Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
pilon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Pe jun 05, 2009 11:56 am

Clio: potresavanje segretih zavor

Napisal/-a pilon Če feb 25, 2010 7:53 pm

Pozdravljeni.

Spet imam težavo s svojim kliotom (letnik 02).
Dogaja se, da avto ob zaviranju potresava. Jakost potresavanja je odvisna od temperature zavornega sistema. Kadar je avto hladen, mrzli diski in pakne se občuti rahlo potresavanje, bolj kot pa se segravajo, bolj močno se čuti potresavanje. Ni to neko gromozansko potresavanje, je pa toliko, da mi gre že precej na živce. Najprej sem sumil zvite diske oz. napako na ploščicah, zato sem zamenja oboje, pa z novimi ni bilo nič boljše. Na začetku je bilo sicer malo boljše, ko so se diski "einfarali" pa isto kot pred menjavo. Včeraj sem avto vzignil in preveril, če bi mogoče bila napaka na gumah oz. platiščih, pa je ni. Nič ne opleta. Sem dal avto na klocne, privil nazaj vijake brez gum (seveda z podložkami) dal avto v 5 in prevero, če so diski zviti. Tudi tukaj ni bilo videt napake. Nato pe sem snel zavorne čeljusti. Tukaj pa sem opazil prvo zadevo, ki se mi je zdela sumljiva, ker pa sem nepoznavalec in sem se takšnega dela lotil prvič in ker se je zadeva ponovila na obeh čeljustih sem misli, da je to normalno. Torej, ko sem pričel odvijat vijake za snetje dela čeljusti z zavornim cilindrom sem opazil, da je pri zgornjem "štiftu" bilo potrebno držat protimatico, da sem lahko odvil vijak za snetje zavornega cilindra, spodnji štift, pa je bil zablokiran in sploh ni bilo potrebno držžati protimatice. Enako se je zgodilo na drugi zavorni čeljusti. Ko sem čeljusti snel sem ta štift sicer poizkušal na protimatici losat, ampak se ga sploh ni dalo. Ker ni popustil sem raje prenehal, sčistil zavorne obloge, preveril zavorni cilinder in vse skupaj sestavil nazaj skupaj.
Seveda sem se nato poizkusil pelajt in zgodba je enaka, dokler so zavore hladne samo čisto narahlo potresava, ko se segrejejo pa prične bolj.

Ker mi danes ni dal miru tisti negibni štift sem šel zadevo preverit na Dialogys in glej ga zlomka, kolk to znam jaz razbrat bi se oba štifta morala prosto vrtet in dati tudi snet.

Zdaj pa si jaz zadevo razlagam po svoje in me zanima če je prav. Ker sta na obeh straneh štifta negibna se zaradi tega pomični del zavorne čeljusti ne more gibat, se zato vse vibracije direkto prenesejo na roke in posledično na karoserijo vozila. Sicer si ne znam točno razlagat, zakaj bi to vse skupaj bilo povezano še s temperaturo zavor, ampak za začetek pustimo malenkosti :D

Za lažjo predstavo prilagam sliko iz Dialogys-a
Priponke
untitled1.JPG
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6585
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Če feb 25, 2010 8:20 pm

Pozdravljeni

To so vodila zavornega cilindra. Ta vodila se morajo premikati z dvema prstoma, brez uporabe sile.

lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
pilon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Pe jun 05, 2009 11:56 am

Napisal/-a pilon Če feb 25, 2010 8:30 pm

No...se mi je zdelo. Spodnja dva se tako na levi kot tudi na desni strani ne premikata in ju nisem uspel premaknit s ključem in uporabo sile. Res je, da nisem pretiraval.

Bi bil to možen razlog, da se zaradi tega premašajo vibracije na karoserijo??

Kako naj se ju lotim "losat"??

Lp
 
Uporabniški avatar
mr.ramo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1774
Pridružen: Pe nov 16, 2007 2:12 pm
Kraj: WestCoast

Napisal/-a mr.ramo Če feb 25, 2010 8:36 pm

ja,nekaj takega..pa tud diski se ti zard tega krivijo ob visoki temp. ;) ..tko da čim prej zrihtat ..ksn WD40 bi znau pomagat,drgač pa v ksni stacuni z avtodeli uprasaj tam ti bojo znal pomagat glede tega ;) ..

p.s.: pa poročaj o napredku :D Lp!
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6585
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Pe feb 26, 2010 11:58 pm

pilon je napisal/-a:No...se mi je zdelo. Spodnja dva se tako na levi kot tudi na desni strani ne premikata in ju nisem uspel premaknit s ključem in uporabo sile. Res je, da nisem pretiraval.

Bi bil to možen razlog, da se zaradi tega premašajo vibracije na karoserijo??

Kako naj se ju lotim "losat"??

Lp


Pozdravljeni

Demontirate nosilec/vodilo zavornih ploščic, z gidoro 15/17 in račno preverite ali se obrača ( ne uporabljati preveč sile, ker se vodilo rad odlomi in ga je teško vrtati ), v koliko se vodilo ne premakne se z avtogenom/plin pogreje ohišje, ko se začne vodilo premikati se ga vzame ven in ščisti, ter namaže z toploodporno mastjo. Tesnila vodila se zamenja z novimi ( kos 3€ ).

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
pilon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Pe jun 05, 2009 11:56 am

Napisal/-a pilon Ne feb 28, 2010 5:32 pm

No...da sporočim, da je demontaža delno uspela.
Delno zato, ker je na eni strani vodilo spustilo, na drugi pa kljub 1 dnevnim namakanjem in segrevanju ni popustilo, ampak se je odlomilo, kot je opozoril uporabnik Fan v predhodnem postu.
Na srečo sem z dobrim svedrom in natančnim ter zamudnim delom uspel prevrtat odlomljeno vodilo brez dodatnih poškodb puše, tako da moram jutri dobit mnjkajoč uničen čep vodila, nove gumice ter vse skupaj ponovno sestavit.

Pol pa da vidimo, če je to bilo to!!!!
 
pilon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Pe jun 05, 2009 11:56 am

Napisal/-a pilon Po mar 01, 2010 7:55 am

Mimogrede....kakšno mazivo je najboljše za omenjena vodila???
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6585
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Po mar 01, 2010 8:30 am

Pozdravljeni

Toploodporno ( aluminijasta ali bakrena mast, silikonska pasta............... )

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov