Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
kanslo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne jan 07, 2007 6:58 pm

Alternator Kangoo

Napisal/-a kanslo Ne jan 07, 2007 7:29 pm

Vsem skupaj lep pozdrav.
Naj vam kar na začetku zaupam, da sem žesnka in tehnično o avtih bolj malo podkovana. :oops: Pa vendar rabim vašo pomoč.
Alternator na Kangooju je bil kupljen v feb 06 in v sept. že odpovedal. Ker nisem vedela kaj je narobe in obstala na cesti, sem kupila nov akumulator in avto odpeljala k mehaniku. Tam so mi rekli, da ga bodo skušali popraviti, saj naj bi bil še v garanciji. Po odpravi napake, se zgodba ponavlja (prižigajo se lučke), vendar tokrat serviser ni več tako uslužen. Pošilja me k električarju ki je alternator menjaval (s katerim po mojem se jaz nimam kaj pogovarjat), ki pa pravi, da ne ve kaj je narobe in da ne zna popraviti napake.
Svetujte mi, kaj naj naredim. Nov alternator je stal okoli 80.000 in se mi zdi totalno bedasto, da si podajajo ta avto sem in tja. Če se napaka ne more ugotoviti, potem bi po mojem morali zamenjati alternator z novim, saj je še v garanciji.
Kako bi vi ukrepali na mojem mestu? Ker sem ženska, me po mojem še toliko bolj lahko vlečejo za nos! Najlepša hvala za vse vaše odgovore!
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Po jan 08, 2007 4:07 pm

Alternator nima veliko delov ki bi šli narobe:

-ohišje in jermenica - redkokdaj poči in se zlomi
-rotorsko navitje - tudi precej redko
- statorsko navitje - v primeru če se pregreje (električna preobremenitev) lahko pride v kratki stik - srednje pogosta okvara
-diodna plošča - ima 6 diod, ki usmerijo izmenični tok v enosmernega - lahko katera prebije v primeru električne preobremenitve - pogosta okvara med alternatorji
-regulator napetosti s krtačkami - stabilizirajo napetost in poskrbijo da ni previsoka - tudi razmeroma pogosta okvara, vendar večinoma šele čez več kot 150.000km, ko se krtačke obrabijo, lahko pa tudi prej, vendar takrat odpove le regulatorski del (se pozna če ti crkujejo (kratke) luči na avtu)

Katera lučka pa se prižiga? Tista s simbolom akumulatorja, ali še katera?

Lahko ga zapelješ še kateremu drugemu avtoelektričarju, pa naj izmeri in preizkusi alternator, saj pa imajo instrumente in mašine za to.
V najslabšem primeru ti je lahko šla kaka elektronika na avtu (motorni računalnik) zaradi nepravilne ali previsoke napetosti alternatorja, ko je ta začel povzročati probleme.

Na alternator je 12 mesečna garancija če se ne motim? V tem času samo spraviš alternator tistemu ki ti ga je prodal in podpisal garancijski list. Od tam naprej pa naj oni naprej rešujejo KAK VEJO IN ZNAJO. Tisto ni več tvoj problem.

Imaš slučajno kak konkretni zvočni sistem v avtu? Ali kako drugo (močnejšo) naknadno vgrajeno električno opremo?

Če ne drugače, pa poskusi odklopiti akumulator za kake pol ure in priklopi nazaj. Mogoče samo kaka programska napakica v računalniku ;)
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 Po jan 08, 2007 5:34 pm

Avtoelektricar, pa ne ve kaj je narobe ???? Ja sramota, mene bi blo sram da bi to rekel stranki...

Ok prvo kot prvo dokler je zadeva v garanciji, bi morala delati brezhibno, ce ne naj jo popravijo, ce je zadeva nepopravljiva naj se zamenja.
Zdej zakaj je ti je pa crknu bi bilo pa potrebno preveriti mal kable, kontakte, kaksne so napetosti,... itd sam to so pac zadeve s katerim se tebi ni treba ukvarjati, ker si posteno placala za servis in alternator in moj predlog je da jim peljes avto tja pustis kljuce in reces naj postimajo, drugacepa trzna inspekcija za mehanika in avtoelektricarja, ce je pa pooblasceni servis pa se prej poklices na V pisarno ki ima vse te servise nacez.

Drugace pa te pride rabljen alternator od 5 do 15 tisoc tolarjev, pa bi vrjetno vec zdrzal kot ta novi
Slika Slika
 
kanslo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne jan 07, 2007 6:58 pm

Napisal/-a kanslo Po jan 08, 2007 6:46 pm

Hvala vama obema za odgovor.

Prvo naj povem, da se prižiga lučka STOP in za akumulator.

Ampak, kako naj jaz vem ali se zadeva naj popravi ali zamenja. Ta alternator so že popravljali pred parimi mesci in se je pojavila ista napaka. Kako naj vem, da bi recimo tokrat naj res bil zamenjan, saj meni lahko to rečejo, pa se žal na to ne spoznam. Zopet mi ga lahko neki popravijo in potem čez mesec in pol (ko poteče garancija) spet ne bo delal in kaj pol?? Pol bojo pa rekli, ja sej ni več v garanciji.

Sej ravno to je problem, da temu električarju zdaj ne zaupam več in sumim, da so mi prodali star alternator, ker je pri prvi reklamaciji rekel, da je kao mehansko poškodovan. Ja od kod?? Sej ni blo nobenga karambola in sam od sebe se tut ne more poškodovat.
Aja tut nobenega posebnega ozvočenja v avtu ni.

Kako pa lahko preverim ali je alternator nov ali ne? Ali obstajajo kakšne serijske številke in papirji zraven, ki nakazujejo leto izdelave ipd?

LP in še enkrat hvala za pomoč.
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 Po jan 08, 2007 6:56 pm

Jah da se pogledat leto izdelave sam ne vem ali se pri tebi vidi samo ce odpres hauba al ga je treba dol osravbat. To je zelo tezko razlozit kje prverit alternator ali je nov ali je star, najjalzje bi bilo pogledat kolektor kolk je obrabljen ampak za to je treba zadevo raztavit.

Ce imas kaksno varjanto zadevo poslikat pa sliko sm gor prilepit bi bilo veliko lazje...

Ce se ista napaka pojavi tudi zven garancije, to se pravi ko ti garancija potece, so ti se vedno dolzni popravit zadevo brezplacno.

STOP lucka nima veze z alternatorjem ampak je to stikalo za rocno zavoro, ki je vrjetno v okvari.

Ce ti pa lucka za akumulator zasveti bi bilo pa pametno preverit se napetost jermena oz. menjavo le tega...
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Po jan 08, 2007 7:00 pm

Alternatorji imajo nekaj številk na sebi, serijsko št. in datum izdelave; je pa to različno od enega do drugega proizvajalca. S tem da upoštevaj še to, da lahko alternatorji različno dolgo stojijo v skladišču - s tem ni sicer nič narobe in bo delal normalno, le zdi se malo starejši. Lahko prepišeš številke (če se da priti do njih, če je alternator na dostopnem mestu) in vprašaš proizvajalca (logotip in ime je tudi gor) alternatorja po e-mailu za podatke o datumu izdelave.

Kak izvedeti, če je alternator res bil zamenjan z novim? Sicer ni vedno lahko, pregledaš ga če zgleda nov, čist, nič prašen, nič popraskan... Seveda tam pri mehaniku, na licu mesta.

Kaj pa jermen?? So ga vsaj dobro napeli, če že ne menjali?

BTW, stop lučka je vsaj pri Peugeotih bila vezana skupaj z lučko za olje.

Iz kod pa si, da vidim če si kje blizu?
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
kanslo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne jan 07, 2007 6:58 pm

Napisal/-a kanslo Po jan 08, 2007 7:24 pm

Sej vem, da za vaju sprašujem neumnosti, ampak kakšne veze ima jermen z alternatorjem?
Glede menjave jermena ne vem, saj je na računu zraven napisan samo potrošni material v znesku 666,67 SIT (+ DDV).

Aja, STOP lučka se pojavi vedno skupaj v kombinaciji z lučko za akumulator in se je pred menjavo akumulatorja pojavljala tudi v tej kombinaciji. Torej se prižgeta skupaj in ugasneta skupaj. Ne gorita vedno, vendar se vedno bolj pogosto prižigata.

Sem iz Velenja.
LP
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 Po jan 08, 2007 7:35 pm

ce jermen ni dovolj napet, lahko zacne drset po jermenici in ne poganja vec alternatorja in alternator zaradi padca vrtljajev preneha polniti in se prizge lucka za akumulator kar pomeni da alternator ne polni vec, je pa mozno da se pojavi lucka kot indikator da se moras ustaviti, ker ce se vozis z zanic alternatorjem se bo avto ustavil ko se izprazne akumulator

cena ki si jo navedla bi bila lahko cena novega jermena, to se pravi da je moznost da je bil zamenjan
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Po jan 08, 2007 7:51 pm

Pa je to normalna cena za jermen? Vem da nisem na tekočem s ceniki, vendar meni se zdi nekam mala... upam da se motim. Jermen je seveda edina stvar ki povezuje motor z alternatorjem, tak kot je Neo napisal. Jermen se da opazit če je novi ali ne - spodnja stran jermena je pri starih jermenih bolj gladka in razpokana, medtem ko se pri novejših jermenih na zgornji strani še dajo razbrati črke in številke. Poskusi če je dovolj zategnjen - če lahko prideš zraven: - pri mirujočem motorju primi za jermen in ga povleci in pritisni. Pri tem se lahko premakne le za kak centimeter gor ali dol. Če pa cvili potem pa itak ni napet.

Tukaj v Slov. Bistrici in na Zg. Polskavi poznam avtoelektričarje in mehanike, če ti kaj pomaga...
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 Po jan 08, 2007 7:58 pm

sebaveh je napisal/-a:Pa je to normalna cena za jermen? Vem da nisem na tekočem s ceniki, vendar meni se zdi nekam mala... upam da se motim. Jermen je seveda edina stvar ki povezuje motor z alternatorjem, tak kot je Neo napisal. Jermen se da opazit če je novi ali ne - spodnja stran jermena je pri starih jermenih bolj gladka in razpokana, medtem ko se pri novejših jermenih na zgornji strani še dajo razbrati črke in številke. Poskusi če je dovolj zategnjen - če lahko prideš zraven: - pri mirujočem motorju primi za jermen in ga povleci in pritisni. Pri tem se lahko premakne le za kak centimeter gor ali dol. Če pa cvili potem pa itak ni napet.

Tukaj v Slov. Bistrici in na Zg. Polskavi poznam avtoelektričarje in mehanike, če ti kaj pomaga...


ravno prejsni tedn sem ga kupil in je bila cena 4 eure pa en drobiz, zdej ne recem da je to to, ampak cena je primerljiva, lahko so pa pustili star jermen pa pod potrosni materijal dali kabel cevelcke pa matice, kar tudi ne bi blo nenavadno
Slika Slika
 
kanslo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne jan 07, 2007 6:58 pm

Napisal/-a kanslo Po jan 08, 2007 8:08 pm

Razumem glede jermena, čeprav se mi v tem primeru zdi takšna banalna napakica, na katero bi torej vsak serviser prvo moral pomisliti. Po drugi strani, pa ker se napaka ponavlja, verjetno to ni to.
Neo32, ja obe lučki se vsak dan bolj pogosto prižigata, kar verjetno pomeni, da je akumulator iz dneva v dan bolj prazen. Ali to pomeni, da se sploh ne polni in bo zopet obstal sredi ceste?
Sebaveh, če bom rabila drugo mnenje v primeru, da se bodo preveč upirali z zamenjavo za novega, te bom res prosila za kakšen kontakt. Sicer priznam, da bom to v vsakem slučaju morala storiti (drugo mnenje namreč), zato da bom bolj sigurna, da je tokrat napaka odpravljena. Bi pa rada to reklamacijo prvo poskušala rešiti po mirni in uradni (z dopisi) poti. In če to ne bo šlo, bom tako ali tako potrebovala nekoga nevtralnega. Pa še zanimivost: na zadnje je avto ravno zaradi te napake obstal v Sl. Bistrici. Upam, da bomo tokrat prej rešili, preden se isto zgodi.
LP
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 Po jan 08, 2007 8:19 pm

kanslo je napisal/-a:Razumem glede jermena, čeprav se mi v tem primeru zdi takšna banalna napakica, na katero bi torej vsak serviser prvo moral pomisliti. Po drugi strani, pa ker se napaka ponavlja, verjetno to ni to.
Neo32, ja obe lučki se vsak dan bolj pogosto prižigata, kar verjetno pomeni, da je akumulator iz dneva v dan bolj prazen. Ali to pomeni, da se sploh ne polni in bo zopet obstal sredi ceste?
Sebaveh, če bom rabila drugo mnenje v primeru, da se bodo preveč upirali z zamenjavo za novega, te bom res prosila za kakšen kontakt. Sicer priznam, da bom to v vsakem slučaju morala storiti (drugo mnenje namreč), zato da bom bolj sigurna, da je tokrat napaka odpravljena. Bi pa rada to reklamacijo prvo poskušala rešiti po mirni in uradni (z dopisi) poti. In če to ne bo šlo, bom tako ali tako potrebovala nekoga nevtralnega. Pa še zanimivost: na zadnje je avto ravno zaradi te napake obstal v Sl. Bistrici. Upam, da bomo tokrat prej rešili, preden se isto zgodi.
LP


dokler lucka ne gori pomeni da alternator polni akumulator, ko pa se lucka prizge pa pomeni da je alternator nehal polniti akumulator in v tem primeru se akumulator prazne (sam motor ne porabi veliko, najvecji porabniki so ventilacija, luci, gretje zadnje sipe, radijo,... )

ce se ti naredi to da se ti prizge ta lucka je najbolje da ugasnes vse porabnike ki jih ne potrebujes (ventilacija, radijo, gretje sipe) luci pac zakonsko ne smes ugasnit, tako zagotovis da se bo akumulator manj praznil.

Problem bi bil lahko tudi v akumulatorju, vendar ce si ga zamenjala z novim, potem je treba napake iskati drugje...

ce bi bila blizje bi ti lahko zadevo pregledal in premeril, toda zaenkrat ti ostane opcija da ti zadevo postimajo pod garancijo, pa sej pravim ce ne bo slo z lepa bo slo pa z grda (groznja z inspekcijo in posvetovanje z uradom za varstvo potrosnikom,...)
Slika Slika
 
kanslo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne jan 07, 2007 6:58 pm

Napisal/-a kanslo Po jan 08, 2007 8:29 pm

Thx, bom javila kako bo šlo.
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Po jan 08, 2007 9:16 pm

Tista lučka se ponavadi prižge šele takrat ko je že prepozno... Ko alternator že stoji, ne pa tudi vedno takrat ko se prepočasi vrti ali pa daje premalo elektrike od sebe. Imam izkušnje iz tega, res da iz traktorja, ampak je vse enako.

Jermen, ko se segreje, se tudi malo raztegne in včasih šele takrat lahko začne alternator drseti.

Nevem, zakaj pri malori ne morejo (nočejo) več vgrajevati voltmetrov in ampermetrov v avto :evil:
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 To jan 09, 2007 7:38 am

na vgrajen del je 12 mesecev garancije. morajo ti ga zamenjat! drugače zagrozi z inšpekcijo!
Slika
 
kanslo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne jan 07, 2007 6:58 pm

Napisal/-a kanslo To jan 09, 2007 10:39 am

Ja, ampak še vedno zdaj ne vem, ali so dolžni zamenjati za novega ali tega popravljajo do onemoglosti?
So mi zdej natvezli, da si proizvajalec vzame pravico tudi do 45 dni, da popravlja reklamirani del, kar lahko pomeni tudi do 45 dni brez avta. Je to normalno?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jan 09, 2007 11:00 am

Naj kdo od renault kluba pove kateri alternatorji pašejo na kangooja - mislim od katerih ostalih renaultov - da je več izbire.

Potem pa poiščite v katerem avtu je še tak alternator, nekdo naj se zapelje na odpad v italijo in ga kupi za tistih 30 do 40 evrov in ga naj zmontira v avto - zadeva je zelo preprosta - ta alterantor ima probleme in ga je potrebno menjat in ne popravljat.


Lahko pa se obrneš na avtoelektriko v gameljnah - tam znajo popravit vse take zadeve, vendar imajo tudi svojo ceno(niso sicer najdražji, vendar cena ni nizka).

AVTOELEKTRIKA
Spodnje Gameljne 109
++386 (0)41/683-091
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 To jan 09, 2007 2:14 pm

na avtotehniki celje s(m)o menjal alternator, ker je blo tak najmanj problemov za in s stranko...
Slika
 
kanslo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne jan 07, 2007 6:58 pm

Napisal/-a kanslo To jan 09, 2007 6:57 pm

Naj povem, da sem danes avto odpeljala k mehaniku in zadeva je sledeča:
Takrat naj bi se že obrabile krtačke (v parih mesecih????) in pravi, da ima vsa potrdila, da je bil alternator nov.
Pravi, da če gre za isto napako (torej obraba krtačk) potem je lahko vzrok tisto, kar vrti krtačke (sem pozabila ime dela), da bi lahko bil zvit.
Ta alternator se proizvaja nekje v Kranju in bo tudi tokrat tja poslan. Ime proizvajalca je pa na V.... in je baje to čisto original Renault alternator, samo ne pakiran v Renault škatli. Ne vem sicer kako lahko zahtevaš, da alternator zamenjajo z novim, ali za to obstaja kakšna pravna podlaga, zakon? Kakorkoli že, bom morala sprejeti to kar bodo naredili. Lp
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 To jan 09, 2007 7:09 pm

vrjetno je mislil da je kolektor poskodovan, al pa lezaj zanic, samo ce bi bila taksna napaka bi zadeva cvilila, glede kolektorja je pa cist mozno da je kaj narobe z njim in se zaradi tega hitreje obrabijo krtacke samo ne v parih mesecih.
Krtacke od alternatorja za šalo zdrzijo 150k kilometrov in vec, to je je doba 10 do 15 let, tako da je s tem alternatorjem defenitivno nekaj hudo narobe, zdej pa ce bodo to odpravili je pa vprasanje...

Alternator je Valeo-tov, samo zadeve ne delajo v kranju, no ja mogoce ima Iskra Alternatorji kaksno pogodbo z Valeotom, drugace je to francoska firma ki dela razne dele za Renoja in druge.

Jah na zalost ne mores zahtevati novega izdelka, razen v osmih dneh od nakupa izdelka, drugace je pa zakonski rok za popravilo napake 45 dni, nakar morajo oni zadevo vrnit popravljeno oz. zamenjati z novo.

Kolko cas pa so ti rekli da bos cakala nanj, ce ga posljejo v Kranj?

Drugace dobro ime bi si naredili tako da bi tebi dali nov alternator tega pa dali v reklamacijo in se kasneje oni z njemu ukvarjali, samo zgleda da jim posel predobro tece...
Slika Slika
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 20 gostov