Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
/////ALPINE
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 82
Pridružen: Pe nov 04, 2011 5:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: PRAVILNO MENJAVANJE HLADILNE TEKOČINE

Napisal/-a /////ALPINE So nov 05, 2011 9:38 am

Zelo dobro opisan postopek, vem da bo to velikim prišlo prav. Hvala
Slika
 
GranDuke_JK
Novinec
 
Prispevkov: 247
Pridružen: Sr mar 23, 2011 1:41 pm

Re: PRAVILNO MENJAVANJE HLADILNE TEKOČINE

Napisal/-a GranDuke_JK So nov 05, 2011 4:31 pm

Lahko bi dodal še uporabo čistilca pred menjavo hladilne tekočine.
In pa dodatki za ''ustavljanja puščanja'' niso smrt za avto: izprazniš in očistiš sistem, doliješ vodo + antifriz, odzračiš, dodaš mašilec in dela. Pri manjšem puščanju se odlično obnesejo, če imaš 10cm luknjo v hladilniku pa ne pomagajo več.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: PRAVILNO MENJAVANJE HLADILNE TEKOČINE

Napisal/-a esem So nov 05, 2011 5:09 pm

Eno (!!) stran nazaj je pisalo tole
THE NIGHTRIDER je napisal/-a:...Kar se pa tiče glede TESNILCA za hladilnike ga STROGO NE PRIPOROČAM, ker boste čisto zabili hladilni sistem in grelec za kabino, ker v grelcu ( in v nekaterih hladilnikih) so v celicah (predvsem okroglih) takšne spiralre zato da se tako hladilna tekočina boljše hladi, ker potuje po celicah bolj enakomerno. Tesnilec zajebe tudi vodno pumpo in jo zapca, ker TESNILEC naredi tak sloj na stenah hladilnika. V hladilnem sistemu v katerem je bil tesnilec postane tekočina umazana v njej pa so takčni delci ki izgledajo tako kot bi bila noter kava. Tisti ki so napisali, da je tesnilec dober za vodno pumpo in hladilni sistem so BEDAKI zato jim ne verjet, oni to pišejo samo zato ta potem take laike naserjejo da to potem kupijo in noter vlijejo. ZATO NE VLIVAJTE NOTER TESNILCA, boste naredili veliko škode in nobene koristi. Če pa vam spušča hladilnik se ga pa da popraviti ali pa kupite novega kajti tak hladilnik, ki je enkrat že spustil, bo sigurno še spuščal.


Boš tudi ti podal kaj argumentov ali naj ti slepo verjamejo in zapacajo pečko, pumpo in še kaj?
 
GranDuke_JK
Novinec
 
Prispevkov: 247
Pridružen: Sr mar 23, 2011 1:41 pm

Re: PRAVILNO MENJAVANJE HLADILNE TEKOČINE

Napisal/-a GranDuke_JK Ne nov 06, 2011 9:20 am

THE NIGHTRIDER kot jaz sva podala svoje mnenje.

Moj prejšni avto je popolnoma lepo laufal s tesnilcem. Lahko uporabiš tudi Google in boš dobil pričevanja drugih ljudi po forumih- večinoma uporabnikov ne 'strokovnjakov'.

Seveda ti nihče ne brani da kupiš npr nov hladilnik za 100€ v avtu ki je vreden 500€. Vsakemu svoja ekonomija.
 
rafunc
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: Sr dec 25, 2013 10:04 pm

Re:

Napisal/-a rafunc Ne jan 11, 2015 1:50 pm

THE NIGHTRIDER je napisal/-a:
bozickus je napisal/-a:Nightrider

Menjal sem hladilno tekočino na renault kangoo 98 (sej sem tudi nekaj pisal o tem), zarad zamašene prečke.
Če imaš kaj izkušenjs cevmi , povezanimi na pečko.
Sem raztezno posodo, zračno cev, cevke odklopil, da sem prišel zraven.
A cevi nisem mogel odklopit. Na kocnu cevi je plehnat del, ki ima z obeh strani "ušeska" in pod njimi rdeča plastika.
Slika

Moram vse znova, ker pečka dela, a se hitro shladi.
Ko sem s cevjo spucal vodo z pečke je teklo rjavo, ko jutranja kava.


L.P: Ja to je pa antifriz od Renaulta ki pušča usedline, ki potem izgleda voda kot kava, usrana. To je potrebno dobro oprati vse dokler ne začne teči čista voda. Z papagajkami moraš stisniti tista dva ušeska in lepo sneti dol s cevi toliko, da boš potem lahko snel cev dol. Mislim da ne bo problemov potem pa dobro speri in pojdi po tistem opisanem postopku. Avto moraš potem ko boš vse že naredil in nalil novo tekočino vžgati in pustiti laufat dokler ne zalaufa ventilator na hladilniku, zato da se opre termostat in požene vodo po celotnem sisitemu. :D :pivo


A tale antifriz bi bil pa vredu za 2010 Clio 1.2 ?
https://www.euroton.si/avtodeli/antifri ... 55046.aspx
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: PRAVILNO MENJAVANJE HLADILNE TEKOČINE

Napisal/-a joztom Ne jan 11, 2015 3:33 pm

NRC je namensko narejen za francoska vozila, ki so že dolgo z alu bloki, ima inhibitorje proti koroziji. Skoraj vse tekočine danes se mešajo. Za Renault pa je verjetno še zmeraj edini zakon ELF Glaceol (LeClerc) in destilirana voda.
 
rafunc
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: Sr dec 25, 2013 10:04 pm

Re: PRAVILNO MENJAVANJE HLADILNE TEKOČINE

Napisal/-a rafunc Ne jan 11, 2015 4:13 pm

hvala
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: PRAVILNO MENJAVANJE HLADILNE TEKOČINE

Napisal/-a Mazda2 Če nov 16, 2023 6:08 pm

Jaz sem pa zasledil zelo strokoven članek. Sem kopiral besedilo in ga bom prilepil tukaj.

Kako pogosto zamenjati hladilno tekočino motorja?
07.03.2021
Hladilno tekočino menjamo ob menjavi vodne črpalke ali ob doseženem časovnem ali kilometerskem intervalu zamenjave, katerega je predpisal proizvajalec vozila ali hladilne tekočine. Obstajajo pa tudi še drugi vzroki njene zamenjave!

Naloga hladilne tekočine je prenašanje toplote od motorja do hladilnika ter do grelnika kabine in s tem uravnavanje pravilne delovne temparature pogonskega sklopa vozila. Poleg te naloge mora hladilna tekočina preprečevati svojo zamrznitev in korozijo celotnega hladilnega sistema.

Čistost hladilne tekočine preverimo optično, odpornost proti zmrzali preverjamo s pripomočki za merjenje koncentracije, pri preverjanju sposobnosti preprečevanja korozije pa si pomagamo z razumevanjem njenih fizikalnih in kemijskih lastnosti. Hladilni tekočini dodajajo aditive za preprečevanje korozije, ki pa z uporabo in časom slabijo. Aditivi so občutljivi na preseženo normalno delovno temparaturo hladilnega sistema, puščanje kompresije na tesnilu glave (kemijska reakcija z izpušnimi plini) in tudi na oksidacijsko razpadanje v stiku z zrakom.

Dva glavna razloga za težave
Glavni vzrok korozije hladilnega sistema v sodobnih vozilih je elektroliza. Elektroliza nastane, ko dve različni kovini v elektrolitu začneta izmenjevati elektrone zaradi njunega različnega električnega potenciala, kar povzroča poškodbe kovin. Ker so hladilni sistemi lahko sestavljen iz različnih kovin in zlitin, jih elektroliza počasi razje v njihovi notranjosti. Ko aditivi za preprečevanje elektrolize v hladilnem sistemu oslabijo se tekočina spremeni v dober elektrolit in pospešuje elektrolitsko korozijo.

Drugi pogost vzrok elektrolize, ki se pojavlja kljub kvalitetni hladilni tekočini pa je parazitski električni tok. Ta se pojavlja ob slabih stikih na masi motorja in ker električni tok izbira pot tam, kjer je manj upornosti, lahko potuje tudi po hladilni tekočini ter s tem povzroča korozijo hladilnega sistema. Še posebej izrazite negativne posledice elektrolitske korozije so pri hladilnih sistemih motorjev izdelanih iz kombinacije litoželeza in aluminija.

Na srečo je sposobnost hladilne tekočine preprečevanja korozije enostavno preveriti z univerzalnim multimetrom po naslednjem postopku.

Postopek preverjanja starosti tekočine
Začnite s hladnim motorjem. Odstranite pokrov hladilnika ali ekspanzijske posode in zaženite motor. Digitalni multimeter nastavite pri DC meritvi napetosti na 20 voltov ali manj. Ko motor doseže delovno temperaturo, vstavite pozitivno sondo neposredno v hladilno sredstvo, negativno sondo pa na negativni terminal akumulatorja. Pospešite obrate motorja na 2.000 vrtljajev na minuto in odčitajte vrednost. Če je vrednost na multimetru 0.4 volta ali manj, je hladilno sredstvo v dobrem stanju. Če pa je vrednost večja od 0.4 voltov, so aditivi hladilne tekočine za preprečevanje elektrolize izčrpani in jo je potrebno nemudoma zamenjati.

Če so vrednosti po zamenjavi hladilne tekočine še vedno previsoke pa je obvezno potrebno preveriti tudi vse mase električnega ožičenja motorja. V nasprotnem primeru bo prišlo ponovno do odpovedi hladilnika, grelnika kabine, glave motorja ali vodne črpalke.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: PRAVILNO MENJAVANJE HLADILNE TEKOČINE

Napisal/-a D12J12 Če nov 16, 2023 7:16 pm

Najdi še kako je s hladilno za baterije pa kako tam izmeriš voltažo, lahko multimeter priklopiš direktno na baterijo (450V) :lol: ?
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 116 gostov