Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Sova
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Če dec 28, 2006 3:24 pm
Kraj: Ljubljana

Menjava svečk

Napisal/-a Sova Če dec 28, 2006 3:28 pm

Zdavo,

prosim za pomoč "dami v stiski":D !

(Po iskalniku sem že iskala, a nisem najša odgovora.)

Torej: Kako naj zamenjam svečke? Ali potrebujem kako posebno orodje,
kako naj plastiko potegnem dol, da pridem do same svečke in da pri tem nič ne poškodujem?


Hvala in lp.
 
Uporabniški avatar
black
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1595
Pridružen: Ne jul 13, 2003 8:50 pm

Napisal/-a black Če dec 28, 2006 3:34 pm

Kakšen avto imaš?
 
Uporabniški avatar
SAVINJCAN
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3780
Pridružen: To avg 30, 2005 8:09 pm

Napisal/-a SAVINJCAN Če dec 28, 2006 3:37 pm

"dama" ja :lol: jaz se bom tud prijavil zdaj kot savinjčanka, bom prej dobil pomoč, pa mogoče mi še kdo velik servis naredi zastonj.
 
Sova
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Če dec 28, 2006 3:24 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Sova Če dec 28, 2006 3:43 pm

suzuki vitara l.94
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če dec 28, 2006 4:49 pm

Na vitari ostranič cev, ki pelje zrak iz filtra v mašino in potem potegneš kable za svečke dol iz svečk - vzameš ključ za svečke in odviješ svečke v smeri nasproti urnega kazalca.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Sova
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Če dec 28, 2006 3:24 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Sova Če dec 28, 2006 4:56 pm

hvala nebivedu,

samo še nekaj - a ti kabli se na silo dol potegnejo?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe dec 29, 2006 7:15 am

Z občutkom.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
AM
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 748
Pridružen: Pe apr 07, 2006 10:32 am

Napisal/-a AM Pe dec 29, 2006 7:22 am

Če že ima namen nove svečke dat noter, je pa ziher bolš, da si sama da noter nove. Bo vsaj vedla, da so nove, pa tudi plačala je nove. To kar sem vidu, kaj se dogaja na rednih servisih, je pravo nategovanje... Tudi na pooblaščenih servisih...
 
Uporabniški avatar
Pavka
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 702
Pridružen: Po okt 16, 2006 4:08 am
Kraj: IZLAKE

Napisal/-a Pavka Ne dec 31, 2006 10:29 pm

Ne vem kakšne mehanike imate pri vas, vendar pri nas tega ne počnemo :roll:
 
Maxx
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 597
Pridružen: Po jan 10, 2005 9:04 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Maxx Po jan 01, 2007 11:44 am

Ko vlečes kable dol glej da ga ne potegneš za kabel ampak za nastavek na svečki,ker če boš kabel vn odtrgala bo zanič.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po jan 01, 2007 6:32 pm

Maxx je napisal/-a:Ko vlečes kable dol glej da ga ne potegneš za kabel ampak za nastavek na svečki,ker če boš kabel vn odtrgala bo zanič.


Terenci imajo mal drgač narejeno, tko da ne moreš vlečt za kable(vsaj vitara in feroza imata tko narejeno).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Sierrator
Novinec
 
Prispevkov: 467
Pridružen: To avg 20, 2002 11:03 am
Kraj: Vipava

Napisal/-a Sierrator To jan 02, 2007 1:06 am

Pa glej, da jih ne pomešaš med sabo. Vsaka svečka ima svoj kabel!
Victrix causa diis placuit sed victa Catoni.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To jan 02, 2007 1:35 am

Nehajte z neumnostmi. Tudi menjava svečk je zahtevno opravilo in zahteva kar nekaj poznavanja. Paziti je treba, da pri odvijanju kaj ne pade v cilinder. Pred montažo je potrebno preveriti tip sveče (toplotna vrednsot, ali je resistorska ali ne glede na tip kablov ...) in s kalibrom premeriti predpisani razmak elektrod. Pri privijanju se uporablja kiloključ, odvisno od sedeža (navoj, konus ali podložka) je tudi moment privijanja. Kljub enostavnemu izgledu to ni delo za nekoga, ki nikoli ne šraufa, ampak strokoven poseg za poznavalca.
 
Uporabniški avatar
marko01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1918
Pridružen: Če dec 29, 2005 7:51 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a marko01 To jan 02, 2007 9:50 am

joztom je napisal/-a:Nehajte z neumnostmi. Tudi menjava svečk je zahtevno opravilo in zahteva kar nekaj poznavanja. Paziti je treba, da pri odvijanju kaj ne pade v cilinder. Pred montažo je potrebno preveriti tip sveče (toplotna vrednsot, ali je resistorska ali ne glede na tip kablov ...) in s kalibrom premeriti predpisani razmak elektrod. Pri privijanju se uporablja kiloključ, odvisno od sedeža (navoj, konus ali podložka) je tudi moment privijanja. Kljub enostavnemu izgledu to ni delo za nekoga, ki nikoli ne šraufa, ampak strokoven poseg za poznavalca.


sori samo to si pa zakompliciro u tri pm :lol: :lol:
Lp by Mare
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak To jan 02, 2007 7:41 pm

Naj postrani zagrabi navoj in lepo vse skupaj zategne s ključem, pa bo rešeno. :pivo Potem pa bo jok in stok pri mehaniku. Ni to kuharski recept "Kako zamenjati svečke". Žal.
Zadnjič spremenil Strokovnjak, dne To jan 02, 2007 7:44 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
marko01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1918
Pridružen: Če dec 29, 2005 7:51 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a marko01 To jan 02, 2007 7:43 pm

ne recem, samo neka znanost pa tudi ni 8)
Lp by Mare
 
Maxx
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 597
Pridružen: Po jan 10, 2005 9:04 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Maxx To jan 02, 2007 7:48 pm

Sej če ima konus potem jo bo-dama-res težko losala,pa če so malj dalj not al pa zelo zapečene bo tud težko
 
Uporabniški avatar
batek
Novinec
 
Prispevkov: 228
Pridružen: So apr 29, 2006 5:39 pm

Napisal/-a batek To jan 02, 2007 9:10 pm

Na kolk km pa se menja svečke pr nekem običnem avtu (bencincu)??
batek
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To jan 02, 2007 11:03 pm

Že res, da smo imeli vsi mopede ali pa Lamo 04 in da znamo svečo zamenjat, ampak ali to res tudi pravilno znamo? Tudi pri obravnavi svečk se spozna mojstra. Interval menjave je odvisen od več faktorjev, lahko so platinaste na 120K km ali pa čisto navadne, ki bi nekje eno menjavo olja morale zdržati. Vsaka avtomobilska tovarna predpisuje tip, razdaljo med elektrodami, toplotno vrednost in interval menjave. Pri mojem avtu je npr menjava na 60K km, je pa zelo zamotano, ker je treba podreti pol motorja, sneti komplet sesalni kolektor (10kg), da prideš do zadnjih treh sveč (motor ES9JR-PSA) pri Porsche-ju se celo vzame ven motor za menjavo sveč. Nekatere sveče so s koničnim naleganjem in se zategujejo na največ 1kg (če delaš s prosto roko enostavno ne verjameš, pri pretegovanju se poškoduje konus), druge z dihtungo na 2,5kg, nekatere po nasedanju na predpisan kot pritegovanja (npr kot vztrajnik). Začetek privijanja je vedno par obratov z roko, da ne gre slučajno postrani. Mogoče komu zveni preveč komplicirano, pa se je vredno potruditi.
Zadnjič spremenil joztom, dne Sr jan 03, 2007 10:41 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov