Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6483
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Sr okt 01, 2008 9:06 pm

kloby je napisal/-a:zanimivo se mi zdi da je po menjavi diskov nekaj casa popolnoma mir. ali je mozno da bo treslo vedno manj, saj so ploscice prilagojene na prejsne diske???


Pozdravljeni
Kar se tiče vašega tresenja kot ste opisali je lahko več faktorjev napake in meddrugim tudi zavore, kar pa ni nujno. Glede na to, da že imate vse novo naj vam pregledajo zračnosti, tako da popravilo ne sme biti drago. Samo od sebe ne bo nehalo tresti. Pri takšnih okvarah trpijo končniki, homokinetični zglobi ...... torej naj se vaš mehanik poglobi v problem.

Kar se pa tiče utekanja zavor iz zgornjega posta je načrt kako uničiti nekaj dobrih delov na vozilu in ga je sestavil: ali mehanik ki potrebuje delo ali nekdo ki nima pojma kako zavore delujejo. Torej ko kupite nove ploščice ali diske imate navodila za uporabo le teh v prvih 200-300 prevoženih KM in povsod imate napisano da je potrebno počasno utekanje in po možnosti se je potrebno izogibati obremenjevanju zavor. skoraj ne morem verjeti, da vsi proizvajalci zavornih sistemov in strokovna literatura uči narobe mehanike.
Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
gecco
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1726
Pridružen: To nov 13, 2007 2:20 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a gecco Če okt 02, 2008 12:09 pm

Fan je napisal/-a:
kloby je napisal/-a:zanimivo se mi zdi da je po menjavi diskov nekaj casa popolnoma mir. ali je mozno da bo treslo vedno manj, saj so ploscice prilagojene na prejsne diske???


Pozdravljeni
Kar se tiče vašega tresenja kot ste opisali je lahko več faktorjev napake in meddrugim tudi zavore, kar pa ni nujno. Glede na to, da že imate vse novo naj vam pregledajo zračnosti, tako da popravilo ne sme biti drago. Samo od sebe ne bo nehalo tresti. Pri takšnih okvarah trpijo končniki, homokinetični zglobi ...... torej naj se vaš mehanik poglobi v problem.

Kar se pa tiče utekanja zavor iz zgornjega posta je načrt kako uničiti nekaj dobrih delov na vozilu in ga je sestavil: ali mehanik ki potrebuje delo ali nekdo ki nima pojma kako zavore delujejo. Torej ko kupite nove ploščice ali diske imate navodila za uporabo le teh v prvih 200-300 prevoženih KM in povsod imate napisano da je potrebno počasno utekanje in po možnosti se je potrebno izogibati obremenjevanju zavor. skoraj ne morem verjeti, da vsi proizvajalci zavornih sistemov in strokovna literatura uči narobe mehanike.
Lep pozdrav


@fan...vidim da si dal zelo lep pa strokoven odgovor zato bi te še jaz neki uprašal. in sicer pred časom sem menjal prednje diske ter prednje zavorne ploščice. nekaj časa je bilo vredu potem pa je začelo grozno cviliti. mehanik mi je potem zamenjal ploščice in spet nekaj časa je bilo vredu, potem pa polahko je začenjalo spet cviliti vsak dan bolj. zanima me pa, če je lahko problem v disku...ker ko smo prvič zamenjali diske in ploščice se nisem ravno izogibal obremenjevanju ampak glih nekje obratno ker me je zanimal kako pač sedaj delajo...je možno da sem s tem pokvaril diske in da so diski krivi za cviljenje in ne ploščice??? avto je stilo 04, 1.9 JTD...hvala za odgovor ;)
''you cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa''
''Four wheels move the body. Two wheels move the soul.''
Slika
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6483
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Če okt 02, 2008 3:50 pm

Pozdravljeni
Za cviljenje zavor je lahko več vzrokov, največkrat je rob na zavornem disku. Vendar v dolgoletni praksi sem spoznal, da cviljenje povzroča resonanca, ta pa je lahko proizvedena na več načinov. Pri normalnem pritisku na zavoro na začetku pocvili, pri malo večjem pritisku zavore se pa cviljenja ne sliši. To je znak, da se zavorna ploščica ne nasloni na disk s celo površino temveč na točkah ali pa zaniha. Preverite tekalno površino zavorne ploščice, kako sedi v ležišču - da ne blokira in da se lepo premika, preverite vodila zavornega cilindra da se oba enakomerno lepo premikata, in preverite zračnost v kolesnih ležajih - zavorni disk je pritrjen na ležaj in če ima ta preveč zračnosti disk ni v centru osi in ga začne centrirati zavorna ploščica, kar pa posledično lahko slišite kot cviljenje, preverite barvo diska, v koliko je modrikast je pregret in se materialno ne ujema z zavornim elementom - ploščico. Lahko se materiali - ploščica - disk - ne marajo, nekateri proizvajalci zavornih sistemov rešujejo to z raznoraznimi nalepkami na kovinski strani ploščice, nekateri mehaniki rešujejo z mazanjem z bakreno mastjo med batkom in ploščico in cilindrom in ploščico, pred 20 leti pa je firma SINTER prav izdelovala posebne nalepke za kovinsko stran zavorne ploščice ki je resonanco absorbirala, nekateri proizvajalci pa zavorne ploščice na koncih zbrusijo v konus ........... vam povem, da je okoli tega prava študija.
Na Vašem koncu pred Gorjanci imate Zavorni servis gospoda Jeniča ( naš učenec ), ki je izreden mojster in Vam bo znal napako hitro rešiti.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
zlabon
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 21, 2004 5:07 pm

Napisal/-a zlabon Če okt 02, 2008 6:20 pm

ko sem pri sebi zamenjal diske in ploščice sem jih najprej nekih 200km utekal po "šolskem" načinu a nisem bil zadovoljen, vse skupaj se kar ni pa ni hotelo ujeti tako kot je treba. Potem pa sem jih šel enkrat uteči po tistem sistemu ki ga je uporabnik Fan tako zelo skritiziral in lahko rečem samo to da kdor ni poskusil naj raje ne govori. Po tistem so se zavore začele zares dobro obnašati in sem zelo zadovoljen z njimi.To je že kake pol leta od tega.
Potem so mi pa pred kakšnima dvema mesecoma pri močnem zaviranju (zelo vroče) blokirale in se je pojavilo rahlo tresenje... ponovno sem jih utekel po tistem sistemu in so sedaj kot nove...
Dejansko se da s tem utekanjem na "hard" velikokrat rešiti tresenje
Tko da je za poskusit no, jaz vem da starega in konzervativnega načina ne bom nikoli več uporabil.
Pa da nebo nesporazuma, verjamem da ste velik strokovnjak, kar se vidi že iz načina pisanja. Spoštujem take ljudi ;)
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a Nikola_Tesla Če maj 16, 2013 8:49 pm

Zdravo

Jaz bi pa prosil za eno pojasnilo....

Mene je eden pri vzvratnem premiku vozila s parkirnega mesta (oktobra 2012) s svojim zadnjim odbijačem stisnil na prednje levo kolo in mi je po mesecu dni odpovedal kolesni ležaj... sedaj sumim da je pesto kaj dobilo čeprav jekleno platišče pri vulkanizerju ni kazalo nobenih posledic... in tudi ne trese ko se peljem okoli 90-100km/h.

Tale dogodek sicer povezujem s sedanjimi težavami z zavorami, ki so se mi pojavile v januarju 2013 ... namreč od takrat opažam (ko se peljem okoli 15-30km/h) neenakomerno podrsavanje ploščic ob zavorni disk.... in tudi tresenje pri zaviranju nad 40km/h... z diska sem pred kratkim ponovno očistil rjo a neenakomerno podrsavanje ne izgine.

Takrat po trku tega neenakomernega podrsavanja niti tresenja ob zaviranju pri višjih hitrostih nisem opazit.

************************************
Sedaj me samo skrbi da ni pesto malenkostno dobilo in zaradi tega disk ne teče več pravilno in da je s časom prišlo do neenakomernega odnašanja materiala z zavornega diska in do pojava tresenja.

Hvala za pojasnilo.

Lp.

Darko
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1100
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a D12J12 Če maj 16, 2013 9:19 pm

Pozdravljeni!
Možno je kot ste napisali, samo bi mogla biti kar velika sila ker pesto je vedno obremenjeno na upogib. Če bi bilo krivo pesto, bi s tem opletalo tudi kolo in bi se čutilo vibracije, tako pa samo trese pri zaviranju... Sumim da je pozimi skrivilo zavorni disk ( vroč disk in nenadno ohlajanje in rezultat je tu).
LP D12J12
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6483
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a Fan Če maj 16, 2013 9:52 pm

Pozdravljeni

Težko verjamem, da je posledica okvarjenega ležaja, stiskanje na parkerišču. V koliko bi okvarjenost ležaja bila posledica "trka", bi bilo platišče, kretni mehanizel ali vsaj nihajna vilica poškodovana in zrela za menjavo. Kolesni ležaj ni občutljiv na stranke sile, temveč na direktne trke, kotalne površine ( pločnik, luknja na cesti................. ).
Koliko so pa stari zavorni diski, oziroma koliko prevoženih km imajo??? Mogoče se ve, katere firme so diski in ploščice?? Malo me bega, nasledni stavek: " z diska sem pred kratkim ponovno očistil rjo ", torej se je že nekaj čistilo okoli diskov.....................

In ja, v koliko bi bilo vse posledica omenjenega trka, bi se tresenje in vse ostalo pojavilo takoj, ne pa čez nekaj dni/tednov/mesecev.

lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a Nikola_Tesla Pe maj 17, 2013 10:08 pm

Zdravo

Hvala za odgovore

Zavorni diski so od TRW-ja medtem ko za ploščice ne morem ugotoviti proizvajalca, ker so napisi zdrsani.

Diski so stari okoli dobri 2 leti cca 35k km... bilo pa je menjano v kompletu z zavornimi ploščicami.

******************************************************************************************************************************************************

Sem pa si prišel gor kaj je vzrok zvitega diska - neenakomerno ohlajanje po obodu. Ko se hitro ustavimo in če stojimo nekaj časa se pod ploščicami disk ohlaja počasneje kot zunaj in lahko pride do deformacije - to se je očitno meni zgodilo. Struženje v tem primeru je neumnost ker se bo notranja napetost(ki povzroča deformacijo) v materialu sprostila ob naslednejm močnejšem segrevanju in enakomernem ohlajanju.

***************************************************************
DimmniBurek je napisal/-a:DimmniBurek » Če jun 19, 2008 10:43 pm
Ti pravim da jih ponovno uteči
zgubit nimaš kaj, popraviš pa jih lahko. Poznam človeka ki je na 4 različnih avtih tako poštimal tresenje. Če pa maš preveč dnarja pa pojdi na servis.. :?


Tale izjava mi je pomagala razvozlati problem tresenja. Danes sem testno res 3x v seriji zavrl s stotke in se peljal dalje, da so se diski enakomerno ohladili in tresenje je res izginilo.

Tako da sem sedaj izločil poškodovano pesto od trka.

Morda še kdo poda svoje ugotovitve glede na napisano.

Lp.

Darko
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6483
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a Fan So maj 18, 2013 5:29 pm

Pozdravljeni

Ne odkrivat tople vode. Vsak ve, da se zavorni disk pod ploščicami počasneje ohlaja ( večja masa ). Prosto da se ne verjame, vendar to vedo tudi inžinerji, kjer razvijajo zavorne sisteme in načrtujejo zmes za zavorne diske.
To kar pa vi počnete z zavorami .................... jap, to je recept za hitro pregrevanje zavornih elementov. In to tudi vsak ve, da pregreti zavorni elementi ne dosežejo svoje maximalne učinkovitosti - posledično se vozilo kasneje ustavi.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a Nikola_Tesla Ne jun 09, 2013 9:38 am

Zdravo

Fan se popolnoma strinjam, da so pregreti materiali trajno poškodovani in ne dosegajo več predpisanih lastnosti....

Laborant s fakultete je povedal, da bi morali zvite diske poslati ponovno čez peč na popuščanje notranjih napetosti v materialu, ki se pojavijo zaradi neenakomernega ohlajanja.

Samo struženje takšnega materiala je očitno res nesmiselno...

Lp.

Darko
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a zlica22 Ne jun 09, 2013 6:45 pm

Nikola_Tesla je napisal/-a:Zdravo

Laborant s fakultete je povedal, da bi morali zvite diske poslati ponovno čez peč na popuščanje notranjih napetosti v materialu, ki se pojavijo zaradi neenakomernega ohlajanja.

Darko


In diski bodo čudežno prenehali tresti? Popušča se jeklo-obdelovanec po kaljenju... Očitno je prespal predavanja o materialih;) Če že, bi jih žaril-tresenje pa zaradi tega ne bo prenehalo. In pa seveda se je treba vprašat kakšen smisel ima vse skupaj.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3152
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a joztom Ne jun 09, 2013 8:04 pm

A mi čte povedat, kje na slovenskih cestah je potrebno sunkovito brutalno zaviranje, če držiš pravilno varnostno razdaljo? Ravno tako je bolano brutalno utekavanje zavornih ploščic, enkrat prekurjene, za vedno zanič, tako žal je. Enaka neumnost je lahno držanje zavore dalj časa po klancu dol, zavira se taktno, da se ima čas disk vsaj malo ohladiti. Pa sem imel dolgo let (360kkm) dirkalni avto z 3.0V6 norim motorjem, pa vem, kako sem pazljivo skrbel za nogo na zavorah, da nisem vse uničil. Ko pride pa do faddinga, je čas za menjavo, ne šele, ko zaslišiš kovino ob kovino. Jaz sem ploščice ob montaži na robu pobrusil po potrebi, da je bil pedal takoj trd in ni bilo potrebe po brutalni sili na pedal za upasavanje.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a ~toMmy~ Po jun 10, 2013 12:26 am

joztom je napisal/-a:A mi čte povedat, kje na slovenskih cestah je potrebno sunkovito brutalno zaviranje, če držiš pravilno varnostno razdaljo?


Kako pa držiš pravilno varnostno razdaljo do divjadi in vozil, ki ti izsilijo prednost? :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a yashica Po jun 10, 2013 5:23 am

~toMmy~ je napisal/-a:Kako pa držiš pravilno varnostno razdaljo do divjadi in vozil, ki ti izsilijo prednost? :D

Misliš varnostno razdaljo do inteligentnih kopitarjev in divjadjo za volanom :mrgreen:
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a ~toMmy~ Po jun 10, 2013 10:45 am

yashica je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Kako pa držiš pravilno varnostno razdaljo do divjadi in vozil, ki ti izsilijo prednost? :D

Misliš varnostno razdaljo do inteligentnih kopitarjev in divjadjo za volanom :mrgreen:


Nekaj takšnega, ja. :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
fulgur
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: So mar 30, 2019 2:28 pm

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a fulgur So nov 09, 2024 9:42 am

Živijo, bom kar tule vprašal.

Na Kia Sportage sem menjal letne pnevmatike z zimskimi. Od takrat dalje ob zaviranju pri nizkih histrostih na stopalki za zavoro čutim, kako malo niha gor in dol, dokler se čisto ne ustavim. To se občuti le v zadnjem stadiju zaviranjam, preden se avto čisto ne ustavi, pri višjih histrostih pa ne.

Prosil bi za usmeritev, v čem bi lahko bil problem. To se je pojavilo takoj po menjavi pnevmatik pri vulkanizerju.

Hvala in lp.
 
boštjan_01
Uporabnik
 
Prispevkov: 821
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a boštjan_01 So nov 09, 2024 10:25 am

Saj si že sam ugotovil. Od menjave.
3 možnosti: guma, felna, centriranje
Imaš gume nove, ali že rabljene.
Felne so nove, ali si jih že imel lani

Lahko je tudi kaj drugega na avtu in je sedaj prišlo bolj do izraza. Kateri avto, letnik, kilometri, znamka gume, dimenzija gum, ... itd.
 
fulgur
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: So mar 30, 2019 2:28 pm

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a fulgur So nov 09, 2024 10:38 am

Avto: Kia Sportage III 2013 1,7 CRDI EX URBAN, motor D4FD, letnik 2013, cca. 175.000 km

Gume: 4X BRIDGESTONE 215/70 R16 100T LM005 BLIZZAK, kupljene konec leta 2020

Feltne jeklene, verjetno iz leta 2013, imam že vseskozi.

Zamolčal sem že, da se je to že zgodilo v preteklosti, ampak ne vedno in z različno intenziteto.
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2945
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a mrtwelvetrees So nov 09, 2024 11:42 am

Vulkanizerju, da da vsako feltno na stroj, preveri če ni kriva, še enkrat centrirat.
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
boštjan_01
Uporabnik
 
Prispevkov: 821
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Tresenje avta pri zaviranju

Napisal/-a boštjan_01 So nov 09, 2024 1:35 pm

Ko omenjaš enako težavo že v preteklosti. Z temi istimi gumami, ali letnimi?

Gume so stare 5. sezono, so že odslužile svoje, ne bi kaj preveč kompliciral. Če nihanje ni problematično in nevarno za vožnjo, bi jih zvozil še to sezono, naslednje leto pa nove.
Mogoče še jih lahko zvoziš spomladi, največ do poletne vročine. Boš malo prišparal na letnih.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot], Google Adsense [Bot] in 17 gostov