Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
AVX
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1523
Pridružen: Sr mar 29, 2006 2:42 pm
Kraj: V Avtu

Ogreto olje

Napisal/-a AVX Sr okt 20, 2010 9:28 pm

No danes je padla debata na tišanje avtomobilov. Predvsem je biu poudarek na ogretem olju oz ne ogretem.

Olje se segreje na delovno temperaturo. In pač takat si privoščiš in pohodiš gas. Obraba motorja bo manjša kot pri olju, ki se še ni segrel. Dobro

Sedaj pa se jaz ustavim in pustim stati avto 5 minut. Bo olje še zmeri imelo isto temperaturo kot takrat preden sem motor ugasnil ali ne?

Meni pri vsem takem je tukaj čista logika in obnašanje kot pri vodi. Takoj ko vzameš ogenj se voda ohladi pod vrelišče.
Ford Mondeo ST TDCI,... soon on show =)
 
Uporabniški avatar
black
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1595
Pridružen: Ne jul 13, 2003 8:50 pm

Napisal/-a black Sr okt 20, 2010 9:36 pm

Veš da se ohladi. :) Najbolj se pa hladi po klancu navzdol brez gasa...
 
Uporabniški avatar
xalfist
Uporabnik
 
Prispevkov: 882
Pridružen: To sep 02, 2008 3:26 pm
Kraj: maribor

Napisal/-a xalfist Sr okt 20, 2010 10:17 pm

Res je da voda neha vreti na plinu, če si kdaj kuhal vodo na steklokeramični plošči ali navadnem električnem, ga vgasni ampak voda bo vrela še lep čas, saj je plošča toliko ogreta. In mislim, da je tako tudi z oljem v motorju, da mu sama ogreta kovina drži in daje temperaturo.
Mislim da tut motor ni tako mala zadeva, in kovina dobro drži temperaturo, in če se ustaviš za 5min in če po 5min spet prizgeš motor, in se temperatura dvigne na polovico npr70- 90stopinj, mislim da olje ne more biti kaj dosti hladnejše kot sam motor. Pač razmišlanje.
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Sr okt 20, 2010 10:29 pm

Jaz sem na Delti zaradi tišanja (čeprav ima oljni hladilnik) olje segrel tudi že čez 100 stopinj, pa se je v približno 15 min ohladil malo pod 100 stopinj
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
=ZiAn=
Uporabnik
 
Prispevkov: 1007
Pridružen: Pe okt 13, 2006 4:27 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a =ZiAn= Sr okt 20, 2010 10:31 pm

Po 5ih minutah bo na precej podobni temperaturi, razen če je bilo res razgreto, potem se hitreje ohladi nazaj proti 90, 100... Če je pa ko se ustaviš samo na 90 itd. potem pa v petih minutah ne pade kaj dosti. Vsaj moj cager za olje tako kaže zadnjih 50kkm ;)

Lp
...Prava nemška zverina bučno zahrumi v turobno jutro, ljudje prično padati na kolena, ko se mimo njih zapeljem v audi a šest petici. "Mati tudi jaz bom nekoč" zašepeta mladi fant svoji materi, ki ji spolzi solza po zgubanem licu...
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4485
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Napisal/-a Firediver Če okt 21, 2010 5:04 am

Ker je blok motorja zajeten kos kovine, potrebuje čas, da se segreje oz. da se segreje motorno olje. Ravno ta "vztrajnost" potem drži toploto tudi, ko je motor ugasnjen.

Je že res, da se motor najmanj obrablja pri segretem olju in da je segreto olje bistvenega pomena za motor pri tiščanju..ampak..a imate res tak ekstremen način vožnje, da morate pazit na to, da je olje ogreto???

Mogoče je dobro, da si vgradite (če nimate že vgrajeno) merilnik temperature olja, pa magari z akustičnim signalom, da popiska, ko je olje ogreto, da začnete takoj tiščat..

Kot zanimivost: pri motociklu sem imel zraven temperature hladilne tekočine serijsko še indikator (pri 60°C), ki je sporočal, da se lahko začne tiščat..sicer je le posredna zveza med temp. hladilne tekočine in temp. olja, ampak verjamem, da je za marsikaterega tiščača to glavni indikator na vozilu.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Če okt 21, 2010 7:04 am

Olje gre brez težav do 150°C, ker poleti je vroče in okoli karterja ni nobenega vodnega hlajenja. Zlato pravilo je, da ne pohodiš prekomerno vsaj do 2 črtic pri temperaturi vode.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 Če okt 21, 2010 12:01 pm

joztom je napisal/-a:Olje gre brez težav do 150°C, ker poleti je vroče in okoli karterja ni nobenega vodnega hlajenja. Zlato pravilo je, da ne pohodiš prekomerno vsaj do 2 črtic pri temperaturi vode.


Joztom, če ni boljšega indikatorja temperature olja je tudi to dobro, vendar predvsem pri novejših vozilih bolje počakati da voda doseže delovno temperaturo. Pri moji Octaviji npr. Je voda že ne delovni temperaturi, pa olje še ni doseglo niti 50 stopinj. Nato naredim še kakšne 3 ali 4 km na AC preden olje doseže vsaj dobrih 50 stopinj, kar pa je šele dobre pol poti do delovne temperature okrog 90 stopinj.

Lp Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 6 gostov