Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
paskvale
Novinec
 
Prispevkov: 379
Pridružen: Če jul 21, 2005 8:54 pm
Kraj: Liberty City

Dvigovanje zadka

Napisal/-a paskvale Sr jan 30, 2008 8:46 pm

Ne vem v kakšno poglavje sodi tale tema. Če sem falu, pa me prijazno popravi, ADM.

Za kaj se gre: veliko avtekov sem že vozil, pa nisem bil najbolje pozoren pri katerih in točno kako: Ko stojiš na mestu, maš zategnjeno ročno pa dodajaš gas, spuščaš ročno - vidiš, da se ti zadek spušča in dviga (ne vem zaporedja). Tega pojava pri svoji Lantri nisem opazil, pa pri prejšnjem Accentu tudi ne. Mislim, da tudi ne pri bratovem Mondeotu. Gotovo ni sam kakšna optična finta. Ne znam si razlagati v čem je štos.
Ali mi lahko nekdo na enostaven način razloži za kaj se gre?

LP :D
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Sr jan 30, 2008 8:58 pm

lahko da je odvism od tega kasno podvozje mas zadaj.ce mas poltogo premo poj je to bol opazno ce mas pa posamicno vpetje (lantra ga ma) pa to ni tok opazno.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Sr jan 30, 2008 9:36 pm

Dvigovanje in spuščanje je najbolj izrazito le pri tistih, ki imajo zadaj vzdolžna ali vsaj poševna vodila. Kjer so kolesa obešena na ta vodila in ta primarno prenašajo težo avta. Poltoga prema spada tudi zraven. Pri avtih s prečnimi vodili ali s togo premo in Panhardovim drogom, tega ni. Sicer imajo taki tudi vzdolžne drogove, a bolj zato da ostanejo zadnje obese na mestu.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr jan 30, 2008 11:02 pm

sebaveh je napisal/-a:Dvigovanje in spuščanje je najbolj izrazito le pri tistih, ki imajo zadaj vzdolžna ali vsaj poševna vodila. Kjer so kolesa obešena na ta vodila in ta primarno prenašajo težo avta. Poltoga prema spada tudi zraven. Pri avtih s prečnimi vodili ali s togo premo in Panhardovim drogom, tega ni. Sicer imajo taki tudi vzdolžne drogove, a bolj zato da ostanejo zadnje obese na mestu.


Vsi nimajo nimajo vzdolžnih vodil..... pr nekaterih so sam listnate vzmeti.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
suhokranjec
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: To jan 30, 2007 12:32 am

Napisal/-a suhokranjec Sr jan 30, 2008 11:12 pm

To posedanje je posledica NAVORA.
L.P.
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus Če jan 31, 2008 1:06 am

Stvar je ful enostavna...kaki 2 leti nazaj je bila prav na tem forumu debata, kaj se zgodi z ritjo če greš nazaj in zategneš ročno (ali gre gor ali dol).

Pri veliko avtih so "roke ki držijo zadnja kolesa" vpete pred zadnjimi kolesi. zdaj pa pomisli; če boš šel nazaj in blokiral kolesa, bodo kolesa obstala, avto bo šel še vedno nazaj, torej se bo rit dvignila ker je tako vpeto. In če boš držal ročno i nhotel naprej, so bo rit spustila ker bo še avto naprej, kolesa pa ostala na isti točki.
 
Uporabniški avatar
paskvale
Novinec
 
Prispevkov: 379
Pridružen: Če jul 21, 2005 8:54 pm
Kraj: Liberty City

Napisal/-a paskvale Če jan 31, 2008 6:41 am

To pomeni, da nisem nor. Vendar zadek spreminja višino tudi ča samo zategneš/odtegneš ročno. Pa pri tem ne siliš nič nazaj :shock: . To je tisto, kar mi ni jasno.
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Če jan 31, 2008 10:31 am

paskvale je napisal/-a:To pomeni, da nisem nor. Vendar zadek spreminja višino tudi ča samo zategneš/odtegneš ročno. Pa pri tem ne siliš nič nazaj :shock: . To je tisto, kar mi ni jasno.

ja mogoče na klancu- drugače če je avto ustavljen ne
lp
 
hrošč
Novinec
 
Prispevkov: 297
Pridružen: Če sep 16, 2004 2:45 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a hrošč Če jan 31, 2008 10:47 am

To se meni zelo izrazito dogaja pri P 306, vcasih ce se se malo premikas pa zategnes rocno, pa jo potem spustis, se to zgodi. Na klancu pa seveda se tok bolj opazno. Tako da ni to nic posebnega. Na ravnem in pa ce stojis na mestu, se naj to ne bi zgodilo, mora se avto vsaj malo premikati.
 
Uporabniški avatar
fičfirič
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Ne dec 18, 2005 10:07 pm

Napisal/-a fičfirič Če jan 31, 2008 10:56 am

to je posledica momenta na sprednjem kolesu. zakaj misliš da imajo rwd avti večji oprijem pri pospeševanju na ravnem? ker ti hoče prednja kolesa uzdigniti (ker je tokrat moment na zadnjih kolesih) in kar teže razbremeniš na sprednjih toliko več odpade na zadnja,torej več oprijema.
je pa seveda dosti bolj opazno pri avtih z torzijo oziroma z tistim upetjem ki imajo tisto roko ki niha v smeri vožnje (nevem kako se jim že reče)
 
Uporabniški avatar
alesdrolec
Uporabnik
 
Prispevkov: 841
Pridružen: Pe maj 18, 2007 6:17 am
Kraj: Kamnik

Napisal/-a alesdrolec Če jan 31, 2008 11:05 am

jest si to tko razlagam pač d se fedri raztegujejo in stskajo! če ni tko nej mi nekdo obrazloži pa bl po "kmečko"!!

hvala :D
 
Uporabniški avatar
daks
Novinec
 
Prispevkov: 230
Pridružen: Po jan 22, 2007 11:15 pm
Kraj: baška grapa

Napisal/-a daks Če jan 31, 2008 12:35 pm

moja razlaga... ko maš zategnjeno ročno in daješ po malem gas in spuščaš sklopko, se hočejo sprednja kolesa zasukat u smeri naprej, ker pa maš zategnjeno ročno se ne morejo zasukat, posledično se praktično zasuka cel avto u kontra smeri in se zadaj posede
 
Uporabniški avatar
Žiiga
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 643
Pridružen: Če feb 01, 2007 9:17 pm
Kraj: Ljubljana Bežigrad

Napisal/-a Žiiga Če jan 31, 2008 3:45 pm

še bolj izrazito je če daš v rikverc z zategnjeno ročno :)
Slika
Koni Sport Adjustable Dumpers, Renault sport CV axles, Renault sport suspension arms with powerflex, Williams front subframe, Williams cams, Custom made hydraulic hoses, custom made exhaust system
 
Uporabniški avatar
primozek69
Novinec
 
Prispevkov: 330
Pridružen: Ne nov 04, 2007 2:43 pm

Napisal/-a primozek69 Če jan 31, 2008 6:33 pm

@suhokranjec: napiši definicijo navora (fizikalno formulo),pa ti bo jasn,da si kiksnu
 
Uporabniški avatar
paskvale
Novinec
 
Prispevkov: 379
Pridružen: Če jul 21, 2005 8:54 pm
Kraj: Liberty City

Napisal/-a paskvale Če jan 31, 2008 7:31 pm

M = r×F

Zakaj naj bi torej suhokranjec klatil v prazno?
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Če jan 31, 2008 7:52 pm

joj.. še niste nč odkril :)
si videl katro? ali pa axa?
zadnji krak torzije je pod kotom glede na cesto... na karoseriji je višje pro kolesu je nižje...
ko hočeš naprej hoče krak postati vodoraven... zato počepne dol. ker avto "razteguje".
če greš nazaj pa krak hoče it dol... čer je kolo pri miru avto pa potiska nazaj.
seveda če maš ročno.
tega nebi bilo če bi bili kraki torzije čisto vodoravni.

avto ne skače, oz. skoraj nič če maš narejeno... hmm
honda civic bingo recimo. ali pa nissan micra star tip, ali pa vse listnate vzmeti... itd.
je pa roka pravokotno na kolo (tko kot imaš spredaj). potem ni važno ali vlečeš ali ne... avto ne bo skaku gor/dol...

ravno obratno bi bilo... če si lahko predstavlaš...če bi na axu dal zadnje kolo dol in bi avto vlekel.. levo desno. avto nebi skakal...
če bi isto pri hondi naredu, bi ... ko bi avto vlekel proč bi počepnil, ko bi se naslonil na bok bi ga dvignilo...
upam da sem na hitro pomagal...

sori za nerazumljiv jezik :P
lp
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Če jan 31, 2008 8:00 pm

recimo torzija
Slika

ostalo pa še iščem
:D

Slika
hehe
bo lažje tko.. pri motorju sicer guma ne drži...
predstavlji si da zadnjo feltno privežeš za drevo. za sprednjo pa privežeš avto :P
in vlečeš z avtom...
zadnja vilica se bo hotela dati v vodoravni položaj.. tko je recimo ax,katra,...


spet iščem :)

evo.. pri temu se ne bo zgodilo nič.. razen če vse skupi odtrgaš...
Slika

Slika
Slika
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
primozek69
Novinec
 
Prispevkov: 330
Pridružen: Ne nov 04, 2007 2:43 pm

Napisal/-a primozek69 So feb 02, 2008 7:39 pm

Zato,ker je navor pri avto sila krat ročica (glavna gred) in sam navor nima veze z dvigovanjem zadka.
 
Uporabniški avatar
paskvale
Novinec
 
Prispevkov: 379
Pridružen: Če jul 21, 2005 8:54 pm
Kraj: Liberty City

Napisal/-a paskvale Ne feb 03, 2008 8:51 pm

Full hvala. Stvar mi je sedaj kristalno jasna.
Nejko87 - s slikami si prišel problemu neznanja do dna., hvala!
primozek69: Fora je seveda v navoru. ITAK, bi rekel fizik. ;) Aja, ti misliš navor motorja. Tisto res ne igra glavne vloge, sicer pa je navor odgovor.
 
Uporabniški avatar
primozek69
Novinec
 
Prispevkov: 330
Pridružen: Ne nov 04, 2007 2:43 pm

Napisal/-a primozek69 Ne feb 03, 2008 9:18 pm

Ni navor no, ker ne nastopa vrtenje,brez vrtenja pa ni mogoče govoriti o navoru. To bi kvečjem v fiziki primerjal z osnovnim paličjem,kjer nastopi križna sila med vpetimi elementi in gibljivim nosilcem,osnove dinamične mehanike.
Naprej ne bom razlagal.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 7 gostov