Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
matic
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 66
Pridružen: Ne jun 22, 2003 4:03 pm

Pregrevanje motorja (od rednega servisa dalje)

Napisal/-a matic Če jun 26, 2003 3:38 pm

Daihatsu charade l.93 se mi je zacel mal pregrevat.. v teh svinjsko vrocih dneh, pa tale "mal" prerase v "velik"! Sploh sem to opazil, od zdanjega servisa, ko so mi menjal, svecke, olje, filter,..

Je mozno, da kaj od tega vpliva na motor, da se mi je zacel tolk pregrevat? svecke, olje, filter? Ventilator sem preveril, da se kul vrti, prav tako sem preveril, da stevec za tempraturo ne kaze narobe (ko gre temp. cez polovico se vklopi vent.).

Kaj bi bil lahko vzrok tega??? :roll:
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Če jun 26, 2003 5:38 pm

Si prepričan, da so ti samo to menjali? :)

Drugač pa je lahko umazana tekočina tudi vzrok (kot pri meni :wink: ), ali pa termostikalo.
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
matic
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 66
Pridružen: Ne jun 22, 2003 4:03 pm

Napisal/-a matic Pe jun 27, 2003 12:19 pm

To sem tut ze jaz razmisljal da bi tekocino zamenjal, ker je v bistvu res ze precej stara in precej rjavkasta zgleda..

A olje in svecke (in filter) na to nebi mogl vplivat?! Predvsem olje.. ma drugega niso menjali.. so kar v redu te tipoti tam, so mi vedno kul zrihtali vse avtomobile!

Termostikalo? Hmmm... kaksni bi bili tvoji znaki za to da je slo termostikalo? Kako bi to preveril? Ker meni se ne zdi da bi blo to, to! :S
 
Njoko
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: To nov 26, 2002 8:12 pm

Napisal/-a Njoko Pe jun 27, 2003 7:25 pm

Hladilno tekocino je priporocljivo menjavat vsake dve leti do maksimum tri leta ali pa na 60.000 km (kar pride prej). Mojemu kolegu se je avto zacel pregrevat. Ugotovili so, da so bili doloceni kanalcki v motorju, kjer se pretaka hladilna tekocina, preprosto zamaseni. Sedaj vem, da je redna menjava hladilne tekocine v navodilih ne samo zato, da servisi zasluzijo, ampak ker je to preprosto zelo priporocljivo.

Saj se dobi precej avtomobilov, ki imajo ze 200.000 km za seboj, pa nikoli niso menjavali hladilne tekocine. Samo jih je na zalost se vec, ki so se zaradi nemenjavanja pregreli. Ko se motor enkrat orenk pregreje, je pa samo se za na odpad.

L.p.

Njoko
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm

Napisal/-a pugi405 Pe jun 27, 2003 7:31 pm

Ko se motor enkrat orenk pregreje, je pa samo se za na odpad
.

Recimo da je res. Dihtnga gre v maloro. ker se zvije glava ti zmeša olje in vodo.... pa je mašina adijo :?
 
Uporabniški avatar
Chip
Novinec
 
Prispevkov: 347
Pridružen: Ne nov 24, 2002 6:17 pm
Kraj: Jesenice-city

Napisal/-a Chip Pe jun 27, 2003 8:34 pm

Eno je termo stikalo in sicer ne termostat na hladilniku.V cevi za hladilno tekočino(ponavadi pri izhodu iz motorja) je notr v cevi: je mehansko in se s časom pokvari.Dela tako, da pri hladnem motorju zadržuje vodo v motorju oz. ne dovoli kroženja, da se voda hitreje ogreje.Ko se voda segreje se odpre in voda začne krožiti.Če je fuč pač voda ne kroži.Druga zadeva je seveda umazana voda, tretja zadeva( mislim da najbolj mogoča) je ta, da se pri nekoliko "starejših" avtomobilih pojavi zamašenost hladilnika, saj je ta na najnižji legi glede na hladilni sistem.Vsa umazanija se nalaga na dno hladilnika in sčasoma ustavi oz. zmanjša pretok skozenj.In to je to. Se pravi sta važna dva dejavnika: termostikalo ali hladilnik.
Siguro

Chip

Slika Slika
 
m.P.
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če maj 16, 2002 8:42 am
Kraj: Kamnik

Napisal/-a m.P. So jun 28, 2003 12:52 pm

Dej mi nej nekdo svetuje kako bi sam zamenjal hladilno tekočino pri Puntotu. A ma mogoče kakšen štofelc, ki se ga odstrani da hladilna tekočina ven steče? Kako bi pa svinjarijo iz hladilnika ven dobil?
Če je ravno ni zabavno [Colt CZ3, Lancer SW].
 
dolfe
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: So sep 14, 2002 9:40 pm

