Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a lada2103 To jul 16, 2024 6:31 pm

Pozdravljeni

Zanima me koliko kilometrov ste prevozili s tsi motorji brez težav z oblogami na ventilih. Kako so se na servisu lotili teh težav in kdaj je motor sploh javil napako, pri kakšni količini oblog?
Te težave sem se lotil pri 105 kkm cjz motor 1.2 tsi.
Po čiščenju je motor brez oklevanja tudi pri blagem pospeševanju. Pred čiščenjem je od 1400 do 1900 obratov ob nežnem pospeševanju rahlo pocukal. Morda tega večina voznikov ne opazi, zato me zanima kilometrina teh vozil. Lep pozdrav.
 
first1
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: So jul 27, 2019 7:53 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a first1 To jul 16, 2024 8:27 pm

Sam imam na 1.2 tsi 140k km in zaenkrat se zdi da ok vleče, poraba super - po BC 4,9L/100km povprečje zadnjih 4500km. Imam pa novejšo verzija EA211, mislim da 110 konjev in jermen. Kdaj si opazil rahlo cukanje - mogoče pri vožnji v hrib pod obremenitvijo? Aha vidim da si napisal nežno pospeševanje.... Se da na kak enostaven način videti preveriti nabiranje oglika - mogoče kamera skozi luknjo kjer je svečka + majhno ogledalo?
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a lada2103 To jul 16, 2024 9:14 pm

first1 je napisal/-a:Sam imam na 1.2 tsi 140k km in zaenkrat se zdi da ok vleče, poraba super - po BC 4,9L/100km povprečje zadnjih 4500km. Imam pa novejšo verzija EA211, mislim da 110 konjev in jermen. Kdaj si opazil rahlo cukanje - mogoče pri vožnji v hrib pod obremenitvijo? Aha vidim da si napisal nežno pospeševanje.... Se da na kak enostaven način videti preveriti nabiranje oglika - mogoče kamera skozi luknjo kjer je svečka + majhno ogledalo?


Če bi imel drobno kamero, bi lahko pogledal tudi skozi odprtino za svečko. Lahko pa preveriš režim delovanja pri nežnem pospeševanju. Eden od načinov je tudi tester povezan z elm327. Tam ti šteje misfires za vsak valj.
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a lada2103 To jul 16, 2024 9:31 pm

 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a sašo5 Sr jul 17, 2024 5:24 pm

kdo od vas s temi motorji tanka "stotko"? Noben.....potem se ne čudit oblogam, cukanju, trešenju, nemirnem ler gasu ipd....
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a lada2103 Sr jul 17, 2024 5:32 pm

Višje oktansko število tu ne igra nobene vloge. Ogljik se nabira zaradi zasnove motorja, ki nima nobene potrebe po drazjem bencinu.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a RedBaron Sr jul 17, 2024 6:15 pm

sašo5 je napisal/-a:kdo od vas s temi motorji tanka "stotko"? Noben.....potem se ne čudit oblogam, cukanju, trešenju, nemirnem ler gasu ipd....


Zakaj bi tankal (dražjo) stotko?? Motor je narejen za 95.



Drugače pa, avtor objave: Pred časom smo kupili alteo 1.2 TSI, še "stari" motor 8V s ketno in 105 KM (jermenski so menda 16V).

Avto je bil kupljen v avtohiši (SEAT) pred nakupom je bil motor "porihtan", se pravi menjava verige, čiščenje ventilov in menjava 2 injektorjev. Prevoženih je bilo takrat 172 kkm.
 
Zodd
Novinec
 
Prispevkov: 446
Pridružen: To okt 17, 2006 9:38 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a Zodd Če jul 18, 2024 4:43 am

lada2103 je napisal/-a:Višje oktansko število tu ne igra nobene vloge. Ogljik se nabira zaradi zasnove motorja, ki nima nobene potrebe po drazjem bencinu.



hehe :) ima vezo in to ne majhno
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4479
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a Firediver Če jul 18, 2024 7:07 am

RedBaron je napisal/-a:
Zakaj bi tankal (dražjo) stotko?? Motor je narejen za 95.



Si prepričan, da je na bencinski tudi realnih 95 oktanov?
BTW: Smo na forumu že ugotavljali, da so nekateri motorji bolj občutljivi na to kot drugi. Pa najbrž (moje ugibanje) ima pri tem nekaj tudi verzija (letnik) motorja.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a lada2103 Če jul 18, 2024 7:18 am

Ok, prosim razlago, zakaj bi več oktanov zmanjšalo nabiranje ogljikovih oblog na ventilih. Morda česa ne vemo??
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1235
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a danci1973 Če jul 18, 2024 8:37 am

Zodd je napisal/-a:hehe :) ima vezo in to ne majhno

Slika

Firediver je napisal/-a:Si prepričan, da je na bencinski tudi realnih 95 oktanov?
BTW: Smo na forumu že ugotavljali, da so nekateri motorji bolj občutljivi na to kot drugi. Pa najbrž (moje ugibanje) ima pri tem nekaj tudi verzija (letnik) motorja.

Seveda so nekateri motorji bolj občutljivi na (pre)nizko oktansko število kot drugi - ampak to še vedno nima nobene veze z nabiranjem gareža na ventilih.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4479
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a Firediver Če jul 18, 2024 8:43 am

Blagodejno tudi ni.

Je kakšna izkušnja uporabnikov 100 oktanca, je tega ogljika kaj manj?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1235
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a danci1973 Če jul 18, 2024 9:06 am

Firediver je napisal/-a:Blagodejno tudi ni.

Tankat 100-ko v avto, ki je ne rabi, res ni blagodejno... Niti za denarnico, niti za motor... :lol:

Je kakšna izkušnja uporabnikov 100 oktanca, je tega ogljika kaj manj?

:roll: Seveda ni, saj ta garež ni od goriva...

Pravljice, da ima 100-ka a.k.a. dražje gorivo več in/ali boljše detergente pa tudi ne pijejo vode, ker pri direktnem vbrizgu gorivo ne pride v stik z ventili - vsaj ne na tisti strani, kjer se garež nabira.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4479
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a Firediver Če jul 18, 2024 9:29 am

Hvala za odgovore iz prve roke.

Če gorivo ne pride v stik z ventili...odkod ogljik, od kje pride?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1235
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a danci1973 Če jul 18, 2024 10:09 am

To so predvsem oljni hlapi, ki nastajajo v spodnjem delu motorja (tam, ko se vrti glavna gred) in se od ne vem katerega davnega leta naprej ne smejo spuščati v zrak, ampak se morajo usmerijo v zrak, ki gre v motor, da zgorijo.

V angleščini se temu reče 'Crankcase Ventilation System'.

Del teh hlapov se nabere na loputi, na stenah sesalnega kolektorja in kanalov ter na ventilih. Najbolj problematično je seveda na ventilih in v samih sesalnih kanalih, ker je tam vročina in se to olje potem zapeče in se nabira.

Pri 'staromodnem' posrednem vbrizgu, kjer se gorivo vbrizgava še v sesalnem delu pred ventili, to gorivo v drobnih kapljicah gre preko ventilov in jih sproti čisti.

Nekaj malega lahko doda tudi EGR, ampak mislim, da pri bencinskih motorjih to ni prav velik problem.
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a lada2103 Če jul 18, 2024 10:30 am

Hvala danci1973, tako kot si napisal, drži. Mi je pa hecno, da nekateri še vedno stresejo iz rokava neke čudežne rešitve in razlage, ne da bi se pozanimali o mehanizmih delovanja.
Zanima me, koliko je tega čiščenja in kdaj v praksi ti motorji nujno potrebujejo odstranjevanje oblog.
Lep pozdrav.
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4380
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a xxl Če jul 18, 2024 11:03 am

Hm, verjetno zato mi na vsakem servisu pri Toyoti predlagajo nek aditiv za čiščenje sistema.
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4479
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a Firediver Če jul 18, 2024 1:48 pm

Ta aditiv se da v bencin?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4380
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a xxl Če jul 18, 2024 2:22 pm

Ne vem, predlagajo mi ga pred servisom kot storitev.
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2247
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Napisal/-a tomzzi Če jul 18, 2024 3:44 pm

Saj tej aditivi, čistila verjetno tudi kaj pomagajo pri čiščenju.
Sigurno ne tako kot če bi ročno očistil a nekaj pa verjetno naredijo.
Bolje kot nič.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot], spaceone in 10 gostov