Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
ghostrider
Novinec
 
Prispevkov: 394
Pridružen: Po jan 23, 2006 10:37 am
Kraj: kva te boli ku...

merjenje alternatorja

Napisal/-a ghostrider So avg 12, 2006 3:28 pm

Lepo bi prosil da mi nekdo razloži ne najbolj enostaven način, kako se meri alternator!! :pray:
Svaki čedo svoga konja hvali!
 
Uporabniški avatar
ghostrider
Novinec
 
Prispevkov: 394
Pridružen: Po jan 23, 2006 10:37 am
Kraj: kva te boli ku...

Napisal/-a ghostrider So avg 12, 2006 3:29 pm

aja, pa gor so ene oznake b pa d+ al neki- štirje kabli vglavnem. Med kermu naj pomerim?
Svaki čedo svoga konja hvali!
 
Uporabniški avatar
BimmerM
Novinec
 
Prispevkov: 111
Pridružen: Če dec 23, 2004 10:14 am

Napisal/-a BimmerM So avg 12, 2006 3:48 pm

D+ je izhod regulacijskih diod oz. dovod kontrolne žarnice iz armaturne plošče in povezava na regulator
DF je izhod regulatorja in povezava na ščetke
D- je masa regulatorja oz. masa vzbujevalnega navitja preko ščetk
B+ povezava z akumulatorjem(polnenje)
 
Uporabniški avatar
ghostrider
Novinec
 
Prispevkov: 394
Pridružen: Po jan 23, 2006 10:37 am
Kraj: kva te boli ku...

Napisal/-a ghostrider So avg 12, 2006 3:52 pm

In kje pomeriti?
Svaki čedo svoga konja hvali!
 
Uporabniški avatar
BimmerM
Novinec
 
Prispevkov: 111
Pridružen: Če dec 23, 2004 10:14 am

Napisal/-a BimmerM So avg 12, 2006 4:17 pm

Kaj pa je narobe z alternatorjem? A ti gori kontrolna lučka v avtu?
 
Uporabniški avatar
ghostrider
Novinec
 
Prispevkov: 394
Pridružen: Po jan 23, 2006 10:37 am
Kraj: kva te boli ku...

Napisal/-a ghostrider So avg 12, 2006 4:25 pm

ubistvu ne. to je od traktorja pa se je aku. čist spraznil, zdj bi pa rad probal, če alternatzor sploh kj od sebe da, da ga pol popravljam. Prosim, povej mi, med katerimi kontakti naj merim in kaj mi mora v- meter pokazati. aja, pa aku je dober je sam za napolnit, ker se je čist spraznil. Prosim za čimhitrejši odgovor!! :pray: zato da vem ali moram naprej iskat če je kje brez stika in podobne reči. :pray:
Svaki čedo svoga konja hvali!
 
Uporabniški avatar
BimmerM
Novinec
 
Prispevkov: 111
Pridružen: Če dec 23, 2004 10:14 am

Napisal/-a BimmerM So avg 12, 2006 4:37 pm

Zdi se mi da moraš za napetost polnenja pomeriti med sponkama B+ in B-,ker ti dve sponki sta povezava med alternatorjem in akumulatorjem! Ne me pa za besedo držat ker je že kar nekaj časa minilo odkar sem nazadnje to delal!
 
danny
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: Če nov 28, 2002 7:34 pm

Napisal/-a danny So avg 12, 2006 6:38 pm

Enostavno... na akumulator priključiš voltmeter in ko motor deluje, ti mora kazat več kot 12V in manj kot 14V ne glede na obrate. Če kaže voltmeter enako ali več pri ugasnjenem motorju kot pri vžganem potem alternator ne dela.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu So avg 12, 2006 6:40 pm

danny je napisal/-a:Enostavno... na akumulator priključiš voltmeter in ko motor deluje, ti mora kazat več kot 12V in manj kot 14V ne glede na obrate. Če kaže voltmeter enako ali več pri ugasnjenem motorju kot pri vžganem potem alternator ne dela.


Mislim da priklučit voltmeter zna, sprašuje na katere konektorje mora priklučit voltmeter, da mu bo pravilno pokazalo vrednost.

Pa tut mene to zanima, sicer imam voltmeter že vgrajen v avto, ampak vseeno...

No štromarji, kje ste?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 So avg 12, 2006 6:52 pm

voltmeter vezes na B+ in maso in vides razliko med prizganim in ugasnjenim avtom

drugace pa ce pa najbolje pomeris napetost na alternatorju (b+ in maso) in nato se napetost na minus klemi in plus klemi akuja in ce nista enaki pomeni da se nekje slabi spoji oz presvoh kabel na + kabel iz alternatorja na aku ali pa slaba povezava minus kleme na karoserijo.

uglavnem ce se ti to naredi zamenjas kable z debelejsimi na novo pobrusis in scistis stike in jih prespricas z kontakt sprejem
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr So avg 12, 2006 7:36 pm

Neo32 je napisal/-a:voltmeter vezes na B+ in maso in vides razliko med prizganim in ugasnjenim avtom
drugace pa ce pa najbolje pomeris napetost na alternatorju (b+ in maso) in nato se napetost na minus klemi in plus klemi akuja in ce nista enaki pomeni da se nekje slabi spoji oz presvoh kabel na + kabel iz alternatorja na aku ali pa slaba povezava minus kleme na karoserijo.
uglavnem ce se ti to naredi zamenjas kable z debelejsimi na novo pobrusis in scistis stike in jih prespricas z kontakt sprejem


... to je vse :clapclap :clapclap :clapclap ...
... Ghostrider: lučka za aku ti gori, ko daš kontakt ? (če jo sploh ima)
... Nebivedu: imaš lučko+Vmeter...za drugo ne skrbi...
... kdor ne dirka, naj se vozi...
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 So avg 12, 2006 7:55 pm

evo ena slikca vezave alternatorja (tukej gor je vec opcij narisanih)

upam da se bo text vidu
Priponke
26210Alternator_Vezava-med.JPG
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu So avg 12, 2006 8:05 pm

DrMr je napisal/-a:
... Nebivedu: imaš lučko+Vmeter...za drugo ne skrbi...


V vitari tega ni, zato bom voltmeter montiral v avto in zato rabim navodila, kako se ga priklopi.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 So avg 12, 2006 8:15 pm

nebivedu je napisal/-a:
DrMr je napisal/-a:
... Nebivedu: imaš lučko+Vmeter...za drugo ne skrbi...


V vitari tega ni, zato bom voltmeter montiral v avto in zato rabim navodila, kako se ga priklopi.


najbolj tocna meritev bo ce iz kabine potegnes dva kabla ki ju priklopis na plus in mius klemo akuja, tako bos vedu kaksna napetost je na akuju, posledicno je taka napetost tudi na alternatorju (seveda ce je kablovje od alternatorja do akumulatorja u redu in ce so stiki u redu)
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom So avg 12, 2006 8:47 pm

Kot so ti napisali pomeriš kleme akumulatorja pri prižganem motorju. Pri dodajanju gasa naraste napetost tja do 13,7V v zdravem sistemu. Če ne naraste je ena celica v akumulatorju v stiku in akumulator deluje kot zener dioda v tokokrogu. Če zalaufaš brez akumulatorja skuriš diode. Tudi če je akumulator slabo privit (kleme) se ti zgodi isto. Očistiš kleme in pole akumulatorja, primerno priviješ in posprayaš z vazelinom.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu So avg 12, 2006 8:53 pm

Neo32 je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:
DrMr je napisal/-a:
... Nebivedu: imaš lučko+Vmeter...za drugo ne skrbi...


V vitari tega ni, zato bom voltmeter montiral v avto in zato rabim navodila, kako se ga priklopi.


najbolj tocna meritev bo ce iz kabine potegnes dva kabla ki ju priklopis na plus in mius klemo akuja, tako bos vedu kaksna napetost je na akuju, posledicno je taka napetost tudi na alternatorju (seveda ce je kablovje od alternatorja do akumulatorja u redu in ce so stiki u redu)


Sem šel pogledat na ferozo. Res meri na akumulatorju, tko da bom na vitari tut tko naštimal.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr So avg 12, 2006 9:11 pm

... pa vežeš na + ključavnice, pa ti je lažje in v bistvu isto...
... kdor ne dirka, naj se vozi...
 
Uporabniški avatar
xyxyxy
Novinec
 
Prispevkov: 161
Pridružen: Po okt 24, 2005 2:38 am

Napisal/-a xyxyxy So avg 12, 2006 11:03 pm

joztom je napisal/-a:Kot so ti napisali pomeriš kleme akumulatorja pri prižganem motorju. Pri dodajanju gasa naraste napetost tja do 13,7V v zdravem sistemu. Če ne naraste je ena celica v akumulatorju v stiku in akumulator deluje kot zener dioda v tokokrogu. Če zalaufaš brez akumulatorja skuriš diode. Tudi če je akumulator slabo privit (kleme) se ti zgodi isto. Očistiš kleme in pole akumulatorja, primerno priviješ in posprayaš z vazelinom.


Kako boš zalaufal brez akumulatorja? Tudi napetost se z dodajanjem gasa ne sme spreminjati, mogoče minimalno.
 
piblo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Sr avg 24, 2005 7:22 am

Napisal/-a piblo Ne avg 13, 2006 7:11 am

Po mojih izkusnjah je najbolje merit direktno n akumulatorju.

Najveckrat sem to meril pri traktorjih, ki so vec casa v garazi kot v pogonu in se lastniki pogosto sprasujejo, al je akumulator zanic, al pa ne polni.
V glavnem. Traktor kar dobro obremeni akumjulatorr ob zagonu in jaz sem zadevo ponavadi sprobal tako:
Dobis enga in ga posadis v traktor/avto. Na klemah od akumulatorja meris napetost. Tisti v traktorju/avtu zadevo zalaufa in ti moras lepo videt, kako napetost na akumulatorju pade, ponavadi za kaksen 1.5V in potem lepo raste do cca 14V. Prav lepo se vidi, kako se akumulator polni.
Akumulator pa ti verjetno za kaksno kavico al pa celo zastonj stestira kaksen avtoelektricar (mocno obremeni akumulator in pogleda, cezmore nazivni tok).

LP!
Dobro, da piha!Ni megle!
 
Uporabniški avatar
ghostrider
Novinec
 
Prispevkov: 394
Pridružen: Po jan 23, 2006 10:37 am
Kraj: kva te boli ku...

Napisal/-a ghostrider Ne avg 13, 2006 11:46 am

hvala za informacije. Sprobal sm ga tko, da sva ga s fotrom potegnila da je zalaufal, odklopu sm aku., pol sm pa pomeru z b+ na maso pa mi je kazal dva volta pri prižganem traktorju. V ponedeljek gre alternator na servis. je že odšraufan.
Svaki čedo svoga konja hvali!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: jure5j in 11 gostov