Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2175
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Požiranje gum - ropot

Napisal/-a tomzzi Po okt 23, 2023 8:07 pm

Pozdrav.

Pišem po dolgem času, ker imam problem s podvozjem.
Avto je Astra K 1.6 cdti. Do sedaj je bil avto enkraten in nobenih večjih problemov. Avto je čez 6 let star in ima cca 151.000 km za seboj.
Sedi na original 17 colskih platiščih.
Že pred nekaj časa sem opazil "radiranje" prednjih gum po robovih. Bolj po zunanjem. Se mi pa zdi, da je desna bolj pobrana kot leva.
Notranji rob tudi a ne toliko.

Avto sem dal na optiko. Vse v mejah normale (delal AMZS). Obenem so dali avto na stezo kjer so dobro testirali in pregledali podvozje.
O kakšnem luftu ni sledu. Pravtako ni bilo nobenga zvoka iz podvozja. Kar je zanimivo saj sam opažam prav to.
Namreč pokanje na podvozju ko "naglo" zavijem iz glavne na stransko cesto.
Ampak še bolj zanimivo je, da je pokanja zelo malo ali skoraj nič če je avtomobil "suh".
Zelo izrazito pa začne pokati kmalu ko speljem iz ročne pralnice. Torej ko je avto in predvsem okrog koles moker.
Se pravi začne v podvozju pokati pri naglejšem zavijanju po pranju avtomobila kolikor je to čudno slišat.

Na AMZS ne najdejo vzroka.

Gume so pumpane večinoma na 2.7 ali 2.5. Niso premalo ne preveč.

A ima kdo kakšno idejo kaj bi lahko bilo? Rabim NUJNO.

Drugače pa je kakšen mojster na dolenjskem za podvozja (NM?) ki bi mi najdel vzrok pokanja in radiranja gum?

Sliko imam zaenkrat eno. Jutri dodam še kakšno v kolikor bo vreme.

Slika
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a D12J12 Po okt 23, 2023 8:22 pm

Pri meni je odstopanje pokazala 3D optika, vse ostalo je bilo v mejah normale, ampak volan je pa stal v položaju 5 čez 12. Krive podrte pnevmatike.
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2175
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a tomzzi Po okt 23, 2023 8:26 pm

Torej so lahko gume? Kaj pa pokanje v podvozju? Ampak kot pravim večinoma samo po pranju. Ko je suho tega pokanja skorajda ni?
Bi razumel, da so gume (itak so za odpis) ampak me skrbi tole pokanje ko zavijam. Ni normalno.
 
Uporabniški avatar
whitee
Uporabnik
 
Prispevkov: 800
Pridružen: Pe nov 22, 2013 8:25 pm
Kraj: Kozje

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a whitee To okt 24, 2023 3:19 am

Pokanje bi mogoče lahko povzročale "šalčke" amortizerja oziroma ležaji amortizerja na vrhu. Je pa čudno, da ne bi to zaznali na AMZS.
Imam podoben problem na Volvotu, mi rahlo poka ob nižjih hitrostih in večjih zavijanjih. Je rekel mehanik, da so šalčke. Tako, da bom tudi jaz videl, ko menjam, če to reši težavo.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6397
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a Fan To okt 24, 2023 6:26 am

V koliko je zračnost na vpetju amortizerja, se to na tehničnem vidi - testna miza pred valerji, tam kjer tehtajo vozila. Občasni ropot pa lahko povzroča kolesni ležaj. Dvignite vozilo in s pestjo udarite po pnevmatiki. Če je ležaj poškodovan, se sliši/čuti rahel zvok/zračnost. To pa lahko podira optiko vozila, posledično tudi napačno obrablja pnevmatike.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a boštjan_01 To okt 24, 2023 8:33 am

Je težava samo na enem kolesu?
Avto ke že nekaj dal skozi, ni nov. Saj so ti na AMZS povedali v mejah normale. Med že omenjenimi možnosti bi še dodal zglob in stabilizator, ki pa ne bi smel imeti vpliv na obrabo gum. Gume napumpaj malo več, to je začasna rešitev. Mogoče pretiravaš z paniko, lahko se voziš.
Meni je tudi zelo malo pokalo v ovinek. Na tehničnem sva oba gledala pod avtom in nič opazila.Tudi mehanik ni nič našel. Pokanje se je počasi stopnjevalo, tudi vožnja naravnost. Po pol leta (več tisoč kilometrov) sem šel še 1x na tehničnega. Takrat sva opazila manjšo zračnost končnika stabilizatorja. Rekel je da je v mejah normale.
Po menjavi stabilizatorjev se je pokanje končalo.

Menjal sem takšen železni drog, ki je postavljen navpično na notranji strani blatnika. Da se ne bomo kaj narobe razumeli.
https://www.euavtodeli.si/katalog-deli/koncnik-10677
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2175
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a tomzzi To okt 24, 2023 3:53 pm

@whitee
A ne bi ležaj amortizerja pokal tudi če bi vrtel volan na mestu? Šalčke? Dvomim. Na AMZS ne vedo.

@Fan

kot sem zapisal je bil avto pri AMZS. Tako v servisni delavnici na dvigalki, optiki kot tudi na "mizi" oziroma tak kjer delajo tehnične.
Ga so dobro stestirali. Dvignili, levo desno. V kanalu pregledali. Nobenga pokanja, nobenga lufta.
Optika v piko.

@Boštjan

težava je na obeh prednjih kolesih. Oziroma pokanje prihaja od spredaj. Obe prednji gumi sta tudi "pobrani". Po večini po zunanjem robu.
Gume so več kot dovolj napumpane saj je tovarniško okrog 2.4 comfort. Eco na 2.7. To sem tudi imel. Večinoma.
Po regionalki nič ne poka.
Poka pa ko je moker in pri zavijanju na stranske ceste. Torej pri krepkem zavoju.

Sicer pa menim, da je to krivo za pobiranje gum.
Si kar ne upam zimskih dati gor, ker jih bo takoj zradiralo.

Drugače pa kaj bi bilo krivo za pokanje v mokrem pri suhem pa ne?

Slika Slika
 
Zodd
Novinec
 
Prispevkov: 415
Pridružen: To okt 17, 2006 9:38 pm

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a Zodd To okt 24, 2023 5:55 pm

bolj počasi v krožnih :) :)
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a boštjan_01 To okt 24, 2023 7:35 pm

Obraba je samo po zunanjem robu, čudno da je optika vredu. Mogoče je obraba ločen problem in nima nič skupnega z pokanjem.
Jaz bi jih napumpal vsaj za 0,2 več, da bodo robovi manj trpeli. To je začasna rešitev.
Kakšen končnik ali kaj podobnega (guma na železo) je že rahlo zjahano. Mokra guma boljše zagrabi in posledično tudi bolj poči ko popusti.
Po tej logiki bi tudi izločil zaprte sisteme kot so zglobi in ležaji.
Trenutno je nekje nekaj obrabljeno za nekaj desetink milimetra in je nemogoče opaziti z prostim očesom. Tudi če greš k 10 mehanikom.
Pusti času čas. Recimo na vsaka 2 meseca se pelji na tehničnega in ti ga postavijo na mizo. Pa obvezno z vodo našpricat.
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2175
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a tomzzi Sr okt 25, 2023 4:42 am

@Zodd

Ja. je pa res, da kakšno krožno ali ovink dokaj hitro zvozim.

@Boštjan

No hvala. Mogoče pa res ni povezave s pokanjem.
To pa še ne vem.
Ampak tlaka pa nima smisla dvigniti.saj je več kot dovolj nafilano.
Že na 2.7 je trd. Potem se pa še poveča tlak med vožnjo in je še trši.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1942
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a Polo78 Sr okt 25, 2023 1:17 pm

Tudi jaz bi rekel za 1. rešitev v sili malo več tlaka v gumah, čeprav 2.7 bi moralo biti čisto dovolj. Do 3.0 je povsem varno.

Pa tole s krožišči niti ni tako iz trte izvito, glede na to, da se tam večina časa zavija v levo (razen na izhodih), najbolj trpi prednja desna guma, ki je tule najbolj obrabljena. Čeprav po pravici povedano, tudi po sredini ni ravno ostalo kaj dosti profila, če je tole kakih 2-3 mm pa še to ne vem, če je...

Jaz mislim, da ni tako huda zadeva, sem videl že precej huje pobrane gume po robovih oz. razliko med robovi in sredino.
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2175
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a tomzzi Sr okt 25, 2023 6:08 pm

Saj verjetno je nekaj tudi na tem glede krožišč, ker je desna bolj obrabljena.
Divjak nisem. Včasih pa le malce hitreje zapeljem. Tudi čez krožišča. Če so prazna seveda.

Drugače so pa gume za odpis ja in gredo drugo leto nove gor.
Če bom še imel avto.

Zimske gredo itak kmalu gor pa bom videl kako bo.
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6395
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a IcEm4n Sr okt 25, 2023 6:15 pm

Conti.... :x

Za naslednjo sezono izberi gume od drugega proizvajalca, potem pa občasno spremljaj obrabo.
Imel podobne težave s pobiranjem (ob robovih) pri zimskih Conti. Dal potem gor Dunlop in problemov s pobiranjem čudežno ni bilo več.
Slika
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3789
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a Blinder Sr okt 25, 2023 7:54 pm

Kupi čimcenejše gume, če sumiš, da ti jih radira. Take, ki jih ni toliko škoda, če ti jih pobere po 5000 km.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
kx500
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 33
Pridružen: Če dec 06, 2012 5:47 pm

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a kx500 Če okt 26, 2023 4:37 am

Pri pnevmatikah conti premium contact 6 je to normalno, sploh če rad bolj dinamično voziš skozi ovinke.
Drugače dobra guma, vendar ima težavo s prekomernim pobiranjem zunanjih robov.
 
Zodd
Novinec
 
Prispevkov: 415
Pridružen: To okt 17, 2006 9:38 pm

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a Zodd Če okt 26, 2023 10:37 am

voziš dinamično in se potem zunanji rob gume prevrne sam nase, edina rešitev bolj enakomerne obrabe je da spredaj dodaš nekaj negativnega previsa...
zadeva je dokaj poceni običajno se zato uporabi ekcentrične vijake (camber bolts) stanejo okoli 20e in se naredi optiko ter se spredaj previs nastavi na cca -1, ali -1.5 pa bi moralo biti dovolj... o tem imaš ogromno napisanega na youtubu... plus to da je potem v ovinkih naležna površina gume večja in se konkretno poveča oprijem... srečno
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2175
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Re: Požiranje gum - ropot

Napisal/-a tomzzi Če okt 26, 2023 3:08 pm

Ok fantje. Hvala vam.
Ja ne vozim kot penzionist. Je vožnja kar dinamična. Oziroma ne šparam več avta. Zakaj le?
Še vedno pa jasno z nekaj soli v glavi.
Potem je pa verjetno res kriva bolj dinamična vožnja in verjetno tudi karakteristike gume.

Sem imel eno sezono na zimskih problem z Goodyear, ker so bile očitno premehke in jih je kar na hitro pobralo.

Z Nokian teh problemov nisem imel.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 134 gostov