Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
abcabc
Uporabnik
 
Prispevkov: 800
Pridružen: So jan 17, 2009 1:00 am
Kraj: Zahodna Slovenija

Optimalna poraba goriva

Napisal/-a abcabc Pe mar 20, 2009 6:42 pm

Živji

Od novega leta dalje si lastim vozilo Hyundai Accent l.98. Morda ima kdo v uporabi tak avto ali pa ga je vozil, motor je 1.5.Vedno sem vozil nekako do 4000 obratov, včasih pa tudi več, nikoli ne v rdečem polju. V naseljih vozim v čim višji brzini in s tem se poraba zmanjša, izven naselja včasih avto poženem tudi preko 100km/h, mestne vožnje je bilo cca 20%, kar nekaj km sem se prevozil po mestu, pa še v kakšno gužvo sem padel..... pa sem zadnjič malo računal, koliko bi mi porabil pri taki vožnji in sem naračunal, da mi porabi točno 7l/100km.

Potem pa sem mal prebral navodila in vozil striktno po navodilih proizvajalca. Optimalna poraba pri mojmu avto naj bi bila pri 2500 obratov, bilo je več kot 90% relacije, veliko več sem zaviral z motorjem, nikoli nisem avta pognal čez 3000 obratov, pa sem na en tank naračunal porabo 7.5l/100km.
Razlika v porabi ni velika, je pa razlika v tem, da mi pri 2500 obratih in striktni vožnji po navodilih porabi več kot pri več mestni vožnji, večkrat avto videl 4000 obratov in vožnja v čim višji brzini - torej 5 brzina pri 50- 60km/h (slabi za motor).
Sklepam iz tega, da so teli motorji narejeni, da se vrtijo. Medtem, ko kakšen vw motor pa velja načelo, čim višja brzina pri manjši hitrosti (ga imel).

Če vozim res penzionsko mi pa porabi pod 6l.
Zadnjič spremenil abcabc, dne Po mar 30, 2009 3:31 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Fiatfan
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 626
Pridružen: Če mar 12, 2009 4:54 pm

Napisal/-a Fiatfan Pe mar 20, 2009 6:46 pm

a nisi že ti pisu o tem,kako s čim manjšimi obrati voziti, da pokuri čim manj??
 
roomeo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 606
Pridružen: So jul 21, 2007 7:27 pm

Napisal/-a roomeo Pe mar 20, 2009 6:48 pm

Hehe, čisto možno, moj 206 1.4 HDI je tko, če ga vozim lepo do 2.000 obratov (mestna), pije okoli 6.
Če ga pa (mestna tudi) menjam pri 3.000 obrati, je pa čudno manjša poraba. Sicer ni ekstremnega, ampak pol litra je skoraj razlike. :lol:
 
profii
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 85
Pridružen: Če avg 14, 2003 9:51 am

Napisal/-a profii Pe mar 20, 2009 7:13 pm

poraba je najmanjša pri tistih obratih, kjer imate največ navora oz. tam kjer se motor najmanj matra.

LP
 
NoB0dy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: To jan 08, 2008 11:56 pm

Napisal/-a NoB0dy Pe mar 20, 2009 7:25 pm

pa ne pri vseh :lol: Jaz imam civica 1.5 vtec in mi do 3.000 obratov dela na 12 ventilov in tukaj je tudi najmanjša poraba (med 2.000 do 3.000 obratov). Največji navor dosežem pri 5.200 obratih. Če bi se vedno vozil z 5.200 obrati dvomim da bi bila poraba pod 7,5.
Zadnjič spremenil NoB0dy, dne Pe mar 20, 2009 8:00 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Fiatfan
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 626
Pridružen: Če mar 12, 2009 4:54 pm

Napisal/-a Fiatfan Pe mar 20, 2009 7:40 pm

NoB0dy je napisal/-a:pa ne pri vseh :lol: Jaz imam civica 1.5 economic in mi do 3.000 obratov dela na 12 ventilov in tukaj je tudi najmanjša poraba (med 2.000 do 3.000 obratov). Največji navor dosežem pri 5.200 obratih. Če bi se vedno vozil z 5.200 obrati dvomim da bi bila poraba pod 7,5.


dela ti na 12 ventilov?? tole še pa nism slišu :lol: pol men tud fiat bravo 16v dela do 3000obr na 12 ventilov? :lol:
 
NoB0dy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: To jan 08, 2008 11:56 pm

Napisal/-a NoB0dy Pe mar 20, 2009 7:56 pm

Fiatfan je napisal/-a:
NoB0dy je napisal/-a:pa ne pri vseh :lol: Jaz imam civica 1.5 economic in mi do 3.000 obratov dela na 12 ventilov in tukaj je tudi najmanjša poraba (med 2.000 do 3.000 obratov). Največji navor dosežem pri 5.200 obratih. Če bi se vedno vozil z 5.200 obrati dvomim da bi bila poraba pod 7,5.


dela ti na 12 ventilov?? tole še pa nism slišu :lol: pol men tud fiat bravo 16v dela do 3000obr na 12 ventilov? :lol:


:lol: :lol: kaj sm napisu....meu sm v glavi 4 sesalne ventile...pol sm pa kr odbil 4 ventile od 16-ih....moja napaka. Hotel sem reči da mi do 3000 obratov delujejo le 4 sesalni ventili.
 
Uporabniški avatar
abcabc
Uporabnik
 
Prispevkov: 800
Pridružen: So jan 17, 2009 1:00 am
Kraj: Zahodna Slovenija

Napisal/-a abcabc Pe mar 20, 2009 8:00 pm

roomeo je napisal/-a:Hehe, čisto možno, moj 206 1.4 HDI je tko, če ga vozim lepo do 2.000 obratov (mestna), pije okoli 6.
Če ga pa (mestna tudi) menjam pri 3.000 obrati, je pa čudno manjša poraba. Sicer ni ekstremnega, ampak pol litra je skoraj razlike. :lol:


Samo ti imaš dizla.
 
Uporabniški avatar
abcabc
Uporabnik
 
Prispevkov: 800
Pridružen: So jan 17, 2009 1:00 am
Kraj: Zahodna Slovenija

Napisal/-a abcabc Pe mar 20, 2009 8:03 pm

profii je napisal/-a:poraba je najmanjša pri tistih obratih, kjer imate največ navora oz. tam kjer se motor najmanj matra.

LP


Dve razliki. Tam, ko ima največ avto navora ne more biti najmanjša poraba.
 
Fiatfan
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 626
Pridružen: Če mar 12, 2009 4:54 pm

Napisal/-a Fiatfan Pe mar 20, 2009 8:05 pm

NoB0dy je napisal/-a:
Fiatfan je napisal/-a:
NoB0dy je napisal/-a:pa ne pri vseh :lol: Jaz imam civica 1.5 economic in mi do 3.000 obratov dela na 12 ventilov in tukaj je tudi najmanjša poraba (med 2.000 do 3.000 obratov). Največji navor dosežem pri 5.200 obratih. Če bi se vedno vozil z 5.200 obrati dvomim da bi bila poraba pod 7,5.


dela ti na 12 ventilov?? tole še pa nism slišu :lol: pol men tud fiat bravo 16v dela do 3000obr na 12 ventilov? :lol:


:lol: :lol: kaj sm napisu....meu sm v glavi 4 sesalne ventile...pol sm pa kr odbil 4 ventile od 16-ih....moja napaka. Hotel sem reči da mi do 3000 obratov delujejo le 4 sesalni ventili.


pa to je pr useh 16 ventilcih?? se pravi do 3000obr delajo sam 4 sesalni ventili?
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana
 
Uporabniški avatar
abcabc
Uporabnik
 
Prispevkov: 800
Pridružen: So jan 17, 2009 1:00 am
Kraj: Zahodna Slovenija

Napisal/-a abcabc Pe mar 20, 2009 8:11 pm



1 link: Kako naj vprašam že na zastavljeno temo, če je zaklenjena
2 link: Hvala za to povezavo
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Pe mar 20, 2009 8:12 pm

Fiatfan je napisal/-a:
NoB0dy je napisal/-a:
Fiatfan je napisal/-a:
NoB0dy je napisal/-a:pa ne pri vseh :lol: Jaz imam civica 1.5 economic in mi do 3.000 obratov dela na 12 ventilov in tukaj je tudi najmanjša poraba (med 2.000 do 3.000 obratov). Največji navor dosežem pri 5.200 obratih. Če bi se vedno vozil z 5.200 obrati dvomim da bi bila poraba pod 7,5.


