Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
nuclear
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Ne apr 16, 2006 10:48 am

Tedenski pregled vozila

Napisal/-a nuclear To avg 31, 2010 7:01 pm

Pozdravljeni. Ne vem če sem vpisal temo v pravi forum, če sem jo napotil narobe se opravičujem in jo prestavite v pravi forum.

Zanima me nekaj začetniških stvari. In res sem totalen začetnik, ker sem avto v roke dobil pred nekaj dnevi,..

Zelo bi bil vesel, če bi mi svetoval tudi kdo ki ima isti avto.
Moj avtomobil je:

Ford Escort 1.6 motor, letnik 1998, bencinar

nekaj tekega
Slika

Tedensko na avtomobilu pregledujem:
- olje za motor(paličica): če ga je premalo, katero olje moram dolivati, katero je najbolje za moj avto, in kje nabaviti, koliko litrov? Zanima me tudi, kako postopoma dolivati? Malo doliješ, pa pogledaš spet, in tako naprej ane?

- tekočina za vetrobransko steklo: tu dolivam zaenkrat samo vodo, če je zmanjka, ker je oče dodal tisto vodo proti zmrzovanju al karkoli(prosim če mi svetujete, kakšna je to voda, in kje se je da nabaviti). Na določenem mestu sem prebral da je med poletjem ratio vode in tiste tekočine 70% VODE, 30% tekočine, pozimi pa je ratio 50% 50% ?

- hladična tekočina, sredstvo proti zmrzovanju: to pogledam če je med MIN in MAX, kakšno tekočino moram nabaviti za to?

- gume sprednje in zadnje, ter rezervna.. Zanima me predvsem koliko morajo biti napihnjene pozimi in poleti... mislim da je poleti pri tem avtu 2.0 sprednje, in 1.8 zadnje? rezervna guma pa pač na 2.0. Pozimi pa so vse štiri gume na 1.8?

- tekočina za zavore: to moram kaj gledati ?

Še kaj moram pregledovati?

Najlepša hvala za morebitne odgovore.
 
Uporabniški avatar
fare
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2085
Pridružen: Po feb 07, 2005 8:10 pm

Napisal/-a fare To avg 31, 2010 7:06 pm

A ti se kaj šališ???
Drugače če pa si resen pa ti predlagam še mesečni pregled na AMZS.
 
nuclear
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Ne apr 16, 2006 10:48 am

Napisal/-a nuclear To avg 31, 2010 7:08 pm

Raje svojo energijo uporabi za kakšen konstruktiven post v smislu "ne rabiš tako pogosto gledati, pa tudi če je avto 12 let star"..
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Napisal/-a mihaing To avg 31, 2010 7:15 pm

Tankaš, registriraš, tankaš, registriraš...

in ko mine parkrat tako naredi takšen pregled. To je avto in ne dojenčkova ritka.
 
Uporabniški avatar
Kalos
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 585
Pridružen: To feb 03, 2009 2:21 pm

Napisal/-a Kalos To avg 31, 2010 7:23 pm

To je ista fora ko jaz ko sem pral avto vsak teden od začetka, zdej pa ne vem če ga enkrat na 3 mesece :cry:
 
Uporabniški avatar
BBS
Uporabnik
 
Prispevkov: 1280
Pridružen: Pe avg 07, 2009 12:15 am
Kraj: Kočevje

Re: Tedenski pregled vozila

Napisal/-a BBS To avg 31, 2010 7:29 pm

nuclear je napisal/-a:- gume sprednje in zadnje, ter rezervna.. Zanima me predvsem koliko morajo biti napihnjene pozimi in poleti... mislim da je poleti pri tem avtu 2.0 sprednje, in 1.8 zadnje? rezervna guma pa pač na 2.0. Pozimi pa so vse štiri gume na 1.8?


Si siguren da toliko? Ker meni se zdi nekam nizko.
 
Uporabniški avatar
C4V4L13R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1763
Pridružen: To jan 16, 2007 8:34 pm
Kraj: Pod Gorjanci

Napisal/-a C4V4L13R To avg 31, 2010 7:33 pm

no, no, no. pametnjakoviči, potem pa ko bo čez pol leta spraševal o pretirani obrabi gum ali sredi decembra o počeni posodi za vodo za pranje šip, boste pa pametovali o tem, kako je treba za avto skrbet. :roll:

pravzaprav poba ni vprašal čisto nič takega, morda le tista o olju ni bila ravno na mestu.

malo v pomoč:
olje:
- pametno, če si se navadil to pregledovat vsak teden. posebno, če delaš veliko kilometrov. ko boš mel avto dlje časa boš videl koliko približno ti ga popije (če ga) v določenem številu kilometrov in to pač potem v skladu s porabo spremljaš.
- olje zamenjaš vsaj vsakih 15.000 kilometrov oz. 1x letno. kaj daš noter, odvisno kaj zahteva motor oz. s katerim najlepše laufa in ga najmanj popije. z 10w40 nimaš kaj zgrešit. pri dolivanju (morebitnem ob večji porabi) pazi, da je le-to enake gradacije (že omenjena vrednost v številkah)

tekočina za šipe:
tle se ne preveč sekirat. lahko točiš navadno vodo (poleti), le učinek čiščenja bo malo slabši pa dišalo ne bo. pozimi pa le pazi da je proti zmrzovanju, da nebi mel težav z zamrznjeno vodo ali morebiti še počeno posodo ali kako cevkico.

hladilna tekočina:
to mora biti antifriz isto pozimi, ampak po mojem je to že sigurno noter. zmanjkovat je ne sme, ker se bo v nasprotnem primeru avto pregreval. pomeni pa tudi večje težave z motorjem, če je slučajno zmanjkuje. ne preverjaj ob razgretem motorju, ker je posoda pod pritiskom, se lahko oreng popariš! glede tega predvsem spremljaj kazalec temperature na armaturki, da ne bo segal predaleč.

gume:
mora pisat nekje v knjigici za uporabo, kolko pumpat. js mislm, da če skos vse 4 pumpaš na 2.2, ne bo nič narobe. če bodo premalo napumpane, se zna avto malo hecno vozit, obraba gum bo večja. pretiravat pa tud ni treba. pri spremembi temperatur je treba preverjat tlak, pri višjih temperaturah je višji, pozimi je pa ponavadi treba malo dopolnit.

ostale tekočine (zavorna, servo) je dobro dat pregledat, če je avto starejšega letnika in ni bilo še nikoli servisirano, ampak to prepusti mehanikom, lahko ga ob rednem servisu povprašaš okoli tega. glavno da je ni ne premalo ne preveč.

to je v bistvu tudi vse, kar lahko storiš sam pri preventivnem pregledu. lahko 1x-2x mesečno, ne rabiš ravno vsak dan. razen če se določene stvari začnejo čudno obnašat. kaj več o tem lahko prebereš na internetu in povprašaš prijatelje, znance itd, ki so bolj domači na tem področju ;)
 
nuclear
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Ne apr 16, 2006 10:48 am

Napisal/-a nuclear To avg 31, 2010 8:53 pm

najlepša hvala ane.
 
Uporabniški avatar
Misak
Uporabnik
 
Prispevkov: 809
Pridružen: To mar 09, 2004 9:13 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Misak To avg 31, 2010 8:59 pm

Zelo lepo od tebe, da tako prisrčno pozdraviš ob prihodu na forum. Vendar imam pomislek... Kaj ima tvoje vprašanje veze z Zavarovanjem in registracijo vozil? :D
Da bi zmanjšali število prometnih nesreč na naših cestah,
bi morali moškim prepovedati točiti alkohol.
In ženskam bencin!
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a maniaxxx To avg 31, 2010 9:01 pm

Preveri raje koliko stare imaš gume, kakšen je še profil, preveri zavore, zavorno olje zamenjaj če ne veš kdaj je bilo menjano ( minimalen strošek ), olje tako kot so ti napisali vsake toliko poglej ( sploh če ga ne pije ), vitrex doliješ ko pač zmanjka, ostalo pa občasno. Pa servis vsake tok kilometrov pa ne šparat preveč na srevisu pa bo laufal avto še dolgo časa.
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Napisal/-a ejsim To avg 31, 2010 9:37 pm

Ne vidim nič napačnega če to pregleduje tedensko. Jaz večino tega delam na vsakem avtu že 6 let vsaj. Sploh če se npr v tednu prevozi po 1.000-2.000 km, je to za moje pojme kar pomembno. Potem je več kot pomembno ali je z oljem vse ok (če ga rad pije), da ni hlad. tekočina kam zginila, itd. Mi je vseeno, tudi če je avto nov se lahko kaj "zalomi".
Se je že komu zgodilo, da mu je zmanjkalo tekočine za šipe, ko jo je najbolj nujno rabil? Očitno ne. Ni prijetno, sploh.

Aja, pri hladilni tekočini upoštevaj katera je bila prej notri. Ne vem točno razlike, se pa ločijo že po barvah. Vem da je pri nekih avtomobilih pomembno, da je "prava". Enako se raje ne poslužuj mešanja razl. gradacij olja (npr 5W-40 z 10W-40 ipd), čeprav naj ne bi bilo neke velike krize. Kar s pa gum tiče.. Kaj pa vem, jaz imam raje tam okrog 2.3-2.4

Sicer pa, varno vožnjo ;)

lp
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh To avg 31, 2010 10:00 pm

Vse lepo in prav da pregleduje in skrbi za avto. Ne pa kot nekateri, ki ne vedo drugega kot tankat pa vozit. Na servis pa na vsake 3 leta, oziroma takrat ko že začne piskat izpod havbe.

Pa ne pozabi preverjati luči, oziroma žarnic. Že tako je dovolj takšnih ki jim pol stvari ne dela, ali pa svetijo z eno lučjo na Jupiter.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Napisal/-a ejsim Sr sep 01, 2010 8:59 am

sebaveh je napisal/-a:Vse lepo in prav da pregleduje in skrbi za avto. Ne pa kot nekateri, ki ne vedo drugega kot tankat pa vozit. Na servis pa na vsake 3 leta, oziroma takrat ko že začne piskat izpod havbe.

Pa ne pozabi preverjati luči, oziroma žarnic. Že tako je dovolj takšnih ki jim pol stvari ne dela, ali pa svetijo z eno lučjo na Jupiter.


Kar se tega tiče pa apeliram na vse voznike. Sploh pa naj dajo poudarek na zadnje luči. S sprednjimi se vsi tako radi ukvarjamo..pa take žarnice, pa tiste, pa xenon, pa itd, zadnje pa noben niti ne povoha.
Že kar nekaj krat se mi je zgodilo, da je pred mano ponoči vozil kdo, ki mu niti ena luč ni delala zadaj, niti tiste, ki osvetljujejo tablico. Ko se voziš skozi mesto, še gre. Ko pa se voziš ponoči/ko je megleno po AC ali ovinkasti cesti, on pa gre s pol manjšo hitrostjo pred tabo.. Na naši vasi se je ena vozila 1 mesec, pa ji zadaj niso delale luči, dokler je vendarle nisem uspel ustaviti in ji povedati, da že enkrat zamenja.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr sep 01, 2010 9:07 am

Tudi sam preverjam olje, zavorno tekočino in hladilno tekočino enkrat tedensko. Na to sem se navadil in s tem se da živeti, pa še takoj vidim, če je kaj narobe.
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Napisal/-a NejcZ Sr sep 01, 2010 9:12 am

Kalos je napisal/-a:To je ista fora ko jaz ko sem pral avto vsak teden od začetka, zdej pa ne vem če ga enkrat na 3 mesece :cry:


Vsak teden? Jaz sem ga vsak drugi dan :lol:
I'm not speeding I'm qualifying...
 
Uporabniški avatar
JamesTheMan
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Če jan 29, 2009 6:14 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a JamesTheMan Sr sep 01, 2010 11:38 am

Na začetku boš še imel veselje in pregledoval vozilo, kasneje te bo pa minlo. :) Tudi pri meni je bilo tako.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Sr sep 01, 2010 5:41 pm

Da dopolnim C4V4L13R-ja

Tekočino za pranje šip dobiš na črpalkah ali veleblagovnicah, na embalaži piše kako se meša za katere temperature.

Poleti lahko uporabljaš vodo in malo avtošampona. Tudi dobiš na črpalkah in veleblagovnicah.

Od začetka lahko gledaš tedensko, pa če recimo ne pije olja, pač ni treba tedensko, pojdi mesečno.

Še en nasvet ker je skoraj že zima: :lol:

pred zimo našpricaj ključavnice z WD40 ali podobnim, pa gume okoli vrat namaži z glicerinom ali zato namenjenemu sredstvu (če ne ti lahko vrata zmrznejo)
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Sr sep 01, 2010 6:07 pm

Še en nasvet glede preverjanja olja.

Vedno predno preveriš olje mora le to biti segreto na delovno temperaturo. Avto ugasneš in počakaš vsaj 10 min, 30 min bo pa ravno prav. Če ga manjka ga doliješ, med min in max je ponavadi 1 liter olja.

V navodilih za avte ponavadi tudi piše, da ko doliješ olje, avto prižgeš da malo dela v prostem teku, ugasneš počakaš spet 10 min in preveriš količino.

Olja se ne preverja takrat ko je motor ohlajen in si se vozil recimo na kratko relacijo in se olje ni segrelo. Namreč olje je ko je hladno precej bolj viskozno in če narediš krajšo relacijo se ne segreje, kar pomeni, da ko ugasneš avto le to ne steče do dol, ker ga zaradi večje viskoznosti več ostane adheriranega po motorju. In ko preveriš bo olja na palčki manj kot ga je dejansko v motorju.


Za slovensko podnebje bi priporočil ob naslednjem servisu sintetično olje 5W-40, ker imamo dokaj hladne zime in ti bo motor hvalažen pri hladnem vžigu. Namreč prva številka pred črko W (winter), torej 5 podaja viskoznost pri hladnem olju, druga torej 40 pa pri segretem. Dotačaš pa dolival enako olje kot je zdaj notri (ime in oznaka olja je verjtno napisana na servisnem kartončku ali servisni knjižici) ali pa vsaj enake gradacije. Če ga ne pije pa je itak kul.
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk Sr sep 01, 2010 7:10 pm

ejsim je napisal/-a:
sebaveh je napisal/-a:Vse lepo in prav da pregleduje in skrbi za avto. Ne pa kot nekateri, ki ne vedo drugega kot tankat pa vozit. Na servis pa na vsake 3 leta, oziroma takrat ko že začne piskat izpod havbe.

Pa ne pozabi preverjati luči, oziroma žarnic. Že tako je dovolj takšnih ki jim pol stvari ne dela, ali pa svetijo z eno lučjo na Jupiter.


Kar se tega tiče pa apeliram na vse voznike. Sploh pa naj dajo poudarek na zadnje luči. S sprednjimi se vsi tako radi ukvarjamo..pa take žarnice, pa tiste, pa xenon, pa itd, zadnje pa noben niti ne povoha.
Že kar nekaj krat se mi je zgodilo, da je pred mano ponoči vozil kdo, ki mu niti ena luč ni delala zadaj, niti tiste, ki osvetljujejo tablico. Ko se voziš skozi mesto, še gre. Ko pa se voziš ponoči/ko je megleno po AC ali ovinkasti cesti, on pa gre s pol manjšo hitrostjo pred tabo.. Na naši vasi se je ena vozila 1 mesec, pa ji zadaj niso delale luči, dokler je vendarle nisem uspel ustaviti in ji povedati, da že enkrat zamenja.

Sem že mislil, da ne bo noben omenil žanic. Pa a so nekateri res tako smotani, ali nesposobni, ali slepi in še kaj, da ne opazijo, da je žarnica šla. Jaz poznam punco, ki se je vozila samo še s parkirnimi lučmi, njen odgovor - pa je res neki slab svetl zadne cajte.
LP
Martin
bl leti bl se zdi
To je posilstvo! Prav, kam pa greva?
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov