Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
WiseMan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 28
Pridružen: To okt 25, 2005 10:00 pm

slab jermen

Napisal/-a WiseMan Sr sep 13, 2006 9:24 pm

torej, kakšni so splošni znaki slabega jermena, ki naj bi biu potreben čimprejšnje zamenjave? To me zanima na splošno...

Vprašu bi pa še, če ma kdo podatek kakšen jermen ima Mazda 121 '91 (glej avatar) ter na kolko km se menja?

Odkar sm avto kupu sm naredu 40.000 km (kdaj je biu prej menjan ne vem), ob vžigu mi pa še vedno tako zacvili kot ob dnevu nakupa (pred 40.000 km)... Nimam pa občutka, da bi biu že potreben menjave... No, slej al prej bo treba preventivno zamenat... :oops:

Hvala in LP, WiseMan...
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr sep 13, 2006 9:57 pm

Vsak dvom v jermen se izkaže za zelo drago zadevo. Ob nakupu brez pravih podatkov o prejšnjem vzdrževanju se to res najprej zamenja.
 
djgregy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Pe avg 04, 2006 1:06 pm
Kraj: okolica LJ

Napisal/-a djgregy Sr sep 13, 2006 9:58 pm

jermena se navadno menja na 90-100 k km oz. 5 let kar prej pride.

najbolš je preventivno vse zamenjat ker če ti jermen strga ti pokrivi ventile potem je treba motor podrt in zamenat ventile, brusit glavo,....

ko menjaš jermena obvezno menjaj tudi napenjalce
mitsubishi colt C50 l.90 1.3 12V, skoda favorit pick up l.92 1.3 8V
 
Uporabniški avatar
g.Kromfelna
Novinec
 
Prispevkov: 420
Pridružen: Pe jun 02, 2006 12:24 am

Napisal/-a g.Kromfelna Sr sep 13, 2006 10:28 pm

joztom je napisal/-a:Vsak dvom v jermen se izkaže za zelo drago zadevo.


Ko se nekdo sprašuje, če bi menjal ali ne bi, je najbolje, da kar menja. Ker kasneje se ta dolgotrajen dvom res izkaže za drag dvom.

Ne vem če ima jermen kakšne drugačne lastnosti, ko je slab. Tudi ne bi rekel, da ti zobati jermen cvili, je najverjetneje kateri drugi. Pri ketni se sliši, ko gre proti koncu. Jermen se menjuje na prevožene km oz. leta ali takrat, ko se strga. V zadnjem primeru po želji glede na stroške in vrednost avta.
 
Uporabniški avatar
Mirando
Novinec
 
Prispevkov: 342
Pridružen: Po apr 10, 2006 12:17 pm
Kraj: ...ja ka pa te ti tu delaš...

Napisal/-a Mirando Če sep 14, 2006 6:55 am

ker govorši o cviljenju ob vžigu itd., misliš najbrž na klinastega (gre na altenator itd.)!

Glede na to, da ta jermen ne pride niti 10€, mislim, da nimaš kaj za razmišljat....

glavni,zobati pa je že druga zgodba!?
....Vemo marsikaj, pa še se učimo.....
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Če sep 14, 2006 7:09 am

Zobati jermen (distribucija ventilov, vodna pumpa) in pasasti jermen (pomožni agregati, klima, alternator, servo) imata približno enake delovne pogoje. Zobati je znotraj in pod pokrovom in je še bližje semeringu glavne gredi, ki rad masti. Če kje olje pride v bližino, počasi pasasti začne cviliti zaradi odlaganja gume na jermenice in podobno. Ko utrga pasastega ponavadi koščki zaidejo k zobatemu, lom ventilov, generalna na glavi ipd... Če ne veš zgodovine avta in stanja tesnenja, je zdravo menjati oba.
 
KIK
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Če sep 14, 2006 1:35 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a KIK Če sep 14, 2006 1:44 pm

hello
js mam isti avto (121 1.3 16v)pa prbližn isti problem

do pred kratkim mi ni cvil nič razn ole mi je puščal, pa sm ga pelo k enmu mehaniku pa je blo treba vse dihtnge mejat tut na glavi, pa mi je še zobati jermen mejo pa še ene par stvari porihto pa sm mu tut kr vredu plačo
sam od takrat mi je cvilo jermen ne sam ob užigu tut še kako minuto pol, pa sm ga pelo nazaj pa mi ga je zastojn zamenjo z novim,
zej mi pa spet zacvil ko ga užgem sam pol takoj neha, verjetn bom šou nazaj vsaj uprašat ka naj zej :roll: :?: :?:
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Če sep 14, 2006 2:08 pm

Servis ima poseben spray za kondicioniranje jermenov, pa tudi z WD40 sem jih že videl. Če je jermen nov potem to še toleriram, drugače, pa kot sem napisal, je treba pogledati za vzroki cviljenja. Včasih cvili rolca od tega pasastega jermena, eni res menjajo tudi vse rolce eni pa pravijo, bomo že, ko bo treba. Vsaj pri zobatem jermenu, šponarjih in rolcah pa ni heca.
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Če sep 14, 2006 2:11 pm

naj ti ga mal napne...
Slika
 
Uporabniški avatar
WiseMan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 28
Pridružen: To okt 25, 2005 10:00 pm

Napisal/-a WiseMan Če sep 14, 2006 9:10 pm

no, men je enkrat kolega svetvov, da naj jermem našpricam z maxibrillom... Pa sm ga res enkrat in mi je kar nekaj časa manj (za)cvilu... ;)
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare Če sep 14, 2006 9:29 pm

če ne veš kaj je blo z avtom menji nujno hitr vse jermene in pripadajoči material
 
protonika
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 582
Pridružen: Sr nov 03, 2004 4:19 pm

Napisal/-a protonika Po sep 18, 2006 10:25 am

Wiseman in Kik, kako sta na splošno zadovoljna z mazdico? Kakšno ima porabo? Pri nas bomo prej ali slej menjali "pomožni" avto in če bi našla dobro mazdico cabrio, bi jo kar vzela (čeprav ne vem, kam bom stlačila psa in dva otroka :?:
 
Uporabniški avatar
albin
Novinec
 
Prispevkov: 103
Pridružen: Če sep 09, 2004 9:01 am
Kraj: stajerska

Napisal/-a albin Po sep 18, 2006 11:52 am

kolk pa pride kaj zobati jermen pa menjava? na accentu 1.5 16V
 
KIK
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Če sep 14, 2006 1:35 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a KIK Po sep 18, 2006 6:08 pm

men je mazda kr vredu, če gleaš za kak dnar jo dobiš z servotu pa abs pa vse je električn, tut streha, je kr vredu, razn pije mi glih ne neki mal ker mam skos mestno vožnjo in se to pozna
drugač pa nimam kej slabga rečt razn za tot cviljenje še morm porihtat
 
Uporabniški avatar
WiseMan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 28
Pridružen: To okt 25, 2005 10:00 pm

Napisal/-a WiseMan So sep 30, 2006 2:11 pm

Glej, men mazda v povprečju pokur okol 6,5 - 6,8 litra/100km zračunano peš po prevoženih 40.000 km... V treh letih pa nism meu nobenih večjih posegov... Nič drugega kot menjava olja, filtra, svečk, gumic na brisalcih... Edin zadnja dva amortizerja sm menju, ker mi je en olje spustu pri 155.000 km... Cena novih 12 jurjov za par... pa zdej grem še jermen z vodno pumpo menjat (preventivno) kar mi je mehankar reku, da me bo z delom pršlo okol 30 jurjov...

V treh letih, nism niti enkrat na cesti ostal (glede na to, da je avto star 15 let), vedno je zalaufov... pršu sm povsod... ma ni da ni... na kraj pamet mi ne pade, da ga menjam... edin mal je rjavet začeu, kar pa mu je po 15ih letih oproščeno... ;)

res pa je, da moja mazda žal nima platnene strehe... Še dons se po glav tolčem, zakva je nism take kupu... Pa tud nobene druge opreme nimam... Tko da pr elektronki nima kej crknt... Na teničnem sm prejšn mesec pršu brez kakega kol opozorila... Plini so ko pri novem avtu... :) No, zdej ej pa dost hvaljenja... :oops:
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot], Google Adsense [Bot], zundapp in 6 gostov