Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
fifi
Novinec
 
Prispevkov: 318
Pridružen: So jul 30, 2005 5:45 pm
Kraj: Ljubljana

Twingo in težave z menjalnikom ter sklopko

Napisal/-a fifi Če dec 29, 2005 12:08 am

Pozdrav vsem skupaj! Sem novopečeni voznik(izpit sem naredil šele prejšnji teden ), imam pa dve vprašanji v zvezi z mojim bodočim avtom. Trenutno ga ima še oče(gre za twingota, letnik `99, z 1.2 8v mašinco), v roku dveh mesecev pa ga dobim jaz. Ker že dlje časa spremljam ta forum, vem, da je tukaj nekaj pravih strokovnjakov za (Renaultove) avtomobile in zato sem se tudi odločil najprej tule se malce pozanimat, ker me dve zadevi res zanimata. Konkretno je z očetovim twingotom skoraj vse ql(je zelo luštna zadevca za vozit ), motita pa dve reči: sklopka ne prijemlje vedno na istem mestu(vsaj po mojem in očetovem občutku) - včasih prime skoraj čisto spodaj, včasih pa je potrebno pedal za sklopko popustiti več kot za polovico in pa menjalnik, ki poleti in spomladi(to je sicer ugotovil le moj oče, ker sem js twingiča poskusil vozit le pozimi) nekoliko "škrta" oz. se s težavo prestavlja v določene prestave, pozimi pa deluje brezhibno! Za menjalnik je mehanik očetu na enem od hitrih servisov rekel, da olje v menjalniku nima ustrezne viskoznosti in se zato naj ne bi dalo vedno z lahkoto prestavljati, ko se mašina preveč segreje. Rešitev za ta drugi problem naj bi bila torej v menjavi olja za menjalnik ali pa v dodajanju ustreznega aditiva, ki naj bi odpravil to pomanjkljivost olja. OK, recimo, da mi je to še jasn, če pa res drži pa bi rad še kakšno mnenje stručkotov s tega foruma. Glede sklopke sem pa že govoril z enim svojim kolegom, ki mi je rekel, da je možen vzrok te težave prav tako lahko v olju in sicer v premajhni količini le-tega. Zdaj pa mene zanima, če ima twingo za sklopko kje opcijo dodajat olje oz. od kod točno prihaja do sklopke olje. Prav tako me zanima kje bi še lahko bil dejanski razlog prijemanja sklopke na različnih mestih. Hvala za odgovore v naprej in lep pozdrav.
Don`t worry, be happy:)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če dec 29, 2005 1:56 am

Ne vem no..... sam mislim da tvingec nima hidravlične sklopke ali pač? To naj drugi povejo.... sam smatram da še ma na zajlo kot večina avtov.

Glede menjalnika bi pa jaz tudi posumil na viskoznost olja.....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
rover416
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1740
Pridružen: Če okt 13, 2005 7:39 am
Kraj: žužemberk

Napisal/-a rover416 Če dec 29, 2005 8:17 am

ja mas prav twingo ma zajlo.za viskoznost je pa res sm mel primer na svojem.pozimi sm komi dobu rikverc.
 
fifi
Novinec
 
Prispevkov: 318
Pridružen: So jul 30, 2005 5:45 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a fifi Če dec 29, 2005 8:50 am

No, meni pozimi dela menjalnik dobr, to pomeni, da mora biti olje v menjalniku twingiča od mojga fotra zelo redko in se pri nizki temperaturi dovolj zgosti, da menjalnik dobro deluje. Ko je pa temperatura višja, se olje razredči in menjalnik nagaja. V večini primerov je pa ravno obratno, da pozimi nagaja, ker je olje v osnovi pregosto. Kakorkoli že, trenutno je zima in menjalnik dela tip top. Glede sklopke, če ima twingič še vedno navadno kuplungo na zajlo, kaj bi potem lahko vplivalo na to, da včasih prijemlje nizko, včasih pa visoko? Je možno, da je pri dobrih 6 let starem avtu s ca. 72k prevoženimi kilometri že fuč? Če je, katero sklopko bi se splačalo nabaviti in po kakšni ceni? Kje je kakšen kvaliteten in poceni servis v LJ, ne vem namreč, če je pametno vozit na pooblaščen Renaultov servis, ker je precej drago. Pa še to, slišal sem, da twingotov menjalnik deluje zares dobro le z originalnim transel oljem, pozna kdo to reč?
Don`t worry, be happy:)
 
fifi
Novinec
 
Prispevkov: 318
Pridružen: So jul 30, 2005 5:45 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a fifi Če dec 29, 2005 9:42 am

Sem že dobil natančen odgovor na Renaultovem forumu, tako da je ta tema zrela za zaklep.
Don`t worry, be happy:)
 
Uporabniški avatar
Bric
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: Sr mar 31, 2004 7:36 pm
Kraj: Goriška Brda

Napisal/-a Bric Če dec 29, 2005 12:57 pm

fifi je napisal/-a:Sem že dobil natančen odgovor na Renaultovem forumu, tako da je ta tema zrela za zaklep.

Lepo, vendar bi lahko tud tle napisal, kaj so ti povedali, in kako si odpravil napako. Mogoče pa bo še kdo potreboval namig...
Slika
 
fifi
Novinec
 
Prispevkov: 318
Pridružen: So jul 30, 2005 5:45 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a fifi Če dec 29, 2005 11:28 pm

Ja, kogar zanima kaj več o predlogih, ki sem jih dobil na Renault forumu, si jih lahko pač prebere tudi tam. Za dejansko rešitev problema bo pa potrebno še malce počakat, ker avto dobim šele čez mesec do dva in oče ne bo dal vmes nič popravljat, ker menjalnik pozimi dela kot namazan, na kuplungo se je pa že navadil. Mimogrede, kje pa mora dejansko kuplunga začet prijemat na twingotu? Po mojem občutku na fotrovem avtu v večini primerov začne prijemati nekje, ko je pedal za sklopko za 20-30% dvignjen od podna, včasih pa seveda, kot sem že omenil, višje ali nižje.
Don`t worry, be happy:)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če dec 29, 2005 11:48 pm

Kar se pa sklopke tiče - vzrok težav je ali v šponarju ali pa v že slabi zajli.
Šponar je avtomatski, vsakič ko spustiš sklopko našpona zajlo do določene mere. Če zajla trdo laufa, tega ne more storit, zato je vsakič drugače. Zajlo lahko tudi snameš in jo postaviš pokonci ter našpricaš z wd-jem, da steče čim dlje noter - mast v zajli otrdi, sploh pa pozimi in je to lahko vzrok za težave) Če zeza šponar - sestavljen je iz vzmeti za šponanje zajle, in dveh "zobnikov" . Če je zadeva zaradi svinjarije itd ratala trda, se pač ne zatakneta zobnika takoj in spet je pedal za en zob drugje. Pomaga samo našpricat z kakšnim mastnim sprejem (wd ni masten in ne bo pomagal za dolgo!), razdiranja ne priporočam ker je ful težko sestavit nazaj.
Pa preveri nosilce zajle, da ni sneta ali da niso polomljeni - zajla se zato povesi in ko stisneš sklopko, gre četrt hoda pedala zato, da se zajla dvigne, šele nato pritisne sklopko.


Torej ma 7 let stari tvingo narjeno isto kot 16 let stara petka? Pol se pa res da u izi rešit ta problem...... sumil sem neki podobnega ampak nisem bil siguren da ima tok novi tvingec tok staro tehnologijo. Če je res pol je verjetn tud menjalnik kr podoben in olje je res 75-80.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
fifi
Novinec
 
Prispevkov: 318
Pridružen: So jul 30, 2005 5:45 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a fifi Pe dec 30, 2005 11:02 am

Jah, meni se pa to niti ne zdi tako čudno, saj zakaj pa bi spreminjal nekaj, kar dobro funkcionira?
Don`t worry, be happy:)
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 6 gostov