pravkar sem se pripeljal domov iz ljubljane. Po 3 urni vožnji po avtocesto mi je pričela 2 km pred domom utripati lučka za akumulator.
Zanima me kaj to pomeni, ali da je prevelika napeost ali premala napetost, ali je z alternatorjem kaj narobe ali je z akumulatorjem kaj narobe. Če je to razvidno iz tega, ali to pomeni neka vsesplošna napaka v elektro sistemu od avta. Kr ta je pod dokaj velikim stresom v tem avtu zaradi akustike?
Če je že kdo to imel z tem avtom ter kakšna je standardna kapaciteta akumulatorja za ta avto?
Akumulator je bil menjan pred 1im mescom za 70Ah GZBP akumulator. Ko pa sem avto kupil pred enim letom pa je bil nek "bullpower" 66Ah akumulator.
altenator....akumulator ni če se hočeš pa prepričati pa izmeri kolk da od sebe ko je avto vgasjen...12.6 more dat...če je pa vžgan pa od 13-14 voltov....
Sicer enostavno vprašanje, pa več možnosti. Če je šla ena celica pri novem akumulatorju v kratki stik, deluje kot Zener dioda in preprečuje alternatorju porast napetosti. Še najbolje bi bilo pri električarju preveriti zadevo. Lahko so pa samo diode v alternatorju, to je cca 35€ plus delo pri električarju.
Definitivno alternator! Mel isti problem na polotu! Med vožnjo prižgala lučka in nato do doma še ostale kar so se lahko ter nato doma crknil! Šla mi je pa diodna ploščica na alternatorju!
Imam še prejšnji akumulator doma, bom še sprobal z tistim, da izklučim možnost da je res kaj z akumulatorjem.
Zadevo sem tudi že poiskal, da vidim kako izgleda:
Bom še sam malo pogledal da vidim če lahko zadevo zamenjam sam.
Drugače pa imam še eno vprašanje.
Ali je to mogoče posledica, da sem gor priklopil 70Ah akumulator ali, ker je v avtu 2,4k WRMsa kaj posledično potegne iz akumulatorja in alternatorja 200A toka. Ali je alternator enostavno dotrajal?
To bi forumi za muziko v avtu kaj več vedeli. Edino, če je slabo pritrjena klema ti takole diode skuri. Tudi navedena moč mi je čudna, to pomeni pri ene 27A FET-ih kar 10 tranzistorjev paralelno, pa še to pri 20°C in peak ne pa RMS? Tehnika gre naprej.
Aurora 1600.1 monoblock 1400WRMs Lancar Vibe 250.4 za sistem 1000WRMs
Kleme tudi niso slabo pritrjene. Torej to da bi akustika dokrajčla alternator se izkluči?
Ne čisto.....ko sem še jaz imel muziko v avtu (aurora 800....nek stereo 2x150 sinusa....lcd+dvd), neonke na podvozju...100Watne žarnice.....je krtačke alternatorja požrlo vsake tri mesce.....sedaj ko tega ni več je že leto in pol mir....
Vsekakor porabniki vplivajo na delovanje alternatorja in njegovo prejšno odpoved (obraba ščetk)
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P )
treba razdret pa videt. če si ne zaupaš, raje komu pelji.
krtačke in diode se močno grejejo kadar čez njih teče 200A. ampak saj jih verjetno nikoli ne..
To vprašanje me pa še vedno muči, da akumulator večje kapacitivnosti nima vpliva na alternator?
Torej 70Ah namesto 66Ah kot je blo prej, alternator je menda original za 65Ah vsaj tak je razvidno iz etke.
Edit:
Pravkar sem avto postavo v garažo in še enkrat zmero napetosti. V prostem teku je dal akumulator od sebe 11,5V. Bom vzel alternator narazn in pogledal diodno ploščo, mogoče je šla samo kaka posamična dioda (upam).
Jaz mislim da so samo ščetke zanič....sam regler s ščetkami ne bi smel bit drag....menjal ga boš tako ali tako. Trej zgubit nimaš kaj če samo ščetke (regler) probaš prvo menjat, pol pa se odločat dalje.....brezveze si je na začetku delat stroške če sploh ne veš zakaj.
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P )
velikost akumulatorja nima veze. v etki je določen samo najmanjši, ki bo še zmogel zagon štarterja, porabnike v mirovanju,.. tudi če bi dal 150Ah, bi med polnjenjem še vedno vlekel manjši tok kot tvoja muska.
200A pa alternator vseeno ne zmore, torej ti, kadar nabiješ do kraja, prazni akumulator. kolko časa ti zdrži veš ti sam, če pa nimaš problemov s praznenjem akumulatorja pa nisi z ozvočenjem niti blizu dvem kilovatom.
krtačke se vidi že na daleč če so prekratke, diode moraš pa zmerit z inštrumentom. razdri pa boš videl.
verjetno oz. na hitro 35A lahk daje skoz 90A pa je maximalen tok kaj ga premore.....vsaj na hitro sklepam iz oznak, ki si jih podal.
Lej ne kompliciraj več.....idi do avtotrgovine in povprašaj za regler za tvoj avto.....prijazen prodajalec te bo uprašal za tip in ali ima dva ali en kabel(ni mus da te bo ker lahk je sam en model....V glavnem to kar sem ti označil na slikci. Stane pa par evrov ali pa do 20.....minimalen strošek.
Menjaj prvo to in boš videl kaj se bo zgodilo......v vsakem primeru tud če boš komplet alternator obnavljal boš tko ali tko to menjal.....če boš pa to menjal že prej pač potem ne boš....Ampak verjem da je to 90% napak na alternatorju. Men je že kolektor pobralo (nardilo taki žleb da sem na koncu moral že met ščetke podložene da je sploh imelo stik) pa še kaj druga kot ščetke niso crknile.....
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P )
Ta del ki si ga označo je ta z krtačkama ja ki pa so seveda že obrablene do konca:
Če pa bo že treba obnova pa bom popizdo, ker teh 4ih šraufov se ne da nikakor odtegnit Že tak sem skoraj rodil polek vseh ostalih šraufov samo je šlo, ampak ti, to pa ni več smešno
Jutri grem vprašat do avto vabiča če se da ta del dobit nadomesten drugače pa k jarcu naročit novega in potem bomo vidli dalje.
Glede na to da je že kolektor zjahan (se vidijo utori) in pa da je alternator razmeroma lahko snet z motorja...ti svetujem da nabaviš samo krtačke (regler) in zložiš nazaj. V primeru da ne bo bolje ga še vedn lahk demontiraš (po slikci mašine ni preveč težko) , med tem časom pa najdeš drugega dobrega na odpadu.
P.S. svetujem pa ti da greš do avto rome.....vse kar sem jaz še do sedaj iskal sem dobil pri njih.....no izjema je jeep
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P )
Regulator je verjetno Boschev, zato povprašaj pri kakem ki ima zastopstvo oziroma tablo za Bosch avto-komponente.
V Mariboru je en naprimer tam pri nekdanjem Talisu, kjer so sedaj na novo zgradili stanovanja. Tudi blizu nekdanjega "Tuš cash&carry".
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!