Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
gasperizola
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Po maj 11, 2009 3:44 pm
Kraj: izola

opel astra hladilni sistm

Napisal/-a gasperizola Sr maj 20, 2009 4:09 pm

jaz mam problm z opel astro 1993 letnik.
noče mi uklopit ventilatorja od hladilnika tudi ob povišani temperaturi motorja nad 100°C. termo stikalo sem zamenjal pred kratkim. vntilator pa se začne vrtet če ga samega priklopiš.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6591
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Sr maj 20, 2009 6:58 pm

Pozdravljeni

Preverite ali vam deluje termostat. Obe cevi ki peljeta na hladilnik morajo biti približno enako tople. V koliko pa imate možnost priklopa na tester, pa preverite temperaturo motorja ali se vklaplja termostat.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
gasperizola
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Po maj 11, 2009 3:44 pm
Kraj: izola

Napisal/-a gasperizola Če maj 21, 2009 3:41 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Preverite ali vam deluje termostat. Obe cevi ki peljeta na hladilnik morajo biti približno enako tople. V koliko pa imate možnost priklopa na tester, pa preverite temperaturo motorja ali se vklaplja termostat.

Lep pozdrav

hvalaza vaš odgovor!
malo prej sem preveril ali sta obe cevi kateri vodita v hladilnik enako topli in bila sta enako topli na otip.
kaj je lahko še kakšna druga napaka možna? al kaj bi lahko še blo narobe da mi ne uklopi ventilatorja?
 
Uporabniški avatar
TOYOTA
Uporabnik
 
Prispevkov: 1167
Pridružen: Če feb 13, 2003 4:20 pm

Napisal/-a TOYOTA Če maj 21, 2009 3:55 pm

kaj pa če bi sprobal samo ventilator, recimo direktno na aku zvež pa boš videl če sploh dela....mogoče je pa ventilator crknil oz je kje prišlo do prekinitve toka...
 
Uporabniški avatar
TriCikl
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 726
Pridružen: So okt 21, 2006 10:20 am
Kraj: Štajerska

Napisal/-a TriCikl Če maj 21, 2009 3:58 pm

Varovalko in rele si preveril?
Prelude To Disaster
 
gasperizola
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Po maj 11, 2009 3:44 pm
Kraj: izola

Napisal/-a gasperizola Če maj 21, 2009 3:59 pm

TOYOTA je napisal/-a:kaj pa če bi sprobal samo ventilator, recimo direktno na aku zvež pa boš videl če sploh dela....mogoče je pa ventilator crknil oz je kje prišlo do prekinitve toka...



tudi ventilator smo že probali samega priklopit in dela
edino da je mogoče kaka žica natrgana pa prihaja do kakega stika la kaj takega je tudi to možno ???
 
kamal
Novinec
 
Prispevkov: 292
Pridružen: So maj 12, 2007 5:08 pm

ventilator

Napisal/-a kamal Če maj 21, 2009 4:00 pm

Men se tut ni vklaplal ena dva meseca nazaj. so bli pa krivi konektorji na relejih, ni bilo stika. Tak da preverte releje. Men jih ni bilo potrebno menjati samo mal smo spucal pa je takoj začel vrtet.
Se vidmo ko se zagledamo.
 
Uporabniški avatar
TOYOTA
Uporabnik
 
Prispevkov: 1167
Pridružen: Če feb 13, 2003 4:20 pm

Napisal/-a TOYOTA Če maj 21, 2009 4:02 pm

termostikalo?
 
gasperizola
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Po maj 11, 2009 3:44 pm
Kraj: izola

Napisal/-a gasperizola Če maj 21, 2009 4:06 pm

[quote="TOYOTA"]termostikalo?[/quote
to je bilo menjano pred slabim mesecem
zdaj bom šov pregledat vso elekrtično napeljavo od ventilatorja od hladilnika če je mogoče kaj v tem narobe.
 
gasperizola
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Po maj 11, 2009 3:44 pm
Kraj: izola

Napisal/-a gasperizola Če jul 30, 2009 8:27 pm

ta problem glede hladilnega sistema mi šeni uspelo rešiti in pridet do konca temu problemu... biu sem pri avto električarju kateri mi je pregledau električno inštalacijo od ventilatorja od hladilnika in je uredu, ponovno sem menjau termostilako vendartudito ni zadosti še zmeram mi ne užge ventilatorja. obecevi enaki gre v hladilnik in ena katera greiz hladilnikavmotor sta na otip enako tople. če poznakdo mogočeše kaj bi lahko bilo narobe kako to napako popravit bi res lepo prosil za nasvete.
hvala v naprej!
lp Gašper
 
gasperizola
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Po maj 11, 2009 3:44 pm
Kraj: izola

Napisal/-a gasperizola Če jul 30, 2009 9:03 pm

še eno vprašanje glede tega hladilnega sistema kaj bi lahko jaz povezal direktno ventilator dabi ga lahko ročno upravljal( da bi ga sam prižgal ob potrebi?
kake so možne poslediceče to nardim al kar koli
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če jul 30, 2009 9:30 pm

gasperizola je napisal/-a:še eno vprašanje glede tega hladilnega sistema kaj bi lahko jaz povezal direktno ventilator dabi ga lahko ročno upravljal( da bi ga sam prižgal ob potrebi?
kake so možne poslediceče to nardim al kar koli

Mislim da ta avto še nima toliko hudo opevane elektronike, da se problem ne bi dal rešit. Čudi me samo , da ti avtoelektričar ni znal l rešit problema ( moj nasvet: zapelje se še do drugega). Če imaš možnost ( ali pa kateri drugi, tudi tukaj s foruma) prilepi sliko oz. shemo elektro inštalacije ali samo krmilja ventilatorja pa bomo mal pretuhtal. Sam na žalost nimam kaj podobnega pri roki. Praviš da ventilator se ti vrti če ga priklopiš na elektriko....torej sam ventilator dela.Termo stikalo imaš verjetno na hladilniku? Si probal že to stikalo kratko sklenit (prebrikat konektor) ? Če ima preko releja skoraj ne verjamem , da bi imel brez napetostno proženje....torej moraš na enem izmed kontaktov imeti stalno +12 voltov....si premeril? Glede na to da se ti ta problem že pojavla nekaj časa, sklepam da se ti med samo vožnjo ne pregreva.....problem se pojavi samo v koloni ali ob stoječem avto? Torej termostat deluje (če bi crknil v zaprtem stanju bi motor venomer kuhal).
Glede tvojega vprašanja prisilnega hlajenja pa tako: Uničit ne moreš kaj, če boš le gledal da ventilatorja ne boš ukljapljal med samo vožnjo ( nad 40 recimo) v tem primeru bi se pač ventilator vrtel za brezveze in trošil energijo ter se seveda po nepotrebnem obrabljal (motor ki služi pogonu le tega) in pa da ne boš pozabil ugasnit ko boš izklopil motor, kar ti lahko izprazni aku.....drugih bojazni ni in dokler problema ne saniraš lahko kamot nardiš tko po domače.Ostalo pa po želji....vklopiš pač ko predvidevaš da se je motor začel gret preko normalne temparature.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 957
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Napisal/-a a4 Če jul 30, 2009 9:42 pm

zdaj ne vem če ti paničariš, ali je pa stvar dejansko problematična

pozanimaj se, pri kateri temperatui se stvar vklopi

meni se še nikoli ni prižgal ventilator

mimogrede, v drugi temi sem prebral da je ohlajanje motorja na mestu enaka bedarija kot segrevanje na mestu. kdo zna to bolje razložit ?

ker pri ugasnjenem motorju voda ne kroži zna bit v motorju problem da se tam voda ful segreje



koliko je dejansko novega segrevanja pri 600vrtljajih ko avto na mestu dela po dolgi vožji in kako hitro se hladi če stvar kroži skoz hladilnik kjer je morda prižgan ventilator ?


se je smiselno obremenjevat s tem ?
 
gasperizola
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Po maj 11, 2009 3:44 pm
Kraj: izola

