Tako sem srečen, da sem se tega purecrap sranja rešil še preden se je karkoli pokazalo... Naredil sem si izgubo, a nikakor tako veliko, kot bi si, če bi ta avto vozil do 250.000 km, kot je bil moj namen pri nakupu.
Žal z novim (obnovljenim) motorjem ne boš rešil veliko. Avto popravi in vozi toliko, kot ti dajo garancije na motor, potem pa prodat, če bi rad mirno spal. Kar nekaj primerov je bilo s stopljeno svečko, kot vzrok se navaja običajno nabran garež v motorju, natančneje na vrhu bata in vrhu cilindra in s tem se zmanjša delovna prostornina, nastanejo večji pritiski, višja temperatura in svečka odleti. Velikokrat je to povezano še z LSPI, do katerega pride ravno zaradi nabiranja svinjarije.
Svinjarija povzroči tudi, da se zataknejo batni obročki - žre olje kot nor, informacija s Peugeotove garaže je, da je običajna kilometrina za ta pojav okrog 120.000km, imaš seveda primere pri 60.000km in take, ki pri 200.000km požrejo minimalno. Ne želim motorja, na katerem bi moral na 120.000 delati generalko.
Potem imaš tu še zobati jermen, sedaj so se okvare začele pojavljati na zelo izboljšanih letnikih 2021 in tudi 2022. Redko kdo menja jermen pri predpisanih 90.000km, ker je potreba po menjavi običajno prej. Tako pogosto še jermena za alternator nisem menjeval na nobenem avtu.
Pa da se ne pogovarjamo o tem da, ko kupiš, plačaš cel motor, dobiš ga pa 3/4... Joj, kako sovražim trivaljnike, njihov zvok in obnašanje. Kar živčen sem ob tem zvoku, pa naj se piše o nevem kakšni glajenosti in brez tresljajev in ne vem kaj še vse. Med 3 in 4 valji je razlika kot noč in dan. Pika
Drugače pa ima Peugeot opcijo, da vzameš tovarniško obnovljeno zadevo in svojo okvarjeno njim pustiš, da gre nazaj v tovarno in obnovijo. Cena je potem precej nižja. Vprašaj, če za motor to velja.
Z odvetnikom ne boš niče rešil, ker:
- avto nima več garancije
- avto nima več jamstva
- motor ima znane konstrukcijske napake, od zobatega jermena, do pitja olja, zlomljenih svečk... in ga še vedno vgrajujejo po 10 letih v določene avtomobile in je videti, da se nič kaj več ne sekirajo
- za zlom svečke ni vpoklica, ker očitno ne predstavlja varnostnega tveganja, motor je verjetno še delal po dveh cilindrih, zato so zavore še ostale aktivne...
- je pa vpoklic za zobati jermen, ki predstavlja varnostno tveganje (odpoved zavor), ki ga pa opravljajo po navodilih, ki so jih v vrtcu spisali. Izmerijo širino jermena in jih briga, če jermen razpada. Važno je, da je ustrezno širok. Nešteto je primerov, ko se je po opravljenem vpoklicu čez nekaj dni, tednov, mesecev prižgala lučka za tlak olja in ljudje so ostali brez zavor.
In če se v zadnji točki pravno ni nič spremenilo, kjer lahko gre za življenja, sam žal ne boš nič rešil, razen da si dodatno olajšaš denarnico.