Napisal/-a PiPi1883 Ne maj 15, 2005 11:33 pm
Podatki so kopirani z internetne strani. Upam da ti bo kaj bolj jasno, kaj je to
dročnik.
Mehanski dročniki
Posredujejo prenos gibanja od odmične gredi na steblo ventila neposredno ali preko dvižnega droga in nihalke. Gibljejo se v sorazmerno dolgih vodilih, da bi se zmanjšala obraba zaradi bočnih sil. Pri neposrednem krmiljenju lahko ima dročnik, na svoji zgornji strani, uvit vijak s protimatico za nastavljanje reže med dročnikom in steblom ventila. Če prenašajo gibanje na drog, imajo obliko čašice s polokroglim ležiščem dvižnega droga.
Dročnikova drsna ploskev ima ob straneh majhno posnetje, da se olajša drsenje na začetku poti v strmino. Tudi dročnikovo središče je lahko premaknjeno iz sredine, da se dročnik lahko vsakič malo zavrti, s čimer dosežemo, da ne drsi vedno po istem mestu, kar zmanjšuje nevarnost ugreznitve zaradi obrabe.
Izdelani so iz nitriranega jekla ali kaljene litine.
Hidravlični dročniki
Omogočajo krmiljenje ventila brez zračnosti. Dročnik je v ta namen votel, tako da je njegova notranjost izoblikovana kot oljni rezervoarček, ki stalno dobiva olje iz sistema za mazanje motorja.
Olje priteka v prostor A skozi stransko izvrtino, nato pa skozi izrez, ki je v telesu dročnika, v prostor B pri tlačnem čepu. Ko se odmikač odmakne, potisne izenačevalna vzmet sproščen tlačni čep navzdol, pri čemer se telo dročnika nasloni nazaj na odmikač. Ker se je v delovnem prostoru C povečal volumen, priteče preko krogličnega ventila, iz prostora B, olje iz rezervoarja.
Ko odmikač spet dvigne dročnik, se bo tlačni čep spet obremenil, kroglični ventil bo zaprt, zato bo olje, zaprto v delovni prostor, delovalo kot nestisljiva vmesna pregrada, ki bo prenašala gibanje na ventil.
Med robom stene delovnega valja in steno tlačnega čepa je točno določena reža, ki služi kot ventil, skozi katerega odteče odvečno olje, kar je lahko posledica toplotnega raztezanja.
LP