dela ti na 12 ventilov?? tole še pa nism slišu :lol: pol men tud fiat bravo 16v dela do 3000obr na 12 ventilov? :lol:


:lol: :lol: kaj sm napisu....meu sm v glavi 4 sesalne ventile...pol sm pa kr odbil 4 ventile od 16-ih....moja napaka. Hotel sem reči da mi do 3000 obratov delujejo le 4 sesalni ventili.


pa to je pr useh 16 ventilcih?? se pravi do 3000obr delajo sam 4 sesalni ventili?

on ma vtec.mal si preber kako dela vtec.do nekje 5000 rpm dela samo po en sesalni ventil,glih zarad manse porabe.po 5200 pa dela vseh 8 sesalnih...
Ni vse res kar napišem
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Napisal/-a uros11 Pe mar 20, 2009 8:27 pm

abcabc je napisal/-a:
profii je napisal/-a:poraba je najmanjša pri tistih obratih, kjer imate največ navora oz. tam kjer se motor najmanj matra.

LP


Dve razliki. Tam, ko ima največ avto navora ne more biti najmanjša poraba.


Zakaj ne? Kaj pa tam, kjer ima motor največjo moč, ima najmanjšo porabo?! Ali pa tam, kjer se komaj vrti?

Pri največjem navoru se motor najmanj matra. Krivulja črka U. Pred največjim navorom je poraba motorja večja, po največjem navoru pa tudi.

Pri avtu pa so še ostali dejavniki: trenje, upor zraka.
 
Uporabniški avatar
abcabc
Uporabnik
 
Prispevkov: 800
Pridružen: So jan 17, 2009 1:00 am
Kraj: Zahodna Slovenija

Napisal/-a abcabc Pe mar 20, 2009 8:37 pm

uros11 je napisal/-a:
abcabc je napisal/-a:
profii je napisal/-a:poraba je najmanjša pri tistih obratih, kjer imate največ navora oz. tam kjer se motor najmanj matra.

LP


Dve razliki. Tam, ko ima največ avto navora ne more biti najmanjša poraba.


Zakaj ne? Kaj pa tam, kjer ima motor največjo moč, ima najmanjšo porabo?! Ali pa tam, kjer se komaj vrti?

Pri največjem navoru se motor najmanj matra. Krivulja črka U. Pred največjim navorom je poraba motorja večja, po največjem navoru pa tudi.

Pri avtu pa so še ostali dejavniki: trenje, upor zraka.


NI res pravijo, da avto najmanj porabi pri 90km/h. Pri meni toraj v 5 brzini pri 2500 obrath gre 90km/h. Navor pa imam pri malo več obratih, kot 2500.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Pe mar 20, 2009 8:50 pm

A nimajo samo nekateri vtec-i tisto zapiranje enega ventila? Tisti vtec-e 1.5 90 km je imel tole, za ostale pa nisem še slisal, da bi imeli tole funkcijo.
Ker hondasi majo kaksno staro hondo z 1.6 130km motorjem, 16v in brez vteca, pa mislijo, da ima motor not vtec, kern al kak se ze klice tisto ki bojo mele F1
:mrgreen:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Napisal/-a uros11 Pe mar 20, 2009 8:58 pm

Kdo pravi, da najmanj porabi pri 90 km/h?

Avto porabi najmanj malenkost pod najvišjim navorom, ker se tam že pozna vpliv zraka, ki bistveno vpliva na porabo. Motor pa še vedno porabi najmanj pri max navoru. Vendar je ta ponavadi že v območju, ko se pri vožji avta že pozna upor zraka,.

Torej je najmanjša poraba avta funkcija najvišjega navora motorja in še znosnega upora zraka avta, kar pomeni nekje pred max navorom motorja.

Enkrat pišem motor, enkrat avto, ker je jasno razlika,,, pišemo pa očitno eno in isto...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe mar 20, 2009 9:06 pm

Stokrat prežvečene teme. Dajte raje malo prebrat.

Npr - če ima pri največjem navoru najmanjšo porabo, bi npr za kakšnim počasnim kamionom porabil pri cca 20 km/h manj v prvi (kjer je npr bližje največjemu navoru!) kot v drugi. Očiten nonsense!

