nebivedu je napisal/-a:Prva cifra 0 , 5 , 10 , 15 , 20 pomeni gostoto olja za mrzel vžig, druga cifra 30 , 40 , 50 , 60 pa gostoto, ko je mašina ogreta na delovno temperaturo.
Glede tega, kaj bi dajali v stare mašine je pomoje najbolj priporočljivo dajat 20W-50 za poleti(dovolj gosto, da maže in da ne "pobegne" iz znucane mašine, pozimi pa 0W-30 ali 5W-40, ker bolje maže pri nizkih temoperaturah.
0W-30 lahko tudi uporabljaš, če delaš redne servise na daljše intervale.
Kar se pa tiče sintetike, je je pa resnično zelo malo in večinoma so to trgovske nategancije. Naparine sintetike proizvaja samo ena ali 2 firmi na svetu, ker je to zelo zelo drag proces in to olje je tudi zelo drago - recimo Motul ali Esso, ki je liter za okoli 6 do 7 tisočakov. Večinoma pa se dobi kako HPX ali selenia sintetično olje za ugodno ceno - samo tisto je pa bolj za traktorje kot pa za osebna vozila, ker še vedno ni to tista prava sintetika. Nikoli pa ni odvisno od gradacije ali je to olje sintetično ali ne.
Najbolj mi je pa smešno, ko ljudje sprašujejo za castrola - to je itak eno od cenenih zanič olj in jih vse delajo na dveh različnih linijah, potem pa jih mešajo da dobijo različne gradacije. Pa še veliko teh olj je proizvedenih na enak način.
Večinoma pa olje zdrži tam od 8 do 10k kilometrov, potem je pa zadeva za menjat, ker nima več enakih performans in ne maže več toliko kot bi moralo. Vendar pa se danes(oziroma že nekaj časa) firme lepo poslužujejo taktike "Manj rednih servisov, pa bomo več zaslužili na tem, ko vam avto crkne.". In podaljšujejo servise tudi že na 50.000km. Sicer dajo v mašine olja, ki naj bi zdržala več (0W-30), vendar to ni čisto res - večinoma ta olja zdržijo dlje zaradi debelejših teflonskih oblog v motorju, ki pa tudi niso večne.
Vendar si lahko zamišljate, če smo imeli pred 10imi leti servise na 7500km, danes pa na 50.000, mašine so pa še vedno na skoraj istem nivoju kot pred 10 leti, le elektronika je bolj optimizirana, kaj se bo zgodilo z vašim avtomobilom po treh ali štirih servisih(200.000km) - Motor bo za stran, sploh če radi pohodite gas in avto torirate v višje obrate.
Pa še resnična anekdota - ene 5 do 6 let nazaj je človek pripeljal avto na servis s 64.000km, ker se mu je prižgala lučka za olje. Ko smo hoteli olje odtočit, ga je bilo notri v mašini par deci. Tipček pa se je drl, kok je to slab avto, da ga je potrebno na servis vozit in podobno. A na servisu ta avto od nakupa še ni bil - tipček je mislil, da mu ni treba do 100.000km prit na servis in se je tako tudi obnašal.
Na srečo je bil to takrat novi megan, ki je vse to zdržal - kak cenejši avto s slabšo mašino bi zaribal - pa najbrž bi tudi ta, če bi ga tip žgal v obrate, tko da je imel srečo, da bolj počasi vozi.
napi je napisal/-a:Kakšen avto te mas da vlivaš takšno olje notri 5-40 (polsintetika)
Dobi se olje pač za izrabljene motorje, mislim pa da je komercialna oznaka 15W - 40, v trgovini se vse dobi, samo povedati moras kaksne želje imaš.
Višji sta ti dve številki gostejše je olje, posledično temu pa se zviša viskoznost.
Drugače pa se dobi tudi dodatek za olje, proti spuščanju
viola je napisal/-a:napi je napisal/-a:Kakšen avto te mas da vlivaš takšno olje notri 5-40 (polsintetika)
Dobi se olje pač za izrabljene motorje, mislim pa da je komercialna oznaka 15W - 40, v trgovini se vse dobi, samo povedati moras kaksne želje imaš.
Višji sta ti dve številki gostejše je olje, posledično temu pa se zviša viskoznost.
Drugače pa se dobi tudi dodatek za olje, proti spuščanju
mam tipota 2.0 16v. motor je kot nov. nič ni izrabljen in olja sploh ne rabim niti dolivati ker ga ne žre tko da bi blo opazno .vse je idealno na njem sam en semering mi nagaja pozimi a mi se ne ljubi razdirat cel kup jermenov zaradi tega. mogoče pa pomaga kakšno sredstvo za dihtanje motorja. ker puščanje je minimalno.sam kaj pa če škoduje takšno sredstvo proti spuščanju olja?
ahiM je napisal/-a:viola je napisal/-a:napi je napisal/-a:Kakšen avto te mas da vlivaš takšno olje notri 5-40 (polsintetika)
Dobi se olje pač za izrabljene motorje, mislim pa da je komercialna oznaka 15W - 40, v trgovini se vse dobi, samo povedati moras kaksne želje imaš.
Višji sta ti dve številki gostejše je olje, posledično temu pa se zviša viskoznost.
Drugače pa se dobi tudi dodatek za olje, proti spuščanju
mam tipota 2.0 16v. motor je kot nov. nič ni izrabljen in olja sploh ne rabim niti dolivati ker ga ne žre tko da bi blo opazno .vse je idealno na njem sam en semering mi nagaja pozimi a mi se ne ljubi razdirat cel kup jermenov zaradi tega. mogoče pa pomaga kakšno sredstvo za dihtanje motorja. ker puščanje je minimalno.sam kaj pa če škoduje takšno sredstvo proti spuščanju olja?
Tipo Sedicivalvole ima že v knjigici napisano, da je potrebno dolivat olje, tako da nekaj malega ti po defaultu "mora" spit. Kar pa seveda ni nič slabega. Seveda pazi, da bo vedno sveže olje oz. redna menjava. Semering menjan magari ob glavnem servisu (ko bodo na vrsti jermena in boš mel tako ali tako vse podrto).
Sicer pa dokler je mašina malo mastna ni razloga za paniko. Ponavadi je potrebno zamenjat kako tesnilo ali kaj podobnega. Drugo je seveda, če "ščije" od vsepovsod. Tista sredstva, ki si jih omenil se meni zdijo brezveze.
Sicer pa je tako, da za vsak avto uporabljajte olje, ki ga priporoča proizvajalec in ne morete zgrešiti, vsaj v 99%. Če točite not kaj drugega pa se vam ravno tako obnese, ne vidim razloga, zakaj ga ne bi uporabljali. Vglavnem je važno, da je olje "sveže" (redna menjava) in da ga je dovolj (če vam pušča, ga kontrolirajte in po potrebi dolijte). Ne vem, zakaj nekateri tako znanost zganjajo okoli tega.
MacTron je napisal/-a:napi:to... ti se vedno trdis da 5W 40 in 5W 30 ni sintetika... (fully synt)
ok. primer ARAL High tronic 5W40, Castrol TXT 5W 40, Mobil SYNT S 5W 40,
Valvoline SYNPOWER 5W40, Elf EXCELLIUM 5W40 LDX
nebivedu je napisal/-a:Jst si upam trditi, da od vseh naštetih je sintetičen samo MOBIL. Vsi ostali pa so marketinška poteza.
ESSO izdeluje naparine, ki se uporabljajo za sintetična olja, nekaj proda MOTULU(zato imajo vsi rally avtomobili motula v mašini, pa tut če imajo 1000 nalepk castrol), nekaj pa jih porabi sam za svoje znamke. Kolikor pa vem castrol ne prizvaja teh naparin in še nikoli niso imeli sintetičnega olja - vse je bilo samo napis in tržna niša - kvaliteta pa zelo boga. Aral je pa itak zanič olje - je že boljša selenia, pa je tut bolj ko ne zanič.
Po forumu brska: Google [Bot] in 9 gostov