Napisal/-a dolfe Ne jun 29, 2003 9:22 pm

Zapelji ga na jamo in poglej, če ima vijak za izpust.
Kotlovec naj bi odstranil tako, da v hladilnik naliješ 20% solno kislino, pustiš motor teči ca. 10 min, nato 5 do 6krat spereš sistem z vodo, da odstraniš kislinske ostanke. Za odstranjevanje ostale svinjarije naj bi ta postopek izvedel z natrijevim lugom (2 do 3 kg luga na 10 l vode)
Tako vsaj piše v knjigi, vsekakor pa je ta postopek zelo agresiven do hladilnega sistema in vprašanje, če ga je ravno priporočljivo izvajat. Vsekakor pa ti to odsvetujem, če nimaš vijaka za izpust in moraš za ta namen sneti cev s hladilnika in se ti pri tem hladilnik niti ne izprazni popolnoma, kot npr. pri Cliotu.
 
dolfe
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: So sep 14, 2002 9:40 pm

Napisal/-a dolfe Ne jun 29, 2003 9:23 pm

Zapelji ga na jamo in poglej, če ima vijak za izpust.
Kotlovec naj bi odstranil tako, da v hladilnik naliješ 20% solno kislino, pustiš motor teči ca. 10 min, nato 5 do 6krat spereš sistem z vodo, da odstraniš kislinske ostanke. Za odstranjevanje ostale svinjarije naj bi ta postopek izvedel z natrijevim lugom (2 do 3 kg luga na 10 l vode)
Tako vsaj piše v knjigi, vsekakor pa je ta postopek zelo agresiven do hladilnega sistema in vprašanje, če ga je ravno priporočljivo izvajat. Vsekakor pa ti to odsvetujem, če nimaš vijaka za izpust in moraš za ta namen sneti cev s hladilnika in se ti pri tem hladilnik niti ne izprazni popolnoma, kot npr. pri Cliotu.
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Ne jun 29, 2003 9:46 pm

dolfe je napisal/-a:Zapelji ga na jamo in poglej, če ima vijak za izpust.
Kotlovec naj bi odstranil tako, da v hladilnik naliješ 20% solno kislino, pustiš motor teči ca. 10 min, nato 5 do 6krat spereš sistem z vodo, da odstraniš kislinske ostanke. Za odstranjevanje ostale svinjarije naj bi ta postopek izvedel z natrijevim lugom (2 do 3 kg luga na 10 l vode)
Tako vsaj piše v knjigi, vsekakor pa je ta postopek zelo agresiven do hladilnega sistema in vprašanje, če ga je ravno priporočljivo izvajat. Vsekakor pa ti to odsvetujem, če nimaš vijaka za izpust in moraš za ta namen sneti cev s hladilnika in se ti pri tem hladilnik niti ne izprazni popolnoma, kot npr. pri Cliotu.


Jap, renoji nimajo "štopelca" za izpust tekočine. Jaz nameravam enkrat menjati (ne pridem zraven :wink: ) in bom vzel od hladilnika cevi, nato pa iz pipe s šlaufom in velikim pretokom vode izpral hladilnik in notranjost mašine, kje voda kroži. Nato bom pa dal mešanico antifriza in destilirane vode.
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po jun 30, 2003 11:21 am

Odvisno kateri reanulti - moj kiler na petki ima vijak za izpust vode.

LP
Nebivedu
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po jun 30, 2003 1:41 pm

Če so ti zamenjali termostikalo, so ti dali takega, ki se vklopi pri nižji temperaturi in zato se ti vedno vklopi pri kazalcu malo čez polovico. Sam recimo dajem v avto vedno 85/75 - originali imajo pa 92/82 (Se pravi vklopi se pri 92 in ko ima temperatura 82 stopinj se izklopi.).

LP
Nebivedu
 
m.P.
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če maj 16, 2002 8:42 am
Kraj: Kamnik

Napisal/-a m.P. Po jun 30, 2003 10:12 pm

Sem šele zdele vidu tvoj nasvet dolfe, čeprav dvomim da bi se sploh lotil tega s kislinami :wink: Vseeno hvala za nasvet!

Sem pol sam mal gledal in sem ugotovil, da res ne bo šlo drugač, kot da snamem dol cev iz hladilnika. Kakšna svinjarija je ven pritekla :shock: nism mogu verjet. Uglavnem pol sem pa kr sam destilirano vodo notr nalil... no in glej ga zlomka zdej so se pa začele težave... sprva se mi je avto neki sumljivo hitro ogrel, tko da sem klical kolega da je mal prečekiral če sem ga kej polomil... in pol mal navija mašino, piha v hladilno, spet navija v mašino, čekira nivo hladilne in pol reče, da je tesnilo na glavi motorja fuč in da mi žre vodo!!! Sem si mislu dej ne bluzi... in dons ko sem prišel iz Lj. pogledam nivo hladilne in je skor da ni blo več videt v posodi!?!?!

In zdej mi ni nič jasno... hladilne tekočine nisem dolival že zihr eno leto pa je bla skoz na istem nivoju, zdej jo je pa kr naenkrat začel ful žret?!? A je možn, da sem to jst fental tesnilo ko sem se vozil 1km samo z 1l vode notr?!?
Če je ravno ni zabavno [Colt CZ3, Lancer SW].
 
m.P.
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če maj 16, 2002 8:42 am
Kraj: Kamnik

Napisal/-a m.P. Po jun 30, 2003 10:17 pm

Aja pa še tole:
zdej ko sem mal spucal hladilni sistem se mi avto na splošno manj segreva. Temperatura je zdej skor vedno malo pod polovico (90), pa tud pri mestni vožnji se mi manjkrat vklaplja ventilator. Sam zdej me pa zanima če se da kej narest, da bi se ventilator vklopil prej? Zdej se mi vklopi pri cca. 93 stopinjah in se izklopi pri cca. 91 stopinjah.
Če je ravno ni zabavno [Colt CZ3, Lancer SW].
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Po jun 30, 2003 10:49 pm

Kaj si delau?! Vozu si z enim litrom en kilometer?! Slika
Se zavedaš, da takrat voda ni bila prisotna tam, kje bi morala bit in da se pri eksploziji v cilindru ustvari toplota nekaj tisoč °C, štiri jih maš, pa še kr hitro delajo!! :ne

Sicer ta toplota ni tak huda, ker bi drugače vedno vrelo, amppak zavedaj se, da so določeni deli motorja bili PREGRETI!

Verjetno ti je kompresijska oziroma glavna dihtunga šla.
Za vklop ventilatorja bi moral menjati termostikalo na hladilniku z manjšo vklopno temperaturo.

:ne
Čuvat moraš avto!!
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
m.P.
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če maj 16, 2002 8:42 am
Kraj: Kamnik

Napisal/-a m.P. Po jun 30, 2003 11:09 pm

A ni tko, da takrat ko je avto mrzel da voda sploh ne krozi?

Jah fak ne... vsak dan se kej naučiš pa še butast umreš :roll:

Kaj sem pa pol še kej fental takrat ko sem se peljal skoraj brez vode?
Če je ravno ni zabavno [Colt CZ3, Lancer SW].
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* To jul 01, 2003 12:23 am

Ko je avto mrzel, tudi kroži voda, vendar samo po mašini. Zato je termostat, ki mehansko ne prepušča še ne segrete vode v hladilnik.

Ne vem, na kaj si pomislil, ko si se brez vode peljal...
Kar precej stane menjavanje dihtunge.
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
vazman
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 602
Pridružen: Sr apr 23, 2003 6:29 pm

Napisal/-a vazman To jul 01, 2003 6:57 am

Cakajte malo,ce je visoka temparatura in da se kar naprej vklaplja ventilator je kriv morda pokvarjen termostat,Men je na Ladi Desetki crknu,pa smo se kar lep cas cudili in gruntali kaj bi lahko bilo,vse je kazalo na menjavo dihtunge,simptomi so bli skoraj isti.Pol je zacel pa še hladilno tekocino ven metat,dobesedno je vrela,ker ni cirkulirala dobro.

Jaz bi majprej zamenju termostat,koliko stane 2 jurja? nekaj takega.

Jaz sem dal za pranje hladilnega sistema,novo hladilno tekocino,termostat in pokrovcek raztezne posode 10 000 sit.
 
Uporabniški avatar
Fullback
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1736
Pridružen: Sr maj 05, 2004 7:40 pm
Kraj: Največkrat...Na trdih tleh...ali mehkem blatu...

Napisal/-a Fullback Ne mar 26, 2006 6:44 pm

sebaz je napisal/-a:Imam vprašanja:

-je za segrevanje motorja lahko kriv antifriz koncentrat v sistemu (brez dolite vode)? Tako mi je sicer naredil mehanik ob glavnem servisu...
-kako zamenjati termostikalo in termostat pri R19?

Zadnje čase se mi avto rahlo pregreva, odkar mi je zakuhal in so mi na servisu menjali termostikalo in termostat, po nedavnem glavnem servisu pa še malenkost bolj. Hvala za odgovore.


ko ti renault enkrat zakuha...menjaj takoj...do 2. kuhe ni daleč... :-P
/¨¨¨¨¨¨¨¨\___
-- O ----------O--
Prodam
 
Uporabniški avatar
Fullback
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1736
Pridružen: Sr maj 05, 2004 7:40 pm
Kraj: Največkrat...Na trdih tleh...ali mehkem blatu...

Napisal/-a Fullback Ne mar 26, 2006 6:57 pm

sebaz je napisal/-a:Menjano je bilo, saj se nisem mogel drugače vozit, najbrž si slabo prebral. Zdaj bi rad ponovno zamenjal sam, pa ne znam, prosim za konkretne info.


VSE SM PRAV RAZUMEL...vendar ti zgleda nisi mene...ali drugače povedano:ko ti je enkrat zakuhal, se zna zgoditi ,da ti bo enkrat spet...
/¨¨¨¨¨¨¨¨\___
-- O ----------O--
Prodam
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov