Napisal/-a gerchy Sr maj 04, 2005 11:08 am
Hja, razlogov je lahko več. Nekateri avotmobili so namreč izredno občutljivi , kar se tiče podvozja, to je tudi eden izmed razlogov, zakaj jaz vedno trobim o originalnih nadomestnih in dodatnih delih.
Vsake nove gume je po nekaj tisoč prevoženih kilometrih pametno ponovno centrirati, da se guma dobro "usede" na platišče. Pri centriranju je potrebno uporabiti uteži samo na eni strani (notranji in zunanji - nekateri lepijo uteži vse povprek), če je le možno, na notranjo stran platišča uteži, ki se ne lepijo (čim bolj na zunanji strani je utež, tem bolj efektivna je). V skrajni sili pride v poštev centriranje "na vijak", možno le v nekaterih vulkanizerskih delavnicah (predvsem francoska vozila uporabljajo to opcijo, ker nimajo sredinske luknje na platiščih). Je pa precej dolgotrajno in zahtevno, saj je potrebno nekaj truda in nastavitev.
Če to ne pomaga, preveriti vse komponente podvozja, kar je seveda dvomljivo, saj če pozimi ni treslo, tudi poleti ne bi smelo, čeprav so ravno večje dimenzije pokazatelj morebitnih napak na podvozju. Morda si sposodiš platišča enakih dimenzij in potestiraš.
Lahko je tudi kakšna guma ekscentrično nameščena, kljub temu, da jo je vulkanizer namestil pravilno (pika - ventilček). Za to potrebuješ natančnega vulkanizerja, ki bo s prostim očesom zaznal nepravilen tek pnevmatike na platišču. V skrajni sili greš v delavnico, kjer imajo vse potrebne naprave za merjenje pnevmatik (v primeru nesreče, reklamacije ...). Navadno so to večji Vulco servisi.
Pred tem posegom napravi par krogov na parkirišču, da malce spremeniš rotacijo posameznega kolesa, nato spet poskusi. Če bo rezultat vsaj malenkostno drugačen, imaš po vserj verjetnosti opraviti z nepravilno nameščenimi pnevmatikami. So že bili primeri, ko je bilo potrebno gumo namestiti povsem "po občutku" (glej zgoraj) ali pa je bilo potrebno brusiti profil. Če je krivda tu, potem je vsakršno centriranje zaman, dokler guma ne bo pravilno sedela na platišču.
V kolikor imaš garancijo, reklamiraj in zahtevaj nove pnevmatike. Navadno je garancijski rok 3 do 5 let - glede na datum proizvodnje pnevmatike. Ne potrebuješ niti računa. Lahko, da se tip pnevmatik ne obnese pri tem avtomobilu. Preglej tehnično dokumentaciji, kaj priporoča proizvajalec.
Optika ne vpliva na tresenje, pač pa na neenakomerno obrabo, uhajanje iz smeri (sploh pri zaviranju ...)