Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Škoda Octavia, kako izklopiti ABS

Napisal/-a reber Po feb 23, 2009 2:55 pm

Zanima me, če je možno izklopiti ABS, ker bi bila zadeva zelo uporabna v snegu, ko je svež sneg na cesti. Večkrat sem preizkušal in ugotovil, da je zavorna pot v marsikaterem primeru z ABS-om precej daljša kot brez... zakaj? ker ABS stalno izklaplja zavore, da kolesa ne drsijo in se na snegu ne moreš ustaviti hitro. Brez ABS pa kolesa blokirajo in pred njimi se naredi kupček snega in vozilo se ustavi hitreje... seveda pa je drsenje vozila nekontrolirano!
Občasno bi torej rabil stikalo za izklop ABS sistema, ki bi bil pri roki, da bi ga ugasnil po potrebi, verjetno pa bi bilo treba preprogramirati računalnik... ampak, ali je to sploh mogoče?
Imam stikalo za izklop ASR, zato bi bilo priročno, če bi lahko obenem izklopil še ABS ...

kakšna ideja?
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Po feb 23, 2009 3:02 pm

odpri el. škatlico z varovalkami in potegni ABS varovalko ven - zadeva izklopljena
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
timm
Novinec
 
Prispevkov: 239
Pridružen: So feb 28, 2004 12:36 pm

Napisal/-a timm Po feb 23, 2009 3:03 pm

Najhitreje in najceneje je, če vzameš varovalko ven. Da bi pa ABS preko stikala izklapljal - pa ne vem... Sem imel jaz tudi to v mislih naredit pa raje nisem, ker ne vem kakšno naj bi bilo stikalo, ker varovalka je 50A (da nebi kje kaj skuril). :-)
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber Po feb 23, 2009 4:11 pm

Po resnici povedano, nisem o tem razmišljal, niti gledal, kakšna je varovalka.
Če je varovalka tako močna, potem je ABS velik porabnik, ali gre to mogoče za hidravlično črpalko? ker ABS modul verjetno tudi poskrbi za elektronsko zaporo diferenciala, vsaj tako imenujejo to funkcijo, čeprav v samem diferencialu ne blokira nič, le tisto kolo, ki se zavrti v prazno, sam od sebe zavira... to je pri pogonu, ne zaviranju.

Izklop je možen z relejem, je pa spet vprašanje, kaj se bi zgodilo, če bi to delal med obratovanjem... kaj pa tako imenovani "self test" pri vklopu naprave? in javljanje napake?
Še najbolje bi bilo, če bi bilo stikalo in bi računalnik izklopil ABS ali pa da bi se režim in občutljivost spremenila.

Razmišljel sem "o nategu" računalnika, da bi ga goljufal z lažnimi signali iz senzorjev, vsaj prednji dve kolesi bi pustil, da blokirata, signale iz senzorjev bi moral prekiniti in impulze "kopirati" iz zadnjih senzorjev ali pa impulze umetno ustvariti, tako bi računalnik mislil, da se kolesa vrtijo ... in jih ne bi odblokiral. Na ta način bi še najmanj vplival na delovanje sistema med preklopom, saj občasni manjkajoči impulz kvečjemu javi blokirano kolo, oziroma spremenjeno hitrost.
Goljufanje ABS računalnika bi naredil preko tipke ali pa preko stikala s časovno omejenim delovanjem, ali pa ... ah, saj ne vem, najprej bi moral ugotoviti, kako sploh goljufati sistem in ga prilagoditi sebi.

Mimogrede, ali kdo ve, kakšni so senzorji za ABS na vsakem kolesu posebej? induktivni verjetno, v bistvu so najbrž približevalna stikala (proximity switch)
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
Uporabniški avatar
CupraR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4634
Pridružen: Ne sep 08, 2002 11:20 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a CupraR Po feb 23, 2009 5:11 pm

Maš še geto varjanto :lol: Lej primer: če se pogonska kolesa vrtijo z zategnjeno ročno, ti abs vn vrže. To vedno naredi ko si na valerjih 8) Ko ponovno pržgeš avto, dela bp.


Torej, parkrat fajn ročno zategneš ko pelješ (počas) in bo ABS lepo vn vrgl. Men pr Civicu zelo hitr to naredi (ker sm lih sprobavu to foro če deluje) +ker mam razporeditev zavorne sile mi ne odnese riti ampak samo počene avto, tako da tak "izklop" ni nevaren.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po feb 23, 2009 6:41 pm

ABS je res hidravlična črpalka in je kr konkreten porabnik. Saj je logično. Ko kolo popusti mora potem nekaj spet nabit pristisk nazaj da kolo zagrabi. Ker to ne moreš storit s pedalom saj bi se le ta venomer pogrezal, pač za ta dodaten pritisk poskrbi elektro črpalka olja. Pedal ti ostane na mestu in samo trza (se upira tvoji sili v bistvu pa sila zaviranja ostane enaka)

Senzorji so po večini halovi na principu elektromagnetnega polja. Torej senzor mimo katerega leti ozobljen venec na vsaki kolesi posebej. ESP ima pa dodatno še senzor pospeške in senzor položaja volana. Saj samo tako ve v katero smer je avto odneslo in v katero smer dejansko avto mora it. ASR je pa samo blokiranje kolesa, ki ima višjo število vrtljajev od ostalih pogonskih koles.
Seveda je tu še kup dodatnih funkcij in merjen, ki jih opravlja računalnik ampak tako pa se še nisem poglobil :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Po feb 23, 2009 7:24 pm

hladni je napisal/-a:Malo off: ne vem več, al sem jaz za časom, al se mi zdi ------ izklapljat abs?

Si prebral prvi post in razloge za izkapljanje? :)
 
strojnix
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: Če jul 03, 2008 10:54 am

Napisal/-a strojnix Po feb 23, 2009 10:31 pm

Imam možnost izključevanja ABS-a, vendar le pri hitrostih pod 30km/h, nato se samodejno nazaj vključi. Poskušal sem z in brez.
Po mokrem snegu se avto resnično prej ustavi z blokiranimi kolesi, nikakor pa ne na zaglajenem ali poledenelem vozišču. Pa še to kot rečeno pri nizkih hitrostih...

Lp, Matjaž
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber To feb 24, 2009 7:46 pm

Točno tako, in to je tudi edini razlog, za željo po izklopu, torej pri vožnji v mokrem snegu pri nizkih hitrostih, ker včasih je res zelo zoprno, ko se avto noče in noče ustaviti in v teh primerih pošteno prekolnem ABS in to bi lahko bilo celo nevarno za trk, ampak jasno, da v takih pogojih vozimo temu primerno počasi ;)

Tudi pri vožnji po blatu je zadeva podobna, ampak po blatu se ne vozim :P

ASR vem za kaj se uporablja, enako ESP in te zadeve...

No, senzorji za ABS bi težko bili hallovi, ker ni nobenega magnetka na zobniku ali luknjičastem kolescu, zato mora biti induktivni, sicer pa to ni pomembno, bolj pomembno je, kakšni signali so in koliko priključkov ima senzor, ker če je senzor na CAN bus-u potem ne bo šlo, če je pa signal impulzen, bi pa lahko signale goljufal ;)
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr feb 25, 2009 8:00 pm

reber je napisal/-a:Točno tako, in to je tudi edini razlog, za željo po izklopu, torej pri vožnji v mokrem snegu pri nizkih hitrostih, ker včasih je res zelo zoprno, ko se avto noče in noče ustaviti in v teh primerih pošteno prekolnem ABS in to bi lahko bilo celo nevarno za trk, ampak jasno, da v takih pogojih vozimo temu primerno počasi ;)

Tudi pri vožnji po blatu je zadeva podobna, ampak po blatu se ne vozim :P

ASR vem za kaj se uporablja, enako ESP in te zadeve...

No, senzorji za ABS bi težko bili hallovi, ker ni nobenega magnetka na zobniku ali luknjičastem kolescu, zato mora biti induktivni, sicer pa to ni pomembno, bolj pomembno je, kakšni signali so in koliko priključkov ima senzor, ker če je senzor na CAN bus-u potem ne bo šlo, če je pa signal impulzen, bi pa lahko signale goljufal ;)

Se posipam s pepelom :) ZAmenjal sem :)
Kot razmišljanje.....kako potem dela ABS pri 4x4 pogon z vklopljeno srednjo špero?
Tukaj pa ne gre več zavirat posamezne kole ampak po straneh (leva stran , desna stran) ,ker prednja os in zadnja os sta togo povezani.....Torej če bi teoretično prišla samo ena prednja na led bi zavora popuščala, druga pa bi zavirala na polno.....preko difa bi se teoratično lahko tista kola, ki nima oprijema zasukala v kontra smeri (ker dif zavira kardan , ki ga zavirajo zadnje zavore). Kaj bi v takem primeru nardil ESP , ki ponavadi zavira samo eno kolo. V primeru 4x4 pogona z vklopljeno srednjo špero pa bi tako zavirala vsa kolesa.....
Ok novejša j***a imajo elektroniko ki poskrbi za vklop in izkolp špere ( ki tako ali tako ni špera) ampak kaj pa recimo jaz ko mam ročno? Sicer ne morem probat ker nimam ABS-a ampak modeli ki ga imajo pa še nisem slišal da bi ob vklopu prednjega pogona izklopil abs....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
strojnix
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: Če jul 03, 2008 10:54 am

Napisal/-a strojnix Sr feb 25, 2009 10:02 pm

lisko je napisal/-a:[Se posipam s pepelom :) ZAmenjal sem :)
Kot razmišljanje.....kako potem dela ABS pri 4x4 pogon z vklopljeno srednjo špero?
Tukaj pa ne gre več zavirat posamezne kole ampak po straneh (leva stran , desna stran) ,ker prednja os in zadnja os sta togo povezani.....Torej če bi teoretično prišla samo ena prednja na led bi zavora popuščala, druga pa bi zavirala na polno.....preko difa bi se teoratično lahko tista kola, ki nima oprijema zasukala v kontra smeri (ker dif zavira kardan , ki ga zavirajo zadnje zavore). Kaj bi v takem primeru nardil ESP , ki ponavadi zavira samo eno kolo. V primeru 4x4 pogona z vklopljeno srednjo špero pa bi tako zavirala vsa kolesa.....
Ok novejša j***a imajo elektroniko ki poskrbi za vklop in izkolp špere ( ki tako ali tako ni špera) ampak kaj pa recimo jaz ko mam ročno? Sicer ne morem probat ker nimam ABS-a ampak modeli ki ga imajo pa še nisem slišal da bi ob vklopu prednjega pogona izklopil abs....


Zgleda da je ravno iz tega nastal ta način izklapljanja kot sem zgoraj napisal. ABS se namreč izklopi posledično, ob vključitvi zadnje blokade. Gre se pa za Audi 80 quatrro, ki ima električen vklop zadnje špere (100%)... ob tem se ABS izklopi, nad 30km/h pa se blokada izklopi in ABS vklopi...

Lp, Matjaž
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr feb 25, 2009 10:08 pm

strojnix je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:[Se posipam s pepelom :) ZAmenjal sem :)
Kot razmišljanje.....kako potem dela ABS pri 4x4 pogon z vklopljeno srednjo špero?
Tukaj pa ne gre več zavirat posamezne kole ampak po straneh (leva stran , desna stran) ,ker prednja os in zadnja os sta togo povezani.....Torej če bi teoretično prišla samo ena prednja na led bi zavora popuščala, druga pa bi zavirala na polno.....preko difa bi se teoratično lahko tista kola, ki nima oprijema zasukala v kontra smeri (ker dif zavira kardan , ki ga zavirajo zadnje zavore). Kaj bi v takem primeru nardil ESP , ki ponavadi zavira samo eno kolo. V primeru 4x4 pogona z vklopljeno srednjo špero pa bi tako zavirala vsa kolesa.....
Ok novejša j***a imajo elektroniko ki poskrbi za vklop in izkolp špere ( ki tako ali tako ni špera) ampak kaj pa recimo jaz ko mam ročno? Sicer ne morem probat ker nimam ABS-a ampak modeli ki ga imajo pa še nisem slišal da bi ob vklopu prednjega pogona izklopil abs....


Zgleda da je ravno iz tega nastal ta način izklapljanja kot sem zgoraj napisal. ABS se namreč izklopi posledično, ob vključitvi zadnje blokade. Gre se pa za Audi 80 quatrro, ki ima električen vklop zadnje špere (100%)... ob tem se ABS izklopi, nad 30km/h pa se blokada izklopi in ABS vklopi...

Lp, Matjaž

Ja ampak kaj pa pri ročnih vkljopljivih šperah? Prikljopljiv sprednji pogon recimo....Govorim o vzdolžni oz. šperi centralnega difa.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Re: Škoda Octavia, kako izklopiti ABS

Napisal/-a Mad Če feb 26, 2009 1:14 am

reber je napisal/-a:Zanima me, če je možno izklopiti ABS, ker bi bila zadeva zelo uporabna v snegu, ko je svež sneg na cesti. Večkrat sem preizkušal in ugotovil, da je zavorna pot v marsikaterem primeru z ABS-om precej daljša kot brez... zakaj? ker ABS stalno izklaplja zavore, da kolesa ne drsijo in se na snegu ne moreš ustaviti hitro. Brez ABS pa kolesa blokirajo in pred njimi se naredi kupček snega in vozilo se ustavi hitreje... seveda pa je drsenje vozila nekontrolirano!
Občasno bi torej rabil stikalo za izklop ABS sistema, ki bi bil pri roki, da bi ga ugasnil po potrebi, verjetno pa bi bilo treba preprogramirati računalnik... ampak, ali je to sploh mogoče?
Imam stikalo za izklop ASR, zato bi bilo priročno, če bi lahko obenem izklopil še ABS ...

kakšna ideja?



... potegni narazen konektor na pumpi od ABS-a ...
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber To mar 03, 2009 9:19 pm

Mogoče me niste dobro razumeli, kaj bi jaz rad, saj izklapljanje na močnostnem delu ni priročno niti primerno.
Želim imeti priročno stikalo v kabini, da lahko ABS na hitro izklopim in ponovno vklopim, tako nekako kot je tipka ASR.
Nekih večjih posegov v avto niti nisem imel namena delat, je treba prilagoditi vožnjo razmeram ;) ali pa se v mokrem snegu ne bom vozil, itak so zoprne razmere na cesti, čeprav je pa po eni strani užitek ;)

Izklop ABS črpalke ne pride v poštev, ker potem ne dela elektronska blokada diferenciala, ki je v bistvu zaviranje kolesa, ki se zavrti v prazno in v sam diferencial ne posega ;) Treba bi bilo izklopi ABS tako, da bi omogočal blokado koles, to je vse ;)
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov