joztom je napisal/-a:Ni prav, da govoriš o strokovnjakih, ki to niso, le človek poskuša svoje nabrano znanje deliti z drugimi, in to brez tekmovanja in "samo jaz imam prav". Če bi meni petka nemirno tekla bi začel pri elektriki, ki je enostavnejša. Pregledaš platine in pri najbolj odprtem odmikaču nameriš s špijoni 0,43mm, torej 0,40 gre lahko, 0,45 ga čutiš. Če imaš mašino za šlicvinkel merit je to seveda lažje. Šlicvinkel je kot odpiranja, direktno odvisen od razmaka platin, ob dobri nastavitvi imaš najboljše razmerje praznjenja in polnjenja cinšpule. Ko si nastavil platine, čisto narahlo podmažeš z mastjo štiroglati kovinski rotor in nakapaš na filc v sredini malo olja. Vzameš razdelilno kapo v roke in si jo ogledaš od znotraj. Lahko je celo počena, največkrat pa se da opaziti tanke črne nitke od sredinskega ogljenega kontakta na razvodne medeninaste od posamezne sveče, to v nitkah nabrano prevodno oglje/grafit očistiš z ostrim predmetom. Lahko tudi očistiš z čistim bencinom. Vložiš nylon podložko in natakneš kapo. Popustiš cel razdelilec, da se tesno premika po obodu in vžgeš avto. Vrtiš razdelilec v protismeri vrtenja, da dobiš naporen zvok motorja, nato v smeri vrtenja vrtiš počasi, da motor popusti, razlaufa. Nato ga zavrtiš za 5mm po zunanjem obodu nazaj v protismeri in točka vžiga je dinamično nastavljena. Če bi bile platine zelo ožgane se menja kondenzator.
Vplinjač je težje vprašanje, ali je Zenith ali Solex. Odpreš, očistiš smeti pod plavačem. Očistiš dize, preveriš zapiranje dovodnega ventila na pokrovu. Pri Zenithu je jeba, ker je glavna diza ravno pod plavačem (vijak na dnu prostora za plavač). Tudi največ težav je z difuzorsko cevjo (postrani iz dna do vrha, ki se jo s kalibrom izbije in očisti, ne priporočam). Sestaviš vplinjač in ogreješ avto. Znižaš obrate na minimum in z vijakom mešanice prostega teka nastaviš najvišje možne obrate, spet spustiš obrate na vijaku za štantgas in poskušaš dobiti s pravo mešanico največ obratov. Nato dvigneš štantgas na 750 obratov in si gotov. Če je vplinjač zdrav prijemlje na te finte, če ne, je nivo bencina previsok ali prenizek. To zahteva še dodatne kalibracije plavača ali pregled osi plavača.
Izgleda zamotano, ampak človeku je v veselje razumeti motor svojega avta.
Oprosti ker sem te zmerjal z majstrom!

Moram priznat, da si eden redkih na forumu, ki daje dobra, da ne rečem odlična navodila, ki jih človek celo razume in jih lahko uporabi! Sem se spomnu, da bi lahko bilo krivo tudi gorivo, ki je v avtu že več kot leto dni. Sem se pa tudi jaz prvo spravu na elektriko, ki jo razumem, ampak se mi zdi, da ni krivec. Sem vse očistu, platine so ok. Bom jutri natoču sveže gorivo pa poročam. Drugače gre pa uplinjač na čiščenje. Cevke so vse dobre in vakum je na regulatorju predvžiga. Kje se nahaja vijak za mešanico prostega teka?
L.p.