če prestaviš pri prenizkih vratljajih avto zaradi tega ne bo manj žrl...poanta majhne porabe je v tem da čim hitreje prideš do vrtlajjev, kjer boš prestavil oz. čim hitreje do končne željene hitrosti. Prestavil pa naj bi pri takih vrtljajih, kjer bo motor (v naslednji prestavi) že imel dovolj navora da bo spet čim hitreje potregnil do naslednjega prestavljanja oz. do konstatne vožnje (kjer se začne obdobje varčevanja).
Ker če si prehiter...potem motor ne vleče (sploh PSA mislim da imajo očitno turbo luknjo oz. porazen navor pod 2.000 vrtljaji) boš porabil pecej več časa za pospeševanje...karse bo odrazilo v višja poraba.
Primer (ne bom računal..zgolj za vtis en primerček):
Če voziš energično:
I prestava: pošteno gas do npr. 2.500 vrtljajev (2 sekundi, trenutna poraba 20 litrov)
II. prestava: gas, 2 sekunde, poraba 20
III...isto...3 sekund
IV...4 sekunde
V.... gas do željene hitrosti...5 sekund; nato konstantna vožnja....trenutna poraba (npr. pri 120 km/h....nekje 5,5 litra)
Torej imaš pribl. 16 sekund povprečno porabo 20 litrov...naprej pa 5,5 litra. Torej v 1 minuti je bila povprečna poraba: 9,36 litra
Jajcanje:
I. lezeš...5 sekund (poraba 12 litrov)
II jajcanje...5 sekund (poraba 12 lirtov)
II. ...10 sekund....12 litrov
III...10 sekund...12 litrov
IV.....10 sekund...12 litrov
V...12 sekund...12 litrov, nato od 120 km/h naprej 5,5 litra
Torej si imel porabo 12 litrov 52 sekund, naprej pa 5,5
POvprečna poraba v prvi minuti znaša: 11,3 litra
Sicer podatki so tako tako...je pa dejstvo da pri energičnemu pospeševanju (seveda do določenih vrtljajev...npr. 2.500 oz. kolikor vzameš) je poraba manjša kot pri jajcanju (ker pri poseševanju je loputa odprta do konca in bencin se vliva noter...torej je potrebno čim prej priti do željene hitrosti ter nato zmanjšati pretok na minimum).
Tako da....pride zanimiva stvar..kar naenkrat si dokaj hiter pri štatru v križiščih - in to zato da imaš manjšo porabo
LP