Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Počeno tesnilo glave - Rover 414 si

Napisal/-a markom Ne dec 17, 2006 9:44 am

Pozdrav.

Prečesal sem forum na temo Rover, a nisem dobil dovolj informacij, zato:

Pred nekaj dnevi mi je očitno počilo tesnilo glave (predpostavimo, da ni počila glava).

Avto je Rover 414 si, letnik '98, prevoženih cca. 115kkm.

Naj opišem: po nekaj kilometrih vožnje avto še vedni ni grel, kjub temu, da se je kazalec za temperaturo obnašal popolnoma enako kot zmeraj. Najprej je kazal hladen motor, potem čez par km počasen dvig na delovno temp. in tam je ostal. Še po nekaj km vožje ugotovim, da gretje še vedno ne dela. Prevozim cca 14km. Ustavim avto, gledam, nič ne vidim (bila je tema). Posumim termosat najprej, a avto bi potem moral kljub temu greti, saj je kazalec za temp. kazal normalno temperaturo.

Drugi dan odprem pokrov motorja. Ekspanzijska posoda suha in zato avto ni mogel greti, saj ni bilo medija za to. Grem kar po 6 litrov mešanice antiriza (za moj avto predpisano nekje 5,5l) in počasi dolijem kar čez 5 litrov. Avto po poskusnem štartu še vedno, spet kljub normalni kazalčevi temp. ne greje! Spet popije malo hladilne, spet malo dolijem, še par deci in takrat se pojavijo v ekspanzijski rave kapljice, kot čokoladen sladoled in potem se je vse premešalo v sluz. Povoham ekspanzijsko in ekola, olje. Pogledam šibko za olje, vsa penasta kot vanilijev sladoled. Zapacana do 80% njene celotne dolžine. Odvijem pokrovček za nalivanje olja, takisto penasto.

Očitno je antirfiz stekel v oljne kanale, karter in sigurno še kam.

Avta ne priganjam, niti ko je mrzel, niti ko je ogret, vozim 98% penziš, izvzeta prehitevanja, a NIKOLI ne prigajam hladnega, takrat vozim kot po jajcih.

Kličem po raznoraznih servisih. Cene in ure so: od 5 ur in 50k popravila, do 3 dni in 150k popravila.

Na enem izmed servisov (med cenejšimi od variant) so mi povedali, kako bi uredili: menjali bodo tesnilo, brusili glavo, pošraufali, nalili olje in čistilo za hladilne kanale in pustili, da motor teče. Olje bi naj pobralo nekaj te mešanice/svinjarije in malo počistilo pač. Potem bi odlili čistilo iz hladilnih in olje in bi nalili novo olje in antifriz. Po kakih 1000km pa bi naj spet menjal olje.

Pred cirka 10kkm je bil menjan zobati jermen, jermenica, španer, vodna črpalka. (Blaž Benčina, www.roverservis.com). Rečeno, storjeno.

Jaz sem skeptičen, da je postopek dovolj natančen, saj je svinjarija sedaj povsod in se bojim, da bi motor potem še delal nekaj časa. Potem pa veselo riknil in avto bi romal na odpad. Verjetno je brezveze omenjat, da avto potrebujem nujno in dnevno.

Lepo prosim, če mi lahko kdo napiše, kako je to treba delati. Kaj je nujno in potrebno, kaj ni, kam naj grem na servis (sem iz Maribora).

Poznam www.roverservis.com. , sem zadovoljen, a če seštejem servis + da je treba avto šlepat v Ljubljano, vidim pred sabo črno in zeleno flourescentne zvezde.

Lepo prosim za kakšno konstruktivno pomoč in mneje čimprej.

Lep pozdrav.
Priponke
DSC02365.JPG
Ekspanzijska posoda; močno se voha olje.
 
Uporabniški avatar
rover416
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1740
Pridružen: Če okt 13, 2005 7:39 am
Kraj: žužemberk

Napisal/-a rover416 Ne dec 17, 2006 11:25 am

dihtunga je sla sigurno.to je znacilno za roverje 414 ali 214.zdej pa sam moli boga da je glava cela
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom Ne dec 17, 2006 11:40 am

Hvala za odgovor. Mogoče veš, kakšna je procedura popravila?
lp
 
Uporabniški avatar
rover416
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1740
Pridružen: Če okt 13, 2005 7:39 am
Kraj: žužemberk

Napisal/-a rover416 Ne dec 17, 2006 11:41 am

glavo dol.pregledat celo ce je kej pocena,dat brusit.novo tesnilo.in to to.ce ni drugega nic narobe.pa se zamenjaj tesnilo na pokrovu motorja.k bos mel ze razkopano
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom Ne dec 17, 2006 12:14 pm

Aha. Kakšen se ti zdi postopek servisa, ki mi ga je ponudil serviser in sem ga opisal v prvem prispevku? Torej nekakšno izpiranje z novim olje, odlitjem in ponovno menjavo. Enako z antifrizom.

lp
 
Uporabniški avatar
krucymucy
Novinec
 
Prispevkov: 303
Pridružen: Sr mar 30, 2005 10:06 pm

Napisal/-a krucymucy Ne dec 17, 2006 12:17 pm

kolikor sem seznanjem je pocena glava pri tem motorju prava redkost.
pred kakimi dvemi leti je meni prebilo tesnilo na sesalnem kolektorju in je voda tekla naravnost v prvi cilinder. seveda ker nisem vedel da je samo to, sem odstranil kompetno glavo.
slo je pa takole. blaz je rekel da hoce imeti okrog 120k SIT za popravilo :shock:
kar je prevec je prevec. klicem v lokalno stacuno in imajo dva kompleta tesnil. prvi je stal nekje okoli 40k SIT, drugi pa 24k SIT.
dobil pa sem na koncu samo tesnilo glave za 17k SIT. in tesnilo sesalnega, ter izpusnega kolektorja za 4k SIT.
menjave sem se lotil doma. sposodil sem si moment kljuc in si priskrbel haynesov prirocnik, ter autodato.
delal sem na pamet, podatke o zategovanju glave in zaporedje pa iz haynesovega prirocnika.
porabil cel dan, a koncal in po dveh letih ter 30k km izgleda se vse ok. stalo pa me je kot vidis malenkost.
aja glave nisem brusil. ravno iz tega razloga ker je pocena glava prava redkost. avta pa pregrel tudi nisem. torej ce si preprican da avta nisi pregrel, potem je brusenje glave nepotrebno in se le ocisti nasedajoce robove.
moj nasvet je da peljes k popoldancu. najceneje bos prisel skozi in tudi cisto dovolj dobro.
Always looking for another
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom Ne dec 17, 2006 12:25 pm

Uh. Zelo sem ti hvaležen za odgovor. Poznam sicer nekaj osnov, kako motor deluje in kako je sestavljen in vendar ne vem dovolj. Peljal bom raje k mehaniku, čeprav menjavam olje, kakšno tekočino še, zavore sam - ne bi se hecal. Avto nisem pregreval nikoli, razen, če se mu je zdaj poslabšalo v teh kilometrih, ko sem se spraševal, kaj mu je, da ne greje, do verjetne diagnoze. Tudi meni je Blaž rekel ceno, ki je pač CENA. Verjamem, da bi uredil, ampak,...

Bi pa te prosil, če mi lahko malo orišeš, katera tesnila je bolje menjati še preventivno, če je že razdreno? In nasploh še kakšen nasvet morda?

lp
 
Uporabniški avatar
krucymucy
Novinec
 
Prispevkov: 303
Pridružen: Sr mar 30, 2005 10:06 pm

Napisal/-a krucymucy Ne dec 17, 2006 2:59 pm

v kompletu tesnil dobis se celo teflone. vendar glave jaz nisem podiral, predvsem zaradi morebitnih zapletov pa tudi zato ker avto olja ne zre (2-3dcl / 10.000km)
skratka v kompletu so vsa tesnila (glava, pokrov ventilov, sesalni ter izpusni kolektor...) semeringi odmicnih in tefloni ventilov.
menjas pac cim vec. jaz sem menjal tesnilo glave, ki je iz aluminija kompletna. tesnilo pokrov ventilov je gumijasto, prav tako tudi od sesalnega kolektorja. tesnilo izpusnega pa je pravtako aluminijasto. semeringov odmicnih nisem menjal, ker pac nisem razdiral glave.
nasvet. zelo je treba paziti pri montazi glave nazaj na blok motorja. tesnilo glave je namrec celotno aluminijasto, okoli pretocnih kanalov pa je nanesem silikonski kit. ce pri montazi kaj dosti premikas glavo sem ter tja. sicer ima centrirne zatice da naj se nebi premikala in naj bi nasedla enakomerno, ampak pazljivost ni odvec.
Always looking for another
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom Ne dec 17, 2006 3:39 pm

Uff. Najlepša hvala za informacije. Jutri zjutraj grem na servis, bom "zatežil" z vsemi tesnili, tefloni, semeringi itd. Upam, da bo porihtano vredu, učinkovito, ugodno in čimprej.

Pa še: si po servisu - menjavi na pokrovčku za nalivanje olja opazil še kakšne sledi antifriza, pene, česarkoli, kjerkoli, morda kaj v ekspanzijski posodi...? Ali se to ni več pojavljalo?

lp!
 
Uporabniški avatar
krucymucy
Novinec
 
Prispevkov: 303
Pridružen: Sr mar 30, 2005 10:06 pm

Napisal/-a krucymucy Ne dec 17, 2006 4:32 pm

nic vec.
Always looking for another
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom Ne dec 17, 2006 5:09 pm

Me vesli, jutri akcija, sporočim! Mučos gracias amigos!! :)

lp
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom Po dec 18, 2006 12:44 pm

Thja. Se razdrli. Vse je bilo "lepo" pomešano in zapacano. Na tesnilu glave ni bilo vidnih znakov, da bi kje spustilo, razen ena gumica, ali kaj je, ki je bila okrog enega od oljnih kanalov, je malenkost odstopila od alu. tesnila. Prav tako na glavi in na bloku ni kakšnih vidnih znakov. To me zdaj zelo skrbi, da je glava kriva.

Verjetno bo avto gotov komaj v sredo, če bo (material).

Sporočam.

lp
 
Uporabniški avatar
rover416
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1740
Pridružen: Če okt 13, 2005 7:39 am
Kraj: žužemberk

Napisal/-a rover416 Po dec 18, 2006 12:50 pm

glava mozno da je kriva sploh ce je zakuhal.moras pa jo dat brusit zmerm k semenja tesnilo na glavi
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom Po dec 18, 2006 1:00 pm

Brusili bodo, so rekli. Potem pa bomo videli... :?

lp
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom Po dec 18, 2006 1:13 pm

Razmišljal sem, da bi lahko bil izvorni krivec termostat. ki je morda ostal zaprt, zaradi tega se motor ni hladil (tudi v kabini je bilo mrzlo), se je glava zvila ali kaj pač in ekola. Ko sem dolival hladilno, je je bilo dovolj, motor je kazal normalno temperaturo, grelo pa še vedno ni oz.cevi v hladilniku so bile hladne, KLJUB temu, da se je ventilator na hladilniku vklapljal; tudi kazalec za temp. je kazal normalno stabilno temperaturo. :shock: Iz tega sklepam, da bi lahko bil vodni termostat, ki ni odpiral, ko bi moral. Torej čudno je to, da je po dolitju hladilna tekočina BILA v sistemu, hladilnik je bil mrzel (tudi v kabini mrzlo) in cevi mrzle, ventilator pa se je vklapljal?!
 
Uporabniški avatar
krucymucy
Novinec
 
Prispevkov: 303
Pridružen: Sr mar 30, 2005 10:06 pm

Napisal/-a krucymucy Po dec 18, 2006 11:49 pm

markom je napisal/-a:Thja. Se razdrli. Vse je bilo "lepo" pomešano in zapacano. Na tesnilu glave ni bilo vidnih znakov, da bi kje spustilo, razen ena gumica, ali kaj je, ki je bila okrog enega od oljnih kanalov, je malenkost odstopila od alu. tesnila. Prav tako na glavi in na bloku ni kakšnih vidnih znakov. To me zdaj zelo skrbi, da je glava kriva.
lp

ravno to je problem roverjevih tesnil. spusti ta silikonski rob (gumica kot jo imenujes) in se pomesa ... ni problem da bi spustila kompresija (okoli cilindrov), kar se zgodi pri vecini ostalih avtomobilov, posledica tega pa je prebitje tesnila okoli enega izmed kanalov. Ravno zato se mi je zdelo brezveze brusiti glavo. Je pa res da sem jaz to zelo hitro opazil in ukrepal.
sicer pa sem to ze omenil, sicer okoli omenjanja pri pazljivosti pri sestavljanju, ker ravno tako zelo lahko poskodujes katero izmed teg "gumic"
Always looking for another
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom To dec 19, 2006 9:34 am

Aaaaa. :idea: No, upam, da bo novo tesnilo res rešilo zadevo. Nekoliko zmaličeni sta zgledali dve takšni gumici. Ajoj, kako je to drobno in to naj bi vzdržalo vso motorjevo maltretiranje. Huh.

Ko si si ogledoval tesnilo, so bile še kakšne druge sledi na alu. površini ali so bile samo gumice indikacija napake?

lp
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom Sr dec 20, 2006 12:33 pm

Dobil sem avto.

Menjana komplet tesnila, svečke, termostat, olje, antifriz, očiščena glava in karter, brušena glava. Zaenkrat okej. Tok tok. Kaj pa bo, pa...

Hvala vsem za pomoč.

lp
 
Uporabniški avatar
krucymucy
Novinec
 
Prispevkov: 303
Pridružen: Sr mar 30, 2005 10:06 pm

Napisal/-a krucymucy Sr dec 20, 2006 12:35 pm

samo gumice hladilnih okoli hladilnih kanalov oz. oljnih.

samo tesnenje okoli valjev ni tak problem. pac sklepam po tem kar sem videl v zivo. trije od treh so imeli poskodovana tesnila okoli kanalov.
dva sta bila 1.4 16V eden pa 1.4 8V, pa tudi pri 1.6 je enak problem.

no kakorkoli, za naslednjih 100.000km si dober ;)
Always looking for another
 
markom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po sep 12, 2005 3:31 pm

Napisal/-a markom Sr dec 20, 2006 12:53 pm

Enako pri meni. Vidno deformirani sta bili dve okoli oljnih. Upam, da bo avto vzdržal še nekaj let. Delam cirka 15k na letno...

lp
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: AssKicker in 8 gostov