Napisal/-a Kael Pe avg 31, 2007 5:40 am
Če nimaš ABSa je najslabše skočit po bremzi - ko ti blokirata obe sprednji kolesi, namreč nimaš več kontrole nad smerjo vožnje in se pelješ še samo naravnost, četudi obrneš smer vožnje "v luft", ker kolesa drsijo po podlagi. Zaviranje z levo nogo zna biti koristno, ampak js sem malo na parkirišču sporbaval bremzat z levo, pa sem vsakič skoraj leto skoz šipo, tak da ostajam pri dobro učteni desni nogi. Že po suhem se je v ovinku brez vse elektronike jeba ustavit, ker če kakorkoli odreagiraš napačno, zgubiš oblast nad avtom (npr: cukneš z volanom, pa se odpelje zadnji ali sprednji konec...). Če si nam mokrem, je to še toliko prej - zato pa se tako poudarja, da prilagodimo vožnjo voznim razmeram. Če je kdo živčen zadaj, se postaviš na skrajni rob (da ne obrožaš sebe, rahlo upočasniš in naj te prehiti in se ubije...)
Drugače pa tudi ne vem zakaj ABS tako kujete v zvezde, res sicer prekleto pomaga v kritičnih zaviranjih, a tudi pri ABS, posebej na mokri cesti praktično vedno blokiranjo za nekaj časa kolesa, potem pa po presledkih - a je to koliko, da lahko spelješ ovinek, a kaj ko ti kljub zraven še EBV in TCS, še vedno odnese zadnji konec, če nimaš ESP. V zadnjem času sem že nekajkrat zaviral ravno v ovinkih, ko je kakšen i**** šel prehitevat skozi ovinek, kamijon pripeljal po mojem voznem pasu ipd. Jasno refklesno bum po bremzi in kaj se zgodi - smer vožnje že držiš nekako, a potem gre zadnji konec po svoje - nazadnje je blo na cesti listje, trčenju sem se izgognil, ker je bila hitrost samo 50, a sem se tudi na cesti obrnil za 45" (počez čez cesto). Dejansko samo primerna vožnja lahk reši kako situacijo...
Če bi ti blokirali obe zadnje kolesi, bi ti 100% letu s ceste, oziroma bi te zavrtelo, ker je zavorna sila v avto porazdeljena (kuker vsaj js vem) na večji del na prednja in večji del na manjša kolesa. Kar probaj v kakem ovinku na pakrplacu zategnat ročno pa spelajt ovinek - moreš res oblvadat, da spelješ ovinek ...