Tisti ki ste kdaj imeli težave in ste morali avto priklopiti na računalnik da ste videli kaj je narobe, veste da za ta priklop servis zaračuna okoli 15.000 po stari valuti.
Naj vam podam informacijo, da so vsi ti avti že vsaj od leta '91 ali še starejši opremljeni z metodo, po kateri lahko sami preverimo katere napake ima zabeležene računalnik. Metodi se reče MIL reading (Malfunction Indication Lamp - bolj znana kot "check engine" lučka )
Procedura je preprosta: Ključ dajte v ključavnico in ga obrnite ON/OFF/ON/OFF/ON znotraj intervala petih sekund. Utripat bo začela lučka "check engine" z določenimi presledki. Vsaka koda sestoji iz dvomestnih cifer (npr. 12, 43, 55, itd...) Lučka bo utipnila toliko krat kot je visoka posamezna cifra, sledil bo 1 sekundni premor, nato bo utripnila za naslednjo cifro. Lučka bo utripala tako dolgo, dokler ne bo izpisala vseh napak, ki jih beleži računalnik.
Primer:
Če lučka utripne takole:
utrip, utrip, utrip, .... pavza... utrip, utrip, .... pavza ..... utrip, utrip, utrip, utrip, ... pavza .... , utrip - bi to pomenilo 4 cifre in sicer: 3, 2, 4, 1. Ker je vsaka koda sestavljena iz dvomestnih cifer bi to pomenilo kodi 32 in 41.
Seznam kod, kaj katera pomeni in kaj bi izpisal računalnik na originalnem servisu, pa sem vam prilepil spodaj (to je za modele od '93 - '97), za ostale modele najdete kode na
www.autozone.com pod "vehice repaire guide" ali pa mi pošljite PM za podrobnejše napotke.
Še nekaj. Na strani
www.autozone.com najdete pod "Repaire Guide" tudi "Troubleshooting", s pomočjo katerega lahko odkrijete najverjetnejšo napako na vašem avto. To velja, če gre za napako, ki je računalnik ne beleži.
Če ima kdo kakšno vprašanje, kar vprašajte ali pa pošljite PM.
Če pa je kdo te stvari že vedel pa toliko bolje. Rad bi samo osvestil vse ostale, ki jih servisi tako radi ogulijo za €€€ in stvari, ki bi jih lahko že sami z najmanj napora preverili.
Lp.