Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
AM
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 748
Pridružen: Pe apr 07, 2006 10:32 am

Rja in posebna tekočina

Napisal/-a AM To mar 13, 2007 9:28 pm

Mene pa zanima kaj je to zaena tekočina, ki sem jo recimo tudi danes pri oddaji Wheeler Dealers na discovery chanel gledal, ko je rjo namazal z tisto tekočino in po 3 urah rje ni blo več oz. se je ta tekočina strdila in s tem tudi poškodovani del in preprečla nadaljno rjavenje... Pri oddaji je blo omenjeno samo da gre za neko posebno skrivnostno tekočino, ki otrdi zarjaveni del in prepreči nadaljno rjavenje pleha nobenega naziva kaj to je sploh.... In kje se to dobi...

Thx.
 
Uporabniški avatar
Sokol
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 30, 2004 11:03 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a Sokol To mar 13, 2007 9:41 pm

Ferosan!
Spremeni rjo v kovino
 
milankregar
Uporabnik
 
Prispevkov: 945
Pridružen: Sr mar 30, 2005 6:24 pm

Napisal/-a milankregar To mar 13, 2007 9:47 pm

Sokol je napisal/-a:Spremeni rjo v kovino

To bi bil čudež. :mrgreen:

Ko rjo očistiš kolikor lahko, namažeš s ferosanom in se ostanki rje spremenijo v bel prah. Deluje zgolj površinsko, pomeni da ne razžira rje ... tako da brez drotpiršne vseeno ne gre.
 
Uporabniški avatar
Sokol
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: To nov 30, 2004 11:03 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a Sokol To mar 13, 2007 9:59 pm

Sej sem tak mislil samo sem pozabil dodati :D
Taka tekočina bi šla za med :D
 
Uporabniški avatar
black
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1595
Pridružen: Ne jul 13, 2003 8:50 pm

Napisal/-a black To mar 13, 2007 10:21 pm

Podobno zadevo imamo v delavnici in je od firme Wurth http://www.wurth.si/.Rjo se očisti kolikor pač gre čez pa se namaže s to tekočino in se jo pusti 3 do 4 ure.Rji odvzame kisik al dušik al ne vem kaj (nisem kaj dosti od kemije odnesel :) ) tako da se stvar stabilizira in ne rjavi več naprej.Pol pa se čez normalno naprej dela.
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis To mar 13, 2007 10:31 pm

kaj pa pol a ma ta tekočina kake slabosti da naprimer čez en čs oslabi in da se rja spet pojavi npr......
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To mar 13, 2007 11:36 pm

http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... 217420d9e6

Sicer ima pa ferosan kot aktivno substanco fosforno kislino (kot Coca cola - seveda v manjši koncentraciji - zato je CC dobra za potemnele nete ali gumbe).
 
Uporabniški avatar
napi
Novinec
 
Prispevkov: 190
Pridružen: Po dec 27, 2004 3:04 pm

Napisal/-a napi Če mar 15, 2007 11:11 pm

Dobi se še nekaj drugega kot ferosan in od wurha, v sužbi mamo nekaj (morem pogledat etiketo na kartonu).
Princip delovanja je podoben ferosanu, rjo "razžere", na namazanem mestu pa se naredi nekakšen zaščitni sloj podoben kot bi bila izolacija od dinitrola nanešena "kao neka zaščita"
Problem je da tega ne moreš pobarvati oz se ne prime nč gor "kot bi bila mastna površina"
 
Uporabniški avatar
black
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1595
Pridružen: Ne jul 13, 2003 8:50 pm

Napisal/-a black Če mar 15, 2007 11:20 pm

adis je napisal/-a:kaj pa pol a ma ta tekočina kake slabosti da naprimer čez en čs oslabi in da se rja spet pojavi npr......


Ne,ker itak čez daš temeljno barvo ali šprickit (mi to uporabljamo v ličarski delavnici).Nisem še videl da bi po tem postopu rja ponovno ven udarila.
 
Uporabniški avatar
HRIBERNIK24
Novinec
 
Prispevkov: 263
Pridružen: Pe jul 21, 2006 11:23 am
Kraj: žerjav

Napisal/-a HRIBERNIK24 Če mar 29, 2007 6:59 pm

pa saj tega je kr dosti že ferosana je 3,4 vrste nisn ziher
citroen berlingo 2,0 HDI
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm Po apr 09, 2007 10:37 am

ferosan ni najbolj primeren za avtomobilski pleh.Uporabiti najboljše antikorozin (vsebuje tanin) ali pa por15 (www.por15.com)

To so zelo redke, tekočine ki gredo skozi debele plasti rje in ne zaščitijo samo kemično kot ferosan ampak tudi mehansko ,saj rja potem je kot da bi bila plastična (se spremeni kot ene vrste v barvo ).


Lp
 
Uporabniški avatar
Black_Racer®
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1660
Pridružen: Po jul 10, 2006 1:40 pm
Kraj: Toti Cjele

Napisal/-a Black_Racer® Po apr 09, 2007 8:50 pm

Ma ferosan najbl priročn ima ga dost folka doma,pa dobi se povsod pa sam mal rjo z drotpiršno potegneš in z čopičem ferosan namažeš gor pa pustiš čez noč in je ;)
1 3 5
2 4 6 R
 
Perplexer
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: So okt 01, 2005 5:39 pm

Napisal/-a Perplexer Po jul 09, 2007 6:37 pm

Kaj pa potem po dveh ali treh urah ? A pustis ta posusen sloj ki nastane gor ali ne ? Opazam da folk po forumih pise da namazejo, pocakajo da se posusi pol ga pa spet dol zbrusijo. Na piksni Ferrosan pa pise, da se samo namaze in pusti 2 do 3 use susit, pol se pa kar na ta sloj naprej nanasa temeljno barvo itd ker ta sloj deluje kot neka zascita pred nadaljnjim rjavenjem. Kaj je zdej prov in ali je pol sploh treba temeljno barvo cez ali lahko direkt kit / sprickit in barvo ter lak ? A kdo to tocno pozna ?
 
Uporabniški avatar
Badmike
Novinec
 
Prispevkov: 459
Pridružen: To jan 30, 2007 7:59 pm
Kraj: Tu pa tam

Napisal/-a Badmike Po jul 09, 2007 9:55 pm

@esem
Vidim da si omenil kokakolo. Ali veste da se krom lepo da spolirat z kokakolo?
Drugače sem sprobal že dosti odstranjevalcev rje a res je pada drotpiršna pa mora bit zraven nekdo je omenil Por15 je tudi zelo dobra stvarca saj ferosan tudi ni slab potrebno potem lepo pofarbat in je vse ok!
Make my day
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em Po jul 09, 2007 11:57 pm

ok da najprej razčistmo osnove korozije..

brez kisika tut ni korozije.. do te pa pride preprosto zaradi prevelike razlike med galvanskima členoma kovin...
v avtomobilskem primeru med Zn ( cinkom ) in Fe ( železom ) ker ima železo bolj negativen potencial kot cink bo zato žrtvovana kovina železo.
Dokler sloj Zn ostane nepoškodovan oz. dokler ne pride voda ki vsebuje kisik v stik z Fe je vse lepo in prav.. ko se pa ta zaščitni sloj poškoduje pa voda pobera elektrone od Fe ter se spreminja nekako tako
H2O ; O2; OH- + Fe2+ in nastane Fe(OH)2 ter potem naprej Fe(OH)3 (oborina) ali znana bolj pod imenom rja...

torej tko nekako poteka korozija Fe...

ferosan pa tko kot je blo napisan odstrani samo rjo površinsko.. tko da v globino ne gre... pač najbolj je če je komi začetek tega... pomoje da ni tok hudo.. uglavnem ne puščite vode zraven k to je hudič.. zato tut napreduje rja.....

;) lp
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To jul 10, 2007 12:31 am

Hvala za razlago.

dj_em je napisal/-a:brez kisika tut ni korozije.. do te pa pride preprosto zaradi prevelike razlike med galvanskima členoma kovin...


Zdaj pa prosim razloži še, kako pride do korozije (še bolj preprosto?), če je samo železo - torej ni razlike med dvema galvanskima členoma. Morda tudi, kako pripomore relativno majhna vlažnost (brez vode oz kondenza).

BTW - oksidirata oz korodirata tudi baker (postane zelen) in aluminij in sploh velika večina, če ne vse (?), kovin - običajno potemnijo. V bistvu je to definicija kovin, da reagirajo na prost kisik, za razliko od ostalih elementov, ki za to rabijo zunanje impulze (npr. vžig) ali katalizatorje.

malo več o tem tu - + linki
http://en.wikipedia.org/wiki/Corrosion

(obstaja tudi rja v slowiki-ju, a je tako napisana, da je za posrat.)
 
Uporabniški avatar
paskvale
Novinec
 
Prispevkov: 379
Pridružen: Če jul 21, 2005 8:54 pm
Kraj: Liberty City

Napisal/-a paskvale To jul 10, 2007 7:34 am

Za tiste, ki želite vedeti resnico. To je link do mojega seminarja, ki sem ga napisal lani.
http://mafija.fmf.uni-lj.si/seminar/fil ... revlek.pdf
:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Za odstranje rje, in vsakršne druge umazanije (razen olja in madežev iz umetnih mas) ZELO priporočam AntiKalk, ki naj bi sicer bil samo za odstranjevanje vodnega kamna.
 
Uporabniški avatar
paskvale
Novinec
 
Prispevkov: 379
Pridružen: Če jul 21, 2005 8:54 pm
Kraj: Liberty City

Napisal/-a paskvale To jul 10, 2007 7:39 am

Pa še replika na pisanje mojstra foruma, "dj_em"-a.
Če je kovina pocinkana, se ob poškodbi res naredi galvanski člen, toda ta povzroča razpad prevleke iz Zn, ne pa železa. Ravno zato pa se cinka. Je pa efekt takšen, kot si ga ti opisal, če namesto cinka uporabiš npr. nikelj.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To jul 10, 2007 8:38 am

Antikalk ni vsak enak, samo nekateri so H3PO4, to je fosforna kislina, ki oksid (rjo) pretvarja v fosfat. Od vseh prepratov je najboljši od Technocema v Ljubljani z imenom CHELADE. Je pa kar drago, plast rje postane modra, tekočina je v obliki rjavkastega mleka.
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em To jul 10, 2007 10:53 am

@esem: dejstvo je da vlaga obstaja v zraku, če je nebi blo bi se tut mi kot ljudje posušil ;)
zato pa tut železo na zraku korodira čeprav ni "vlage" tko kot sem napisu postopek..
H2O ; O2; OH- + Fe2+ in nastane Fe(OH)2 ter potem naprej Fe(OH)3 dogaja se direktno v vodi ali na zraku.. razlog pač vlaga oz. raztopleji kisik v vodi ... in to ni na podlagi zaradi tega zinka ter galvanskih členov...

@paskvale: ja no pač propadajo obe kovini.. zato sem pa tut napisu da ob poškodbi zinka se zgubi zaščita.. zato pa začne tut Fe propadati ;) ravno zaradi raztopljenega kisika v vodi, kar pa tudi opisuje galvanska celica z elektrolitom,ki ne vsebuje kovinskih ionov ;)
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 7 gostov