Pri porabi je najpomembnejši dejavnik (poleg upora, aerodinamike itd) ne obrati (navor itd), ampak "zahtevana moč" za neko pospeševanje (ali samo vzdrževanje hitrosti)! Po domače - koliko moraš pritiskat na gas, da dovolj potegne v neki prestav, nima pa prevelikega viška ali manjka moči/navora. Če malo pritiskaš v nižji in precej v višji (npr nekaj klanca), čeprav je ta po obratih bližje največjemu navoru, bo v nižji porabil manj goriva. To zadnje je odvisno tudi od nastavitev motorja (vbrizga) in nastavitev povečevanja dotoka goriva (z gasom in z obrati!), torej je specifično za vsak motor posebej! (po domače - nekateri motorji dajo pri npr 1/4 gasa polovico max goriva v motor, drugi dajo polovico šele pri 2 ali celo treh četrtinah gasa. Samo primer!) Verjetno je tu razlog za večjo porabo 1,4 HDI. Pri bencinarjih se hitreje povečuje dotok goriva,a se to na moči pozna šele pri večjih obratih - tudi od tu manjše porabe turbodizlov. Itd itd...
Never ending nor reading stories :roll:
 
NoB0dy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: To jan 08, 2008 11:56 pm

Napisal/-a NoB0dy Pe mar 20, 2009 9:24 pm

Blinder je napisal/-a:A nimajo samo nekateri vtec-i tisto zapiranje enega ventila? Tisti vtec-e 1.5 90 km je imel tole, za ostale pa nisem še slisal, da bi imeli tole funkcijo.
Ker hondasi majo kaksno staro hondo z 1.6 130km motorjem, 16v in brez vteca, pa mislijo, da ima motor not vtec, kern al kak se ze klice tisto ki bojo mele F1
:mrgreen:


jp. v 5. generaciji je to 1.5 vtec (90 konjev), nato so to imeli angleški civici z istim motorjem in pa 6. generacija civica 1.5 vtec (115 konjev).Vseh vtec in no-vtec motorjev pa ne mislim naštevati....lahko le potrdim da 1.6 (130 konjev) v starem crx-u in v 4. generaciji civica ni vtec. Takrat je bil motor z vtec-om imenovan I-VT, ki pa je bil 1.6 150 konjev, sledil pa mu je VTI. dovolj OFF.
 
NoB0dy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: To jan 08, 2008 11:56 pm

Napisal/-a NoB0dy Pe mar 20, 2009 9:30 pm

esem je napisal/-a:Stokrat prežvečene teme. Dajte raje malo prebrat.

Npr - če ima pri največjem navoru najmanjšo porabo, bi npr za kakšnim počasnim kamionom porabil pri cca 20 km/h manj v prvi (kjer je npr bližje največjemu navoru!) kot v drugi. Očiten nonsense!

Pri porabi je najpomembnejši dejavnik (poleg upora, aerodinamike itd) ne obrati (navor itd), ampak "zahtevana moč" za neko pospeševanje (ali samo vzdrževanje hitrosti)! Po domače - koliko moraš pritiskat na gas, da dovolj potegne v neki prestav, nima pa prevelikega viška ali manjka moči/navora. Če malo pritiskaš v nižji in precej v višji (npr nekaj klanca), čeprav je ta po obratih bližje največjemu navoru, bo v nižji porabil manj goriva. To zadnje je odvisno tudi od nastavitev motorja (vbrizga) in nastavitev povečevanja dotoka goriva (z gasom in z obrati!), torej je specifično za vsak motor posebej! (po domače - nekateri motorji dajo pri npr 1/4 gasa polovico max goriva v motor, drugi dajo polovico šele pri 2 ali celo treh četrtinah gasa. Samo primer!) Verjetno je tu razlog za večjo porabo 1,4 HDI. Pri bencinarjih se hitreje povečuje dotok goriva,a se to na moči pozna šele pri večjih obratih - tudi od tu manjše porabe turbodizlov. Itd itd...
Never ending nor reading stories :roll:


Se popolnoma strinjam. Ker če bi bila najmanša poraba pri največjem navoru bi se vsi vozili samo s 1 in 2 prestavo. Le na avtocesti bi uporabili 3 brzino. Že logika ti to pove. Zdaj ali imam jaz čuden avto, da mi v drugi manj popije če vozim 50 km/h kot če bi peljal 50km/h s prvo in bi bil na meji največjega navora?
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov