Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
nightmare
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 756
Pridružen: Sr maj 28, 2008 2:48 pm
Kraj: Cerknica

Čiščenje hladilnega sistema

Napisal/-a nightmare Ne okt 11, 2009 9:34 pm

Zdravo!

Mene pa zanima kako bi učinkovito in brez kakršne koli poškodbe očistil hladilni sistem avtomobila vseh usedlin,ki so se nabrala v zadnjih letih.
Če ima kdo kakršenkoli nasvet,način,sredstvo za ulivanje z besedo na dan.

Hvala
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6590
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Ne okt 11, 2009 9:46 pm

Pozdravljeni

Brez demontaže ne bo nič. Raznorazne vodice in obljube kako delajo pa odpadejo.

Za kakšno vozilo pa govorimo?


Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
nightmare
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 756
Pridružen: Sr maj 28, 2008 2:48 pm
Kraj: Cerknica

Napisal/-a nightmare Ne okt 11, 2009 9:51 pm

Govorimo o clio 1.8 16v. Kakšna mala demontaža bi še prišla v poštev pravdosti si pa zaradi stiske z prostorom okoli motorja ne bi mogel privoščiti.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6590
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Ne okt 11, 2009 10:01 pm

Pozdravljeni

Osebno jaz v takšno čiščenje ne bi rinil. Notranjost bloka motorja ne boste nikoli čisto ščistili, samo kakšen vodni kanal lahko zamašite ali pa mu zmanjšate pretok, kar pa ni vaš cilj. Vodno črpalko se menja pri velikim servisu, torej vam ostane za čiščenje samo hladilnik, ki se ga pa ne čisti iz preventive.
Ali se vam dviguje temperatura motorja?

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Napisal/-a drmocar Ne okt 11, 2009 10:02 pm

Hladilnik dol, pa če hočeš dobro spucat blok potem bo z vodno pumpo montirano bolj težko. Lahko pa probaš samo ne bo takega efekta. Šlauf v cev ki gre na vodno pumpo, pa da ne bo prevelike svinjarije okoli motorja še podaljšek iz termostata izven motornega prostora.
 
Uporabniški avatar
nightmare
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 756
Pridružen: Sr maj 28, 2008 2:48 pm
Kraj: Cerknica

Napisal/-a nightmare Ne okt 11, 2009 10:08 pm

Glava motorja je bila sneta špred 3mi leti in takrat temeljito očiščena.ker nisem vedel kakšno je stanje ostalega dela hladilnega sistema se v to nisem spuščal ko je bil motor brez glave.Od takrat enkrat na leto(vsaj) snamem pokrov termostata in spiram.Šlauf utaknem v cev ,ki gre v hladilnik in spiram dokler ven ne priteče čista voda prav tako v pečko in vse ostale cevi.Pravtako vedno dobro očistim ekspanzijsko posodo. Vendar pa se po 14ih dnevih ponovno nabere rjava umazanija povsod po ekspanzijski posodi. :? temperatura naj bi bila normalna,no clio ima itak velik razpon te delovne temperature.Če ne bi poznal kar nekaj lastnikov istih vozil bi mislil,da se moj pregreva ubistvu pa deluje na normalni temperaturi.

Sistem bi rad očistil zgol zase,da bi antifriz bil normalne barve in ne prec rjav in zgledal star in pa rad bi zamenjal ekspanzijsko,da bi malo pomladila motorni prostor vendar dokler se ta umazanija nabira v nej nima smisla.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po okt 12, 2009 8:36 am

nightmare je napisal/-a:Sistem bi rad očistil zgol zase,da bi antifriz bil normalne barve in ne prec rjav in zgledal star in pa rad bi zamenjal ekspanzijsko,da bi malo pomladila motorni prostor vendar dokler se ta umazanija nabira v nej nima smisla.


Tega ne boš nikoli dosegel vsaj z malo demontažo ne...
Kot je že povedal Fan , če se avto ne pregreva početje tega nima smisla. Ker lahko pučeš tako kot praviš ti....ampak vedi da so na stenah usedline , ki ne grejo z lahkoto dol. In vrtna cev in pretakanje vode skozi motor ne pomaga nič. Odstrani sicer umazanijo , ki je lahko odstranljiva ( razni večji trdi delci) . Tist kar je pa zapečeno na motorju oz. bloku pa ti nikakor ne bo uspelo spravit ven....enak primer je recimo , ko imaš umazan avto in ga opereš samo s pritiskom vrtne cevi.....večji kosi umazanije in blata sicer gredo dol ampak umazana barva ostane.....
In ker se potem v motorju pač tvorijo različni procesi ( temp. raztezanje, udarci explozij...) pač počasi tista umazanija na stenah cilindrov popušča in ti maže antifriz....Žal pač tako je.....torej če se ne pregreva ali nima drugih simptomov raje pusti kot je. Razna magic čistila se sicer dobijo....amapk kako pa potem spravit vso to umazanijo iz bloka iz katerega lahko spustiš samo vodo in v najbolšem primeru samo čezenj spustiš čisto vodo? Kaj pa umazanija po določenih kotih kjer bo pritisk premali.....ko se bo motor pa ogrel bo pa popustila in boš imelspet umazan antifriz.....torej brezvezno početje če le deluje vse normalno....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Po okt 12, 2009 9:13 am