Napisal/-a gasperizola Če jul 30, 2009 9:56 pm

Mislim da ta avto še nima toliko hudo opevane elektronike, da se problem ne bi dal rešit. Čudi me samo , da ti avtoelektričar ni znal l rešit problema ( moj nasvet: zapelje se še do drugega). Če imaš možnost ( ali pa kateri drugi, tudi tukaj s foruma) prilepi sliko oz. shemo elektro inštalacije ali samo krmilja ventilatorja pa bomo mal pretuhtal. Sam na žalost nimam kaj podobnega pri roki. Praviš da ventilator se ti vrti če ga priklopiš na elektriko....torej sam ventilator dela.Termo stikalo imaš verjetno na hladilniku? Si probal že to stikalo kratko sklenit (prebrikat konektor) ? Če ima preko releja skoraj ne verjamem , da bi imel brez napetostno proženje....torej moraš na enem izmed kontaktov imeti stalno +12 voltov....si premeril? Glede na to da se ti ta problem že pojavla nekaj časa, sklepam da se ti med samo vožnjo ne pregreva.....problem se pojavi samo v koloni ali ob stoječem avto? Torej termostat deluje (če bi crknil v zaprtem stanju bi motor venomer kuhal).
Glede tvojega vprašanja prisilnega hlajenja pa tako: Uničit ne moreš kaj, če boš le gledal da ventilatorja ne boš ukljapljal med samo vožnjo ( nad 40 recimo) v tem primeru bi se pač ventilator vrtel za brezveze in trošil energijo ter se seveda po nepotrebnem obrabljal (motor ki služi pogonu le tega) in pa da ne boš pozabil ugasnit ko boš izklopil motor, kar ti lahko izprazni aku.....drugih bojazni ni in dokler problema ne saniraš lahko kamot nardiš tko po domače.Ostalo pa po želji....vklopiš pač ko predvidevaš da se je motor začel gret preko normalne temparature.[/quote]


ja ta problem mi nastaja samo ko avto stoji na miru in da je mašina užgana. medvožnjo ni problemou. ja avtoelektičar mi je preko konektorja na termo stikalu (kot da bi termostikalo daslo stik naprej) povezal z baterijo in ventilator se je vrtel normalno. po tem sodeč je inštalacija vredu saj tako mi je on povedau. po tem mi je pač svetoval naj grem ponovo termostikalo in danes sem ga šou kupit in montirau sem si ga pa sem potem segreu mašina na 105 °C al lahko šekaj malo več inše zmeram brez efekta ventilator ne dela.
če z tem ročnim užiganjem ventilatorja mašini ne morem kaj hujšega nardit kakobi se to dalo povezat?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če jul 30, 2009 10:22 pm

Si sigurn da je bilo 105 stopinj? Meril si z digitalnim termometrom ali si gledal po števcu temparature? Če si gledal po števcu ti svetujem , da si umisliš en termometer in preveriš dejansko temparaturo motorja. Saj je možno da te jezi sam termoelement kateri daje napačne podatke in ti misliš da ti avto kuha v resnici pa ima 70 stopinj....
Povežeš zelo enostavno.....od + aku greš prvo preko varovalke (10A bo dovolj) potem greš v kabino in preko močnostnega stikala (vsaj 10A) in nazaj na + ventilatorja. Dobro preveri kje je plus in kje minus na ventilatorju.....Če nisi vešč in če nisi siguren kako in kaj se raje zapelji do kakega električarja in daj tistih par evrov saj v nasprotnem primeru lahko skuriaš bilokaj na avto+avto ti lahko zagori med vožnjo in ogrožaš sebe in druge....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
gasperizola
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Po maj 11, 2009 3:44 pm
Kraj: izola

Napisal/-a gasperizola Če jul 30, 2009 10:30 pm

ja to sem gledal preko šteuca na armaturi. ja potem bom ju3 še to poizkusil izmerit temperaturo z drugim termometrom. kje pa naj bi to meril dabi dobil točnerezultate?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jul 31, 2009 8:22 am

gasperizola je napisal/-a:ja to sem gledal preko šteuca na armaturi. ja potem bom ju3 še to poizkusil izmerit temperaturo z drugim termometrom. kje pa naj bi to meril dabi dobil točnerezultate?


Ne vem kak sistem hlajenja uporablja tvoj avto. Če ima raztezna dva ali tri priključke tako , da voda kroži prek nje potem lahko to posodo odpreš in v njo porineš termometer. Drugače pa na glavo nekje fiksno pritrdiš senzor termometra in potem opazuješ kako se ogreva. Ko namestiš termometer avto lepo zakurblaš in pustiš teči pod prostim tekom. Ne vem kok stopinjska imaš termostat in termostikalo. Nekje pri 70-80 stopinjah se mora začet ogrevat zgornja cev , ki gre v hladilnik in nekje pri 90-100 stopinj se mora vklopit ventilator.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
gasperizola
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Po maj 11, 2009 3:44 pm
Kraj: izola

Napisal/-a gasperizola Pe jul 31, 2009 2:59 pm

lisko je napisal/-a:
gasperizola je napisal/-a:ja to sem gledal preko šteuca na armaturi. ja potem bom ju3 še to poizkusil izmerit temperaturo z drugim termometrom. kje pa naj bi to meril dabi dobil točnerezultate?


Ne vem kak sistem hlajenja uporablja tvoj avto. Če ima raztezna dva ali tri priključke tako , da voda kroži prek nje potem lahko to posodo odpreš in v njo porineš termometer. Drugače pa na glavo nekje fiksno pritrdiš senzor termometra in potem opazuješ kako se ogreva. Ko namestiš termometer avto lepo zakurblaš in pustiš teči pod prostim tekom. Ne vem kok stopinjska imaš termostat in termostikalo. Nekje pri 70-80 stopinjah se mora začet ogrevat zgornja cev , ki gre v hladilnik in nekje pri 90-100 stopinj se mora vklopit ventilator.

vsem najlepša hvalazavašo pomočin vaš čas. danes sem poizkusil zmerit temperaturo in smo ugotovili da res neki laže tisti števec naarmaturi tako ventilator se mi užge.
tako da problem se je rešu :)
še enkrat hvala
lp Gašper
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jul 31, 2009 7:25 pm

gasperizola je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:
gasperizola je napisal/-a:ja to sem gledal preko šteuca na armaturi. ja potem bom ju3 še to poizkusil izmerit temperaturo z drugim termometrom. kje pa naj bi to meril dabi dobil točnerezultate?


Ne vem kak sistem hlajenja uporablja tvoj avto. Če ima raztezna dva ali tri priključke tako , da voda kroži prek nje potem lahko to posodo odpreš in v njo porineš termometer. Drugače pa na glavo nekje fiksno pritrdiš senzor termometra in potem opazuješ kako se ogreva. Ko namestiš termometer avto lepo zakurblaš in pustiš teči pod prostim tekom. Ne vem kok stopinjska imaš termostat in termostikalo. Nekje pri 70-80 stopinjah se mora začet ogrevat zgornja cev , ki gre v hladilnik in nekje pri 90-100 stopinj se mora vklopit ventilator.

vsem najlepša hvalazavašo pomočin vaš čas. danes sem poizkusil zmerit temperaturo in smo ugotovili da res neki laže tisti števec naarmaturi tako ventilator se mi užge.
tako da problem se je rešu :)
še enkrat hvala
lp Gašper


Jao jao in za to si paničaru tri mesce :) No sej iz izkušenj se učimo.....prvo se preveri temparatura z zunanjim preverjenim termometrom oz. vsi števci se preverijo z nekim zunanjim neodvisnim vendar točnim inštrumentom.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
gasperizola
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Po maj 11, 2009 3:44 pm
Kraj: izola

Napisal/-a gasperizola Pe jul 31, 2009 9:33 pm

lisko je napisal/-a:
gasperizola je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:
gasperizola je napisal/-a:ja to sem gledal preko šteuca na armaturi. ja potem bom ju3 še to poizkusil izmerit temperaturo z drugim termometrom. kje pa naj bi to meril dabi dobil točnerezultate?


Ne vem kak sistem hlajenja uporablja tvoj avto. Če ima raztezna dva ali tri priključke tako , da voda kroži prek nje potem lahko to posodo odpreš in v njo porineš termometer. Drugače pa na glavo nekje fiksno pritrdiš senzor termometra in potem opazuješ kako se ogreva. Ko namestiš termometer avto lepo zakurblaš in pustiš teči pod prostim tekom. Ne vem kok stopinjska imaš termostat in termostikalo. Nekje pri 70-80 stopinjah se mora začet ogrevat zgornja cev , ki gre v hladilnik in nekje pri 90-100 stopinj se mora vklopit ventilator.

vsem najlepša hvalazavašo pomočin vaš čas. danes sem poizkusil zmerit temperaturo in smo ugotovili da res neki laže tisti števec naarmaturi tako ventilator se mi užge.
tako da problem se je rešu :)
še enkrat hvala

vsaka šola neki stane...no ma saj sem se dosti novega naučil.
tako da še enkrathvala ;)
lp Gašper
lp Gašper


Jao jao in za to si paničaru tri mesce :) No sej iz izkušenj se učimo.....prvo se preveri temparatura z zunanjim preverjenim termometrom oz. vsi števci se preverijo z nekim zunanjim neodvisnim vendar točnim inštrumentom.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 14 gostov