Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
fastfury
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Po sep 23, 2002 11:00 am

Zakaj klima zmanjša moč motorja

Napisal/-a fastfury Ne jan 02, 2005 6:32 pm

Zanima me me če ve kdo točno (tehnična razlaga) zakaj klima pobira konje. Ok, vem da rabi eletriko in jo pač more od nekje dobit in to pol prispeva motor, ampak zakaj točno?
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Ne jan 02, 2005 6:35 pm

Zato ker motor vrti kompresor od klime. klima pobere cca 5% moči motorja
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
zlabon
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 21, 2004 5:07 pm

Napisal/-a zlabon Ne jan 02, 2005 6:36 pm

Kompresor klime je furan preko jermena in ko ti pritisniš na gumb se vklopi elektromagnetna sklopka v klimi (pri švohnejših avtih se lahko opazi tako da avto malo cukne...) in potem se ti kompresor poganja s pomočjo motorja in pobira konje
Vsa umetnost.
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zakaj klima zmanjša moč motorja

Napisal/-a lublancan Ne jan 02, 2005 6:36 pm

fastfury je napisal/-a:Zanima me me če ve kdo točno (tehnična razlaga) zakaj klima pobira konje. Ok, vem da rabi eletriko in jo pač more od nekje dobit in to pol prispeva motor, ampak zakaj točno?


motor mora poganajt klimo, klima pokur kšn kilowat moči
ka pa mislš da poganja kompresor?
podpis
 
Uporabniški avatar
fastfury
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Po sep 23, 2002 11:00 am

Napisal/-a fastfury Ne jan 02, 2005 6:38 pm

se mi je zdelo, da mora bit še kašn jermen vmes :oops:
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne jan 02, 2005 7:00 pm

fastfury je napisal/-a:se mi je zdelo, da mora bit še kašn jermen vmes :oops:


Ti bom na hitro in na cim bolj "poljudnoznanstven" nacin poskusil razlozit delovanje klime ;)

Klima v avtomobilu deluje v osnovi na popolnoma enak nacin, kot nas domaci -hladilnik :D In sicer tako, da zraku odvzema toploto. In kako to dosezemo? Preprosto. Potrebujemo le vakuum, torej podtlak. Kot smo se ucili ze v osnovni soli pri fiziki, se zrak pri stiskanju segreva, pri razpenjanju pa ohlaja. Segrevanje lahko pripisemo povecanemu trenju med molekulami zraka, deluje pa tudi obratno -ce tlak zmanjsamo pod vrednost zracnega tlaka okolice (zrak iz nekega prostora izsesamo), se ta zrak ohladi pod temperaturo okolice. Pri klimi torej iz nekega prostora izcrpamo zrak (namesto zraka je v klimah plin, ki ima bolj zazeljene lastnosti kot zrak), mimo speljemo zrak, ki ga zelimo ohladiti, in to je v osnovi vec ali manj vse. Za izcrpanje plina potrebujemo kompresor, ta pa je pri klimi tudi najvecji porabnik energije. V bistvu je princip cisto enostaven... 8)
 
dunker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 560
Pridružen: To apr 27, 2004 12:54 pm

Napisal/-a dunker Ne jan 02, 2005 7:29 pm

Ampak vseeno naj bi ta kompresor trošil nekje 2kW. Zakaj potem klima baje zmanjša moč motorja za nekje 8 - 12kW?
 
Uporabniški avatar
zlabon
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 21, 2004 5:07 pm

Napisal/-a zlabon Ne jan 02, 2005 7:33 pm

Uf pa ne toliko...
Po mojih informacijah pobere 5-10 KM.
Moraš računat še elektromagnetno sklopko...
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Ne jan 02, 2005 7:34 pm

dunker je napisal/-a:Ampak vseeno naj bi ta kompresor trošil nekje 2kW. Zakaj potem klima baje zmanjša moč motorja za nekje 8 - 12kW?


10-16 konjeu?????????????????????????? ka maš to klimo za bajto hladit?

be real
1-2 kilowata, to je use
sam če maš švoh auto, se ti to zlo pozna, če maš močnejšga pa zlo mau
če maš pa dobr auto, ti pa sam izklop klimo med pospešvanjem
podpis
 
Uporabniški avatar
zlabon
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 21, 2004 5:07 pm

Napisal/-a zlabon Ne jan 02, 2005 7:35 pm

Ja pa še to je tistih 5-10 konjev bl mišlen 5..., če je pa kompresor že slab se zna pa poraba povečat
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne jan 02, 2005 7:38 pm

zlabon je napisal/-a:Uf pa ne toliko...
Po mojih informacijah pobere 5-10 KM.
Moraš računat še elektromagnetno sklopko...


Sklopka sicer pobere nekaj elektrike, ampak to skoraj ni omembe vredno. Sicer pa vklop oziroma izklop traja v najslabsem primeru nekaj sekund. Kompresorji pa z razvojem tehnologije pobirajo vedno manj moci, ceprav tocnih podatkov nimam. Porabi pa danes sigurno le se tretjino tistega, kar je porabil leta 1960... ;)
 
Bor
Uporabnik
 
Prispevkov: 1370
Pridružen: Sr maj 22, 2002 9:59 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Bor Ne jan 02, 2005 8:04 pm

Klime v avtih so močnejše kot v hiši. V hiši ti ohlajaš zrak v sobi. Isti zrak kroži skozi klimo. Pri avtomobilski klimi pa ohlajamo zunanji zrak. Zato pa poberejo nekaj kW.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne jan 02, 2005 8:11 pm

Bor je napisal/-a:Klime v avtih so močnejše kot v hiši. V hiši ti ohlajaš zrak v sobi. Isti zrak kroži skozi klimo. Pri avtomobilski klimi pa ohlajamo zunanji zrak. Zato pa poberejo nekaj kW.


Ni nujno. Ponavadi imas tudi funkcijo notranjega krozenja zraka ;)
 
Bor
Uporabnik
 
Prispevkov: 1370
Pridružen: Sr maj 22, 2002 9:59 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Bor Ne jan 02, 2005 8:19 pm

To maš prov sam roko na srce kolkrat jo uporabiš.
Konstruirana je pa klima tako da zunanji zrak dobro hladi.
 
PureTNT
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: Pe dec 10, 2004 10:36 pm

Napisal/-a PureTNT Ne jan 02, 2005 8:21 pm

Bor je napisal/-a:To maš prov sam roko na srce kolkrat jo uporabiš.
Konstruirana je pa klima tako da zunanji zrak dobro hladi.


V Ljubljani? Stalno :?
 
E.D-35
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Ne avg 08, 2004 12:10 pm

vse se pozna

Napisal/-a E.D-35 Ne jan 02, 2005 9:21 pm

Ni samo klima porabnik in s tem obremenitev motorja. Tudi električni porabniki so. Alternator ( dinamo ) v avtu se prilagaja obremenitvi. Več, ko je porabnikov več elektrike proizvaja, seveda se pa sorazmerno tudi težje vrti. To se pozna na porabi bencina in KW. Na primer, ko sneži. Imamo luči, meglenke, brisalce, gretje zadnje šipe, ventilator za gretje prednje šipe, pa še radio. V tem primeru mora motor dajati enegijo še za vse te porabnike in se že kar opazi. Če ne drugače, pa sigurno pri prostem teku motorja. :(
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne jan 02, 2005 9:36 pm

Bor je napisal/-a:To maš prov sam roko na srce kolkrat jo uporabiš.
Konstruirana je pa klima tako da zunanji zrak dobro hladi.


Ja, v nasi beli, pardon, crni Ljubljani je tako, kot je napisal TNT... :roll: Sicer pa je notranje krozenje zelo uporabna zadeva tudi zato, ker pojaca ucinek klime IN gretja ;) Zrak, ki je ze tako ohlajen (notranji), je lazje se malo ohladit, kot pa vroc zunanji zrak. In ravno tako je topel notranji zrak pozimi lazje se malo pogret. Jaz imam notranje krozenje prakticno stalno vklopljeno in efekt je vedno opazno vecji kot brez tega ;)
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber Po jan 03, 2005 9:01 am

Kompresor klime v avtu lahko vzame tudi 5kW in to z lahkoto.
Sama elektromagnetna sklopka vzame ene 20-30W, potem je pomemben in dokaj velik porabnik ventilator ki žre vsaj nekaj 10W pri minimum in do nekje 300W pri maximum (večji avtomobili, manjši do nekje 150W ali manj)
Vsemu temu prištejemo še izgube .... in končna poraba klime lahko z lahkoto doseže tudi 7kW pri majhnih avtih manj, pri večjih pa več, razlika je lahko tudi 3kW v + ali -
Pri večjih avtih se poraba klime % manj pozna, ker imajo običajno močne motorje, pri malčkih pa se to kar pozna.
Poleti v segretem avtu, je smiselno hladiti z zunanjim zrakom vsaj toliko časa, kolikor je notranji zrak toplejši od zunanjega, to pa traja kar nekaj časa, sicer se pa vidi na displayu kakšna je temperatura zunanjega in notranjega zraka, seveda le pri avtomatskih klimah ...
Loputo za zajemanje notranjega zraka je smiselno uporabljati, sploh pa tam, kjer je umazan in onesnažen zrak: tuneli, makadam, kolona vozil, .... s tem se filter kasneje umaže, kot pa če stalno črpamo zunanji zrak, še vedno pa je dobro, če vsaj tam, kjer je zrak čist črpamo zunanji zrak, saj je dihat tut treba.
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky Po jan 03, 2005 4:21 pm

sej dejansko klima ima dve vrednosti moči....lahko ima res dva kilovata, samo da dela na tej moči vzame motorju vsaj 4 kilovate, to pa zaradi izgub (trenja, toplotne izgube, prenosi,.....).
 
Uporabniški avatar
marsal_tito
Novinec
 
Prispevkov: 146
Pridružen: To jun 15, 2004 12:39 pm

Napisal/-a marsal_tito Po jan 03, 2005 5:10 pm

Zakaj pa je pozimi tudi potrebno na mesec vsaj pol ure uporabljati klimo?
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov