Zdravo.
Prva stvar: z (zelo

) redkimi izjemami tovarne vlagajo milijone $$$ v razvoj avtomobilov in motorjev, in ker je delovna temp. motorja zelo pomembna stvar, verjemi, da dobro vejo, koliko stoopinjski termostat MORA biti v tvojem motorju

(Videl sem tudi avte, ki so jim lastniki ven pobrali termostate, ker je avto kuhal, to je v bistvu podobna rešitev tvoji, ampak taki avti so po pravilu potem še vedno kuhali - in nazadnje končali na odpadu, ker ni bil štos (samo) v termostatu.)
Drugič: recimo, da se ti avto pregreva zaradi slabe (= manjši pretok vode skozi motor, kot takrat, ko je bila še nova) vodne pumpe (razlogov je lahko veliko in ta je vzet pač kot primer). In ti simptome (=pregrevanje motorja) poskušaš reševati tako, da daš noter termostat, ki se ne bo odprl recimo pri 88 stopinjah, ampak recimo pri 78 stopinjah C. Okej, in lahko, da se ti bo na prvi pogled celo zdelo, da se motor ne bo več pregreval. Ampak, zakaj je to narobe:
a) Motor je narejen, da optimalno deluje pri določeni delovni temperaturi, v našem primeru pri cca. 88 stopinj C. Ti pa motor prisilno ohlajaš in zato ne more delati pri pravi temperaturi

Poseldice so: izpiranje goriva v cilidrih (posledično slabši oljni filter v motorju, nezgorel bencin pa sčasoma uniči katalizator), večja poraba, nepravilne emisije plinov.
b) Nekoč (recimo na vroč poletni dan) se boš z avtom odpravil na malo hitrejši izlet na avtocesto (pizdarije se itak najraje zgodijo, ko smo daleč od doma

) ali pa boš kakšno uro stal v po polžje premikajoči se koloni. Oboje je velik napor za tvoj hladilni sistem in takrat se zna zgoditi, da "odprti" termostat ne bo pomagal, avto bo zakuhal in domov boš šel z avtovleko. Brez klime.

(Možnih posledic pregrevanja, kot so počena glava itd. ni treba omenjat, ne?
Tretjič: Mešanica antifriza in vode mora biti točno enaka predpisani (ponavadi 50:50). S preveč vode bo pozimi zadeva zmrznila+blok motorja ti bo zarjavel,

s preveč antifriza pa se poslabšajo hladilne lastnosti in avto bo spet kuhal.
Pa še kar se polotov 6n tiče: doma imam dva taka polota (l. 98) in slučajno sem vse te križe in težave že dal skozi.

1.0 motorji (50 KM) imajo težavo s temperaturnim tipalom, zaradi katerega ti kazalec laže oz. kaže prenizko temp., ko je v bistvu vse OK! (Zanimivo je, da mi je mehanik rekel, da gre za temp. tipalo motornega računalnika (DME), vendar nisem mehanik in zato ne vem, če se je zmotil, ali pa je fabrika šparala na avtu in je v resnici samo eno temp. tipalo za DME in za cagar v števcih. Boljši avti imajo namreč dve ločeni tipali temperature za večjo zanesljivost!) Nikakor pa pri tem problemu s tipalom ne pride do pregrevanja. To tipalo sem menjal že na obeh polotih (na enem celo dvakrat).
Naslednji problem so bili 1.4 motorji (60 KM), ki so imeli plastično ohišje termostat, ki je po nekaj letih počilo (posledica: izguba hladilne tekočine) in avto je zakuhal. Po menjavi termostata (spet osebne izkušnje, takega polota l. 97 ima teta) je bilo vse OK. Možno pa je, da se tudi na tem motorju pojavlja serijska napaka zanič tipala temp.
Takole, odgovoril sem ti kar v temi, ker upam, da bo odgovor morda koristil še kakšnemu bralcu. Nihče ni namreč prišel pameten nasvet in učimo se cel lajf

.
Pa še avtorju teme: v polotih 6N naj bi bile vodnje pumpe s plastičnimi propelerji, ki s časoma RAZPADEJO. Priporočljiva je menjava skupaj z jermeni (vskaih 90k km). Po netu sem tudi že bral poste mehanikov, da so šle k vragu že pri 30k km, čeprav moj mehanik prisega, da je pri 135k km noter še originalna pumpa

. Nekateri naj bi tudi po večkrat menjali termostat, ker ga v prvo niso pravilno dali noter (termostat naj bi imel puščico, ki kaže kako mora biti obrnjen...) oz. so ga premalo potisnili noter in je mimo zaprtega termostata pri hladnem motorju tekla hladilna tekočina...
Kakorkoli: razlogov za pregrevanje je lahko še veliko (zabasan hladilnik - si kdaj že menjal hladilno tekočino?, zanič vodna pumpa, zanič pokrovček ekspanzijske posode (hladilni sistem je v bistvu neke vrste ekonom lonec in ta pokrovček je pomembna reč

), antifriz v preveliki koncentraciji, zanič termosta), nenazadnje pa tudi zanič tesnilo glave/počena glava. Zadnje ni nemogoče (sploh, če se voziš brez vode

), vsekakor pa je ob menjavi tesnila obvezno tudi treba dati ravnat glavo - kako bo pa 100% vedel, da ni zvita? Na oko?
