Napisal/-a tristan01 So feb 26, 2005 2:12 pm
Pozdravček!
Cene so tako kot je rekel Pille dokaj nizke. Vedeti pa moraš kateri ležaj je odpovedal (spredaj ali zadaj).
Če je zadnji je treba sneti kolo, zavorno čeljust in disk (saj imaš diske, če je GTI), potem pa odviješ tisto veliko matico, ki drži pesto na mostu. Zadeva se lepo sname dol, znotraj pa sta dva ležaja. Menjaš OBA. Pri tem pa pazi, da ju pravilno nasadiš v ležišče, da ni prisotnih smeti ali vlage. Vso zadevo lepo namažeš z mastjo, ter sestaviš nazaj.
Spredaj je dela malo več. Snameš kolo, zavorno čeljust in disk. Snameš volanski drog (tam, ko končnik pride v pesto). Odviješ polos (velika matica v sredini), odviješ dva vijaka na amortizerju, tam kjer pride priterjen na pesto, ter odviješ "kuglo" na nihajni roki. Sedaj snameš še pesto iz polosi. Sedaj imaš dve možnosti:
1.
Pesto odneseš k mehaniku, da ti s primernim orodjem odstrani stari ležaj in vstavi novega. vse skupaj ponovno sestaviš.
2. Sam se lotiš menjave ležaja, ki je precej na tesno vpet v pesto. Potrebuješ kos cevi primerne debeline, ter težko kladivo (macolo), da stari ležaj zbiješ ven. Nov ležaj na isti način samo precej bolj nežno "potisneš" v ležišče. Pri tem pazi, da ga potisneš do konca v ležišče. Vse skupaj ponovno sestaviš.
OPOZORILO: Druga možnost je predvsem za izkušene mehanike, ki imajo občutek za te stvari. Ko zateguješ veliko matico (pri prednjem ali zadnjem ležaju) pazi, da ne zategneš preveč, saj se kolo ne bo vrtelo kot je treba, pa še ležaj oz ležišče ležaja lahko poškoduješ.
Skratka cena med prijatelji je pivo ali dva, v delavnici pa bi moral skupaj z ležajem plačati malo več kot 5.000 sit (ne na VW Servisu)
Lp Tristan01
P.S. Zadnji ležaj je odprtega tipa in ga je treba pri menjavi OBVEZNO namazati z mastjo, ki je običajno v kompletu z ležajem. Prednji ležaji pa so zaprti in ne rabijo mazanja.