Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
ilyerik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Sr nov 18, 2009 11:24 pm

Ford focus - sklopka ali menjalnik ?

Napisal/-a ilyerik Po avg 16, 2010 3:19 pm

Pozdravljeni mojstri,

z našim družinskim focusom so določeni problemi :-) Gre za star model focusa, ki so ga izdelovali 1998-2004.

Torej, letos se je nekajkrat pojavil enak problem z menjalnikom/sklopko, prvič letos junija, od takrat pa še nekajkrat. Problem je sledeč: zgodi se, ko prevozim že kar nekaj kilometrov (recimo 100km po avtocesti) in potem naletim na kakšno kolono/zastoj, kjer se moram ustaviti in potem takoj speljati par metrov, pa se spet ustaviti -> včasih pride do tega, da ne morem več menjati, sklopko pritisnem do konca, menjalnik pa ne morem premakniti iz prve v drugo ali v ler. Zato moram počakati kakšno minutko na mestu in nato zopet vse normalno deluje. Težava je zoprna, ker je že tako kolona vozil in jaz jo še dodatno delam, ko moram čakati, da menjalnik spet začne delati. In ker si ne želim enkrat ostati na cesti (kar se bo verjetno kmalu zgodilo, ker je problem vse pogostejši), bi rad odpravil napako.

Na servisu so rekli, da niso nič opazili (imeli so tudi avto na vožnji za 50 km), sklopka je menda ok. Ostane še to, da razmontirajo menjalnik, a je takoj strošek okrog 150€, tudi če ničesar ne ugotovijo. Torej, zanimajo me vaše podobne izkušnje, kaj je bilo narobe ...

Hvala
 
Uporabniški avatar
tosmjst
Novinec
 
Prispevkov: 142
Pridružen: So apr 24, 2010 1:06 pm
Kraj: Tolmin

Napisal/-a tosmjst Po avg 16, 2010 3:57 pm

jaz sem meu podobn problem pri polotu, zdaj nevem če je isto pri tebi ampak pri meni je bil obrabljen nosilec, ki je nato počil ker sm premočno povlekel ročico. To je najmajnše popravilo na menjalniku stane pa pri meni je blo 50€
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Po avg 16, 2010 5:26 pm

Pozdravljeni

Skoraj se bi upal trditi, da ni napaka na menjalniku. Preverite ali imate hidravlično sklopko ( cilinder pri stopalki in cilinder pri menjalniku ), v tem primeru najprej zamenjajte zavorno tekočino ( v koliko jo ima skupen lonček z zavorami ) v koliko ima samostojen lonček zamenjajte tekočino samo tu ( DOT 4 ). Če imate možnost je dobro pomeriti pritisk, ki ga ustvarjata cilindra ( možnost obrabljenosti tesnil )

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
ilyerik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Sr nov 18, 2009 11:24 pm

Napisal/-a ilyerik Po avg 16, 2010 9:17 pm

Ja, kolikor vem je v focusu hidravlična sklopka. Sem pa sedaj malo poguglal in dejansko pri podobnih problemih kot je moj omenjajo za rešitev menjavo tekočine za sklopko, ker se lahko zgodi, da pride zrak v cevko in s tem moti delovanje sklopke.

Je kdo tukaj, ki bi mi to pregledal, pomeril pritisk in po potrebi zamenjal tekočino oz. tesnila kot omenja Fan ? Menjalnik bi dal odpreti na ford servisu samo kot zadnjo opcijo (se mi zdi malo drago glede na starost in vrednost avta).
 
ilyerik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Sr nov 18, 2009 11:24 pm

Napisal/-a ilyerik Po avg 16, 2010 9:26 pm

Aja, jasno je, da za pomoč plačam. Nek razumen znesek, na ford servisu so mi predlagali odpiranje menjalnika in menjavo nekega mehanizma v povezavi s sklopko, kar bi skupaj (delo + material) zneslo okrog 400€. To se mi zdi malo dosti, če se da, bi rad skozi prišel ceneje.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To avg 17, 2010 6:23 am

Potisni ležaj od FTE je cca 115€, problem je pozicija, ker je treba menjalnik sneti dol. Če sam nabaviš material in greš k popoldancu zna biti delo cenejše. FTE cilinder se dobi npr na Vrhniki pri ABS, lahko da je na servisu celo ceneje. To je material, ki se obvezno menja pri menjavi sklopke, ki jo je v tvojem primeru najceneje obenem zamenjat.
Priponke
Focus_DruckLager.pdf
(57.78 KiB) Prenešeno 215 krat
 
ilyerik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Sr nov 18, 2009 11:24 pm

Napisal/-a ilyerik To avg 17, 2010 7:58 am

Ok, razumem. Če je kdo tukaj, ki bi mi to naredil ali da poznate nekoga zanesljivega, mi prosim sporočite privatnim sporočilom in bom poklical, da vidimo, kakšne so opcije. Hvala za pomoč.

EDIT: pozabil sem še na lokacijo - recimo, da ni toliko važna, lahko se zapeljem po celi Sloveniji, ampak vseeno pa mi najbolj odgovarjata LJ z okolico ali severno-primorski konec (postojna z okolico, vipavska dolina).
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To avg 17, 2010 12:28 pm

Saj imaš @fan-a. Če se kdo na hidravliko spozna je to on.
 
ilyerik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Sr nov 18, 2009 11:24 pm

Napisal/-a ilyerik To avg 17, 2010 1:23 pm

Ja, ga bom definitivno kontaktiral (in še koga na forumu, ki dosti pomaga z odgovori), če se noben ne bo oglasil v doglednem času. Se mi pač zdi bolj vljudno počakati, da se kdo sam javi, šele nato pa izvajati direktne poizvedbe.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To avg 17, 2010 3:54 pm

Ne da se samo spozna, s tem se tudi preživlja. Vedno poln nevsiljivih in strokovnih nasvetov nepodkovanemu ne da slutiti, da gre za vrhunskega profesionalca. Ob nekem obisku v delavnici gospoda @fan-a so mi obljubili, da bodo kao nepopravljiv sistem v PSA uredili, v to vsekakor verjamem še od prvega uspešnega obiska pred dolgimi leti s katrco GTL, ki je samo eno leto (prvo) imela spredaj bobne. Specialisti za zavore zlahka obvladajo relativno enostaven sistem hidravlične sklopke z enakimi materiali in istim oljem, v lastni režiji je to izguba časa. Potem sem ob neki priliki demontaže drugih delov s Xantie spredaj menjal komplet obeh sklopkinih cilindrov FTE in prrezračil sistem pri svojem kolegu, mehaniku v Skaručni. Recimo original na PSA za 3.0l motor so pa norci, se je za merkat.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo So avg 21, 2010 1:55 pm

A je kdo sploh preveril nivo olja v menjalniku?
Bi še lahko povedal kateri tip motorja imaš?

LP
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom So avg 21, 2010 2:15 pm

Menjalnik se sliši na 10m. Lahko je samo prosti tek master cilindra, ki ne more zajeti svežega olja. To je za obravnavo mojstra.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo So avg 21, 2010 5:31 pm

Poznam primer, ko se je tip vozu z 3/4 litra olja v menjalniku. simptomi so bili podobni temu tu, le da se je še v ostale prestave bilj kilavo šaltalo. Za avtorja teme pa upam, da al se vozi z premal olja al je master ali slave cilinder zrel za menjavo al ga slopka matra al pa zajle. Upam, da ni prestavni mehanizm šel po gobe...

LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo So avg 21, 2010 5:33 pm

....
Zadnjič spremenil TrijoAdijo, dne So avg 21, 2010 9:53 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ilyerik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Sr nov 18, 2009 11:24 pm

Napisal/-a ilyerik So avg 21, 2010 7:27 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:A je kdo sploh preveril nivo olja v menjalniku?
Bi še lahko povedal kateri tip motorja imaš?

LP


Motor je običajen 1.6 bencinar. Drugače sem pa zmenjen za še en pregled avta v ponedeljek. Prva runda na ford servisu se mi je zdela površna, mislim da bo pri drugem mojstru bolje.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo So avg 21, 2010 9:55 pm

Letnik pa je?
A to imaš menjalnik IB5 ali MTX 75?
MTX 75 je tisti z dvižnim mehanizmom za rikverc. IB5 dvižnega mehanizma nima (dvižni mehanizem je tisti obroček pod šalthebl kuglo, katerega dvigneš, kadar hočeš prešaltat v rikverc).


LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ilyerik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Sr nov 18, 2009 11:24 pm

Napisal/-a ilyerik Ne avg 22, 2010 8:07 am

TrijoAdijo je napisal/-a:Letnik pa je?
A to imaš menjalnik IB5 ali MTX 75?
MTX 75 je tisti z dvižnim mehanizmom za rikverc. IB5 dvižnega mehanizma nima (dvižni mehanizem je tisti obroček pod šalthebl kuglo, katerega dvigneš, kadar hočeš prešaltat v rikverc).


LP!


Letnik je 2004, prevoženih cca. 100 tisoč km (od tega se je prva 4 leta delalo zelo malo km, zadnji dve pa okrog 30 tisoč). Menjalnik je brez dvižnega mehanizma.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Ne avg 22, 2010 10:59 am

Drugače pa pedal od sklopke deluje normalno?Ko stisneš pedal in spustiš, se normalno dvigne nazaj? Kaj pa na mestu, ko mašino vžgeš, stisneš sklopko in prestaviš v prvo? Se perstavi normalno ali gre težko?

LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ilyerik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Sr nov 18, 2009 11:24 pm

Napisal/-a ilyerik Ne avg 22, 2010 11:13 am

TrijoAdijo je napisal/-a:Drugače pa pedal od sklopke deluje normalno?Ko stisneš pedal in spustiš, se normalno dvigne nazaj? Kaj pa na mestu, ko mašino vžgeš, stisneš sklopko in prestaviš v prvo? Se perstavi normalno ali gre težko?

LP!


Ko mašino vžgem dela vedno brez težav oz. kakšnega zatikanja. Zgoraj opisani problem se je do sedaj pojavil izključno pri ogretem avtu (najhitreje se mi je zgodilo po cca. 40 km vožnje).
 
ilyerik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Sr nov 18, 2009 11:24 pm

Re: Ford focus - sklopka ali menjalnik ?

Napisal/-a ilyerik Če dec 30, 2010 8:59 pm

Če koga zanima ... bilo je pomanjkanje olja v menjalniku. Sem ga ravno ta teden peljal še na kontrolo, da se je preverilo, če spet kaj primanjkuje olja. V glavnem, mojster fan je to ugotovil zelo hitro, na uradnem servisu pa pač ne, čeprav so ga imeli cel dan in menda so ga celo vozili 50km. In mi v končni fazi predlagali drago menjavo sklopke in še drugih delov. Skratka, uradni servis me ne vidi več.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot], motom in 7 gostov