Nekdaj se je to pralo z mešanico kaustične sode in vode. V sedanjih sistemih ki so aluminijasti, še posebej pa pri renaultu (prvi z aluminijastimi hladilniki), je bil predpis dolgo let nekorozivni ELF Glaceol, se ni za igrati. Še posebej se tudi ogibajte "vrtne cevi", ker povzroča totalno škodo. V razbeljen blok napelješ vodo z 12°C in zlahka poči glava ali puša, če je mokra. Še raje pa kolektor izpuha, ker se raztezanje in krčenje alu-glave in gusastega kolektorja ne more dogajati sočasno. Še najbolj koristi čiščenje satja od hladilnika z mehko krtaču v smeri teka (npr medeninasta in nalahko z občutkom, potem izpihavanje brez krivljenja. Še večkrat pa je zabasan hladilnik klimata, če ga imaš, ki je pred vodnim. To zares pomaga.
 
Uporabniški avatar
nightmare
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 756
Pridružen: Sr maj 28, 2008 2:48 pm
Kraj: Cerknica

Napisal/-a nightmare Po okt 12, 2009 1:33 pm

Ste me prou spravli v strah. :?
Sam jst bi res rad to nekak spucou no. :?
Kar se tiče vrtne cevi,brez skrbi nikoli nism pral al karkoli ustvaraj ko je bil motor vroč,niti hladen.Vedno pač mrzel.
Pol mi ne preostane drugega kot da še vedno redno menjam antifriz in upam,da bo s časom vsa taumazanija sama našla pot iz sistema. :?

Hvala
 
Uporabniški avatar
xsara
Uporabnik
 
Prispevkov: 1348
Pridružen: Če jun 30, 2005 1:09 pm
Kraj: Mal naokol

Napisal/-a xsara Po okt 12, 2009 1:41 pm

točno tko kot so ti svetovali delaj, lepo s čisto tekočo vodo speri cel sistem, dokler ne priteče čista voda, tut jest sem imel enako težavo na 93 letniku uno turbo in sem od lanskega leta pa do pred pribiližno dveh mesecev nazaj ene trikrat opral komplet sistem, zdaj pa je zadeva kul in je videti v raztezni posodi samo še čisti antifriz in ni več tiste rjave umazanije od bloka. Mogoče pa ti kje zajema olje v hladilno tekočino in zato postane umazana (čeprav ne verjamem, da bi to spregledal, ker če bi prepihalo tesnilo na glavi bi sigurno že opazu).............

lp..........
citroen for life, aja and fiat too, aja pa še mitsubishi.......
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4487
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Napisal/-a Firediver Po okt 12, 2009 1:42 pm

nightmare je napisal/-a:Ste me prou spravli v strah. :?
Sam jst bi res rad to nekak spucou no. :?
Kar se tiče vrtne cevi,brez skrbi nikoli nism pral al karkoli ustvaraj ko je bil motor vroč,niti hladen.Vedno pač mrzel.
Pol mi ne preostane drugega kot da še vedno redno menjam antifriz in upam,da bo s časom vsa taumazanija sama našla pot iz sistema. :?

Hvala


Če sem lahko malo off..dej črno raztezno posodo, da se ne vidi not in voila!
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
xsara
Uporabnik
 
Prispevkov: 1348
Pridružen: Če jun 30, 2005 1:09 pm
Kraj: Mal naokol

Napisal/-a xsara Po okt 12, 2009 1:47 pm

Firediver je napisal/-a:
nightmare je napisal/-a:Ste me prou spravli v strah. :?
Sam jst bi res rad to nekak spucou no. :?
Kar se tiče vrtne cevi,brez skrbi nikoli nism pral al karkoli ustvaraj ko je bil motor vroč,niti hladen.Vedno pač mrzel.
Pol mi ne preostane drugega kot da še vedno redno menjam antifriz in upam,da bo s časom vsa taumazanija sama našla pot iz sistema. :?

Hvala


Če sem lahko malo off..dej črno raztezno posodo, da se ne vidi not in voila!


:lol: hehe, dobra, sam vseeno moraš met malo kontrole koliko je kaj hladilne v mašini, res da lahko odpreš raztezno in pogledaš not, ampak je lažje sam oko vržt, če jo je dost.............
citroen for life, aja and fiat too, aja pa še mitsubishi.......
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov