Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Delovanje klime

Napisal/-a Strokovnjak Sr jun 20, 2007 7:34 pm

Pri svojem avtu (VW) opažam, da se pri vklopu klime ((mehanska) ob toplejšem vremenu (nad 27 stopinj) kmalu zatem vklopi tudi druga (najmočnejša) brzina ventilatorja, ki hkrati piha na kondenzator in hladilnik. Pri bolj hladnem vremenu pa vedno teče na prvi brzini. Zanima me, kaj nadzira vklop ventilatorja na močnejšo stopnjo in ob kakšnih pogojih.
 
Uporabniški avatar
AM
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 748
Pridružen: Pe apr 07, 2006 10:32 am

Napisal/-a AM Sr jun 20, 2007 8:29 pm

Kaj si zdaj povedal..
Da opažaš da se ti vklopi močnejši ventilator...
Pa si se ti prepričal zakaj gre ??? Si odpru pokrov mašine gor in gledal, kaj se dogaja...

Klima ko dela , dela in se ne vklaplja z dvema ventilatorjema al kaj hočeš povedat ...

Očitno se ti vklopi hladilnik motorja in ne klime.... Malo preveri in ne kr tak neki pisat, da opažaš...
 
Uporabniški avatar
seeman66
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 782
Pridružen: Sr okt 05, 2005 10:16 pm

Napisal/-a seeman66 Sr jun 20, 2007 8:36 pm

Mogoče misli, da ko avto prižgeš, dela klima na eni hitrosti čez nekaj trenutkov pa zažene na polno. Al pa se motim :oops:
 
Uporabniški avatar
HOLLAND
Novinec
 
Prispevkov: 421
Pridružen: Če apr 19, 2007 2:22 pm
Kraj: V deželi sonca in vina

Napisal/-a HOLLAND Sr jun 20, 2007 8:41 pm

Kot jaz razumem se mu prižge ventilator od motorja na drugo brzino ko ma prižgano klimo.
 
Uporabniški avatar
AM
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 748
Pridružen: Pe apr 07, 2006 10:32 am

Napisal/-a AM Sr jun 20, 2007 8:47 pm

seeman66 je napisal/-a:Mogoče misli, da ko avto prižgeš, dela klima na eni hitrosti čez nekaj trenutkov pa zažene na polno. Al pa se motim :oops:


Ne verjamem da mu to naredi oz. še nisem videl takšnega primera...

Klima ko dela dela in ne more zdaj neki da bo napol delala al kaj podobnega , pa da se nato priklopi na polno delovanje zato ker je zunaj bol toplo oz. da se vklopi na polovično delovanje, ker je zunaj bol hladno.... LOL!!!!

Lahko se mu samo ventilatorček za notranje pihanje vklopi na več al pa da se mu vklopi hladilnik motorja, ne pa klime... Ali pa še nisem videl takšnega primera... Pač ne bom rekel nič samo to, da naj preveri in se prepriča kaj se zažene na večjo hitrost... Pomoje ni to klima....
 
Uporabniški avatar
HOLLAND
Novinec
 
Prispevkov: 421
Pridružen: Če apr 19, 2007 2:22 pm
Kraj: V deželi sonca in vina

Re: Delovanje klime

Napisal/-a HOLLAND Sr jun 20, 2007 9:10 pm

Strokovnjak je napisal/-a:Pri svojem avtu (VW) opažam, da se pri vklopu klime ((mehanska) ob toplejšem vremenu (nad 27 stopinj) kmalu zatem vklopi tudi druga (najmočnejša) brzina ventilatorja, ki hkrati piha na kondenzator in hladilnik. Pri bolj hladnem vremenu pa vedno teče na prvi brzini. Zanima me, kaj nadzira vklop ventilatorja na močnejšo stopnjo in ob kakšnih pogojih.

Dejta še enkrat prebrat! Strokovnjak govori o hitrosti ventilatorja ne pa o stopnjah klime! :roll:
 
Uporabniški avatar
zcmr
Novinec
 
Prispevkov: 196
Pridružen: Ne jul 18, 2004 8:48 pm
Kraj: GO

Napisal/-a zcmr Sr jun 20, 2007 9:18 pm

Obicajno (pri vecini izvedb) med delovanjem klime tece ventilator na 1.stopnji,seveda je to taisti ventilator ki hladi hladilnik vode in kondenzator klime....ce pa zaradi drugih dejavnikov med delovanjem ( povecana temperatura vode ali povisan tlak plina) 1.stopnja ni dovolj se uklopi 2.stopnja hitrosti ventilatora-jev dokler se stvar ne ohladi...
Mercedes Benz service
 
Uporabniški avatar
dr.otkar
Novinec
 
Prispevkov: 388
Pridružen: So sep 09, 2006 7:30 am
Kraj: nihče ne ve

Napisal/-a dr.otkar Sr jun 20, 2007 9:31 pm

zcmr bravo, pa tudi prva se pri novejših izklaplja pri vožnji nad nekaj 10 km/h.

Če ne bi ventilator deloval z polno močjo, bi prišlo do pregretja hladiva v klimatski napravi in s tem povišanega tlaka, kar bi ob odpovedi nekaj varnostni sistemov ( izklop kompresorja) pripeljalo do eksplozije napeljave.

Nekateri ste pa res za luno !!!
mislim, da imaš zamašeno žico ............
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Sr jun 20, 2007 10:01 pm

Torej ... prosim ne me spraševat če sem odprl pokrov motorja in podobne fore, ker dobro vem kaj pišem.

Ko vklopim klimo se vedno vklopi tudi ventilator hlajenja hladilnika in kondenzatorja obenem, ker sta pač pritrjena eden pred drugega. Ob toplejšem vremenu pa se ta ventilator po cca 30 sekundah preklopi na drugo močnejšo stopnjo. In zanima me kateri sestavni del klimatske naprave nadzoruje vklop in izklop druge brzine. Sem dovolj jasen?

Vem da sicer delovanje tega ventilatorja nadzoruje termostikalo temperature vode hlajenja motorja, a očitno je še neko stikalo pri klimi, ki stori isto. Zanima me katero.
 
Uporabniški avatar
zcmr
Novinec
 
Prispevkov: 196
Pridružen: Ne jul 18, 2004 8:48 pm
Kraj: GO

Napisal/-a zcmr Sr jun 20, 2007 10:41 pm

Uklaplja in izklaplja ga zkljucno stikalo-presostat! To je obicajno namesceno na filtru .
@ otkar ce bi ventilator klime delal stalno z polno mocjo bi klima delovala ucinkoviteje ,saj ventilatorji plin v kondenzatorju hladijo (plin prehaja iz plina v tekocino-kondenzira)vendar se tovarne temu izogibajo iz drugih razlogov.
Nerazumem tvoje razlage da bi se plin pregreval ce bi ventilatorji na polno hladili???
Mercedes Benz service
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Sr jun 20, 2007 10:55 pm

zcmr je napisal/-a:Uklaplja in izklaplja ga zkljucno stikalo-presostat! To je obicajno namesceno na filtru .
@ otkar ce bi ventilator klime delal stalno z polno mocjo bi klima delovala ucinkoviteje ,saj ventilatorji plin v kondenzatorju hladijo (plin prehaja iz plina v tekocino-kondenzira)vendar se tovarne temu izogibajo iz drugih razlogov.
Nerazumem tvoje razlage da bi se plin pregreval ce bi ventilatorji na polno hladili???


E, to je odgovor! Hvala lepa! Sem tudi jaz imel na muhi tisto "reč" na filtru (razvlaževalniku), in sedaj sem dobil potrditev.
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Sr jun 20, 2007 11:43 pm

@zcmr, nauči se brat bolj natančno. dr.otkar je napisal..."Če NE bi ventilator deloval z polno močjo, bi prišlo do pregretja hladiva v klimatski napravi in s tem povišanega tlaka,". Kar je pa tudi res. Lahko pa probaš če ne vrjameš. :twisted:




LP
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
zcmr
Novinec
 
Prispevkov: 196
Pridružen: Ne jul 18, 2004 8:48 pm
Kraj: GO

Napisal/-a zcmr Če jun 21, 2007 7:06 am

Sem pa res spregledal tisti NE :? !!!
Ponavadi so na presostatu 3 zice kar pomeni da klima uravnava samo eno stopnjo ventilatorja ,ce so na stikalu 4 ali vec zic pa ima klima na razpolago 2 brzini.
A ne lumpy bo tako??? Te sprasujem da korigigas ker klime dnevno servisiras 8) ....????
Mercedes Benz service
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Če jun 21, 2007 1:31 pm

Jih ne jaz, ampak moj foter. Bo dovolj? In ne, ne gledam samo na daleč firme in klim.

Poleg tega pa nisem jaz pametoval nekaj tu gor, da me napadaš zdaj s takimi kot so SERVISIRAŠ KLIME....

:D
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
dr.otkar
Novinec
 
Prispevkov: 388
Pridružen: So sep 09, 2006 7:30 am
Kraj: nihče ne ve

Napisal/-a dr.otkar Če jun 21, 2007 4:37 pm

ponavadi so štiri žice pri starejših tipih vozil
dve so dovodne , medtem ko ena vklaplja kompresor pri tlaku pod 2 bara in izklaplja pri previsokem tlaku okoli 25-28 bar.
2 odvodna vklaplja 2 stopnjo ventilatorja pri tlaku nad 15 bar. Se pravi da se prva vklopi ob vklopu kompresorja.

3 pinski presostat pa je multifunkcijski ker nanj pride napajanje + in - , izhod pa je odvisen od dejanskega tlaka v sistemu, torej lahko z elektroniko vklapljamo ventilatorje po želji ( tudi ventilatorji so sedaj krmiljeni z elektroniko zato imajo neskončno brzin) .....
Ta zadeva se uporablja v novejših avtomobilih, kjer že klima računalnik, skupaj z motornim računalnikom nadzira in upravlja stopenjsko delovanje kompresorja odvisno od potreb klimatske naprave in zmogljivosti motorja.
mislim, da imaš zamašeno žico ............
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Če jun 21, 2007 5:40 pm

Še ena na to temo. Izmeril sem temperaturo ohlajenega zraka, ki piha iz reže. Opazil sem da je v primeru, če je motor bil v prostem teku - cca 850 obratov, temperatura bila 13 stopinj, ko pa sem obrate motorja dvignil na 2000, je temperatura hitro padla na 8 stopinj. Je to OK, ali bi moral kompresor podobno hladiti tudi v nižjih obratih motorja? Saj mi je logično, da pri večjih vrtljajih plin hitreje kroži skozi sistem, a vseeno. Klima je pa starejša, ni več neki biser tehnike, preprosta mehanska pač.
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Če jun 21, 2007 5:57 pm

Zadnič ravno smo na novo nafilali na beetlu plin in olje v kompresor. Imam mehansko klimo, avto je laufal na štandgasu, klima vkloplena, kroženje zraka izklopljeno, pa stopnja ventilatorja na 1. Ima pa 3 stopnje.Ventilator v kabini mislim. Pa je prišlo na 3 stopinje, špica od termometra je bila dana kak cm noter v prezračevalno šobo.


Pomojem da ti malo plina fali.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Če jun 21, 2007 6:08 pm

Je pa res, da sem jaz to delal z izklopljenim notranjim kroženjem zraka, ko je bilo zunaj 32 stopinj, kar ima nedvomno vpliv na meritev ... Plin je bil menjan lani, zanima pa me koliko pogosto se menjuje filtre plina?
 
Uporabniški avatar
HOLLAND
Novinec
 
Prispevkov: 421
Pridružen: Če apr 19, 2007 2:22 pm
Kraj: V deželi sonca in vina

Napisal/-a HOLLAND Pe jun 22, 2007 6:45 am

To ni nič narobe, če piha pri nižjih obratih višja temperetura, to je pri vsih tako kar jaz vem.
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Pe jun 22, 2007 2:14 pm

Ja sej to je dejstvo, da ko avto stoji, da ne piha tak hladno kot če se pelješ oz ga na obrate tiščiš. Samo vseeno se mi zdi visoka temp. izpihanega zraka pr njemu, ko je na mestu. Nebi pisal tega, če nebi zadnjič sam probal zmerit, ko smo nafilali klimo na novo, pa sem videl kolk stopinj je blo.



LP :)
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot], Mojca558 in 9 gostov