Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
bostjank1
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 28
Pridružen: Po sep 15, 2008 10:35 am

Obvestilo proizvajalca o varnostni napaki - stvarna napaka ?

Napisal/-a bostjank1 Če maj 13, 2010 10:43 am

Pozdravljeni,

pred nekaj več kot 6 meseci smo kupili novo vozilo. V teh dneh smo prejeli pisno obvestilo proizvajalca vozila, da ima naše vozilo napako.

Navajam: Ob spremljanju vozil med njihovo uporabo smo ugotovili, da na vašem vozilu obstaja možnost blokiranja ali nemogoče nastavitve vseh položajev zadnje sedežne klopi, kar lahko v skrajnih primerih zmanjša učinkovitost varovanja potnikov na zadnjih sedežih, kar lahko v primeru trčenja zmanjša njihovo varnost. Zaradi tega vas prosimo, da se po telefonu čimprej dogovorite za obisk enega od pooblaščenih servisov servisne mreže, kjer bodo na vašem vozilu brezplačno namestili dodatno ploščico na podnožje sedežne klopi in na ta način izboljšali njeno blokiranje v izbranem položaju.

Obrnili smo se na Urad za varstvo potrošnikov, kjer so nam zatrdili, da so izpolnjeni vsi pogoji za uveljavanje stvarne napake. Iz tega izhaja možnost potrošnika za bodisi odpravo ugotovljene napake, bodisi zamenjavo izdelka (vozila) z novim, bodisi vračilo kupnine.

Na tržnem inšpektoratu pa pravijo, da so sicer podani temelji za uveljavnje stvarne napake, vendar se prodajalec/proizvajalec s tem najverjetneje ne bo strinjal - saj je domnevno ponudil odpravo napake in tudi ne bo pristal na to, da bo potrošnik tako enostavno prišel do novega vozila/kupnine, kot posledica spora, pa bodo sodni postopki povzročili bodisi dodatne stroške, bodisi zahtevali veliko časa, preden bodo zaključeni.

Ima kdo podobne izkušnje z uveljavnjem stvarne napake v omenjenih primerih?

O nadaljnih korakih se bomo odločili v nadaljevanju.

Ni odveč tudi omeniti - pa naj gre za naključje ali ne, da je dokazno breme pri uveljavljanju stvarne napake na strani prodajalca/proizvajalca izdelka v roku 6 mesecev od nakupa izdelka, po tem obdobju pa dokazovanje stvarne napake in stroške povezane s tem (na primer sodnega cenilca), nosi potrošnik. Obvestilo smo namreč prejejeli le nekaj dni po izteku omenjenega 6 mesečnega roka.
Zadnjič spremenil bostjank1, dne Če maj 13, 2010 11:23 am, skupaj popravljeno 5 krat.
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Če maj 13, 2010 10:54 am

Moj nasvet,pokliči na servis,se naroči in pripelji avto,da ti izvedejo servisno akcijo oz. odpravijo pomanjkljivost

Lahko se pa spustiš v papirno vojno in nevem še vse kaj,ampak vedi,da boš kratko potegnil ti.....


... na kratko povedano.... ne delaj iz muhe slona!
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
bostjank1
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 28
Pridružen: Po sep 15, 2008 10:35 am

Napisal/-a bostjank1 Če maj 13, 2010 11:02 am

S tovrstnimi odgovori (uporabnik RedBull) se žal ne moremo zadovoljiti, kot tudi pravimo, da potrošniki zaradi takšnih in podobnih (neargumentiranih) stališč mnogih nemalokrat sploh niso seznanjeni s potrošniškimi pravicami.

Ne nazadnje, iz pojasnila o odpravi napake tudi ni mogoče sklepati, da bo težava z vidika varnosti povsem odpravljena.
 
Uporabniški avatar
f.taunus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1399
Pridružen: Če jan 25, 2007 9:25 am
Kraj: Ptuj-Ormož

Napisal/-a f.taunus Če maj 13, 2010 11:19 am

Sorry, ti pa si filozov in pol. :rofl Kaj je avto na lizing, pa gre mesečno težko skozi?
 
gusti85
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: Sr nov 18, 2009 2:56 pm
Kraj: Kotlje - Koroška

Napisal/-a gusti85 Če maj 13, 2010 11:22 am

Ti si se pozanimal že na uradu za varstvo potrošnikov, tržnem inšpektoratu in ker ti še vedno ni jasno sprašuješ tu na forumu? Ja to bo pa res prava pot :lol:

In zarad tega, ker so ti poslali eno obvestilo, za eno kurčevo ploščico za zadnji sedež, bi ti zdaj rad kar cel nov avto al kaj? Pa sej ti nisi normalen in da imaš sploh čas take bedarije razmišljat. Ali si samo pohlepen? Bodi srečen, da si sploh dobil obvestilo po 6ih mesecih. Mi smo ga dobli od renoja po 6ih letih, da se lahko vijaki pri varnostnem pasu odtegnejo. Ni čudno da so na servisih ponavadi slabe volje, ko se morajo pa z takim folkom ukvarjat. Ti kar lepo najami odvetnika, pa ga mastno plačaj. Pol pa poročaj kako ti je uspelo :lol:
 
Uporabniški avatar
_furby_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4178
Pridružen: Sr mar 21, 2007 12:39 am
Kraj: Ankaran

Napisal/-a _furby_ Če maj 13, 2010 11:23 am

in na koncu ce ti ze menjajo avto bos dobu spet takega z isto napako :lol:
ne, se hecam. ampak ce hoces karkoli dosezt ti bo vzelo prevec casa in denarja. na koncu pa bos skoraj na istem. (edino ce ne mislis tozit firme za neke velikanske vsote...) :roll:

aja...jaz sem za mojega prejsnjega accenta dobil tako vabilo na zamenjavo rok po 12ih letih. kaj jim ces pol? ;)
 
ales3112
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: Če jul 16, 2009 12:29 pm

Napisal/-a ales3112 Če maj 13, 2010 12:01 pm

stvarna napaka bi po moje bila če avtomobila nebi mogel uporabljat, ne pa da se ti zadnja klopca ne nastavi, novega avtomobila neboš dobil pa če se na glavo postaviš, lahko pa prideš v časopis pod rubriko: Živim se vse zgodi
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD Če maj 13, 2010 12:45 pm

Ne vem če gre to pod stvarno napako. Navsezadnje so te oni obvestili o njej torej je niso imeli namena skrivati. Najboljše kakšnega odvetnika, ki se ukvarja s tem vprašat. Ampak močno dvomim v uspeh. Vidim da je to komaj prejšnji teden prišlo v objavo. Saj se gre za Renault Modus ? Tako da tole ravno ne drži da so čakali da poteče 6 mesečni rok...

V objavi piše pa tole:



Category: Motor vehicles

Product: Passenger car - Modus

Brand: Renault

Type/number of model: Vehicles since production began up to 26 October 2009. Fabrication numbers: W860022 - W999998 // WA00001 - WA02521.

Description: Passenger car

Country of origin: Spain


The mechanism for securing the rear bench seat may not work properly when the position of the seat is adjusted (the plastic lever may break and/or the anchoring hooks may not be held sufficiently tight). In the event of a frontal impact, there is a risk that rear passengers may not be sufficiently restrained


Voluntary corrective actions taken by the manufacturer.
Zadnjič spremenil AndrejD, dne Če maj 13, 2010 12:47 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Slika
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 957
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Napisal/-a a4 Če maj 13, 2010 12:47 pm

zakaj kompliciranje ?

naj odpravijo brezplačno, če je potrebno ti naj dajo nadomestni avto, pa je to to

kaj misliš da lahko izterjaš 100.000€ odškodnine ? ali 1.000€ ?


kaj želiš doseči ?
 
geronimo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 91
Pridružen: Če okt 18, 2007 7:48 am

Napisal/-a geronimo Če maj 13, 2010 1:30 pm

Najbolj točen odgovor so ti dali na tržnem inšpektoratu, sedaj pa se sam odloči.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Če maj 13, 2010 2:08 pm

Kaj je ob zadnjih težavah z volanom Toyota menjala vsem stare za nove avte?
 
xandrej
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2082
Pridružen: To avg 12, 2003 1:46 pm
Kraj: Slovenija

Napisal/-a xandrej Če maj 13, 2010 3:07 pm

pišuka slovenija pa res tone v neko posrano stanje... Vsi bi samo se tožli pa novo meli pa nevemkajvse... Sramota.

Avto ima vpoklic, da ti popravijo napako! Zato se ti to sporočili... Jesus...
 
žabar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: Sr okt 17, 2007 9:25 am
Kraj: ljubljana

Napisal/-a žabar Če maj 13, 2010 3:48 pm

Sam sem več let delal kot reklamacijski agent in lahko povem da je stvarna napaka zelo natančno opisana, prav tako pravice in obveznosti tako kupca kot prodajalca in ali proizvajalca.

37. člen

(1) Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.

(2) Napaka je stvarna:

1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;

2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;

3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;

4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

(3) Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.

(4) Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače.

37.a člen

(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.

(2) Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.

(3) Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.

37.b člen

(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.

(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.

(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.

Vir: Uradni list RS, št. 98/2004 z dne 9. 9. 2004

Morate pa se zavedati da so avtomobilski proizvajalci in prodajalci zelo vplivne firme in si na dnevni bazi privoščijo neizpolnjevanje njihovih obveznosti, še posebej v reklamacijskih postopkih.
Tudi sam sem bil v postopku z mojim avtomobilom in lahko vam povem, da je vse odvisno predvsem od načina komunikacije katerega izberete. Pismo ki je agresivno, napadalno, polno groženj in ne vem česa še, bo vedno naletelo na gluha ušesa.
Predlagam umirjeno, diplomatsko ter civilizirano komunikacijo ki se mora odvijati predvsem okoli tega, kakšne koristi in kakšno škodo bosta imeli obe strani, ko bodo postopki končani. Predvsem pa morajo biti vaši razlogi tehtni ( nezaupanje v varnost avtomobila ne glede na popravke,... to je več kot dovolj resen razlog v tem primeru ).
Sam sem bil v direktni komunikaciji z direktorjem salona kjer sem kupil in tudi reklamiral avto. To so vse managerji s katerimi se lahko dogovarja samo na "njihov" način.
Zato je ključnega pomena, da pripravite neko mini presentacijo s katero predstavite, da ste pravno izobražena stranka, ki se zaveda svojih pravic, pravnih orodij, ter da ste pripravljeni uporabiti čisto vse kar imate na voljo.
Ob istem času ponudite neko boljšo rešitev katera bo privlača predvsem iz vidika financ za salon. Recimo : Salon odkupi avtomobil nazaj po neki ceni, ki bo sprejemljiva za obe strani, razliko do novega enakega plača salon, starega popravi ter proda kot malo rabljenega. Salonu je v interesu da vaš denar ostane v njihovi hiši saj so marže dosti velike za take zadeve. Nihče pa ne bo želel vrniti denarja.
Ta način je bil uspešen za moj primer.
To ne pomeni da je to "bulletproof" plan, osebno pa iz večih let reševanja reklamacij mislim, da ima ta način največje šanse.
Salonu vojne niso privlačne, časopisi tudi ne, če je pravi salon bodo hoteli to rešiti na način, ki ne bo metal slabe luči na njih v javnosti in s tem povzročil upad prodaje ali obiska ter bo vse potekalo izključno med vami in salonom....
Skratka... poizkusite z komunikacijo na njihovem nivoju, rešitev ki bo dobra za obe strani, brez groženj in vojne. Ko padejo prve resne grožnje ali ko nivo komunikacije pade na prostaštvo, boste ignorirani in ostane samo še sodišče ter več letno pravdanje.

Srečno

Seveda vse to je treba pretehtati ali se sploh splača s tem ukvarjati zaradi danega problema. Denarja verjetno ne boste dobili. V najboljsem primeru enak nov avto ali popravilo tega.
Ce je napaka taka da se lahko prezivi normalno... tudi sam svetujem servis.
 
Uporabniški avatar
marko01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1918
Pridružen: Če dec 29, 2005 7:51 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a marko01 Če maj 13, 2010 3:54 pm

Ma kaj nekaj kompliciraš pelji avto da porihtajo pa bodi srečn.
Lp by Mare
 
Uporabniški avatar
Slicker
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4594
Pridružen: Pe jul 23, 2004 12:38 am
Kraj: okolica Trebnjega

Napisal/-a Slicker Če maj 13, 2010 5:27 pm

jaz sem zadnjič kupil konzervo rib calvo (4pack da sem natančen) in v eni od konzerv je bilo nekaj črnih drobcev, predvidevam da od slabo spucane ribe. ali mi lahko kdo svetuje kam naj se obrnem? na varstvo potrošnikov, zagrozim uvozniku kako sranje prodaja, al kar direkt v Calvo pošljem tožbo? sicer sem ribe vrgel stran, ampak kaj če tega jaz nebi videl in bi recimo dobil od tega neko bolezen? razmišljam da bi šel v tožbo. kaj predlagate? ker to je totalno zavajanje potrošnikov in tratenje potrošniških pravic. če jim to pustim nas bojo še naprej jebal in nam prodajal sranje in nespucane ribe! kaj vi predlagate? :roll:




wtf človek, dobili ste vpoklic ker je matična tovarna ugotovila da bi lahko šlo morebiti kdaj kaj narobe in bodo težave ZASTONJ odpravili. ma ti bi tožu vsega boga ker so ti kao prodali zanič avto. pa to ne moreš verjet kam tone ta naša družba...
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Napisal/-a Daedalus Če maj 13, 2010 5:50 pm

VW ponudi prst, on bi pa kr roko... :lol:

Vzemi ponudbo in bodi srečen, da se bo zastonj zrihtalo in preden rata kakšna pizdarija zaradi napake.
 
Uporabniški avatar
roberto-82
Uporabnik
 
Prispevkov: 1181
Pridružen: Pe apr 18, 2008 5:17 pm
Kraj: Črna na Koroškem

Napisal/-a roberto-82 Če maj 13, 2010 6:01 pm

saj bi biv srečen ampak kašnega jurja€ se pa nebi braniv za odškodnino ko se je morav vozit pov leta za "pokvarjenim"avtom kaj pa če bo prišlo do nesreče :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
P.s. vedno več bi jih živelo od tožb brez dela:):):):):)
NE DELAJ DRUGEMU TISTGA,KAR NOČEŠ,DA DRUG DELA TEBI.
[img]http://www.shrani.si/f/3M/Wx/1eNyr63y/neimenovano.jpg[/img]
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2285
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Napisal/-a tomzzi Če maj 13, 2010 6:21 pm

Točno tako. Ni mi jasno kaj nekateri sanjajo? Da bodo pa le iztržili nekaj ali celo dobili nov avto? :shock:
 
Uporabniški avatar
LaMike
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1586
Pridružen: Po feb 25, 2008 5:59 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a LaMike Če maj 13, 2010 8:00 pm

Avtorju teme: več kot očitno je, da si vozila ne želite več. Preprostejši način bo avto prodati, ker po vaši poti ne boste dosegli ničesar. Namig: Preberite Žabarjev post, člen 37, 2.1.
Na koncu vsega pa upam, da se hecate. :D
"this is so euro its asian" by Sam B.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Če maj 13, 2010 9:23 pm

kasn folk obstaja v tej nasi sloveniji.
ti bi zj vrjetn rad nou avto an pa zaston bi ga mel,pa se zastonj naslednih 10 servisou,pa vsak let nove gume.
brez zamere sam si opokan.sam gledas kako bi koga okol prnesu.
lahko uveljavljas stvarno napako.in jo bos in ti bojo ugradil to ploscico in je to to.na servisu se bojo itak za to moznost odlocil,nben ti nau vrnu kupnine al pa ti dal nou avto.
a ti mal sanjas?
Ni vse res kar napišem
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov