Ampak se strinjam, ta debata ne pomaga avtorju teme in bi jo morali premakniti / nadaljevati v kaki drugi temi.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a boštjan_01 To avg 22, 2023 9:01 pm

Tema je res čisto pobegnila
Gorivo pri vžiganju sprošča toploto. Če voziš v nižji pestavi in višjih obratih je poraba zagotovo večja. Več goriva pomeni več toplote. Za to ne rabiš biti diplomirani inženir. Bolj od moči je pravilneje upoštevati potrebno energijo. Izkoristek je nižji z višanjem obratov.
Nekateri prizvajalci priporočajo vožnjo v višjih obratih za regeneracijo. Zanimivo da avti ne javljajo kdaj je regeneracija.

Malo čudno, da bi se zaradi filtrov in regeneracije žgala plastika.
Še največ možnosti vidim zaradi električnega pregrevanja. Bodi pozoren kdaj smrdi in kaj se takrat vklaplja.
po toliko dneh žganja bi se že moralo nekaj videt na oko.
Zadnjič spremenil boštjan_01, dne To avg 22, 2023 9:11 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
motom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 555
Pridružen: Po jan 04, 2016 5:04 pm

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a motom To avg 22, 2023 9:08 pm

Tukaj gor noben nima prav veliko pojma o dpf, s Fanom vred, ki povrhu še zavaja o potrebi po enkrat letni ročni sprožitvi regeneracije. Zakaj le, ko se pa regeneracije izvajajo avtomatsko, ko je to potrebno. Res super, da nekdo na silo izvaja regeracijo, ko ta ni potrebna. Ob regeneraciji niso potrebni nobeni povišani vrtljaji, celo na mestu v leru se čisto lepo sama dokonča. Treba se je zavedat le, da so minimalne relacije za 100% izvedeno regeracijo cca 5km za doseženo temperaturo 600C in naslednjih 25 km za izvedbo. Če nimaš takih relacij, ampak recimo le 15km, potem se bo regeracija pač večkrat izvajala, kar pa ni prav dobro. V tem primeru lahko ko prideš na cilj, pustiš da se regeracija zaključi na mestu.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6397
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a Fan To avg 22, 2023 11:29 pm

Vsak lahko vzdržuje vozilo kot ga želi.
Povzetek iz servisnih navodil za DPF:

While this particular article is about Diesel Particulate Filter – DPF – maintenance and cleaning, we thought it might be beneficial to review some basics about DPF and why cleaning is so critical.
What is a Diesel Particulate Filter (DPF)?
DPF is an acronym for Diesel Particulate Filter. A DPF works in conjunction with the oxidation catalyst and EGR valve to remove a majority of the NOx, particulate matter (think black, cough-inducing soot) and unburned hydrocarbons from burned diesel fuel. According the the EPA, “Diesel Particulate Filters, also known as DPFs, are exhaust aftertreatment devices that significantly reduce emissions from diesel fueled vehicles and equipment. DPFs typically use a porous ceramic or cordierite substrate or metallic filter, to physically trap particulate matter (PM) and remove it from the exhaust stream.”
Soot is a natural byproduct from the combustion of diesel fuel. Inside the DPF is a porous honeycomb structure that catches the soot as it passes through. After the soot builds up over time, the onboard computer controls fuel injection to allow unburned fuel to enter the filter at measured intervals where it flares off and generates increased temperatures that incinerate the accumulated soot. The result: Soot is chopped by over 90-percent.
Maintaining Your Diesel Engine Vehicle’s DPF is Critical
Accumulated soot creates back pressure that will eventually lead to increased regeneration down time, loss of horsepower, reduced fuel economy, filter damage and, ultimately, engine damage! The EPA states that a “filter must be periodically cleaned to remove noncombustible materials and ash. It is important to avoid excessive PM and ash accumulation in a DPF, so proper maintenance and cleaning instructions should be followed closely.”

The improper care of your Diesel Particulate Filter could cause:

Engine malfunction or breakdown.
DPF warranty to be voided.
Hefty fines due to your diesel vehicle engine to be non-compliant with air pollution laws.
What is the Recommended Interval for DPF Maintenance & Cleaning?
The interval for Diesel Particulate Filter cleaning varies between manufacturers specification, engine condition, duty cycle, and type of lube oil used in the engine. Most DPF retrofit manufacturers recommend cleaning the Diesel Particulate Filter once per year or about every 1000 hours of engine operation. The EPA mentions that the required cleaning interval may be as short as 6 months.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
motom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 555
Pridružen: Po jan 04, 2016 5:04 pm

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a motom Sr avg 23, 2023 6:22 am

Ne vidim nobenega smisla po ročni sprožitvi regeracije, ker mi avtomatska od novega naprej vedno sproži regeneracijo pri 24g in zaključi pri cca 5g saj, na mestu pa nekoliko prej.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a D12J12 Sr avg 23, 2023 7:09 am

Takšne vrste komentarji mi dvignejo živc :roll: . Inžinirji so določili pogoje in kako se bo izvajala regeneracija, ampak se vedno najde nekdo, ki pametuje.
Tukaj gor noben nima prav veliko pojma o dpf

Lej samo da imaš ti, povzamem besede iz navodil kot vsi ostali in nimamo pojma, to kar je pa zraslo na tvojem zelniku je pa sveto ;) . Očitno imamo na forumu novega strokovnjaka za dpf filtre in predlagam, da se v njegovemu imenu odpre tema vprašaj strokovnjaka :D .
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 568
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a AssKicker Sr avg 23, 2023 3:56 pm

Vožnja pri višjih obratih res ni potrebna, kajti previsoki obrati prekinejo regeneracijo. Pri nižjih obratih so tlaki višji, in s tem tudi narašča temperatura. To lahko vidite tudi, če je v avtu števec za temperaturo olja. če vzamemo isti klanec, isto hitrost, pri različnih prestavah, bo tisti ki ima eno prestavo nižje ohranjeval bolj hladen motor. Previsoka prestava samo obremenjuje motor, torej tlak polnjenja je višji, egr zaprt kar še dodatno greje delovni takt, pa v valje vbrizgava več goriva, kar vse skupaj privede do večjega števila nox delcev, ki pa bašejo dpf filter.
 
boxerbimer
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Pe okt 23, 2020 7:47 pm

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a boxerbimer Sr avg 23, 2023 4:50 pm

Vse napisano je res, razen NOx. NOx niso delci, to so zgolj spojina, dušikovi oksidi. S katalitično reakcijo se jih da kemijsko razgraditi z vbrizgavanjem AdBlue, sicer pa nastajajo pri največjih obremenitvah motorja, oziroma pri visokih tlakih in temperaturah. Nikakor pa ne zabašejo DPF filtra, tisti drugi so sajasti delci.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a D12J12 Sr avg 23, 2023 5:21 pm

Sem si prav vzel čas in preletel yt, navodila proizvajalcev, nasvete servisov za dpf filtre in povod so pri aktivni regeneraciji omenjeni višji obrati, odprta cesta in vsaj 20-30 min takšne vožnje. To kar omenjata vidva je pa pasivna regeneracija. Še enkrat! potrebno je ločiti med regeneracijam.
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 568
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a AssKicker Če avg 24, 2023 3:31 pm

ja, seveda se pogovarjamo o pasivni regeneraciji, to kar se izvaja med vožnjo.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a D12J12 Če avg 24, 2023 8:04 pm

Pasivna in aktivna regeneracija se izvajata med vožnjo. Pasivna sproti čisti filter ko izpušni sistem doseže vsaj 350°C. Pri članu smo ugotovili, da 15km v eno smer ne zadostuje, da bi se filter sproti čistil, zato smo mu predlagali aktivno regeneracijo. Za njo potrebujemo povišane obrate in vsaj 600°C.
Na kratko, pasivna čisti sproti in aktivna počisti kar ni zmogla pasivna. Ko pa obe dve ne zmoreta očistiti filtra je pa še zadnja možnost - prislilna regeneracija.
Pasivna s pomočjo temperature in adblue.
Aktivna s pomočjo aditiva ali nafte.
Prislina s pomočjo računalnika.
 
boxerbimer
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Pe okt 23, 2020 7:47 pm

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a boxerbimer Če avg 24, 2023 8:43 pm

Kaj pa ima Adblue z regeneracijo filtra trdnih delcev?
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a D12J12 Če avg 24, 2023 10:30 pm

Pri mazdi vem, da zaradi adblua opravi hitreje regeneracijo, zaradi pred dpf filtrom nameščenega srt filtra. Predvidevam, da ni tehnologija nič drugačna pri drugih znamkah.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1942
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a Polo78 Pe avg 25, 2023 12:06 pm

Kolikor je meni znano, AdBlue pripomore oz. pospeši izgorevanje saj pri nižjih temperaturah (že pri 190°), zato so verjetno tudi regeneracije krajše + to, da se je tehnologija samih filtrov ter njih regeneracij skozi leta postopoma izboljševala.

Ampak skupen imenovalec za dovolj učinkovito regeneracijo DPF filtra (z ali brez adblue), so še vedno daljše relacije (vsaj 30 min.) s povišanimi obrati s tem, da pri novejših z njimi ni potrebno pretiravat, je dovolj že ena prestava nižje in obrati nekje na 2.500 rpm. Jaz tako delam pri zdajšnjem 2.0 tdi že skoraj 7 let (140k km) in nisem imel nikoli težav. Enako jih nisem imel tudi prej pri Mazdi (2.2 CD).
Antiznačkar po prepričanju
 
krizkraz
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 52
Pridružen: To feb 16, 2016 9:20 pm

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a krizkraz Sr avg 30, 2023 7:03 am

Tudi jaz ne izvajam regeneracije pri 4000 obr.. tako mi je pač svetoval mehanik na AMZS. Nekako mi je po občutku in zvoku motorja tam 3000-3250 dovolj . Avto ima 258.000km in prvotni DPF, tako da pretirano narobe ne more biti, je pa ga predhodno lastnik pretežno vozil po AC. Po mestu pa vozimo v skladu s krivuljo navora...od 1750 naprej, večinoma na 2000, na 1500 se ga nikoli ne j***a in obremenjuje.....

OP: si odkril vzrok težave?
 
vammat
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: Ne jun 09, 2013 2:37 pm

Re: Vonj po zažganem pod haubo...

Napisal/-a vammat Sr sep 20, 2023 1:17 pm

Joj kolk enih odgovorov. No v glavnem, problem nima veze niti z elektriko niti z regeneracijo. Problem je verjetno v sklopki, majstor je dobro pregledal,ker je vonj točno pod akumulatorjem. Zanimivo je, da sklopka prime,grabi normalno,avto vozi normalno,ni nihanj v obratih,ni nobenih problemov. Če bi bila sklopka fuč bi verjetno opazil...
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: luxxx7 in 123 gostov