ko je ravno tema o turbinah, sprašujem poznavalce naslednje: prihajajo mrzli dnevi - kako voziti, da je najbolje za turbino; ali ogrevati avto na mestu; ali voziti s čim manjšimi obrati; ali voziti okoli 2000 obratov; ali kako drugače????
Kunc (Črnjan?) - milijon tem na tvoje vprašanje... a ne bi pogledal malo...
Kljub temu.....
...
avto prižgeš in pelješ takoj, voziš do 2000-2500 obratov max, dokler ne doseže 90 stopinj. Potem pa ga ne tiščiš še vsaj enkrat toliko časa, dokler se ti ne segreje še olje. To je vsa umetnost, verjemi, delaj tako in vse bo ok.
Glavno je, da počasi speljuješ do 2000/min, (da ne obremeniš turbine na max) in ne gas do podna do 2000/min. Meni se olje!!! (ne voda!!!) pri 2.2 HDi-ju segreje na 90 stopinj po 10km vožnje, normalno delovno temperaturo olja pa imam 115 stopinj C.
Potrjujem..1800-2000 je zg. meja pri hladnem.Saj jaz tako vozim in ni nobenih problemov.Ko je pa topel pa več.
Če pa fajn goniš pa par km pred koncem vožnjem znižaj obrate in ko se utaviš na kakšno minuto laufa na metu..da se mau pohladi.
Važno je, da imaš čimmanjši boost oz. voziš v vakuumu, ko je avto hladen, meni se recimo olje ob vožnji 120 v teh hladnih dneh ne segreje več kot na 75 stopinj.
matr ste pametni vsi...
po cem sklepate da je zgornja meja pri 2000 obratih.to so buce.turbina je lahko bolje obremenjena pri 1700 obratih kot pri 3000.to kr neki pisete kle o neki zgornji meji pa nevem kaj se vse.kr neki...
Se strinjam z abbe-jem in pskodo in res ne vem od kje vam ideje o nekih zgornjih mejah?? Do 30 stopinj vode je najbolj optimalno za turbino vozit z 1762 obrati,pri 60 ° 2312 obratov pri 90° pa vse kar da avto od sebe.Ma ste eni res brihtni in se ful obremenjujete za vsako stvar,ker vozite dizla (mrzlega do 2000 rpm,šaltat pri 2500 rpm in bog ne daj it čez,ker bo potem poraba 5,7 litra)
@abbe in @čare
V navodilih od avta, konkretno VW "Nasveti in pomoč" piše:
1.) Pri vpeljevanju, prvih 1500km - torej nov avto: Ne vozite z visokim številom vrtljajev
2.) Pravočasno prestavljanje: S prvo prestavo peljite samo nekaj metrov. Ko motor doseže 2000 vrtljajev, takoj prestavite v naslednjo višjo prestavo.
Torej, če je vsebina točke 1 primerna in priporočljiva za nov avto, nevem zakaj ne bi bila tudi za rabljenega. V točki 2. pa je slavna številka 2000. OK?
Ti napotki so preventiva. Lahko pa se jih tudi slepo drzis.
Glede mrzlega motorja in turbine - bolj primeren napotek bi bil, da vozis s cim manj "instant" gasa dokler olje ni segreto...pa to velja za 800 ali 4000 rpm...
ne ni ok.
nov avto je drugo,ker se ni vpeljan ib je cist drugo.
v taistih opevanih navodilih pise da ko avto prizges moras takoj speljati.a misls da je to tut najbol za avto?
dj mal pomislte logicno.pust navodila tm tut ni vse tko k naj bi blo najbol.