Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a abbe Sr jul 18, 2012 8:14 am

prisilna regeneracije je smrt za motor.
pa upa da so ti povedal da je priporočljivo zamenjati olje po prisilni regeneraciji.že če maš navadne regeneracije pogosto je bl pametno bol pogosto menjat olje...
Ni vse res kar napišem
 
NoTkn0wN
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To jul 10, 2012 6:20 am

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a NoTkn0wN Sr jul 18, 2012 1:47 pm

Niso mi menjali olja, sem pa ze dogovorjen, da ga menjajo v naslednjem tednu...skupaj se z filtrom olja. Upam, da bo kaj pomagalo in da ne bo tko hitro spet lucka zasvetila ker pol gre res v prodajo komu, ki dela vec km in ima "tezjo" nogo...

Lp in hvala za opozorilo,
Primoz
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a MBtouran Sr jul 18, 2012 2:50 pm

Kaksni problemi bojo sele ko bo v veljavi norma euro6. Mazda cx5 jo ze zdaj izpolnjuje in so regeneracijski cikli na cca 300 km
 
martin85
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 69
Pridružen: Pe feb 16, 2007 9:55 pm

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a martin85 Sr jul 18, 2012 10:38 pm

Če prav razumem, je regeneracija možna šele, ko je filter dovolj ogret (M6)...
Je morda kdo razmišljal, da bi filter dodatno termično izoliral in bi se s tem prej segrel na potrebno temperaturo?
Kaj bi se zgodilo potem, če filter zaradi izolacije prekorači teh 600°C ali kolikor je že potreno....?
 
matejSS
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 32
Pridružen: Sr dec 23, 2009 1:21 pm

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a matejSS Pe jul 20, 2012 9:03 pm

Tudi sam sem kupil rabljen avto z DPF filtrom in imel veliko tezav s tem - pa sem delal le daljse relacije po AC! Glede filtra sem skoraj doktoriral...
V kolikor delas kratke razdalje, dvomim da bos s pritozno lahko kaj dosegel. V kolikor pa daljse, pa spada pod garancijo (ce jo se imas; zal vidim, da ne). Ce so sposobni, se delovanje filtra preveri z voznjo s priklopom na racunalnik. Aditivi se pri tem DPF sistemu (sumim, da je DENSO ali soroden) ne uporabljajo.
Zadeva v grobem deluje takole:
Pred in za DPF filtrom imas senzor razlike pritiska. S pomocjo tega podatka in kopico drugih se izracuna zamasenost filtra. Ko ta preseze doloceno vrednost, ima avto zeljo po regeneraciji. Regeneracija je mozna, le ko je avto ogret (prej jo avto ne bo sploh zacel delati). Pri regeneraciji mora temperatura v DPF doseci doloceno vrednost (tam nekje nad 550'-700C). Da je to mozno moras voziti nad 2000/min (vazno je tudi, da je motor obremenjen... 2000/min po klancu navzdol ne bo dovolj). V kolikor tega ne pocnes, te bo pri doloceni vrednosti zamasenosti opozoril (ne vem, kako je pri tem pri Hondah) in ti tako povedal "daj dvigni obrate". Ko pa doseses kriticno vrednost, pa gre avto v zasilni nacin in moras na servis.
Drugi razlog za DPF lucko je lahko tudi onesnaznost olja (pri regeneraciji zaradi post-injectiona pride nafta v olje) - posledica prevelikega stevila regeneracij.

Kaj je lahko narobe?
Na DPF sistemu:
- senzor razlike pritiska
- zamasene cevke
- temperaturni senzorji v DPF
- mehanska poskodba DPF filtra

Lahko pa je z DPF sistemom vse OK in avto res proizvaja toliko saj (zaradi DPF filtra ne opazis dima) in je tako regeneracija bolj pogosta (in olje hitro rata onesnazeno). En primer so zamasene sobe (noces vedeti koliko $$$ en soba) ali pa npr. IC cev pusca (bi verjetno slisal piskanje).

Glede na napisano res mislim, da so razlog prekratke razdalje, saj rabis le ene 15km, da se avto prav ogreje.
Z voznjo nad 2000/min ustvarjas tudi pogoje za pasivno regeneracijo (nad 300'C) - pri voznji po AC to zlahka dosezes, in tako zmasnjas
interval med regeneracijami. V povprecju je to cca 300-400km (vse odvisno od voznje; tudi 800km se da doseci).

Z znanjem, voljo in racunalnikom se da odkriti, kaj je narobe...

LP in veliko srece.

ps Mazda CX-5 nima DPF filtra in je EURO6. Kapo dol! DPF filter je res ne-vodi-ga-treba... in potem vidis kaksen kamion ali starega Golfa kako zakaja!
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a MBtouran So jul 21, 2012 6:44 am

Cx5 ima dpf filter, vsaj tako pise na nemskih straneh, le ta bi se naj regeneeiral na cca 300 km
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a MBtouran So jul 21, 2012 6:48 am

Preverjeno da ima dpf filter in oksidacijski katalizator. Tako pise v katalogu od mazde cx 5
 
Uporabniški avatar
DrinY
Novinec
 
Prispevkov: 192
Pridružen: Če dec 02, 2010 6:09 pm
Kraj: Dravograd

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a DrinY So jul 21, 2012 10:41 am

matejSS je napisal/-a:Tudi sam sem kupil rabljen avto z DPF filtrom in imel veliko tezav s tem - pa sem delal le daljse relacije po AC! Glede filtra sem skoraj doktoriral...
V kolikor delas kratke razdalje, dvomim da bos s pritozno lahko kaj dosegel. V kolikor pa daljse, pa spada pod garancijo (ce jo se imas; zal vidim, da ne). Ce so sposobni, se delovanje filtra preveri z voznjo s priklopom na racunalnik. Aditivi se pri tem DPF sistemu (sumim, da je DENSO ali soroden) ne uporabljajo.
Zadeva v grobem deluje takole:
Pred in za DPF filtrom imas senzor razlike pritiska. S pomocjo tega podatka in kopico drugih se izracuna zamasenost filtra. Ko ta preseze doloceno vrednost, ima avto zeljo po regeneraciji. Regeneracija je mozna, le ko je avto ogret (prej jo avto ne bo sploh zacel delati). Pri regeneraciji mora temperatura v DPF doseci doloceno vrednost (tam nekje nad 550'-700C). Da je to mozno moras voziti nad 2000/min (vazno je tudi, da je motor obremenjen... 2000/min po klancu navzdol ne bo dovolj). V kolikor tega ne pocnes, te bo pri doloceni vrednosti zamasenosti opozoril (ne vem, kako je pri tem pri Hondah) in ti tako povedal "daj dvigni obrate". Ko pa doseses kriticno vrednost, pa gre avto v zasilni nacin in moras na servis.
Drugi razlog za DPF lucko je lahko tudi onesnaznost olja (pri regeneraciji zaradi post-injectiona pride nafta v olje) - posledica prevelikega stevila regeneracij.

Kaj je lahko narobe?
Na DPF sistemu:
- senzor razlike pritiska
- zamasene cevke
- temperaturni senzorji v DPF
- mehanska poskodba DPF filtra

Lahko pa je z DPF sistemom vse OK in avto res proizvaja toliko saj (zaradi DPF filtra ne opazis dima) in je tako regeneracija bolj pogosta (in olje hitro rata onesnazeno). En primer so zamasene sobe (noces vedeti koliko $$$ en soba) ali pa npr. IC cev pusca (bi verjetno slisal piskanje).

Glede na napisano res mislim, da so razlog prekratke razdalje, saj rabis le ene 15km, da se avto prav ogreje.
Z voznjo nad 2000/min ustvarjas tudi pogoje za pasivno regeneracijo (nad 300'C) - pri voznji po AC to zlahka dosezes, in tako zmasnjas
interval med regeneracijami. V povprecju je to cca 300-400km (vse odvisno od voznje; tudi 800km se da doseci).

Z znanjem, voljo in racunalnikom se da odkriti, kaj je narobe...

LP in veliko srece.

ps Mazda CX-5 nima DPF filtra in je EURO6. Kapo dol! DPF filter je res ne-vodi-ga-treba... in potem vidis kaksen kamion ali starega Golfa kako zakaja!


Kaj točno pomeni ta izraz? Mogoče da nekaj nafte steče mimo obročkov v olje :?:
Kar je čvavek naredo, vahko čvavek popraji!
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a esem So jul 21, 2012 11:33 am

Misliš, da ko regenerira, se obročki prestavijo tako, da samo takrat steče nafta v olje? No go...
Post-injection pomeni, da rač. vbrizgava nafto tudi po delovnem ciklu. Ta nafta gre neizgorena v izpuh in ko pride v kat., se zaradi vročine (samo)vžge in pri tem skuri ostanke saj, ki so se nabrali v kat. Tako se filter očisti (če se) in zato mora biti dovolj vročine, motor pa vsaj nekaj obremenjen.
 
Uporabniški avatar
DrinY
Novinec
 
Prispevkov: 192
Pridružen: Če dec 02, 2010 6:09 pm
Kraj: Dravograd

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a DrinY So jul 21, 2012 12:18 pm

esem je napisal/-a:Post-injection pomeni, da rač. vbrizgava nafto tudi po delovnem ciklu

Aha to je torej to. Hvala. Veš mogoče kako deluje to pri PSA? Ker kolker vem je potreben poseben aditiv.

Sam nekak se nisva vredu razumela. Nejasnost se mi poraja glede
matejSS je napisal/-a:Drugi razlog za DPF lucko je lahko tudi onesnaznost olja (pri regeneraciji zaradi post-injectiona pride nafta v olje) - posledica prevelikega stevila regeneracij.
Kako oz. zakaj pride nafta v olje? Ker mi ni jasno sem vprašanje postavil že v enem drugem postu in dobil odgovor da je vbrizga nafte za regeneracijo preveč, ta steče v karter olja in tako se olje onesnaži.
Kar je čvavek naredo, vahko čvavek popraji!
 
matejSS
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 32
Pridružen: Sr dec 23, 2009 1:21 pm
 
NoTkn0wN
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To jul 10, 2012 6:20 am

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a NoTkn0wN Po jul 23, 2012 6:37 am

matejss hvala za odgovor, se pravi problema ne bom resil kar tako. V cetrtek mi sicer menjajo olje (a ko se je lucka prvic pojavila je bilo to 1 mesec od menjave olja - Motul 5W30 C3) tako da dvomim, da bo kaj pomagalo. Takrat, ko sem peljal k Seliču (mi je se on sprozil regeneracijo) po 2h tednih kar sem ga imel na regeneraciji je trajalo 3 mesece, da se je lucka spet pojavila...Nic pol bom verjetno pa kar menjal in prodal avto z opozorilom, da naj vozijo na daljse razdalje...

Lp Primoz
 
spektr
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: Sr feb 26, 2003 6:34 pm
Kraj: Cerklje

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a spektr To jul 24, 2012 8:53 am

MatejSS je tudi le po napisal glede regeneracije. Je pa tako, manj ko boš študiral o tem boljše bo. preverjeno. Glede na relacije uporabnika s hondo accord, mislim da ne bi smel imet problema z zamašenim filtrom. Tudi jaz se vozim iz Cerkelj v Lj v službo, tam nekje 30km pa ni nobenega problema. Lahko, da je kaj drugega narobe. Ugibam, kak senzor...Nisem bral vsega.

Sicer pa, obrati gor ali dol. Ko bo motor hotel regeneracijo, jo bo tudi štartal. In če bo filter že precej zamašen, jo bo tudi štartal zjutraj takoj ko boš vžgal avto (ali pa recimo po 5ih minutah normalne vožnje). Tako da, neko tiščanje nad 2000 obratov samo za to da se bo regeneracija sprožila je nebuloza. Sistem mora itak delovati tako, da naj uporabnik tega ne bi opazil in seveda naj ne bi imel probleme. No tukaj se največkrat zatakne.

Če bi se kontatno 'jajcal' po 2, 3km verjamem, da se bi filter zabasal. Ampak potemtakem si kupiš kolo, ne avto, še posebej pa ne dizla :-).

Govorim sicer za mazdo, sem imel mogoče pred leti podoben problem kot uporabnik s hondo. Vsake 2 tedna se mi je prižigala lučka DPF, dokler ni enkrat začela utripat. No, takrat je bilo potrebno menjati en senzor na filtru, od takrat naprej dela b.p.,. Mislim, da če vse deluje optimalno, težav z DPF-jem ne bi smelo biti.
lp dejan
 
NoTkn0wN
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To jul 10, 2012 6:20 am

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a NoTkn0wN To jul 24, 2012 9:07 am

@spektr na servisu so mi preverili vse, tako cevke kot tudi senzorje tlaka v avspuhu itd. pa je vse OK...in jim tudi verjamem, ker je ze drugi avto, ki sem ga kupil tam in vozil na servis, pa se osebno poznamo tako z vodjo servisa kot z mehanikom (ze od malega), ki mi servisira avto. Voznenj pa nimam 30km ampak 14km...

Lp Primoz
 
spektr
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: Sr feb 26, 2003 6:34 pm
Kraj: Cerklje

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a spektr To jul 24, 2012 9:09 am

Zanimivo, a kaj spremljaš kdaj se ti izvede oz. začne izvajati regeneracija, koliko časa traja ipd? Ponavadi traja nekje 10-15 minut, toliko se pa najbrž že voziš.
lp dejan
 
NoTkn0wN
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To jul 10, 2012 6:20 am

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a NoTkn0wN To jul 24, 2012 9:29 am

spektr je napisal/-a:Zanimivo, a kaj spremljaš kdaj se ti izvede oz. začne izvajati regeneracija, koliko časa traja ipd? Ponavadi traja nekje 10-15 minut, toliko se pa najbrž že voziš.

Nikoli se opazil da bi sploh potekala.....edino lucka rumena se mi vzge in avto gre v recovery mode...

Lp
 
spektr
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: Sr feb 26, 2003 6:34 pm
Kraj: Cerklje

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a spektr To jul 24, 2012 9:32 am

Če to dela b.p. pa tut ne vem no. Če imaš prikaz trenutne porabe na ekranu lahko opaziš, ko poraba poskoči za kake 2-3 litre. Pa recimo prosti tek ima malenkost višje obrate.
lp dejan
 
NoTkn0wN
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: To jul 10, 2012 6:20 am

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a NoTkn0wN To jul 24, 2012 9:52 am

Res nikoli opazil kaj takega tako da tezko recem kdaj poteka...

Lp
 
spektr
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: Sr feb 26, 2003 6:34 pm
Kraj: Cerklje

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a spektr To jul 24, 2012 9:53 am

No sej ni panike, v prihodnje mal poglej da vidiš kako stvar poteka, če se sploh izvaja seveda :)
lp dejan
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1942
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Re: DPF in regeneracija

Napisal/-a Polo78 To jul 24, 2012 12:36 pm

Mazda 6 CD129 (2.2 dizel) - po 9 mesecih uporabe in prevoženih dobrih 16.000 km je vse ok z DPF filtrom. Regeneracija se pri meni izvaja na vsakih cca. 800-900 km, avto se namreč uporablja večinoma na daljše ture (140km v enem kosu), sem in tja pa pridejo tudi kake krajše vožnje do 10 ali še manj km, ki pa v mojem primeru niso kritične, saj grem prej ali slej zopet na daljšo turo.

Regeneracija se začne izvajat vedno in samo takrat, ko je motor dodobra ogret, to je pa običajno na AC (osebno se mi še ni zgodilo, da bi se začela izvajat pri kakšni od krajših voženj). Traja kakih 10 minut in kot omenjeno se to opazi po povečani trenutni porabi. Oziroma še bolje, če se spusti gas, ko bi ob normalnih pogojih potovalni računalnik pokazal 0,0 trenutne porabe, pri regeneraciji kaže od 1,5 do 2,1 litra trenutne porabe. Če se le da, v času regeneracije vozim konstantno na cca. 2.500 obratih, če je potrebno v nižji prestavi (ker v 6. je to pri meni potem že skoraj 150 km/h, toliko pa se v določenih situacijah seveda ne da vedno vozit). Sicer pa, kot je že nekdo omenil, ni smiselno "umetno" ustvarjat pogojev za čiščenje, ker se filter zato ne bo pričel čistit nič prej.

Torej krajše vožnje za DPF načeloma ne bi smele biti problem, seveda ob predpostavki, da je vsaj 1x tedensko neka daljša tura. ;)
Antiznačkar po prepričanju
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov